Miten ylimielinen ja leuhka

Mä en kasvata metsää

ämmän täytyykään olla sanoakseen näin: "Mä en kasvata metsää talousmielessä."

25

279

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • :))))

      Eihän asvaltillakaan ruoho kasva.

    • tunnilla kuunnellut

      Onhan metsällä muutakin arvoa ja käyttöä. Ja jos sitä hoitaa niin, että se kasvaa ja voi hyvin, sieltä tulee myös tukkia aikanaan. ( ks miehen arvo- ketjua, olet tyyppiesimerkki?)

      http://www.tapio.fi/uutiskirje_uutinen?pid=11657136

      Jos hoidat oikein asiasi, saat metsästä ennen hakkkuita tuloja muitakin arvoja tarkastelemalla ja käyttämällä.

      http://fi.wikipedia.org/wiki/Metsätalous#Virkistysk.C3.A4ytt.C3.B6

      ps. älä ole niin mustavalkoinen.

    • pyhä metsä

      pikemminkin leuhkan vastakohta, arvostaa metsää muussakin kuin raha-mielessä.

      • Mä en kasvata metsää

        Tuo lehmä on istuttanut pari koivua takapihalle ja pitää itseään metsän omistajana.


      • Mä en kasvata metsää kirjoitti:

        Tuo lehmä on istuttanut pari koivua takapihalle ja pitää itseään metsän omistajana.

        Ne oli mäntyjä sinne takapihalle ;) Tosin tuli niitä 20 sentin taimia ostettua myös tonne metsään istutettavaksi. Halpa tapa muuttaa maailmaa, jättää jälki:) Seuraaville sukupolville sitten hyviä kiipeilypuita, kun edelliset kaatui myrskyssä.

        Mulle jäi arvoitukseksi mistä mä olen leuhka. Ai niin, oon mä leuhka kun mulla ja lähellä asuvilla ei ole rumia hakkuu-raiskioita, vaan hyviä sieni- ja puolukkamaastoja, eläimille kotimetsä :) Voishan sitä tietty kaataa puut ja hommata vaikka uus auto ja silikonitissit, mutta kun mä nautin enemmän siitä metsästä kuin esim. noista mainitsemistani. Ja muutkin nauttii ..


      • Mä en kasvata metsää
        yksinkertainen.blondi kirjoitti:

        Ne oli mäntyjä sinne takapihalle ;) Tosin tuli niitä 20 sentin taimia ostettua myös tonne metsään istutettavaksi. Halpa tapa muuttaa maailmaa, jättää jälki:) Seuraaville sukupolville sitten hyviä kiipeilypuita, kun edelliset kaatui myrskyssä.

        Mulle jäi arvoitukseksi mistä mä olen leuhka. Ai niin, oon mä leuhka kun mulla ja lähellä asuvilla ei ole rumia hakkuu-raiskioita, vaan hyviä sieni- ja puolukkamaastoja, eläimille kotimetsä :) Voishan sitä tietty kaataa puut ja hommata vaikka uus auto ja silikonitissit, mutta kun mä nautin enemmän siitä metsästä kuin esim. noista mainitsemistani. Ja muutkin nauttii ..

        Korjattiinko myrskyn kaatamat puut?
        Oletko kirjoittanut testamentin ettei metsään saa tulevaisuudessa kaataa?
        Oletko perustanut yksityisen luonnonsuojelualueen vai myynyt maat valtiolle?
        Minkä suuruista aluetta kutsut metsäksi?



        Jos ei oikeita vastauksia löydy, olet valehtelija.


      • sorbus sorbus
        yksinkertainen.blondi kirjoitti:

        Ne oli mäntyjä sinne takapihalle ;) Tosin tuli niitä 20 sentin taimia ostettua myös tonne metsään istutettavaksi. Halpa tapa muuttaa maailmaa, jättää jälki:) Seuraaville sukupolville sitten hyviä kiipeilypuita, kun edelliset kaatui myrskyssä.

