Mitä paheita ette ole pystyneet karsimaan?

kjhg54

Millaisia epäloogisuuksia ja itsepetoksen ilmenemismuotoja olette huomanneet omassa laihdutuksessanne? siis mikä on ollut sellainen sokea kohta tai pahe, jonka olette yrittäneet jotenkin selittää pois? Itse oon miettinyt viime aikoina paljon alkoholinkäyttöäni. Se on kohtuuden rajoissa, mutta laihduttajalta tietysti helkkarin typerää. Syön todella terveellisesti ja liikun paljon, mutta juon laihdustusprojektista huolimatta n. 4-6 alkoholiannosta viikossa. Toisin sanoen pari lasillista viiniä viikonloppuna ja joku arki-ilta ehkä viskipaukku ruoan jälkeen. Tiedän, että olisi parempi lopettaa alkoholinkäyttö kokonaan, mutta en ole toistaiseksi saanut itseäni niskasta kiinni.

57

2062

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kesäkuntoon

      en mitään.itsekuri on kova.ei karkkeja,pullia,sipsejä.alkoholia en muutenkaan ikinä käytä.tammikuun alusta paino tippunut 7kg,kuitenkin syön ihan normaalia kotiruokaa.kävelyä harrastan päivittäin 5km.-9km.

      • ::::::::

        No jopas! Jos sulla on tuollainen yli-ihmisen rautainen itsekuri, miten ihmeessä olet alun perinkään tullut ylipainoiseksi?


      • kesäkuntoon
        :::::::: kirjoitti:

        No jopas! Jos sulla on tuollainen yli-ihmisen rautainen itsekuri, miten ihmeessä olet alun perinkään tullut ylipainoiseksi?

        äläs nyt:) tammikuun 1.2013 alkoi uusi elämäni.huonossa avioliitossa lihoin,söin yksinäisyyteni,mutta nyt on päätös tehty ja se pitää.olen ylpeä itsestäni,että vihdoinkin pystyn tähän,eikä retkahduksia ole tullut.en mä kuitenkaan mikään yli-ihminen ole.ihan kuka vain pystyy tähän jos todella haluaa:)


      • dnakl
        kesäkuntoon kirjoitti:

        äläs nyt:) tammikuun 1.2013 alkoi uusi elämäni.huonossa avioliitossa lihoin,söin yksinäisyyteni,mutta nyt on päätös tehty ja se pitää.olen ylpeä itsestäni,että vihdoinkin pystyn tähän,eikä retkahduksia ole tullut.en mä kuitenkaan mikään yli-ihminen ole.ihan kuka vain pystyy tähän jos todella haluaa:)

        No pakko kyllä sanoa tuohon että totta kai kuka tahansa tuohon pystyy kuukauden-kaksi :) Mutta en nyt mitenkään loukkauksena tarkoita, hyvä sinulle että painoa on pudonnut ja uusi elämä alkanut! Ap varmaan tarkoitti hieman pitempiä projekteja, jopa elämänmittaisia muutoksia. Ei sitä kai kukaan koko loppuelämää halua elää tismalleen samalla rutiinilla, vaan sillon tällöin kakkuakin esim juhlissa maistaa.


      • kesäkuntoon
        dnakl kirjoitti:

        No pakko kyllä sanoa tuohon että totta kai kuka tahansa tuohon pystyy kuukauden-kaksi :) Mutta en nyt mitenkään loukkauksena tarkoita, hyvä sinulle että painoa on pudonnut ja uusi elämä alkanut! Ap varmaan tarkoitti hieman pitempiä projekteja, jopa elämänmittaisia muutoksia. Ei sitä kai kukaan koko loppuelämää halua elää tismalleen samalla rutiinilla, vaan sillon tällöin kakkuakin esim juhlissa maistaa.

        kakkua...nimenomaan sillontällön.ei joka päivä eikä joka viikkokaan.kyllä mä oon nyt ihan tosissani,mutta sama se uskooko joku vai ei pääasia että itse uskon asiaani.ja kun olokin on todella hyvä,niin tottakai jatkan.ja kyllä.tämä uusi elämä jatkuu loppuelämäni.ja tällä tavalla loppuelämästä ehkä tulee pidempi kun mässäilemällä.


