Uskaltaisitko itse ostaa entisen leasing auton? Kyseessä siis vm 2006 Volvo S80 2.5T automaatti. Ensin ollut sen 3 vuotta ison yrityksen toimarin leasingautona. Leasingin jälkeen pankki myynyt auton autoliikkeelle, josta auto on päätynt toisella yrittäjälle puoleksi vuodeksi. Tämä 2. omistaja myynyt auton takaisin samalle autoliikkeelle, josta kolmas omistaja on sen ostanut keväällä 2012. Tämä kolmaskin omistaja on jonkin sortin yrittäjä, ilmeisesti kiinteistöalalla.
Eli käytännössä auto on ollut aina yrittäjän käytössä ja sillä on ajettu keskimäärin 20 000 km / vuodessa. Mitäs mieltä muut palstalaiset ovat tuollaisesta entisestä leasing-autosta/yrittäjien käytössä olleesta?
Polkeeko 1. haltija (leasing) autoa surutta, jonka jälkeen se päätyy pienempien yrittäjien kuritettavaksi? Vai pitävätkö liisaajat ja yrittäjät autoa keskimäärin paremmassa kunnossa kuin perus Tauno Tasalakki? Yrittäjälle auto on kuitenkin usein tärkeä työkalu (vrt. 3. omistaja kiinteistönvälittäjä)
Uskaltaako leasing auton ostaa?
10
943
Vastaukset
- Yleistykset tyhmiä
Ihmisen ammatti ei kerro yhtään mitään siitä miten hän autonsa pitää. Esimerkiksi jonkun lääkärin auto voi olla huoltamaton ja törkyinen mutta hitsarin auto aina huollettu, siisti ja muutenkin hyvin pidetty. Myös liisariauto saattaa olla hyvä tai huono yksilö. Se selviää vain menemällä itse katsomaan ja tarvittaessa viemällä Autotohtorille.
- älä hyvä mies
osta. Yrittäjäjän jäljiltä autolla ei tee mitään, on ne semmoisia verenimijöitä. Autosta on on otettu kaikki irti mitä saa ja sen jälkeen yritettän vielä myydä rippeet jonkun työläisen harmiksi. kapitalistin jäljiltä ei kunnon autoa saa.
- Cassius1
Olisko pientä katkeruutta havaittavissa ? Miksi se yrittäjä olisi ottanut autosta kaiken irti ? Eiköhän sillä ole ollut muita asioita mistä saada iloa kuin rääkätä jotain autoa. Kapitalistilla ainakin on ollut rahaa huollattaa ja pitää auto muutenkin kunnossa. Toisin kuin ehkä jollain itsesäälissä rypevällä duunarilla.
- Volvoilija75
Kirjoittamasi omistajahistorian pohjalta näkee että auto ollut käytännössä vain liisingkäytössä sillä nuo kaksi seuraavaa omistajaa ovat pitäneet autoa yhteensä vain parisen vuotta. Liisingin aikana auto on taatusti huollettu vimosen päälle mutta tarkistaisin silti paljonko kukakin omistaja on autolla ajanut. Voi nimittäin olla että tämä ensimmäinen iso kiho on ajanut tyyliin 80% auton kilsoista ekan 3 vuoden aikana. Myös auton katsastushistoria kannattaa kaivaa jostain esille, näkee onko ollut paljon hylkyjä.
- lfgkdfgdfgd
Suomessa on aika pirusti autoja tarjolla ja koko ajan niitä tulee lisää. Ihmettelen että miksi pitää sekaantua johonkin joka jo itseä epäilyttää. Ainoa selitys saattaisi olla poikkeuksellisen halpa hinta, jonka ymmärtäisin selitykseksi.
Mikäli hinnan vuoksi ostat, niin sehän on lottoamista. Voit voittaa tai hävitä, mutta kukaan ei sitä pysty sinulle etukäteen kertomaan. - Tarkastuta ensin
Kuten joku jo suosittelikin, vie se esim. autotohtorille (n. 120€), niin saat hyvän kuvan auton kunnosta, huollot siihen on ainakin tehty ajallaan ja yleensä merkkihuollossa, katso huoltokirjasta, jos siinä on aukkoja / muuta epäselvää, sitten kannattais harkita toista autoa, itselläni on jo toinen entinen leasing auto alla ja mitään valittamista ei ole ollut.
- khjgvcyhgujhk
Eipä se tohtori automaattilaatikon sisään näe, missä kunnossa se on, tai onko öljyt vaihdettu ajallaan.
Laatikon korjaus on sen verran kallista hommaa, etten ainakaan itse tule aivan heti ostamaan yhtäkään automaattivaihteista autoa.
- kiertopalkinot
Onko laatikko vaihdettu? Jos ei ole niin ei kannata ostaa.
- Bensako kallista?
Miksi laatikko pitää vaihtaa? Oma S60 25T AWD vm. 2006 automaatti on ollut leasing-autona kolme ensimmäistä vuottaan ja sitten ostin sen liikkeestä, jossa se oli lojunut muutaman kuukauden. Olen nyt ajanut sillä nelisen vuotta ja jotain sille kannattaa tehdä. Jakohihna on vaihdettava 6 vuoden jälkeen. Vaihdatin Volvolla laatikon öljyt, sillä joku pikkupaja vain tuhoaa laatikon.
Onko Volvossa takana Nivomat-iskarit (=pitää perän vakiokorkeudella)? Kun Nivomat väsähtää, niin niiden uusinta maksaa vajaat kaksi tonnia. AWD-malliin oli pakko vaihtaa Nivomatit, tavalliseen malliin voi laittaa tavalliset korvikeiskarit.
Jos autossa on vetokoukku, niin silloin huoltokirjaan kurkistaminen on tärkeää. 25T sopii hyvin vaikkapa asuntovaunun veturiksi ja silloin automaattilaatikko on ehkä ollut kovilla. Omassa autossani ei ole vetokoukkua ollut eikä tule.. Kilometrejä tällä on ajettu vajaat 20 tkm / vuosi, joten mittarissa on 120 tkm.
Kun teetän autolle säännöllisen vuosihuollon, niin mitään katsastustarkistuksia ei ole tarvinnut tehdä. Nytkin reilu kuukausi sitten kauppareissulla käytin autoni katsastuksessa, kun oli aikaa ja huomasin, ettei konttorilla ollut jonoa. Autoni sain jopa suullisen maininnan moitteettomasta kunnosta;)
Päästöarvoista ja polttoaineen kulutuksesta viis veisaan. Kun mennäään niin bensaa tuppaa palamaan. Kaupungissa menee jotain 13 l / 100 km ja kesällä matka-ajossa rauhallisessa ajossa pääsee jonnekin 8 l / 100 km. Ohituksessa bensan kulutuksen mittari näyttää ikäviä lukuja, mutta onneksi ne ovat vain hetkellisiä arvoja;)
- miskkis
Yleensäkin kannattaa miettiä pitääkö autoon yleensäkkään vaihtaa niitä öljyjä. Jos pidän autoa 3-4 vuotta ja ajan sillä 50-70 tkm. Mihin se auto siitä kuluu, jos en vaihda öljyjä? Seuraava ostaja ostaa sen kuitenkin
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi244736- 883734
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313483135- 542677
- 2062621
- 512609
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne322410- 1522338
- 311955
Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa
Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok1081549