Töihin Väli-Amerikkaan?

jasmiiiiiina

Jos aikoo työskennellä alle 3kk Amerikassa, mitä se edellyttää? Siis tarviiko olla työlupaa tai -viisumia?
Tarkoituksena olisi syksyllä ensin reissata Aasiassa 3kk ja sitten lentää Karibialle ja koettaa löytää duuni, jolla pystyis siellä elämään. Luultavasti baarimikon hommia, paitsi että kun olen 19, tuleeko siinä ongelmia? Löytyy myös kahvila, ravintola, kauppa, ja promokokemusta.

4

245

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 0utoa

Olen myös 19 juuri armeijasta kotiutunut ja miettiny ulkomaille lähtöä.. Yksinkö meinaat naailmalla matkustaa?

• V. Iisumi

Noin yleisesti ottaen työskentely vieraassa maassa edellyttää aina sopivaa työlupaa/viisumia riippumatta siitä, mikä sen työn kesto ja luonne on. Asia kannattaa tutkia kohdemaan maahanmuuttoviranomaisten tai suurlähetystön kotisivulta. Yleensä sieltä löytyy tieto, mitä milläkin statuksella saa maassaoloaikana tehdä.

Tietysti sekin vaihtelee, mitenkä aktiivisesti työntekoa valvotaan ja miten työnantajat suhtautuvat. Joissain paikoissa saatetaan katsoa läpi sormien. Hyvä kuitenkin muistaa, että jos joudut ongelmiin tai loukkaannut laittomassa työsuhteessa, niin olet aika lailla omillasi ja apua voi olla vaikea tai mahdoton saada.

• V. Iisumi

Lisätään vielä vaikka et asiasta mitään puhunutkaan... Oletko harkinnut esim. Working Holiday -viisumin hankkimista? Sellaisen voi saada ainakin Australiaan. Ne on tarkoitettu nuorille, max. 30-vuotiaille, joten se saattaisi sopia jos haluat ulkomailla työskennellä (vaikka et Australiasta mitään maininnutkaan, niin halusin tuoda tuonkin option esille).

• jasmiiiiiiina

Siinäpä sattuma, yksin oon reissuun lähdössä :)

Kiitos vastauksesta V. Iisumi.

Oon Working Holidaytä katsellut, mutta on tullut jo Australiassa ja Uudessa-Seelannissa piipahdettua ja Karibia kiehtoo paljon enemmän.
      Ja y

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 534
      8597
    2. Aamuseuraa/rehevää naista

uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo
      Keuruu
      5
      3688
    3. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      7
      2203
    4. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      161
      1203
    5. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      17
      846
    6. Sun ulkonäkö on

Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.
      Ikävä
      40
      764
    7. Olen niin haaveillut

Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo
      Ikävä
      57
      752
    8. Oletko koskaan

Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?
      Sinkut
      68
      726
    9. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      46
      715
    10. En voi ottaa

Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.
      Ikävä
      36
      657
    Aihe