Hiusten kasvun nopeuttaminen

hiusten

Olisiko mitään ruoka-aineita, vitamiineja, kotikonsteja jne. jotka lisäisivät hiusten kasvua? Kesään mennessä olisi saatava väh. 15 cm lisää.

30

7923

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näin

Normaalilla kasvuvauhdilla reilu 15 cm tulisi reilussa vuodessa. Parhaimmillaankin hius kasvaa 1-1,5 cm kuussa joten siitä on helppo laskea. Suosittelen ostamaan apteekista bioriontabletteja. Biotiini saattaa nopeuttaa hiusten kasvua jonkun verran. Ja monivitamiinit käyttöön. Tsemppiä kasvatukseen ! :)

• Andie1

Sinkkitabletit kannattaa kokeilla, tuntuu ainakin että on jeesannut :)

• hairday

Syö proteiinipitoista ruokaa,paljon vettä,lisäksi biotiini tabletteja,c ja b-vitamiinia.Itselläni kasvaa 2cm kk.

• geeneistä kiinni

Ei hiusten kasvua voi mitenkään nopeuttaa, ainoastaan hidastaa huonoilla elämäntavoilla siis dokaamalla ja röökaamalla sekä syömällä hyvin yksipuolisesti.
      Hyvillä elämäntavoilla hiuksesi pysyvät terveinä ja kiiltävinä ja unohda kemialliset käsittelyt.

• 5+10

Runsas d-vitamiinin käyttö on ainakin minulla lisännyt selvästi hiustenkasvua. Käytän talvisaikaan 100 mikrog. Samanlaista vaikutusta en ole huomannut edes biotiinilla olevan, vaikka siitäkin on ollut jonkun verran apua.

• erggi1

Syöt monipuolista ruokaa ja jos lisäravinteita tarvit niin MSM(Metyylisulfonyylimetaani) saattaa lisätä hieman kasvunopeutta.

• mneli

Suosittelen Biotiini Strong Hair and Nailia!!! Kahden kuukauden satsi, siis 60 tablettia, apteekista n. 11-13 eurolla :) itse olen syönyt reilut kaksi kuukautta, ja hiukset kasvaneet siinä ajassa viitisen senttiä - nopeuttanut siis puolella! Tossa valmisteessa on ainaki sitä biotiinii, sinkkii ja b-metiotiinia(?). Vastaavia hiuksia ja kynsiä ravitsevia valmisteita on tietty muitaki, ainaki sinkki ja biotiini on sellasii aineita jotka luulis toimivan!:)

Ite käytän myös Cutrinin Bio Energen shampoota. Se on tarkoitettu lähinnä hidastamaan ja estämään naisten ennen aikaista hiustenlähtöä, mutta toimii myös hiustenkasvun nopeuttajana/elvyttäjänä, plus vahvistaa hiusta :)

Niin ja oon satunnaisesti myös käyttänyt sitä "hiusvispilää", vai mikä se nyt on... :D sillä kun sorkkii päätä, niin päänahan mikroverenkierto vilkastuu, mikä taas nopeuttaa hiusten kasvua! Samantaoanen vaikutus on varmaan myls esim. tavallisella päähieronnalla.

Tietysti terveet elämäntavat on kaikkein ratkasevin tekijä - tupakointi haurastaa hiuksia, hyvä ruokavalio, josta saat tarpeeksi proteiinia ja (erityisesti b-ryhmän) vitamiineja vahvistaa. Lämpökäsittelytkin vain kuivattavat ja hauristavat (onko toi ees sana :DD ) hiuksia, jolloin niitä pitää leikata useemmin, että ne pysyis kauniin ja terveen näköisinä :)

• kasvatanhiuksia

No katso minun vinkit tällä palstalla,vaikka biotiinia,msm-rikkiä ja fast-shampoota hoitoainetta niin johan lähtee!

• tukkaa

Priorin kapselit on hyviä. autto mun herkkää kuivaa päänahkaa, että pystyin taas värjäämään mun hiukset. toki ovat kalliita.

