Jos aikoo työskennellä alle 3kk Amerikassa, mitä se edellyttää? Siis tarviiko olla työlupaa tai -viisumia?
Tarkoituksena olisi syksyllä ensin reissata Aasiassa 3kk ja sitten lentää Karibialle ja koettaa löytää duuni, jolla pystyis siellä elämään. Luultavasti baarimikon hommia, paitsi että kun olen 19, tuleeko siinä ongelmia? Löytyy myös kahvila, ravintola, kauppa, ja promokokemusta.
Töihin Väli-Amerikkaan?
4
299
Vastaukset
- 0utoa
Olen myös 19 juuri armeijasta kotiutunut ja miettiny ulkomaille lähtöä.. Yksinkö meinaat naailmalla matkustaa?
- V. Iisumi
Noin yleisesti ottaen työskentely vieraassa maassa edellyttää aina sopivaa työlupaa/viisumia riippumatta siitä, mikä sen työn kesto ja luonne on. Asia kannattaa tutkia kohdemaan maahanmuuttoviranomaisten tai suurlähetystön kotisivulta. Yleensä sieltä löytyy tieto, mitä milläkin statuksella saa maassaoloaikana tehdä.
Tietysti sekin vaihtelee, mitenkä aktiivisesti työntekoa valvotaan ja miten työnantajat suhtautuvat. Joissain paikoissa saatetaan katsoa läpi sormien. Hyvä kuitenkin muistaa, että jos joudut ongelmiin tai loukkaannut laittomassa työsuhteessa, niin olet aika lailla omillasi ja apua voi olla vaikea tai mahdoton saada.- V. Iisumi
Lisätään vielä vaikka et asiasta mitään puhunutkaan... Oletko harkinnut esim. Working Holiday -viisumin hankkimista? Sellaisen voi saada ainakin Australiaan. Ne on tarkoitettu nuorille, max. 30-vuotiaille, joten se saattaisi sopia jos haluat ulkomailla työskennellä (vaikka et Australiasta mitään maininnutkaan, niin halusin tuoda tuonkin option esille).
- jasmiiiiiiina
Siinäpä sattuma, yksin oon reissuun lähdössä :)
Kiitos vastauksesta V. Iisumi.
Oon Working Holidaytä katsellut, mutta on tullut jo Australiassa ja Uudessa-Seelannissa piipahdettua ja Karibia kiehtoo paljon enemmän.
Ja y
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.845327Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.323544Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j562927Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin372135Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet
🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.611896Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa
Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.2861676- 471596
- 941402
Tämmönen höpsö
Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress441376Mikä ihme teitä savolaisia tuossa
p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.71195