        Mulle jäi arvoitukseksi mistä mä olen leuhka. Ai niin, oon mä leuhka kun mulla ja lähellä asuvilla ei ole rumia hakkuu-raiskioita, vaan hyviä sieni- ja puolukkamaastoja, eläimille kotimetsä :) Voishan sitä tietty kaataa puut ja hommata vaikka uus auto ja silikonitissit, mutta kun mä nautin enemmän siitä metsästä kuin esim. noista mainitsemistani. Ja muutkin nauttii ..

        yybee-tädin pihalla kasvaa pihlajapuu
        aitasta kuuluu pihlajaviinisammion sihinää
        Taivaalla täysikuu
        viiniä särpii yybeen suu


      • Mä en kasvata metsää kirjoitti:

        Korjattiinko myrskyn kaatamat puut?
        Oletko kirjoittanut testamentin ettei metsään saa tulevaisuudessa kaataa?
        Oletko perustanut yksityisen luonnonsuojelualueen vai myynyt maat valtiolle?
        Minkä suuruista aluetta kutsut metsäksi?



        Jos ei oikeita vastauksia löydy, olet valehtelija.

        Korjattiinko myrskyn kaatamat puut? Kyllä, paitsi suojelualueelta. Metsänhoitokulut oli samaa luokkaa kuin puusta saatava tulo eli plus miinus nolla. Jos olis itse ottanut puut, olis tietty saanut enemmän tuloa, mutta yli 200 puuta ei niin vaan metsästä oteta, talviaikaan, omin voimin. Ja myrskyssä ei kaadu juuri ne puut, mitkä olis hyvää tukkipuuta, vaan mitä sattuu, miten sattuu, vaikka keskeltä runkoa.
        Oletko kirjoittanut testamentin ettei metsään saa tulevaisuudessa kaataa? En, jälkipolvi tekee puilla mitä haluaa, puhun vaan omista touhuistani, en pidä metsää minään tulolähteenä, vaikka se tietysti turvana onkin, jos tulisi pakkotilanne. Yleensä ihmisillä on muita tulonlähteitä kuitenkin kuin metsä. Toki siitä saa nopeasti rahat, jos haluaa, mutta se ei ole metsän kasvun kannaltakaan hyvä juttu, teho-parturointi siis ja ei vaan ole tarvetta kuin pieneen tuloon sieltä. Kunhan ei miinukselle mene. Metsä on myös eläimien ja muiden ihmisten.
        Oletko perustanut yksityisen luonnonsuojelualueen vai myynyt maat valtiolle? Osa on suojeltua.
        Minkä suuruista aluetta kutsut metsäksi. Sovitaan niin, että mulla on kaks käkkyrämäntyä ja kolme vaivaiskoivua tuolla takapihalla, niin saat levollisen mielen ;)


      • Mä en kasvata metsää
        yksinkertainen.blondi kirjoitti:

        Korjattiinko myrskyn kaatamat puut? Kyllä, paitsi suojelualueelta. Metsänhoitokulut oli samaa luokkaa kuin puusta saatava tulo eli plus miinus nolla. Jos olis itse ottanut puut, olis tietty saanut enemmän tuloa, mutta yli 200 puuta ei niin vaan metsästä oteta, talviaikaan, omin voimin. Ja myrskyssä ei kaadu juuri ne puut, mitkä olis hyvää tukkipuuta, vaan mitä sattuu, miten sattuu, vaikka keskeltä runkoa.
        Oletko kirjoittanut testamentin ettei metsään saa tulevaisuudessa kaataa? En, jälkipolvi tekee puilla mitä haluaa, puhun vaan omista touhuistani, en pidä metsää minään tulolähteenä, vaikka se tietysti turvana onkin, jos tulisi pakkotilanne. Yleensä ihmisillä on muita tulonlähteitä kuitenkin kuin metsä. Toki siitä saa nopeasti rahat, jos haluaa, mutta se ei ole metsän kasvun kannaltakaan hyvä juttu, teho-parturointi siis ja ei vaan ole tarvetta kuin pieneen tuloon sieltä. Kunhan ei miinukselle mene. Metsä on myös eläimien ja muiden ihmisten.
        Oletko perustanut yksityisen luonnonsuojelualueen vai myynyt maat valtiolle? Osa on suojeltua.
        Minkä suuruista aluetta kutsut metsäksi. Sovitaan niin, että mulla on kaks käkkyrämäntyä ja kolme vaivaiskoivua tuolla takapihalla, niin saat levollisen mielen ;)

        Sinut on pilalle hemmoteltu. Lisäksi vastauksesi paljasti sinut valehtelijaksi.


      • Mä en kasvata metsää kirjoitti:

        Sinut on pilalle hemmoteltu. Lisäksi vastauksesi paljasti sinut valehtelijaksi.

