hengitystiet ja riskit kynsitekijälle

kynsikäry ongelmia

olen tehnyt pari vuotta akryylikynsä. nyt aloitin geelikynsien teon ja heti olen saanut hengitystie oireita. onko joillain samaa kokemusta? akryylin kanssa ei edelleenkään ongelmia mutta geeliteon jälkeen aiwan hillitön päänsärky. kiinnostais teidän muiden suojaus systeemit. joo pölysuojat nyt ei niinkään kun ne nyt on ne hanskat ja hihat ja suoja kasvoille, mutta mitä teette käryjen suhteen? millaisia ratkaisuja ja laitteita? itellä on hitsaus- ja juotostöihin tarkoitettu nestesuodatin. ainoo vaan että kestää vain n 7-8kk ja sit vaihto. hinta n 400€ onko jollain parempia ideoita? haluan kuitenkin että ei ole pelkkä ilman siirto eli aktiivihiilisuodatin ei tule kyseeseen.
harmittaa kun geelien kanssa et tiedä milloin tuuletettu tarpeeksi kun niitä ei haista. akryylin tuoksut havaittavissa siks helpompi. ja ite ainakin nopeempi akryylin levityksessä eli se monomer esillä vain hetken. geelejä vekslatessa menee pidempään ja purkit siinä pöydällä auki pidempään. lisäks se cleanser haisee ihan hirveeltä eikä takuulla ole terveellistä hengiteltävää.

9

2167

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pks akryyli

Mielenkiintoinen aloitus! Vastauksia odotellen

En siis osaa sinulle vastata, mutta pelkkiä akryylejä itse tehdessäni olen myös haastatellut geelikynsien tekijöitä/kouluttajia/maahantuojia ja tukkureita...
      Geelin pöly on niin hienojakoista ja kevyttä, että nousee ylöspäin ja tunkeutuu jopa hengityssuojien läpi. Vaatii siis todella tehokkaat imurit ja ilmanpuhdistimet, varsinkin, jos samassa tilassa on useampi tekijä. Akryylin pölyhän on painavaa, ja putoaa alaspäin pöydälle, kuten jokainen akryylikynsiä kokeillut tietää. Valkoinen pöly on käsillä, pöydällä, suojapyyhkeillä, ei kuitenkaan kasvoilla.

Odottelen mielenkiinnolla vastauksia, sillä itsekin miettinyt geelin ottamista rinnalle työskentelyyni. Hetki hetkeltä kuitenkin olen varmempi, ettei geeli tule, korkeintaan geelilakkana.

• öuiynp9

joo samaan linjaan olen taipumassa. olen aina ollut akryyli-ihminen. on vaan hirveesti ihmisiä jotka tykkää geelistekniikalla tehdyistä enemmän. en kyllä vieläkään tajuu miksi onko se niin ihanaa työnnellä kätösiä uuniin..?eihän niissä paljon muuta eroa ole. tekijänä kuitenkin meinasin että sama se mulle, geelithän tekee nopeammin ja saa nopeemmin rahansa. mut nyt kyllä taas kääntyy kuppi akryylin puolelle ja vahvasti. taidan nostaa geelin hintoja ni ei tartte niitä sit ainakaan hirveesti tehdä.

• kynsikäs

Olen vasta-alkaja geelien kanssa ja sain huolto/lakkauskeikasta kovan päänsäryn, silmät tuntuivat turpoavan, kurkku oli kipeä. Yöllä heräsin tunteeseen, jossa kurkku ja koko suu tuntuivat rutikuivilta sekä silmät särkivät.Enpä taida viitsiä

• maskimään

ei sellanen kevyt kasvosuoja riitä suojaamaan kynsipölyltä. esim hammaslääkärit käyttää usein tätä kevyt versiota. mutta kynsipölylle pitää olla pölymaski joka tiiviisti kiinni naamassa ja hengitysilma tulee venttiilin läpi jossa suodatin. on hiukan kalliimpia muttei mitään öky kuitenkaan. tosi epäkätevä kunnei pysty niin keskustelemaan asiakkaan kanssa mut toisaalta terveys säilyy paremmin.

• kynsikäs

Kyselen nyt TEILTÄ AMMATTILAISET, että eikös niitä geelejäkin ole monenlaisia, joissain on akryyliä jne.????

• muvia molemmat
        kynsikäs kirjoitti:

Kyselen nyt TEILTÄ AMMATTILAISET, että eikös niitä geelejäkin ole monenlaisia, joissain on akryyliä jne.????

molemmat on siis akryylia, myös se geeli. Rakenne on vähän erilainen, ja geelistä tuleva akryylipöly on kevyttä ja hienoa, nousee ylöspäin hengitysilmaan.
        Nimitykset vähän sekoittaa, tulisikin puhua ilmakovetteisesta ja valokovetteisesta (=geeli) akryylistä.

• jecta

akrylaattia on sekä geeli että akryyli. nimitysero tulee siitä että tekniikat jotenkin eroaisivat toisistaan. samaa kamaa ne on geeli on jo yhdistettyä pulveria ja monomeria ja toisessa ne yhdistetään siinä tekovaiheessa.

• pöllyt perkl..

mutta tuo on totta että viilatessa akryyli painuu alas ja geelipöly pöllyää taivaisiin saakka. eli menee varmemmin hengitykseen. tämä myös omakohtainen kokemukseni.

• 55132987

Molempia tehneinä teen enää geelillä harvoin, ensisijaisesti sen pölyn vuoksi. (Akryyli näyttää pysyvänkin paremmin) Koen myös saavani huomattavasti kauniimpaa jälkeä akryylillä. Haju on haittana, mutta sehän vastaa suunnilleen bensa-aseman hajua, hyvinhän astmaatikotkin saavat autonsa tankattua.

Jos asiakkaat haluavat työnnellä kätösiään "uuniin" (=uv lamppu), tehköön sen muualla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      44
      5269
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      24
      3450
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      299
      2850
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      57
      2672
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      172
      2338
    6. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      25
      2137
    7. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      127
      1889
    8. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      366
      1855
    9. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1771
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      16
      1391
    Aihe