katoisin hyvä juttu uskonnosta ja näitä löytyy lisääääääääääääääääää
miksi ei saa puhua lestasta
12
396
Vastaukset
- aaaaapuuuuua
Siksi varmaan kun ovat AINA oikeassa ja kakki mitä muut tekevät ja sanovat väärässä. Ja vaikka heistä kuka tekisi miten väärää ja laitonta niin ovat siltikin aina oikeassa ja oikein tehneitä koska ovat niitä OIKEITA IHMISIÄ. Tämän olen oppinut anopiltani. Hänen suustaan tulevat kaikki totuudet julki.
Otanpa vaikka ihan yksinkertaisen esimerkin joka sattui ihan joku aika sitten.
Eräs hänen ystävänsä oli ajanut liikenneympyrään tulessa toisen auton kylkeen väittäen tehneensä oikein. Vakuutus ja poliisi kuitenkin katsoivat juuri hänen olleen väärässä ja vakuutus korvasi naisen ruttuun ajaman toisen auton. Mutta lestojen piirissä ei kolarin aiheuttanut nainen ollut tehnyt mitään väärin koska on HYVÄ JA OIKEA IHMINEN. Se jonka päälle oli ajanut oli tehnyt väärin. Ajatelkaaapa vähä jos tällainen näkökanta on joillakin muussakin toiminnassa yhteiskunnassa miten vääristynyt ja kiero maailma siitä tulee ja onkin ikävä kyllä monessa asiassa missä huseeravaat.
Tämä on nyt vain yksi esimerkki monien joukossa. Toinen huvittava esimerkki on ollut sen Pellon papin tekemisten mitätöinti ja tuomiot. Siin on mustasta tehty valkoinen ja kaikki mitä tehnyt on vain p....puhetta.... Voihan .........
Ihminen jolle on oikea ja väärä opetettu jo lapsena on ihan ihmeissään tästä porukasta ja siitä miten tavattoman kieroon ovat kasvatettu ja heidän lapsensa kasvatetaan ns. kristuksen nimessä.???????- Yksi erimerkki vain.
Minullakin on hyvä esimerkki tästä ulkokultaisuudesta. Muutama vuosi sitten erästä pappia oli haastatelu lehteen, ja hän sanoi pitävänsä punaviinistä ja käyvänsä joskus Alkossa. Tästä närkästyneenä eräs lestadiolasemäntä päivitteli, että jos nyt käykin Alkossa niin miksi se pittää oikein lehdessä tunnustaa... :D Että tällaista...
- pannpani
palowiinaa ja niin lestautius saarnamiehet . teki ja joi .ja piti päästä seuratalon tyttären viereeen yöksi. ja panivat ne paksuiksi , ja semmoisia on nämä niiten jälkeläistkin sitten
- pelotta pienten puolesta
tänäpäivänä ei voi mihinkään luottaa,jokapaikkaan on soluttautunut rikollisia
- on pakollinen.
Lars Leevi oli hieno mies, ryypin tarjosi aina ko säpmin kohtas.
- Kaanain häät
Jeesuskin muutti veden viiniksi,ei viini ole niin kauhea synti.
Saa varmasti puhua, puolesta ja vastaan. Jos yleisellä tasolla heittelet ajatustesi helmiä, siirretään tekstisi yhteiskunta/uskonnot/kristinusko/lestadiolaisuus - palstalle, tai sitten se poistetaan kokonaan, jos siinä on hölynpölyä, kuten jo muutamassa tähän ketjuun tulleessa viestissä näkyy olevan.
Mutta jos Muonio-palstalla puhut, puhu Lestadiolaisuudesta Muoniossa. Äläkä mene ketään nimeltä tai tunnistettavasti mainitsemaan, silloin viestisi/koko ketju on vaarassa joutua tuhottaviin. Voit siis puhua Rauhanyhdistyksen vallasta seurakunnassamme, historian vääryyksistä, täällä käyneiden saarnamiesten oudoista lauseista tai miksi paikalliset lestadiolaiset tekevät kuten tekevät. Jos ketju säilyy asiallisena, ei liene mitään syytä poistaa sitä.- risut
ja sitten on nämä rauhan sanalaiset, ovat niin puhtoisen oloisia mutta...
- lesta saa olla
Lesta on käsitteenä leimaava ja siksi ongelmallinen käyttää. Mutta mitä eroa on mielestänne rauhan sanalla ja lestalla? Ainakin tv-viihteen katsominen on rs:ssa sallittua, naiset meikkaa, ei ehkäisykieltoa. Vai onko tämä vain nuoren sukupolven kapinaa?? Pysytään asiallisissa kommenteissa
- lloööjoo
pesukone saa olla kttoo telkkaa.
- Tätä
minä en ymmärä , että televisio-ohjelmaa saa katsoa tietokoneelta, mutta ei televisiosta vanskujen opin mukaan. kirota ei saa, mutta navanalusjuttuja saa puhua. sitten tämä kauhein asia lapsien hyväksikäyttö vaietaan ja saatetaan käyttää lasta hyväksi vuosikausia.
- ja ryypätä viinaa
kaikki saa tehä , kun muistaa katua ,ja pyytää anteeksi .sillon sitä saa tehä jatkuvasti , mitä siitä jos ,eivät lapset saa puhua niistä.
eikä vaimot ,kaikki pitää kestää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1141259
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1221143- 1381013
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä45975- 99853
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten317802Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82704Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54636Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist49619Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592