Päiväkotityö=painajainen

murenemispisteessä

Aloitin pari kuukautta sitten uudessa työpaikassa lastentarhanopettajana. Työkokemusta minulla on kolme vuotta, mutta ei ihan pienistä lapsista. Jo ensimmäisestä päivästä lähtien muut työntekijät välttelivät minua ja kritisoivat joka asiasta. Ja ne asiat ovat todella turhanpäiväisiä, esim. että kaadoin pari "tippaa"jollekkin lapselle liikaa maitoa lasiin, voitelin näkkileivän väärältä puolelta ja sanoin vanhemmalla väärin kertoessani, että lapsen päivä on mennyt hyvin, vaikka hän oli toisen kollegan mielestä jättänyt osan ruoasta syömättä...minua seurataan tai suorastaan "kyylätään" kokoajan. Aikaisemmissa työpaikoissani en ole koskaan kokenut vastavaa. Heti kun pääsen kotiin alan itkemään, enkä pysty nukkumaan kunnolla. Yritin puhua esimiehelleni kyyneleet silmissä, mutta hän oli sitä mieltä, että pitää antaa ajan kulua ja antaa muiden "perehdyttää". Perehdyttäminen on kyllä ollut aikaisemmin täysin erilaista. Kaikki mitä teen on väärin! Ulkona olen yksin, minulle jopa usein sanotaan, että meneppä toiselle puolelle pihaa ja silloin supattelu alkaa. Mitä ihmettä teen väärin? Tiedän, että olen pienten puolella kokemattomampi kuin isompien, mutta kyselen kokoajan mitä voin tehdä, voinko auttaa jossain ym...Olen yleensä työmaalla iloinen, energinen ja nauravainen. Nyt olen pelokas, sulkeutunut ja hiljainen. Teen myös ihan "typeriä" virheitä, kuten unohdan työvuoroon kuuluvia asioita, koska olen suoraan sanottuna ihan lukossa. Minulla ei myös kerrota mitään tärkeitä asioita, enkä saa edes vastailla puhelimeen...lista on loputon. Laitoin hakemuksia menemään toisiin työpaikkoihin. Meinaan olla ihan rikki ja tuntuu, että olen sairastumassa/sairastunut jonkin asteisteen masennukseen. Onko kohtalotovereita? Jakakaa kokemuksia ja antakaa neuvoja. Olen niin surullinen nytkin, että itken kokoajan tätä kirjoittaessani. Olinko typerä kun avauduin esimiehelleni asiasta? Hän kun kovasti puolusteli vakituisia työntekijöitä ja aikoi kysellä palaverissa miten minä olen heidän mielestään pärjännyt...hulluksi meinaan tulla, kun ajattelen kauhulla huomista työpäivää...olisin enemmän kuin kiitollinen vertaistuesta!

21

4126

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Umjujytftdd

Minä hain sairaslomaa, lepäsin ja läksin lätkimään eli irtisanouduin. Ei kannata terveyttään menettää yhden työpaikan tähden. Sinähän olet jo pistänyt uudet hakemukset menemään, sinun alallasi on varmasti töitä....kirjoituksesi perusteella nykyinen työpaikkasi on sisäänpäin lämpiävä kuppikunta. Ei kannata jäädä semmoiseen paikkaan, missä on vaikea olla oma itsensä. Se lisää ahdistusta. Itse olin vuoden töissä huonossa työyhteisössä ja mä olin sen jälkeen henkisesti ihan loppu ja lukossa, mutta heti auttoi kun läksin pois! Kamalaa kun työpaikalla ei voi olla iloinen oma itsensä, tiedän tunteen. On surullista jäädä yksin, jos ei työmaalta löydy yhtään mukavaa tasavertaista työkaveria. Toivottavasti saat työhakemuksiisi pian vastauksia ja pääset pois. Siihen mennessä pysy vahvana ja älä lannistu!

• anjowis

Tiedän tunteen kun kyylätään ja jokaisesta pikku virheestäkin tehdään elämää suurempaa. Syrjitään ja vähän naureskellaankin.

