miksi ei saa puhua lestasta

lesta2345678

katoisin hyvä juttu uskonnosta ja näitä löytyy lisääääääääääääääääää

12

396

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aaaaapuuuuua

      Siksi varmaan kun ovat AINA oikeassa ja kakki mitä muut tekevät ja sanovat väärässä. Ja vaikka heistä kuka tekisi miten väärää ja laitonta niin ovat siltikin aina oikeassa ja oikein tehneitä koska ovat niitä OIKEITA IHMISIÄ. Tämän olen oppinut anopiltani. Hänen suustaan tulevat kaikki totuudet julki.
      Otanpa vaikka ihan yksinkertaisen esimerkin joka sattui ihan joku aika sitten.
      Eräs hänen ystävänsä oli ajanut liikenneympyrään tulessa toisen auton kylkeen väittäen tehneensä oikein. Vakuutus ja poliisi kuitenkin katsoivat juuri hänen olleen väärässä ja vakuutus korvasi naisen ruttuun ajaman toisen auton. Mutta lestojen piirissä ei kolarin aiheuttanut nainen ollut tehnyt mitään väärin koska on HYVÄ JA OIKEA IHMINEN. Se jonka päälle oli ajanut oli tehnyt väärin. Ajatelkaaapa vähä jos tällainen näkökanta on joillakin muussakin toiminnassa yhteiskunnassa miten vääristynyt ja kiero maailma siitä tulee ja onkin ikävä kyllä monessa asiassa missä huseeravaat.
      Tämä on nyt vain yksi esimerkki monien joukossa. Toinen huvittava esimerkki on ollut sen Pellon papin tekemisten mitätöinti ja tuomiot. Siin on mustasta tehty valkoinen ja kaikki mitä tehnyt on vain p....puhetta.... Voihan .........
      Ihminen jolle on oikea ja väärä opetettu jo lapsena on ihan ihmeissään tästä porukasta ja siitä miten tavattoman kieroon ovat kasvatettu ja heidän lapsensa kasvatetaan ns. kristuksen nimessä.???????

      • Yksi erimerkki vain.

        Minullakin on hyvä esimerkki tästä ulkokultaisuudesta. Muutama vuosi sitten erästä pappia oli haastatelu lehteen, ja hän sanoi pitävänsä punaviinistä ja käyvänsä joskus Alkossa. Tästä närkästyneenä eräs lestadiolasemäntä päivitteli, että jos nyt käykin Alkossa niin miksi se pittää oikein lehdessä tunnustaa... :D Että tällaista...


    • pannpani

      palowiinaa ja niin lestautius saarnamiehet . teki ja joi .ja piti päästä seuratalon tyttären viereeen yöksi. ja panivat ne paksuiksi , ja semmoisia on nämä niiten jälkeläistkin sitten

      • pelotta pienten puolesta

        tänäpäivänä ei voi mihinkään luottaa,jokapaikkaan on soluttautunut rikollisia


    • on pakollinen.

      Lars Leevi oli hieno mies, ryypin tarjosi aina ko säpmin kohtas.

      • Kaanain häät

        Jeesuskin muutti veden viiniksi,ei viini ole niin kauhea synti.


    • Saa varmasti puhua, puolesta ja vastaan. Jos yleisellä tasolla heittelet ajatustesi helmiä, siirretään tekstisi yhteiskunta/uskonnot/kristinusko/lestadiolaisuus - palstalle, tai sitten se poistetaan kokonaan, jos siinä on hölynpölyä, kuten jo muutamassa tähän ketjuun tulleessa viestissä näkyy olevan.

      Mutta jos Muonio-palstalla puhut, puhu Lestadiolaisuudesta Muoniossa. Äläkä mene ketään nimeltä tai tunnistettavasti mainitsemaan, silloin viestisi/koko ketju on vaarassa joutua tuhottaviin. Voit siis puhua Rauhanyhdistyksen vallasta seurakunnassamme, historian vääryyksistä, täällä käyneiden saarnamiesten oudoista lauseista tai miksi paikalliset lestadiolaiset tekevät kuten tekevät. Jos ketju säilyy asiallisena, ei liene mitään syytä poistaa sitä.

    • risut

      ja sitten on nämä rauhan sanalaiset, ovat niin puhtoisen oloisia mutta...

    • lesta saa olla

      Lesta on käsitteenä leimaava ja siksi ongelmallinen käyttää. Mutta mitä eroa on mielestänne rauhan sanalla ja lestalla? Ainakin tv-viihteen katsominen on rs:ssa sallittua, naiset meikkaa, ei ehkäisykieltoa. Vai onko tämä vain nuoren sukupolven kapinaa?? Pysytään asiallisissa kommenteissa

    • lloööjoo

      pesukone saa olla kttoo telkkaa.

    • Tätä

      minä en ymmärä , että televisio-ohjelmaa saa katsoa tietokoneelta, mutta ei televisiosta vanskujen opin mukaan. kirota ei saa, mutta navanalusjuttuja saa puhua. sitten tämä kauhein asia lapsien hyväksikäyttö vaietaan ja saatetaan käyttää lasta hyväksi vuosikausia.

      • ja ryypätä viinaa

        kaikki saa tehä , kun muistaa katua ,ja pyytää anteeksi .sillon sitä saa tehä jatkuvasti , mitä siitä jos ,eivät lapset saa puhua niistä.
        eikä vaimot ,kaikki pitää kestää.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      114
      1259
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1143
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    4. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      45
      975
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      853
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      317
      802
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      704
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe