Jos aikoo työskennellä alle 3kk Amerikassa, mitä se edellyttää? Siis tarviiko olla työlupaa tai -viisumia?
Tarkoituksena olisi syksyllä ensin reissata Aasiassa 3kk ja sitten lentää Karibialle ja koettaa löytää duuni, jolla pystyis siellä elämään. Luultavasti baarimikon hommia, paitsi että kun olen 19, tuleeko siinä ongelmia? Löytyy myös kahvila, ravintola, kauppa, ja promokokemusta.
Töihin Väli-Amerikkaan?
4
245
Vastaukset
- 0utoa
Olen myös 19 juuri armeijasta kotiutunut ja miettiny ulkomaille lähtöä.. Yksinkö meinaat naailmalla matkustaa?
- V. Iisumi
Noin yleisesti ottaen työskentely vieraassa maassa edellyttää aina sopivaa työlupaa/viisumia riippumatta siitä, mikä sen työn kesto ja luonne on. Asia kannattaa tutkia kohdemaan maahanmuuttoviranomaisten tai suurlähetystön kotisivulta. Yleensä sieltä löytyy tieto, mitä milläkin statuksella saa maassaoloaikana tehdä.
Tietysti sekin vaihtelee, mitenkä aktiivisesti työntekoa valvotaan ja miten työnantajat suhtautuvat. Joissain paikoissa saatetaan katsoa läpi sormien. Hyvä kuitenkin muistaa, että jos joudut ongelmiin tai loukkaannut laittomassa työsuhteessa, niin olet aika lailla omillasi ja apua voi olla vaikea tai mahdoton saada.- V. Iisumi
Lisätään vielä vaikka et asiasta mitään puhunutkaan... Oletko harkinnut esim. Working Holiday -viisumin hankkimista? Sellaisen voi saada ainakin Australiaan. Ne on tarkoitettu nuorille, max. 30-vuotiaille, joten se saattaisi sopia jos haluat ulkomailla työskennellä (vaikka et Australiasta mitään maininnutkaan, niin halusin tuoda tuonkin option esille).
- jasmiiiiiiina
Siinäpä sattuma, yksin oon reissuun lähdössä :)
Kiitos vastauksesta V. Iisumi.
Oon Working Holidaytä katsellut, mutta on tullut jo Australiassa ja Uudessa-Seelannissa piipahdettua ja Karibia kiehtoo paljon enemmän.
Ja y
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005348597Aamuseuraa/rehevää naista
uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo5368824h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?72203Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1611203Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja17846Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.40764Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57752Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?68726- 46715
En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.36657