Esimiehesi ei ota ongelmaasi vakavasti eikä ymmärrä miltä sinusta tuntuu. On varmasti hyvää pataa niiden vakituisempien työntekijöiden kanssa eikä halua kuulla heistä ikävää palautetta tai ainakin haluaa itselleenkin kaunistella heidän inhottavaa käytöstä.

Menee aikaa tottua talon tavoille ja kaikille sattuu virheitäkin aina joskus. Niille kokeneille ja pätevillekin. Niihin vaan ei takerruta eikä niitä hoksata koska he ovat tuttuja keskenään. KAIKILLA ON KUITENKIN LUPAKIN EPÄONNISTUA JOSKUS TYÖSSÄÄN. Pääasia alallasi on kuitenkin se että lapset tulee huolehdittua vastuuntuntoisesti ja mitään sellaista vahinkoa et ole tehnyt mikä olisi lapsille ollut vahingoksi. Ja mitä sitten jos lapsi ei syönyt sinä päivänä kaikkea ruokaa hyvin. Muuten hänellä saattoi ollakin ihan hyvä päivä, mutta ruoka vaan ei maistunut kovin kiitettävästi sinä päivänä.

Kun menette palaveriin, saattaa työkaverisi aivan hyvin antaa siellä sinulle pomon silmälumeeksi hyvääkin palautetta koska eivät halua myöntää kiusaamista ja syrjimistä päälle päin. On kokemusta. Siinä tilanteessa alkaa oikein itsekin epäillä että onko tässä nyt vain kuviteltu koko kiusaaminen. He ovat varmasti kateellisiakin sinulle ja kokevat uuden tulijan, jota he eivät vielä tunne, jotenkin uhakseen itselleen ja siksikin tarkkailevat kaiken aikaa.

Jos esimiehesi ei puutu kiusaamiseen, niin ota yhteys työsuojeluvaltuutettuun, työterveyslääkäriin tai liittoon. Hae tarvittaessa sairaslomaa lääkäristä, jos työssä käynti alkaa käydä ylivoimaiseksi etkä jaksa enää olla henkisen väkivallan uhrina. On kurjaa kun kiusatuilla ei ole mitään oikeuksia mutta kiusaajilta oikein päitä silitellään, ymmärretään, selitellään ja perustellaan ja varsinkin kaunistellaan heidän käytöstään ja saadaan se kuulostamaan siltä kuin kiusatulla nyt vaan on asenneongelma jossa on ymmärretty kaikki väärin. Mutta kuten sanottu niin KUKAAN EI HUVIKSEEN VOI HUONOSTI.

• ....................

Tätä paskalaatua riittää, aina samat valmiiksi poljetut kuviot. Hankkiudu vain muualle, mitä noista kun et aio jäädäkään. Äänestät siis jaloillasi, hullujenhuoneessa tulee vain oksennus joka päivä.

• ....................

Olen aivan samaa mieltä siitä, että jos joku arvostelee sinua eikä kunnioita sinua, kannattaa vaihtaa maisemaa. Jos siis olet jo ilmaissut tarpeesi.

Itse olin aikoinaan töissä eräässä aika isossa yrityksessä ja tunnollisena ihmisenä, minulle tungettiin muiden työt. Ei se mitään, koska opin pitämään puoliani, mutta aika viha yllä läksin työpaikasta. Sanoin kuitenkin aiheesta esimiehelle, joka ei ottanut minua vakavissaan.

Inhottavia ihmisiä on maailma pullollaan. Eniten ärsyttää tiedottomuus eli suomalaiset aletaan puhua suoremmin toisillemme.

• tuore lto

Niin tuttua, itse vastavalmistuneena aloitin juuri työt lto:na ja eikö omaan ryhmään osunut juuri erittäin taitava ja kokenut, mutta tosi veemäinen lastenhoitaja. Ilmeisesti hän on ottanut vastuulleen koulia minut talon rutiineihin kiinni, kun kyttää jatkuvasti tekemisiäni. Tiedä'n niin sen tunteen, kun on ihan lukossa enkä pääse näyttämään todellista potentiaaliani vaan vetäydyn kuoreeni tämän työntekijän ollessa samassa tilassa (eli joka päivä...).