      • :::::::::::
        dnakl kirjoitti:

        No pakko kyllä sanoa tuohon että totta kai kuka tahansa tuohon pystyy kuukauden-kaksi :) Mutta en nyt mitenkään loukkauksena tarkoita, hyvä sinulle että painoa on pudonnut ja uusi elämä alkanut! Ap varmaan tarkoitti hieman pitempiä projekteja, jopa elämänmittaisia muutoksia. Ei sitä kai kukaan koko loppuelämää halua elää tismalleen samalla rutiinilla, vaan sillon tällöin kakkuakin esim juhlissa maistaa.

        Vähän samaa mietin. Ymmärtääkseni aloituksessa kuitenkin puhuttiin ennen kaikkea niistä pysyvään elämänmuutokseen liittyvistä valinnoista ja heikkouksista, johon minusta on vähän surkuhupaisaa vastata henkseleitä paukutellen, että mullapas ei ole kertakaikkiaan mitään heikkouksia, kun on itse viettänyt tätä "uutta elämää" kolme viikkoa. Se kun on varsinkin loppuelämää ajatellen melkoisen lyhyt aika. Mut siis mikäs siinä, mielenkiinnolla odotan nimimerkin "kesäkuntoon" tilannepäivityksiä sitten vaikka kesäkuun tienoilla. :)


      • kesäkuntoon
        ::::::::::: kirjoitti:

        Vähän samaa mietin. Ymmärtääkseni aloituksessa kuitenkin puhuttiin ennen kaikkea niistä pysyvään elämänmuutokseen liittyvistä valinnoista ja heikkouksista, johon minusta on vähän surkuhupaisaa vastata henkseleitä paukutellen, että mullapas ei ole kertakaikkiaan mitään heikkouksia, kun on itse viettänyt tätä "uutta elämää" kolme viikkoa. Se kun on varsinkin loppuelämää ajatellen melkoisen lyhyt aika. Mut siis mikäs siinä, mielenkiinnolla odotan nimimerkin "kesäkuntoon" tilannepäivityksiä sitten vaikka kesäkuun tienoilla. :)

        hih hih.sovitaan niin.seuraava päivitys vaikka helmikuun lopulla:)


      • kesäkuntoon
        kesäkuntoon kirjoitti:

        kakkua...nimenomaan sillontällön.ei joka päivä eikä joka viikkokaan.kyllä mä oon nyt ihan tosissani,mutta sama se uskooko joku vai ei pääasia että itse uskon asiaani.ja kun olokin on todella hyvä,niin tottakai jatkan.ja kyllä.tämä uusi elämä jatkuu loppuelämäni.ja tällä tavalla loppuelämästä ehkä tulee pidempi kun mässäilemällä.

        15.2.2013. tähän mennessä paino tippunu yhteensä 8,5kg.yksi karkkipäivä oli pari viikkoa sitten,mutta eipä se vaa'assa näkynyt.tästä jatkuu...


      • kesäkuntoon
        kesäkuntoon kirjoitti:

        15.2.2013. tähän mennessä paino tippunu yhteensä 8,5kg.yksi karkkipäivä oli pari viikkoa sitten,mutta eipä se vaa'assa näkynyt.tästä jatkuu...

        27.2.2013. hyvin menee.paino tippunut tammikuun alusta nyt 9,7kg.täähän tuntuu olevan helppoa,eikä nälästäkään tarvitse kärsiä.


      • Sporttiäijä
        kesäkuntoon kirjoitti:

        äläs nyt:) tammikuun 1.2013 alkoi uusi elämäni.huonossa avioliitossa lihoin,söin yksinäisyyteni,mutta nyt on päätös tehty ja se pitää.olen ylpeä itsestäni,että vihdoinkin pystyn tähän,eikä retkahduksia ole tullut.en mä kuitenkaan mikään yli-ihminen ole.ihan kuka vain pystyy tähän jos todella haluaa:)

        Samaa mieltä. Itsestä se on kiinni ja siihen pystyy, jos vain päättää pystyä.