• eija20

Omega 3 kapselit, mantelit, sinkki, kuumien saksien leikkaus, stressitön elämä- niillä saat ainakin nopeutettu hiustenkasvua, mut 15cm kesäksi saat vaan pidennyksillä :)

• awee1
    • nicky11

Ainoa asia, joka toimi hyvin minulle oli propecia, joka on reseptilääke. Olen ostanut ilman reseptiä täällä : http://verkkoapteekkifi.com

• maiskis vaan sulle

Reilu 15 cm on hyvin harvoille mahdollista puolessa vuodessa. Vuodessa se kylläkin onnistuu, paitsi jos hiustesi kasvu on sentin tai alle kuukaudessa.

Mitään poppakonsteja ei kasvun nopeuttamiseksi ole olemassa, paitsi pidennykset, mutta sehän ei ole kasvatusta...

Oman geneettisen potentiaalin mahdollistaman maksiminopeuden voi vain varmistaa pitämällä ruokavalion kunnossa ja elintavat terveinä. Sekä välttämällä asioita, jotka vaurioittavat hiuksia niin että latvasta katkeilee sitä mukaa kun päänahasta pukkaa uutta kasvua.

• 13v hieronpäätälolololol

Öö siis vitamiinikki toimii mut ite oon vaa hieronu iltasin päänahkaa vahvasti sormenpäillä, kato ku verenkierto nopeutuu ni se auttaa

• jippiiiiiiiii

Syö persikkaa! Ainakin mulla auttoi :)

• Raili75

Itselläni toimi tämä konsti: eli aamuisin ja iltaisin kun pistää hiukset juuria myöten vessanpönttöön ja pitää niitä siellä noin 5min. Itselläni kasvoi 5cm kuukaudessa tällä toimenpiteellä, johtuu varmaan siitä että siellä on jonkinlaisia ravinteita tms. :)

• hair hair

http://allvip.us/gallery/albums/userpics/10001/tiffani_amber_thiessen_saved_by_the_bell_0041.jpg tämän mittaiset mustat hiukset minulla oli ennen kuin erehdyin menem,ään parturiin, puhe oli vain leikata muutama sentti siisimmäksi niin lähtikin 15 cm!! saatana nuo parturit, itsellään oli sellanen lyhyt tukka, lie kade ollut.. kyllä harmittaaa.............sitten vielä hölmöyksissäni menin värjäämään tukkani vaaleaksi niin lähti koko tukka yrittänyt jo 4 vuotta kasvattaa mutta en vain kasva vaikka mitä tekisi:(

• ei voi.

Hiusten lisääntymistä, pituuskasvua tai paksuutta EI voi lisätä millään lisäravinteella.

Ihan oikeesti, EI voi.

Jos näin olisi, niin meillä olisi kaikilla paksut hiukset napaan asti aivan varmasti, mutta kun ei ole. Ja missähän ne kaikki pitkäkyntisetkin ovat?

Älä laita rahojasi humpuukiin.

http://personal.inet.fi/koti/remeli/hius.htm

Voit todellakin kokeilla kaikenlaisia lisäravinne juttuja, mutta niiden vaikutus usein on minimaalinen tai täysin 0. Ne joille ne ovat auttaneet vain pitävät niistä niin kovaa meteliä että kaikki luulevat että niillä on hyväkin teho.

• Usexx

Oon itse syönnyt vaikka mitä tabuja hiusten kasvattamiseksi. Biotiinia, MSM, Sinkki ym. ym. Hiuksissa en ole huomannut mitään merkittävää kasvumuutosta, mutta kynsissä olen selkeästi huomannut kasvun nopeutuneen. Ja voihan se olla että hiuksetkin kasvaa hieman nopeammin mutta sitä on vaikeampi ehkä huomata kuin kynsien kasvua.

.. Ja voihan se olla että jotain tabuja pitää syödä useita kuukausia ennenkuin alkaa vaikuttamaan ja hiukset kasvamaan. Itse olen syönnyt joskus akne lääkkeitä ja iho rupesi paranemaan vasta kun tabuja oli syönnyt 2-3 kuukautta. Että näin ;)

• kasvattaja.

En huomannu kynsissäkään eli ihan humpuukia.