En ole ikinä harjoitteluissa tai aiemmissa taloissa jossa olen ollut töissä, nähnyt vastaavaa, edes sivusta. Tämä nimenomaan hämmentää, kun opiskelijana ja sijaisena olen saanut paljon kiitosta, ja minua on kehuttu että ei uskoisi että olen vasta opiskelija. Ehkä siinä kun on tilaa olla oma itsensä, on pystynyt käyttämään osaaamistaan paremmin, ilman paineita. Nyt kun minulla on muodollinen pätevyys ja pedagoginen vastuu ryhmässä, tämä kyseinen työkaveri takertuu siihen, ja tekee kaikkensa osoittaakseen etten ole vastuun arvoinen. Kotonakin panikoi, mitä mokia on tullut tehtyä ja mitä on unohtanut, mistä saattaa saada huomautettavaa.

Tosi ahdistavaa, mutta jotenkin jos läksisin, tulee sellainen olo että olen todella epäonnistunut. Minä aion nyt vielä katsella tilannetta, josko tasaantuisi ajan kanssa, toivotaan...

• PERKELEEN TÄDIT

Kokemukseni on, että nimenomaan tarhassa lapsiani kiusattiin ja alistettiin "tarhantätien" kautta. Lapsilla ei olut ongelimia, mutta "tädeillä" oli.
      Unilelu vietiin vaikka lapsi vaan käänteli sitä hiljaa käsissään. Se kuulemma häiritsi muita??? Välillä lapsi laitettiin nurkkaan, eikä hän tiennyt - miksi?
      Peukalo alas merkitsi, että ei ketsuppia, mutta peukalo ylös merkitsi, että juu - ketsuppia.
      Kaveri näytti toiselle, että jos et halua ketsuppia laita peukku ylös, jos et halua, niin peukku alas. Tälle sitten kostettiin niin, että, kun hän tämän näytti kaverillee, niin hänelle laitettiin tuplasti ketsppia, vaikka hän ei sitä KOSKAAN ollut halunnut. Tarhassa oli vain n 10 lasta, joten "tädit" kyllä tiesivät, kuka tykkää ketsupista.
      Lapsia kiusattiin mitä kummallisimmin keinoin. Mm päiväuniaikana RIISTETTIIN unilelu. Se riistettiin ain asamoilta lapsilta ja keksittiin syy - miksi se ryöstettiin.

Kun hain lapset, niin koskaan "tädeillä" ei ollut kuin positiivista sanottavaa lapsistani.
      Ongelmat alkoivat purkautua vasta kun tarhaikä oli loppu.
      Eikä tässä ole edes pahimmat tapaukset, en voi niitä kirjoittaa, koska nämä PERKELEEN "tädit" tunnistaisivat meidät siitä

• palaute2

Olisiko päiväkodin johdolle syytä antaa palautetta?

• kattiakanssa1
        palaute2 kirjoitti:

Olisiko päiväkodin johdolle syytä antaa palautetta?