        Ensin täytyy tehdä tarkka suunnitelma siitä mtä syö ja mllon syö, sekä liikuntaa laittaa listalle myös rittävästi. Jos ei itse osaa tätä tehdä, kannattaa ottaa yhteyttä asiantuntijohin, joita löytyy kyllä. Lääkärit ja ravintoterapeutit osaavat neuvoa.

        Itse aloitin painonpudotuksen tammikuun alussa myös ja nyt on jo 10 kg tippunut. Tosin minun kokoluokassani (reilusti yli 190 cm) se vastaa normaalkokoisen ihmisen 6-7 kg. Liikuntapuolella pelaan jääkiekkoa ja hiihdän n. 3-5 krt. viikossa.

        Itse olen huomannut, että minun on oltava aivan ehdoton syömisissäni. En voi tehdä ainuttakaan poikkeusta. Muuten sorrun. Mutta se on toki yksilöllistä.

        Sellaisina päivinä, kun harrastan rajua liikuntaa (kiekkomatsi tms.) täytyy tok syödä tarpeeksi, jotta saa energiaa ja jaksaa.

        Perusproteiinit täytyy saada päivittäin, sitten vaan hedelmiä ja vihanneksia, tuoremehua. Iltasyömiset jätin pois kokonaan, korkeintaan lasi tuoremehua, tai omena tms., jos vatsa oikein kurnii. Itsekuria se vaatii, mutta sitäkin oppii ja toisaalta onnistuminen kannustaa.

        Minulla on sellainen keho, että lisäkiloja tulee erittäin helposti, jos en ole koko ajan tarkkana. Joku voi syödä tuplasti sen minkä minä, esim. vaimoni, joka on minua huomattavasti pienempi, eikä mainittavimmin harrasta liikuntaa, syö silti enemmän kuin minä. Tämä ei hänessä näy kuitenkaan liikakiloina.


      • 3+3
        ::::::::::: kirjoitti:

        Vähän samaa mietin. Ymmärtääkseni aloituksessa kuitenkin puhuttiin ennen kaikkea niistä pysyvään elämänmuutokseen liittyvistä valinnoista ja heikkouksista, johon minusta on vähän surkuhupaisaa vastata henkseleitä paukutellen, että mullapas ei ole kertakaikkiaan mitään heikkouksia, kun on itse viettänyt tätä "uutta elämää" kolme viikkoa. Se kun on varsinkin loppuelämää ajatellen melkoisen lyhyt aika. Mut siis mikäs siinä, mielenkiinnolla odotan nimimerkin "kesäkuntoon" tilannepäivityksiä sitten vaikka kesäkuun tienoilla. :)

        Aloittaja kylläkin puhui kompastuskivistä laihduttamisesta. Ja laihduttaminen ei pitäisi olla kenenkään loppuelämän projekti... Uskoisin että aloittajalle kelpaisi hyvin "kesäkunnon" 8,5 kg pudotus:)

        Oletteko todella noin kateellisia ettette kestä kun joltain löytyy itsekuria ja saa hyviä tuloksia aikaiseksi??


      • roteva ja retee

        Liikuntaa harrastatkin yhtä paljon kuin syöpää sairastava pikkutyttö. Enemmän kaloreita ja liikuntaa. Älä ole muumio kesäkunnossa.


      • laihtunut mies
        :::::::: kirjoitti:

        No jopas! Jos sulla on tuollainen yli-ihmisen rautainen itsekuri, miten ihmeessä olet alun perinkään tullut ylipainoiseksi?

        Jos laihduttaa ja sit juo alkoholia niin alkoholi pysäyttää aineenvaihdunnan joten ei laihtuminen onnistu. Se on ihan omasta halusta kiinni haluuko laihtua vai haluuko juopotella. Itse kun laihdutin 30 kg 6 kk, niin en juonut 6 kk aikana tippaakaan alkoholia.