Kunnes alitoin kokonaisruokavalion kondikseen, niin johan läks monikin vaiva ja lisöksi sain hyvinvoivat hiukset ja vahvat kynnet.

• Heidi832

Syön Biotiinia (vahvinta mahdollista mitä apteekista saa) sekä sinkkiä. Käytössä myös monivitamiinit. Facebookissa pyörii mainos jossa kehutaan hiuksia kasvattavaa shampoota ja hoitoainetta.
      Ei auta yhtään mikään noista. Hiukset ovat kasvaneet muutaman millin kolmessa kuukaudessa...

• hair
    • natali80

mäkään en oikein usko mihinkään. mutta yksi ainoa keino auttoi joskus mua..mulla oli tuohon takamukseen asti tukka, pyysin äitiäni leikkaamaan latvoista pois ja se leikkas tohon olkapäille asti..mulle se oli niin kova järkytys että oli aivan pakko keksiä jotain. kokeilin silloin 4 system seerumia ja tungin sitä päänahkaan ihan hirveesti. kyllä tukka kasvoi huomattavasti paljon nopeammin ihan silmissä..kaverikin huomasi ja ihmetteli..bio cutrinin tuotteella ei ole mun mielestäni ihan niin hyvää vaikutusta.. eli mulle ainakin auttaa tuohon hiusten lähtöön ja kasvuun..suosittelen. hinta on jotain 9,90€ netistä tilattuna. eli jos jollain on tarkoitus saada ennen kesää huomattavaa pituutta niin kyllä se on mahdollista, mutta joudut ostaa monta purkkia ja laita heti suihkun jälkeen ihan liti märkään päänahkaan(älä kuivata hiuksiasi) joka kohtaan jakaus jakaukselta ja hiero sitten joka puolelta kunnolla..tulee aika polttava tunne, ihan kuin päänahka palais. tee tämä joka ikinen päivä ja kunnolla. pitäisi kasvaa noin 2 cm/kk jos ei reilusti enemmän.. ja seleeni ja sinkki

• whitey4
    • didntworkatall

mä ja pari kamuu ollaan testattu kaikkia mahollisia eivät auttaneet harmi kun haluis vaan kaunnit hiukset vaik lyhemmätki mut kiiltävät

• hiukseteikasva

Itse oon joskus aikanaan ostanut vaikka mitä kasvu-shampooita, syönnyt biotiinia ja muita kalliita tabletteja. Ja lopputulos on aina ollut se, että hiukset kasvaa noin 1 cm teki ja söi vaikka mitä. Ja oon tosiaan syönnyt jotain hiustabletteja yli vuoden joka päivä ja lopputulos oli vaan se, että rahat meni. Siis oikeesti käytin satoja euroja kaiken maailman huijaus tuotteisiin.

Hiukset kasvaa 1 cm kuussa. Piste.

• dgdfgdfghfhf

En usko, että mikään poppaskonsti auttaa kasvussa. Eli hiukset kasvavat hyvissä olosuhteissa (ravitsemus, terveys ja muu elämä kunnossa) sen, minkä geenit mahdollistavat. Sen sijaan huonoissa oloissa kasvu heikkenee. Itselläni tästä on hyvä esimerkki. Olin kesän rahaton ja stressaantunut, söin huonosti. Menetin paljon hiuksia. Kun tilanne parantui, uusia hiuksia alkoi näkymään paljon juuressa ja kasvuakin on selvästi näkyvissä. Eli ehkä voisi olla pieni "kasvupyrähdys", jos pääsee eroon jostain huonosta tavasta. Stressi(hormonit) on muuten tosi pahaksi koko kropalle. Maltilinen määrä hikoiluttavaa liikuntaakin varmasti parantaa verenkiertoa, eli on hyväksi. Tupakointi on pahasta kaikkeen terveyteen ja ulkonäköön.

• eggs

Hei,
      Tuttuja ongelmia. Minulla oli samanlainen kokemus, sinun täytyy vain valita oikea hoitomenetelmä, mutta vain alkuperäisen. Katso tästä Propecia - http://yourpillshere.com/

• lovemyhair

Hei, itselläni oli noin 15-vuotiaaksi asti paksut ja hyväkuntoiset hiukset. Vähitellen hiukset alkoi ohenemaan, mikä ilmene hiuksien runsaana irtoilemisena etenkin harjatessa. No eihän sille hiustenlähdölle mitään voinu. Se oli tietenkin ihan järkyttävää kun oli tottunu paksuihin hiuksiin ja yhtäkkiä jäljellä olikin vaan ohut luiru. Luulen että hiustenlähtö johtui stressistä kun siirryiun lukioon ja koulu vaati paljon ponnistelua ja varmaan muustakin, koska yleensä lapsena hiukset on paksummat ja iän myötä ne alkaa ohentua, mutta en nyt ihan oottanu et niin aikasin. On nyt 19 ja hiukset on edelleen aika ohuet, mikä harmittaa tosi paljon, koska rakastan tehä erilaisia kampauksia ja hiukset on kuitenki niin iso osa ulkonäköä. Nyt oon alottanu sellasen tehokuurin, mikä on selvästi tehonnut hiusten kasvuun ja kuntoon:
      1. Pesen hiuksia kolmen päivän välein, enkä enää värjää, koska oma väri on luonnostaan tosi vaalea, joten luovuin hiusten raidoittamisesta kunnon parantamiseksi
      2. Juon paljon vettä ja teetä mitkä auttaa myös ihon kuntoon
      3. Kaksi ruokalusikallista hamppuöljyä päivässä (erittäin tehokas hiusten ja kynsien kasvuun!!)
      4. C- ja D-vitamiinia joka päivä
      5. Eläinten biotiinia, koska se on vahvempaa ja selvästi tehokkaampi kuin ihmisille tarkoitettu
      6. Käyn juoksulenkillä kolme kertaa viikossa, muina päivinä kevyempää liikuntaa (liikunnalla suuri merkitys hiusten kasvun kannalta)
      7. lisäsin ruokavalioon enemmän kasviksia, rasvaista kalaa ja pähkinöitä
      8. Hieron joka ilta kevyesti päänahkaa verenkierron parantamiseksi, mikä puolestaan lisää hiusten kasvua
      9. Teen rentoutusharjoituksia aina kun on stressiä

Suosittelen kokeilemaan, koska voin luvata että noiden ohjeiden avulla hiukset, iho ja kynnet on erinomaisessa kunnossa!! Pitää tietenkin muistaa, että vaikutukset ei näy heti, vaan pitää malttaa odottaa.

• hairloss

Oman hiustensiirto-operaation jälkeen vauhditin hiustenkasvua biotiini tableteilla. Tätä samaa tuotetta saa myös eläimille tarkoitettuna edullisempana vaihtoehtona.

Harventuneille hiuksille paras ehkäisy kokemukseni mukaan Rogaine Foam. Ei saa Suomesta, mutta tulee näppärästi tilattua netistä. Vaikuttava aine minoksidiili.

Kuollutta hiusjuurta ei saa enää eloon poppaskonsteilla vaikka niitä on vielä tarjolla paljon. Kaljuuntuneeseen alueeseen ainut hoitokeino on hiustensiirto. Operaatio on yleisesti ottaen melko kallis, tämän takia useampi suomalainen päätyy tekemään operaation muualla esimerkiksi turkissa. Suomalaiset suosivat Civas Klinikkaa. Heillä on suomalaiset sivut www.hiustensiirtoulkomailla.fi

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      19
      2188
    2. Nainen, sellaista tässä ajattelin

Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      228
      1694
    3. Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita

Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy
      Maailman menoa
      302
      1197
    4. Miten tämä meidän tarina

Sitten päättyy?
      Ikävä
      65
      939
    5. Kulujen jako parisuhteessa

Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai
      Parisuhde
      53
      895
    6. En todellakaan halua että

Tämä päättyy näin
      Ikävä
      39
      824
    7. Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?

Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.
      Ikävä
      53
      805
    8. J miehelle viesti menneisyydestä

On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e
      Ikävä
      31
      706
    9. Valitse, kenen kanssa seurustelet

Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan
      Hindulaisuus
      273
      663
    10. Paikat tapeltu

Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh
      Ähtäri
      33
      632
    Aihe