Olen itse ollut päiväkodissa töissä ns. alempiarvoisissa töissä ja nähnyt sitä käytäntöä "sivusta". Negatiivista palautetta antavat vanhemmat ovat valittajia ja heidän lapsiaan kohdellaan vielä kurjemmin palautteen antamisen jälkeen. Kaikki ongelmat kiistetään ja pois pyyhitään vaikenemalla ja vähättelemällä lasten kykyä puhua totta (vedotaan mielikuvitukseen tms.).
        Erästä lasta kiusattiin päiväkodissa. Hän oli kertonut siitä vanhemmilleen ja he taas halusivat puhua siitä päiväkodin hoitohenkilökunnalle. Vastaukset menivät tähän tyyliin: "Ei meillä ketään kiusata."/ "Ainahan lapset vähän kinastelevat." / "xxxhän on aika herkkä lapsi... jos hän tosiaan kokee tulleensa kiusatuksi, niin tietysti me seurataan tilannetta ja tuollaisiin puututaan aina heti." ja muuta liipalaapaa. Lasta kiusattiin oikeasti pahoin. Puutuin "sivullisena" tapahtumiin usein. Minun käskettiin antaa asian olla, koska en ole ammattikasvattaja. En kuitenkaan voinut jättää lasta tilanteisiin yksin ja nämä "ammattikasvattajat" sanoivat, että lasten pitää itse selvittää välinsä. Kiusattu lapsi oli kiusaajia vastaan täysin yksi. Kun lapsi meni kertomaan kiusaamisesta kasvattajille, hänelle sanottiin: "Sä olet sellainen valittaja! Mene leikkimään sinne nyt kiltisti. Sä et sitten yhtään osaa leikkiä porukassa!! Kun lapsi yritti uudestaan sanoa, että "Xxx kiusaa koko ajan", niin vastaus oli: "Ei sua kukaan siellä kiusaa. Sä vaan olet sellainen valittaja." Ja sitten keskustelu lapsesta alkoi kasvattajien kesken tyyliin: "Kun se koko ajan valittaa... sellainen kantelukeppi..... valittaja.... ei yhtään osaa leikkiä porukassa..... rasittava vinkuja...." Ja oikeasti siinä lapsessa ei ollut mitään rasittavaa eikä hän turhasta mennyt sanomaan yhtään kertaa. Kiusaaja ei osannut leikkiä ryhmässä ja tämä kiusaamisen kohde siitä joutui maksamaan. Hoitajat leimasivat hänet hankalaksi, ärsyttäväksi ja rasittavaksi lapseksi, ja ihan syyttä.
        Lapsen tilanne parani vasta sitten kun pahin kiusaaja muutti toiselle paikkakunnalle. Kiusaaja oli erään hoitajan perhetuttujen lapsi ja siksi kiusaamisen annettiin jatkua huolimatta siitä, että vanhemmat yrittivät asiaa ottaa esille useampaankin kertaan. Pienimuotoista kiusaamista harrastivat senkin jälkeen eräät aikuiset, siis nämä ammattikasvattajat, jotka eivät pitäneet lapsesta hänen saamansa "leiman" vuoksi. Kun taloon tuli uusia hoitajia, heille kerrottiin heti lapsista kaikki oleellinen: kiusaamisen kohteesta kerrottiin, että "on rasittava turhasta vinkuja ja on koko ajan aikuisten kimpussa kitisemässä kaikesta turhasta".
        Olen nähnyt monenlaista, mutta tämä nyt on vain yksi esimerkki siitä, miten
        "ammattikasvattajat" hoitavat lapsianne "ehdottoman tasapuolisesti ja oikeudenmukaisesti", kun "ketään ei syrjitä" ja "kaikki hyväksytään sellaisina kuin ovat".........

• Metsätähti?
        kattiakanssa1 kirjoitti:

Olen itse ollut päiväkodissa töissä ns. alempiarvoisissa töissä ja nähnyt sitä käytäntöä "sivusta". Negatiivista palautetta antavat vanhemmat ovat valittajia ja heidän lapsiaan kohdellaan vielä kurjemmin palautteen antamisen jälkeen. Kaikki ongelmat kiistetään ja pois pyyhitään vaikenemalla ja vähättelemällä lasten kykyä puhua totta (vedotaan mielikuvitukseen tms.).
        Erästä lasta kiusattiin päiväkodissa. Hän oli kertonut siitä vanhemmilleen ja he taas halusivat puhua siitä päiväkodin hoitohenkilökunnalle. Vastaukset menivät tähän tyyliin: "Ei meillä ketään kiusata."/ "Ainahan lapset vähän kinastelevat." / "xxxhän on aika herkkä lapsi... jos hän tosiaan kokee tulleensa kiusatuksi, niin tietysti me seurataan tilannetta ja tuollaisiin puututaan aina heti." ja muuta liipalaapaa. Lasta kiusattiin oikeasti pahoin. Puutuin "sivullisena" tapahtumiin usein. Minun käskettiin antaa asian olla, koska en ole ammattikasvattaja. En kuitenkaan voinut jättää lasta tilanteisiin yksin ja nämä "ammattikasvattajat" sanoivat, että lasten pitää itse selvittää välinsä. Kiusattu lapsi oli kiusaajia vastaan täysin yksi. Kun lapsi meni kertomaan kiusaamisesta kasvattajille, hänelle sanottiin: "Sä olet sellainen valittaja! Mene leikkimään sinne nyt kiltisti. Sä et sitten yhtään osaa leikkiä porukassa!! Kun lapsi yritti uudestaan sanoa, että "Xxx kiusaa koko ajan", niin vastaus oli: "Ei sua kukaan siellä kiusaa. Sä vaan olet sellainen valittaja." Ja sitten keskustelu lapsesta alkoi kasvattajien kesken tyyliin: "Kun se koko ajan valittaa... sellainen kantelukeppi..... valittaja.... ei yhtään osaa leikkiä porukassa..... rasittava vinkuja...." Ja oikeasti siinä lapsessa ei ollut mitään rasittavaa eikä hän turhasta mennyt sanomaan yhtään kertaa. Kiusaaja ei osannut leikkiä ryhmässä ja tämä kiusaamisen kohde siitä joutui maksamaan. Hoitajat leimasivat hänet hankalaksi, ärsyttäväksi ja rasittavaksi lapseksi, ja ihan syyttä.
        Lapsen tilanne parani vasta sitten kun pahin kiusaaja muutti toiselle paikkakunnalle. Kiusaaja oli erään hoitajan perhetuttujen lapsi ja siksi kiusaamisen annettiin jatkua huolimatta siitä, että vanhemmat yrittivät asiaa ottaa esille useampaankin kertaan. Pienimuotoista kiusaamista harrastivat senkin jälkeen eräät aikuiset, siis nämä ammattikasvattajat, jotka eivät pitäneet lapsesta hänen saamansa "leiman" vuoksi. Kun taloon tuli uusia hoitajia, heille kerrottiin heti lapsista kaikki oleellinen: kiusaamisen kohteesta kerrottiin, että "on rasittava turhasta vinkuja ja on koko ajan aikuisten kimpussa kitisemässä kaikesta turhasta".
        "ammattikasvattajat" hoitavat lapsianne "ehdottoman tasapuolisesti ja oikeudenmukaisesti", kun "ketään ei syrjitä" ja "kaikki hyväksytään sellaisina kuin ovat".........

työhönsä kyllästyneitä omahyväisiä paskanjauhajia.Näin lasten komentelemista ja yhden tytön kiusaamista.Naiset olivat todella kamalia.

Olin aivan kauhuissani.En koskaan jättäisi lastani päiväkotiin.Ne on hirveitä paikkoja sekä lapsille että tunnollisille työntekijöille.

Paskanjauhanta ja ilkeys olivat akkojen pätevyys työhön.
        Hyi helvetti!

• suomalaisten työeläm
        kattiakanssa1 kirjoitti:

Ja samahan siirtyy aikuisten keskinäiseen kohteluun työelämässä.
        Päiväkodista peruskouluun, ammatilliseen/lukioon, työelämään...
        kaikkialla kiusataan.

• Kesäheinä

Lastentarhanopettajana toimiminen on nykyään monesti kaikkea muuta kuin sitä mitä pitäisi. Lastenhoitajissa on paljon henkilöitä, jotka eivät alalle sovi ja se näkyy varsinkin siinä miten he kohtelevat lapsia ja oman ryhmänsä lastentarhanopettajaa. Lasten vanhemmista takanapäin rumasti puhuminen kuuluu myös kuvioon.

Suosittelen työpaikan vaihtoa lastentarhanopettajille, jotka kärsivät em. asioista sillä tilanteeseen ei yleensä tule muutosta vaikka asian ottaisi puheeksi. Johtajakerroksissa tiedetään nämä ongelmat mutta niihin ei halutaka puuttua. En ihmettele lainkaan suomalaisten nuorten pahoinvointia, sillä monilla on pitkä päiväkotitausta ja osalla sen lisäksi takanaan oman perheen raskaat elämäntilanteet. Laadukas varhaiskasvatus ja hienot varhaiskasvatussuunnnitelmat ovat vain tyhjiä fraaseja joita toistellaan kiiltokuvan säilymiseksi.

