Osaisko joku vaikka saksassa asuvana tai muuten saksan lakia tuntevana neuvoa?
Voiko saksalaisilla rekisterikilvillä (ei niillä väliaikaiskilvillä, joita suomeen ostettaessa autoissa on) ajella suomessa vapaasti ilman maassaoloaikoja tms? Rajattomasti?
Jos voi, niin pitääkö saksalaiskilpien omistaja olla rekisteröitynä Saksaan pysyvästi asuvana tai olla aito Saksan kansalainen? Voiko Suomen kansalainen, mutta Saksassa syntynyt omistaa saksalaiset kilvet, joilla ajaa Suomessa?
Voisin hankkia saksalaiskilvillä varustetun auton, pitää sitä Saksan rekisterissä, katsastaa sen siellä ja maksaa verot siitä Saksaan, mutta Suomen passin omistavana olen luonnollisesti suurimman osan vuotta Suomessa. Minulla on vielä saksalainen verokortti ja henkilönumero olemassa, joita tosin en ole vuosiin käyttänyt, mutta ne ei taida riittää? Lienee jo juridisesti kuolleet. Pitäisi olla lisäksi saksalainen osoite.
Onko kellään kokemusta käytännöstä?
Suomalaisella auto saksan kilvissä - mahdollistako?
Wolkkaristi
3
795
Vastaukset
- Vakinainen asuinpaik
Suomessa asuva ei voi ajaa saksalaisella autolla Suomessa. Saksassa asuva voi ajaa 6 kk vuoden aikana.
- Hyvä ajatus
Jos tuo olisi mahdollista niin montako suomessa rekisteröityä luulisit teillämme liikkuvan ? Kysyn vaan.
- Eivät käyttökulut,
verot ja vakuutukset paljoa poikkea suomalaisista kuluista. Auton arvokin tippuu ainakin yhtä nopeasti. Vaikea löytää järkiperusteita muutenkaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va1192725Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?2151129Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J701121- 401035
- 61021
Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va38951- 36926
- 47914
Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke123883Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.36837