NARSISTI

pyh-akka1

Onko kokemuksia?

23

435

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • silmät nurin

      En ole vielä kenenkään kuullut sanovan, "minä olen narsisti".

      Yhteisöllisyyden puuttuessa minä-kuva vääristyy, eikä ymmärretä, että voi olla muitakin näkemyksiä, jotka ovat yhtä oikeita.

      Jokaisessa on pieni nartsisti, vaikuttaako olosuhteet, miten isoksi se kasvaa.

    • pyh-akka1

      "silmät nurin" Et oikeen ymmärtäny kysymystä,et kai sie ole narsisti kun heti tyrmäsit vai? narsistia ei huomaa heti vaan pitkän ajan kuluttua,lähellä oleva ihminen huomaa,ihmeellistä miten ihan mukava läheinen voi muuttua yks kaks,ajatukset,käyttäyttyminenja sitten kuvitelmat ja uskottavat selitykset muista ihmisistä ja pikku hiljaa erottaminen läheisistä ihmisistä jne.........

      • silmät nurin

        Opettele ensinnäkin vastaamaan.
        Jokaisen viestin alla on painike vastaa, sitä näpäytät, niin vastaus tulee sille, jolle tarkoitat.
        Tuolla yläreunassa on painike "kutista kaikki kommentiti2, siten on helpompi seurata, kenelle viestejä on tullut.
        Mielellään ei tähän ketjuun tätä jankutusta, kuka on Pyhäjärven suurin narsisti.

        En tyrmännyt mitään. Minulla ei ole kokemusta narsistista, mutta kyllä jokaisessa on narsistia.
        Milloin hyvä itsetunto menee narsismin puolelle, se on veteen piirretty viiva.


      • pyh-akka1
        silmät nurin kirjoitti:

        Opettele ensinnäkin vastaamaan.
        Jokaisen viestin alla on painike vastaa, sitä näpäytät, niin vastaus tulee sille, jolle tarkoitat.
        Tuolla yläreunassa on painike "kutista kaikki kommentiti2, siten on helpompi seurata, kenelle viestejä on tullut.
        Mielellään ei tähän ketjuun tätä jankutusta, kuka on Pyhäjärven suurin narsisti.

        En tyrmännyt mitään. Minulla ei ole kokemusta narsistista, mutta kyllä jokaisessa on narsistia.
        Milloin hyvä itsetunto menee narsismin puolelle, se on veteen piirretty viiva.

        Tein näin ,eli painoin "vastaa" toi on juuri niin kuin ajattelin,en osaa edes tuota tehdä vaikka tein niin "opettele ensin vastaamaan" näin narsistit ajattelee nim.merk. todella läheltä seurannut.


      • simmut kiinni
        pyh-akka1 kirjoitti:

        Tein näin ,eli painoin "vastaa" toi on juuri niin kuin ajattelin,en osaa edes tuota tehdä vaikka tein niin "opettele ensin vastaamaan" näin narsistit ajattelee nim.merk. todella läheltä seurannut.

        Ei tää niin vakavaa ole, mutta keskustelu muttuu mielekkäämmäksi, jos useampi vastatessaan tämän huomio.
        Nyt tämä keskustelu on täällä, aloitus ja siinä jono vastaukia, joku yrittää kymmenen vastauksen jälkeen huudella, että viesti on tarkoitettu nimimerkille, joka on paljon ylempänä.
        ollaan narsisteja tai sitten ei, mutta hyviä öitä.


    • Jokaisessa on narsisti.
      Suurimmat narsistit löytyy urheilijoista, politiikasta, johtotehtävistä.

    • kahveetunnilta

      Oliko tuo asiantuntijan kommentti,tuskinpa vaan oletko työmaalla?

      • Ei kun tavallista ajatusta.
        Jokainen urheilija haluaa voittaa ja olla esillä, samoin moni poliitikko, pikkupomo.
        Eikös vain näin ole , narsismia.


    • Yx uhri vaan

      Sen verran voin kertoa että narsistin uhrina ei ole helppo eläminen ja kun sitä on joutunut tekemään kymmeniä vuosia. Että kovat on kokemukset kun jo omalta kouluajalta alkoivat ja aina vaan jatkuu...

      • vitosta leukaan.

        Taitaa olla "lievä" narsisti,pahimmillaan se on väkivaltaista ja nöyryyttävää.


      • yksi kokenut
        vitosta leukaan. kirjoitti:

        Taitaa olla "lievä" narsisti,pahimmillaan se on väkivaltaista ja nöyryyttävää.

        Arto Lohvansuu on oikeassa. Jokaisessa on narsismia. Jos päästää sen valloilleen, siitä taudista ei ikinä parane.
        Paras keino on välttää niin paljon kuin mahdollista tuohon tautiin sairastunutta kuin itsessään itävän taudin alun ruokkimista.
        Se kun kovettaa ihmisen näkemään toista ihmistä tai hänen hätäänsä.