• Anonyymi

SE ON JUURI LASTENHOITAJAT JOITA KIUSATAAN. JA IHMISET NIINKUIN SINÄ JATKAA SITÄ KIERRETTÄ. Olen itse hoitaja ja saan jatkuvasti sietää kiusaamista, vaikka olen koko ajan yrittämässä miellyttää opettajia. Sinulla ei ole hajuakaan mistä puhut. Ylistät vain enemmän koulutettua ja potkit jo valmiiksi potkittuja työntekijöitä

• Pidetään esillä

Ei herkille aloille pitäisi päästää niitä, jotka ovat vain omasta mielestään sopivia ja haluavat kovasti ja ovat kouluttautuneet sitten turhaan, raukat. Rekrytoijiin pitää myös panostaa, ettei sihdin läpi pääse eikä ainakaan saa pitkään jatkaa kukaan luonnehäiriöinen, joista on jo tarpeeksi näyttöä ilman tutkimuksiakin. Mutta tehkää vain niitä tutkimuksia, jos uskallatte nostaa kissan pöydälle oikealla nimellä. Jos muuten ei tapahdu, niin vanhemmat yhtykööt vaikka kuntien ja kaupunkien nettiyleisönosastopalstoilla.

Luonnehäiriö ei sitten yleensä parane, joten ihmistyypin pitää olla jo alun alkaen tervehenkinen. Noita-akasta ei tule Täti Monikaa, vaikka voissa paistaisi. Osa-aikanäytteleminenkään ei riitä. Ehkäpä joka lastentarhaan pitäisi pistää valvontakamerat?

• Harmittaa kuulla

että joka paikassa pitäisi olla super kova ammattilainen jo ensi metreillä. Toisaalta ei saisi hentouttaan näyttää, jotta kiusaaja ei pääse pureutumaan. Mahdollisen uhrin pelko lisää Monnin, Pillien ja Pullien tarvetta peittää omaa heikkouttaan ja kiusaaminen alkaa. Ikävä paikka tämä maailma toisinaan.

• vaneri

Siis nää päiväkoti/lapsiin liittyvät työt on ihan hirveitä. Mikä tätä maailmaa vaivaa.

• Helperi70

Olen itse töissä päiväkodissa jossa työtovereiden käytös on järkyttävää! Nälvitään toisia työntekijöitä, nauretaan päin näköä, ei jaeta tietoa asianosaisille, lapset ovat suorastaan heitteillä ja palavereissa haukutaan kaikkien vanhemmat sekä ruoditaan heidän "ongelmiaan"... Olen kertonut asiasta esimiehelle, mutta yllätys, häntä ei kiinnosta puuttua asiaan!

• 27.

Kokemusta on Metsätähti päiväkodista Malminkartanosta. Olin vuokrafirmasta ja heti, kun esittelin itseni keittiöhenkilökunnan nainen alkoi naureskella.
        Peli jatkui sitten siihen malliin, että mikäs sinun tarina on ja x on vuokrafirmasta.

Yhtä pientä laihaa köyhännäköistä tyttöä kohdeltiin ilkeäsi.Hoita ja laittoi hänen nurkkaan pikku rikkeesta.Poika teki tyttöä kohti sormilla eleen ikään kuin ampuisi hänet.Hoitaja ei sanonut mitään.

Tyttö alkoi hakeutua minun seuraan.

Lapsia komenneltiin ihan ihme asioista.istu suorassa, ota jalka siitä pois.Siellä tönittiin ja kiusattiin.

Hoitajat olivat keski-ikäisiä työhönsä leipääntyneitä naisia, joita lasten vanhemmat yrittivät nuoleskella. Siitä ne nautti.

Lapset olivat kuin heitteillä.Hoitajat istuivat sohvalla juoruamassa ja lapset olivat missä olivat.

Se oli ihan karjalauma meininkiä.
        Kahvihuoneessa ne istui ja minua ei sinne huolittu joten menin lasten kanssa leikkimään.

Päiväkodin johtaja oli ihan samanlainen kääkkä kuin muutkin hoitajat ts sadisti.