        Kyl mä varmaan olenkin hemmoteltu :) Olen kokenut tulleeni aina rakastetuksi. Samaa ei-materialistista hemmottelua yritän jatkaa eteenkin päin. Mä en usko karaisun voimaan lasten kasvatuksessa, kyllä maailma karaisee ihan riittävästi..


    • aarniometsän keiju

      Poika rukka! Onhan se ihan eri asia kun ympärillä humisee laskematon määrä kunnon luppokuusia, tai kymmenen senttiä viikossa kasvavia joulukuusia...

      Kyseinen nainen omaa hyvät arvot!

    • Tämän kunnan rikkaimpiin kuuluva kaatoi metsää, missä liito-oravia näkynyt (ei rikostutkintaa) ja mistä eivät päässeet kaatamaan, hakivat tukea luonnonvarametsään.

    • Taasnaita

      Jos se tarkoitti isovarpaiden valissa rehottavaa junglea.

    • pyryiseen metsään
    • En ymmärrä

      Mitä leuhkaa tuossa lauseessa on? Jos sanoisi, että kasvatan metsää talousmielessä, se olis enemmän leuhkimista.

      • Mä en kasvata metsää

        No konkurssin tehnyt yrittäjä voi sanoa samoin perustein, että ' mä vaan työllistin ihmisiä enkä kasvattanut pääomaa'. Uskottavaa?


      • niin?
        Mä en kasvata metsää kirjoitti:

        No konkurssin tehnyt yrittäjä voi sanoa samoin perustein, että ' mä vaan työllistin ihmisiä enkä kasvattanut pääomaa'. Uskottavaa?

        Eli sua kiusaa se, että yb:llä on metsää, mutta hän ei ota siitä taloudellisesti kaikkea irti? Jos hänellä on arvoja, esim. luontoarvoja?


      • Mä en kasvata metsää
        niin? kirjoitti:

        Eli sua kiusaa se, että yb:llä on metsää, mutta hän ei ota siitä taloudellisesti kaikkea irti? Jos hänellä on arvoja, esim. luontoarvoja?

        He he he. Tuotako pitäisi uskoa? Entä jos hän onkin vain pikku tyhmeliini, joka ei ollut vakuuttanut metsäänsä. Voi pikku ressukkaa... nyt esiintyy palstalla pyhänä lehmänä.


      • Mä en kasvata metsää kirjoitti:

        He he he. Tuotako pitäisi uskoa? Entä jos hän onkin vain pikku tyhmeliini, joka ei ollut vakuuttanut metsäänsä. Voi pikku ressukkaa... nyt esiintyy palstalla pyhänä lehmänä.

        Vakuutukset oli kunnossa, elä yhtään ole huolestunut siellä ;) Totta kyllä, että olen tässä ketjussa vähän hurskastellut sikäli, että istutinhan minä niitä puita kaatuiden tilalle ja tulen vielä istuttamaan ja harvennetaanhan metsää hellävaraisesti niin, että se on hyvässä kasvussa ja periaatteessa kelpo tukkimetsää (ei tosin kaikkein tehokkaampaan tyyliin, mitä olisi mahdollista). Ja kyllä ne vakuutukset toki sen myrskynkin plussan puolelle heitti. Mutta turha niitä myrskyjä on odotella, ei niistä rikastu :) Ja tollaiset Tapsa-myrskyt kuitenkin on aika harvinaisia mitä 2011 oli. Ja en mä mitään lamppua ole keksinyt, ihan samaan tyyliin hoidan metsää, kun vanhemmat mua ennen, ja esim. minkä kannalla mun sisarus tai kumppani on olleet. Pelkkää jäljittelyä ja hyväksi havaitun matkimista :)


    • Miten katkera ja kateellinen onkaan henkilö , joka noin ajattelee...hymiö

      • hähä!

        asiaa!


    • Vastaan puskista

      Minulla on enemmän metsää kuin teillä kenelläkään.
      Metsästä on myös paljon huolta ja vaivaa.

      • hähäh

        Onko luppokuusia? Tikkoja, kuukkeleita, palokärkiä, oravia, pöllöjä ja menninkäisiä sun metsässä?

        Vai onko isoja hakkuualueita, jotka muistuttavat talvisodan pommitusten jälkiä ja jossa linnut laulavat selällään?


    • en minäkään

      Kasvaa se ihan itekseenkin,

    • Anonyymi

      Lääkärit ovat ainakin Nivalassa tätä kun tappo uhkaus tilejä tekevät

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8366
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2555
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1936
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1674
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe