Ihanteellinen painoindeksi

BMI

Mikä on teidän mielestänne ihanteellinen painoindeksi?
Tiedän, että mitkään indeksit ym ei kerro koko totuutta, mutta jos nyt karkeasti ja yleisesti, niin mikä olisi paras bmi?

13

469

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vanha Jojo

Normaalipaino, ja mieluummin vielä 20-25 kuin alle 20:n. 18-19 on liian alhainen.

• Urheilija

No, tuon ulkopuolelle taitaakin jäädä valtaosa misseistä, malleista ja miestenlehtien kansikuvatytsyistä. Makunsa kullakin.

Jokaisen keho on omanlaisensa, eikä se indeksi lopulta kerro mitenkään älyttömästi, no, mistään. Oma painoindeksini on nykyään 18,5 ja kyllä lähinnä naurattaa ajatus, että olisin liian laiha. Mikään heiveröinen kukkakeppi en todellakaan ole enkä sellaiseksi myöskään pyri.

• 67hgbn
        Urheilija kirjoitti:

No, tuon ulkopuolelle taitaakin jäädä valtaosa misseistä, malleista ja miestenlehtien kansikuvatytsyistä. Makunsa kullakin.

Jokaisen keho on omanlaisensa, eikä se indeksi lopulta kerro mitenkään älyttömästi, no, mistään. Oma painoindeksini on nykyään 18,5 ja kyllä lähinnä naurattaa ajatus, että olisin liian laiha. Mikään heiveröinen kukkakeppi en todellakaan ole enkä sellaiseksi myöskään pyri.

Meidän perheessä on vähän sama ilmiö toiseen suuntaan. Avomieheni on ruumiinrakenteeltaan raamikas ja vanttera, mutta kuitenkin ehdottomasti sopusuhtaisen näköinen ja kokoinen. Tuli kerran sattumalta puhetta painoindeksista ja ilmeni, että sen mukaan hän on hädin tuskin normaalipainon puolella, indeksi oli melkein sen 25. Näin siitä huolimatta, että häntä katsoessa kukaan ei kyllä takuulla sanoisi lihavaksi.

• bmi.on.perseestä
        67hgbn kirjoitti:

Meidän perheessä on vähän sama ilmiö toiseen suuntaan. Avomieheni on ruumiinrakenteeltaan raamikas ja vanttera, mutta kuitenkin ehdottomasti sopusuhtaisen näköinen ja kokoinen. Tuli kerran sattumalta puhetta painoindeksista ja ilmeni, että sen mukaan hän on hädin tuskin normaalipainon puolella, indeksi oli melkein sen 25. Näin siitä huolimatta, että häntä katsoessa kukaan ei kyllä takuulla sanoisi lihavaksi.

Painoindeksit on ainakin miesten kohdalla bullshittiä. Minä olen ikäni tehnyt raskasta työtä ja olin jossain vaiheessa rasvoittunut, mutta 8 kuukauden laihdutusjaksolla painoa lähti 15 kiloa pois.

Rasvat mahasta ja vyötäröltä suli kokonaan pois, näytän nykyään lähinnä anorektikolta mutta bmi on 26,2. Käytännössä mulla on lihasmassaa joka pitää painon "ylhäällä".

• NutriJonne

bmi kun on mulla semmonen 28 niin sillon on aika hemmetin hyvä. Ainakaan yhtään alemmaks ei tarvitse mennä. Nyt vaan on tätä ylimäärästä kertynyt ympärille mutta tavotteet tällä hetkellä päästä taas alle bmi30

• ...

Olen itse normaalipainon ylärajalla, bmi muistaakseni 24,5. Minulla on läskiä vaikka toisille jakaa, reisistä ja mahasta saisi leikata vaikka 10 kg pois enkä vieläkään olisi mitenkään laiha.

Kerran sattumalta näin lehdessä haastattelun naisesta, joka oli kasvissyöjä ja harrasti bodausta. Hänen pituutensa ja painonsa olivat täsmälleen samat kuin minun, mutta hän näytti upealta - hoikalta ja lihaksikkaalta.

Mielestäni rasvaprosentti olisi paljon parempi mittari terveellistä painoa arvioitaessa kuin bmi. Painoindeksiin ei pidä tuijottaa, ihmiset ovat yksilöitä.

• if9eu9i9r

Naiset, älkää olko epätoivoisia! Jokainen on hyvä sellaisena kuin on. Annattepa lapsille hyvää esimerkkiä!

• cuba libre
    • ihanteeni :)

ihanne bmi on mulle 16-17

• Alipainoinen

Mun bmi on pienempi kun se

• olisimpalaiha

17 on mulle hyvä ja siinä aion pysyä, ihan sama mitä muut siitä ajattelee.

• omaonvalintasi

Mikäs siinä, eipä ole paljon painoa arkussa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kantaa asetta

Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup
      Ähtäri
      58
      4198
    2. Mies mitä ajattelet naisista?

Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.
      Ikävä
      126
      2954
    3. Mitä laitatte karjalanpiirakan päälle?

Voita tietenkin, mutta mitä muuta? Itse yleensä juustoa, jotain leikkelemakkaraa ja tuorekurkkua
      Tuusniemi
      43
      2653
    4. Kerro kaivattusi

Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.
      Ikävä
      65
      2207
    5. Vakkuri puhuu että Suomi joutuu sotaan.

Hänen mukaansa asiantuntijat ovat yhtä mieltä että Suomi joutuu sotaan Venäjän kanssa. En tiedä kuinka lähellä se on, mu
      Maailman menoa
      440
      1815
    6. Järkyttävä tieto Purrasta

Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.
      Maailman menoa
      73
      1305
    7. Rakastan sua

Tiedäthän sen ❤️😢
      Ikävä
      62
      1287
    8. Onko sulla mua enää yhtään ikävä

Etkö halua enää yrittääkään?
      Ikävä
      59