• Anonyymi

Päiväkoti on painajainen työntekijälle. Työpaikka kiusaaminen ja pahoinpitely on arkea. Ja pahoinpitelyllä tarkoitan aikuiset pahoinpitelee muita aikuisia - henkisesti, mutta se menee jo välillä niin pahaksi että ihmettelen ettei joku pääse hengestään. Naiset ovat rumia ilkeitä olentoja

• Anonyymi

Toimin haukilahdessa päiväkodissa jossa olin sijaisena muutaman kerran. Järkyttävä henkilöstö pula ei edes tilaa tai aikaa pukea lapsia. Puhuin määräaikaisen tytön kanssa. Joka kertoi että tälle valitetaan jatkuvasti ihan kaikesta esimerkiksi ryhmän puhelimesta. Tyttö oli ollut niin kiireinen ovella ettei ollut ehtinyt merkitä lapsia paikalle ja sai tästä kuulla. Kyseinen henkilö myös kertoi kuinka sai kuulla tekevänsä asioita joita ei ollut tehnyt ja sitten syytettiin muisti ongelmista. Naiset olivat jotenkin päättäneet tytön olevan turvallisuus uhka, vaikka oli todella tunnollinen ja hyvä ihminen. Tyttö myöhemmin haki keikka töihin ja siellä satuimme samaan paikkaan. Tyttö kertoi, että tämä oli irtisanottu koe ajalla eikä kuukausia myöhemmin pystynyt löytämään syytä sille, tai muistamaan tilannetta jossa olisi tehnyt mitään mitä oli väitetty. Tyttö kertoi, ettei ole koskaan kärsinyt muisti ongelmista tai mistään muustakaan, hoitanut aina työnsä hyvin sai aina hyvää palautetta. Aina tuli jostain sanomista. Minulle kuulosti ja näytti sille ainakin ryhmä tilassa, että tyttöä jatkuvasti pomoteltiin muiden naisten toimesta eikä juuri saanut ääntään kuuluviin. Tyttö oli ollut monessa päiväkodissa ja aina oli ollut kiva paikka, mutta haukilahden jälkeen kärsi kovat traumat ja itsevarmuus aivan nolla. Tyttö oli kovin nuori vielä ja oli selvää, että oli hyvin väsynyt kokemuksen jälkeen. Päiväkodit ovat tappavia paikkoja.

• Anonyymi

Tapaus

Haukilahden päiväkoti

Hei,

Olen melkein 100% varma että olet tehnyt töitä samassa päiväkodissa kuin minä. Minä olen ilmeisesti tämän työpaikan uhri numero 2 tai kuka tietää kuinka monta meitä on. En itse ilmoittanut liittoon mitään tai sanonut mitään lähdin hiljaa pois en edes kertonut työpaikan sisällä, että tunsin oloni kiusatuksi. Nämä oli näitä kuppikuntia joissa ei kannata mitään sanoa. Ymmärrän miksi et suostu kertomaan oliko kunnallisesta tai yksityisestä pk’sta kyse. Minä tiedän kyllä kummasta on kyse. En mainitse sitä tässä. Tosiaan olin sijainen siis pari kertaa vuokra firman kautta ja työntekijä ryhmässä oli mennyt sanomaan, että ei pidä minusta sijaisena. Blondi nuorempi nainen. Oli mennyt valittamaan minusta muille työntekijöiille. Ryhmässä oleva nuorempi tyttö oli tykännyt minusta ja kertoi minulle mitä ryhmässä oleva toinen aikuinen oli valittanut. Minulla oli päällä mekko, koska oli lämmin päivä ja siitäkin sai kuulla miten oli ”liian lyhyt” nuorempi työntekijä ihaili mekkoa sanoi, että pitää pinkistä väristä oikein ystävällinen nuori nainen hänestä jäi kivat vibat, mutta muut naiset olivat aivan järkkyjä ja aina juuri tätä valittamista jostain.

• Anonyymi

Älkää suostuko enää päiväkoteihin töihin jättäkää ne kärsimään

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      139
      4279
    2. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      89
      2069
    3. Olen tosi outo....

Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      15
      2041
    4. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      64
      1745
    5. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      54
      1492
    6. Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.

Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat
      Haapavesi
      139
      1475
    7. VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia

Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu
      Maailman menoa
      102
      1362
    8. Nainen olet valoni pimeässä

valaiset tietäni tietämättäsi ❤️
      Ikävä
      74
      1266
    9. Oletko sä luovuttanut

Mun suhteeni
      Ikävä
      98
      1201
    10. Hommaatko kinkkua jouluksi?

Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      118
      1090
    Aihe