      • Yx uhri vaan
        vitosta leukaan. kirjoitti:

        Taitaa olla "lievä" narsisti,pahimmillaan se on väkivaltaista ja nöyryyttävää.

        Ei ole ollut kovinkaan lievää kun on mukana pahoinpitelyjä mutta niistähän narsistit selviää kuin tyhjää vaan hyvällä käytöksellään. Ei ole ainakaan kadehtimista tällaisessa olemisessa. Pyrin kaikin keinoin olemaan kaukana ko. henkilöstä.
        Mutta tätähän on ko. narsistin vaikea hyväksyä.


    • tosi on

      Yllättävää kyllä ,siis moni naispuolinen on narsisti,sitä vaan pidetään naisten omana roolina,mutta täyttää kyllä narsistin tunnusmerkit 6-0.

    • tarkkana

      Ei se sukupuoleen katso. Tarkkana pitää olla.

    • ristiin rastiin

      On kumma juttu. Vaikka havaitsee narsistisesti käyttäytyvän henkilön, niin kuitenkin uskoo hänen "sairasta" kertomustaan ja käyttäytymistään, kun on hänen vaikutuspiirissä.
      Tuntuu todelta ja uskottavalta.
      Vasta pois päästyään tajuaa, mistä olikaan kyse.
      Tulee vaikea ja ristiriitainen olo.
      Mitä kauempana, sen parempi oman itsensä kannalta.

    • kokenut tämän

      Yhtenä tuntemuksena on myös sääli jossakin vaiheessa. Tätä tuntemusta olen ihmetellyt suuresti. Siitä en ole päässyt eroon, vaikka tajuankin tilanteen mielettömyyden.
      Nyt uusi työpaikka on kiikarissa ja toiveet korkealla.

      • Uus työpaikka ois hyvä ja ajatukset pois entisestä.
        Yritä nollata tilanne ja ennenkaikkea ole oma itsesi.
        Kyllä se siitä lähtee ja ammattiapua jos tuntuu ettei pääse irti entisestä, toivotan kaikkea hyvää sinulle.


    • jo tänään

      Mene juttelemaan ammattiauttajalle. Tällä palstalla ei sinua voida auttaa. Olet ehkä saanut suuremmat traumat kuin itse uskotkaan.

      • terveyttä kohti

        Jos ihmisen itsetunto on kohdillaan, hänen ei tarvii käyttää narsisitisia piirteitä eikä korostaa ja keskittyä vain itseensä. Hyvällä itsetunnolla varustetut kykenevät ottamaan huomioon toiset.
        Paremminkin narsistin itsetunto on jossain vaiheessa saanut sellaisen kolauksen, ettei hän ole siitä toipunut. Toipuminen vie aikaa ja on vaikeaa. Toivottavasti löytyy keinoja tervehtymiseen.


    • yksin

      Toivottavasti ennen kuin kaikki läheiset sairastuvat tai pakenevat.

      • Yx uhri vaan

        Narsisti hakee uusia uhreja (ainakin meidän tapauksessa) kun entiset ovat loitonneet.
        Osin olen yrittänyt sääliä ko. ihmistä mutta saamieni kolhujen ja päällepäsmäröinnin vuoksi yritän tukahduttaa säälin tunteet.


      • pyh-akka1
        Yx uhri vaan kirjoitti:

        Narsisti hakee uusia uhreja (ainakin meidän tapauksessa) kun entiset ovat loitonneet.
        Osin olen yrittänyt sääliä ko. ihmistä mutta saamieni kolhujen ja päällepäsmäröinnin vuoksi yritän tukahduttaa säälin tunteet.

        Sanoitpa niin naulankantaan "päällepäsmäröinnin" ym. muun säälin tunteet yrittää tukahduttaa vaikka se on vaikeaa,kun toisena hetkenä ihminen on niin fiksu ja ihana...


    • sama täällä

      Jos kyseessä on esimies, niin alaisen asema on tukala. Hän joutuu vaikeaan rakoon. Työtoverien yhdensuuntaiset näkemykset kokemuksistaan auttavat päivästä toiseen. Mutta eivät nekään ajanpitkään.
      Narsisti jää niin sanotuksi ratkaisemattomaksi yhtälöksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1437
    2. Rakkauden riemuvoitto

      Valta voidaan voittaa tiedolla. Mutta tieto on huonompi kuin kauneus, hellyys ja rakkaus. Siksi kauneus on vallan ja tie
      Hindulaisuus
      349
      1141
    3. 37
      822
    4. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      70
      816
    5. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      157
      775
    6. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      42
      762
    7. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      48
      732
    8. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      182
      695
    9. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      44
      689
    10. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      49
      642
    Aihe