Massanrakentaja 3:n vaikutus

Aloitteleva nuori

Elikkäs tuli noita muita aiheeseen "liittyviä" keskusteluja selattua enkä saanut vastausta kysymykseeni..

Ihan aluksi sanon että olen 16-vuotias "kehonrakennus" - aloittelija, jonka intohimo on juuri salilla käyminen.

tuli tälläinen tuote tilattua aminopörssistä http://www.aminoporssi.fi/massanrakentaja_3

kysymys kuuluu, että jos tämä on massanrakentaja niin missä muodossa tämä ko. massa tulee ? en oleta että lihakseni kasvavat ainoastaan tätä jauhoa mättämällä (tiedän paljon ravitsemuksesta ja minulla on treeniohjelma ym.)
Minua on vain askarruttanut kun käytän tätä aina palautusjuomana treenin aikana/jälkeen niin onko kellään kokemuksia ko. tuotteen käytöstä? miten tää eroaa normaalista protskujauhosta? onhan tässäkin sitä proteiinia. Kiitos ihan näin etukäteen :)

4

101

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • NoSugarMan

      No se riippuu siitä, paljonko syöt muuten yli/alle kulutuksen.

      Mä en ymmärrä, mitä tarkoittaa lause "Sisältää tarkkaan harkitussa, tasapainoisessa suhteessa erilaisia erittäin laadukkaita proteiineja ja hiilihydraatteja." Onko siinä siis laadukkaita proteiineja vain? Vai onko hiilihydraattikin laadukasta? Hiilihydraatti tulee todennäköisesti maltosta. Joten ei se varmaan mitenkään poikkeuksellisen laadukasta ole. Samaa sokeria, kuin muutkin.

      Normaalista protskujauhosta se poikkeaa siten, että siinä on tuota maltoa mukana. Ei nyt poikkea mitenkään kohtuullisesta palautusjuomasta. Itse tosin en käytä maltoa ollenkaan.

      Saakelisti siinä on vaan tuota rasvaa mun mielestä!!! Yli 4g/100g jos puolet on hiilihydraattia.

      Ei noista nyt mitään haittaakaan ole, mut ei kyllä kauheesti hyötyäkään. Itse käytän pelkkää heraa treenin jälkeen. Kallista sokeria tuo jokatapauksessa vain on. Tavan heran saat Prismasta halvemmalla.

      • Aloitteleva nuori

        Kiitos informaatiosta :) ihan näin huomasin itsekin ostosvaiheessa sokerin määrän, siksi en käytä kahvissa sokeria enkä myöskään teessä. oisko mitään palautusjuomaksi kelpaavaa jauhoa jota sais aminopörssistä?

        sain sellaisen käsityksen tosta "Sisältää tarkkaan harkitussa, tasapainoisessa suhteessa erilaisia erittäin laadukkaita proteiineja ja hiilihydraatteja.", että protskut ja hiilihydraatit ovat kummatkin tasapainossa ja laadukkaita.


      • iIIuminatus

        Siis 4 prosentia rasvaa on "saakelisti"....mihin tuo kammo oikein perustuu, ei kai näitä toimistosihteeriköille kehitetä??;P
        Itse ryypin vaikka 30 prosenttista kuohukermaa, saakelin hyvää ainakin.

        Ymmärtääkseni ravintorasva palaa pidemmässä harjoituksessa energiaksi ja "säästää" tavallaan proteiinia, siis lähinnä BCAA:ta lihasten energiantuotossa - korjaa jos olen väärin käsittänyt..


      • NoSugarMan
        iIIuminatus kirjoitti:

        Siis 4 prosentia rasvaa on "saakelisti"....mihin tuo kammo oikein perustuu, ei kai näitä toimistosihteeriköille kehitetä??;P
        Itse ryypin vaikka 30 prosenttista kuohukermaa, saakelin hyvää ainakin.

        Ymmärtääkseni ravintorasva palaa pidemmässä harjoituksessa energiaksi ja "säästää" tavallaan proteiinia, siis lähinnä BCAA:ta lihasten energiantuotossa - korjaa jos olen väärin käsittänyt..

        Ei se ole mitään rasvakammoa. Ilmaisin asian epäselvästi. Ihmettelen, mistä tuohon tulee noin paljon rasvaa, kun hiilihydraattiakin on tuotteesta puolet. Maltossa ei ole yhtään rasvaa, joten mistä ihmeestä siihen tulee noin paljon rasvaa? Ja kyllä se on paljon, kun vastaavan hintaluokan tuote, Leaderin After sisältää rasvaa alle 0,5g/100g, ja sama määrä taitaa olla Fastin Reco 2:ssa. Tarkoitin, että tuollaiseksi tuotteeksi siinä on rasvaa paljon.

        En nyt lähde väittämään mitään tuosta rasvan proteiinia säästävästä vaikutuksesta, kuulisin siitä kyllä mielelläni lisää. Proteiini ei kyllä ole mitenkään primäärinen energiantuotannossa juuri missään harjoittelussa. Se on keholle hankalasti käytettävää energiaa. Rasvaa ja hiilihydraatteja palaa treeneissä, treenin intensiivisyydestä riippuu niiden suhde. Rasvakin on hyvin hidas energiamuoto, eikä sitä juuri käytetä korkeaintensiivisissä treeneissä. Normaalisti raja-arvona käytetään muistaakseni Vomax 70% ja alle, missä rasvaa käytetään vielä energiaksi, tuon jälkeen lähes kaikki energia tuotetaan hiilihydraateista. Proteiinista en kyllä ole kuullut, että sitä käytettäisiin varsinaisesti suoraan energiantuottoon, lähinnä silloin jos hiilihydraattivarastot on tyhjät tai proteiininsaanti on liiallista, keho muuntaa proteiinin glykogeenin kautta proteiinia hiilihydraatiksi.

        Kyllähän se kuohukerma hyvää on, mutta kannattaisi kuitenkin vältellä noita eläinrasvoja. Ei niiden kanssa hysterinen tarvitse olla, mutta vaihtaminen pehmeisiin rasvoihin on aina edullisempaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5098
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3347
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1482
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      182
      1317
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1016
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      918
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      867
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      758
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      717
    Aihe