      • kesäkuntoon
        kesäkuntoon kirjoitti:

        27.2.2013. hyvin menee.paino tippunut tammikuun alusta nyt 9,7kg.täähän tuntuu olevan helppoa,eikä nälästäkään tarvitse kärsiä.

        no joo..tahti hieman hidastunut,mutta paino putoo edelleen.hitaasti mutta varmasti eteenpäin.nyt kiloja tippunut 11,3 eli ei suurta muutosta edelliseen,mutta alaspäin mennään.


      • kesäkuntoon
        kesäkuntoon kirjoitti:

        no joo..tahti hieman hidastunut,mutta paino putoo edelleen.hitaasti mutta varmasti eteenpäin.nyt kiloja tippunut 11,3 eli ei suurta muutosta edelliseen,mutta alaspäin mennään.

        kiloja lähteny 16,5kg.ei mikään supertahti,mutta hiljaa hyvä tulee.laihdutan "luonnollisesti" eli ilman mitään pilipali kikkoja ja pillereitä.ja homma jatkuu...


    • Vanha Jojo

      Alkoholimäärä ei kuulosta sellaiselta, että sillä olisi kovin suurta vaikutusta painoon. Oletetaanpa yksinkertaisuuden vuoksi, että yksi alkoholiannos sisältäisi noin 120 kcal. Viikossa saisit silloin 480-720 kcal alkoholista. Jos saat ruuasta ja juomista viikossa 10500 kcal (1500 kcal/pv), tulee alkoholista silloin 4,5 - 6,9 %.

      Joidenkin suositusten mukaan alkoholista pitäisi tulla korkeintaan 5 % energiasta, joten tuolla alemmalla käyttömäärällä jäät hyvin suosituksen alle.

      Jos asia sinua vaivaa, voisit kokeilla, kuinka pärjäät ilman. Ihminen on tapojensa orja, tiedän sen omasta kokemuksestani, mutta ihminen on myös oppivainen eläin. Uusia tapoja on mahdollista oppia vähitellen esimerkiksi niin, että pitäisit välillä "kuivia" viikkoja tai jättäisit esimerkiksi sen arki-illan paukun ottamatta.

    • Seijaseni

      Itsellä teki saunaoluista luopuminen tiukkaa. Ensin ne vaihtu alkoholittomiin oluisiin ja sitten vähensin määrää eli vain 1 tölkki. Nyt on vasta 2 viikkoa mennyt saunomista siten että otin hörpyn miehen lasista.
      Toinen on karkit, ei suklaa vaan salmiakki ja lakut. Niitä menis joka päivä jos antaisin luvan. Isot karkkipussit vaihtuneet pieneen lakupötköön. Ainakin vielä se on riittänyt.

    • ellunen.

      Mun pahe on, että joka lähes joka päivä iltasin iskee makeanhimo (tai ehkä se on tapa) ja jos kaapista löytyy, niin senhän tietää ettei itsekuri riitä, kun on melkeen pakko ottaa vähäsen :D Okei joku välipalarahka, jossa on 180kcal ei oo vielä ihan kauheen paha mutta kuitenkin. Nyt sitten ostin protskujauhetta, josta tehty juoma on liian makea jopa mun makuun, niin oon pystyny olla ilman muita makeita. :)

      • Vanha Jojo

        Paras lääke iltaiseen makeanhimoon on syödä päivän mittaan tarpeeksi.

        Jos kyse on pelkästä tavasta, voit kokeilla sitä, että lykkäät himon tyydyttämistä. Lupaat itsellesi, että saat sen makean 15 minuutin kuluttua, jos vielä silloin haluat sitä. Yleensä mielihalut häviävät tuossa ajassa.

        Toinen keino on ruveta tekemään jotain muuta, ihan mitä tahansa, vaikka pyykkien lajittelemista. Usein makeanhimo, tai sellainen halu syödä, joka ei ole oikeaa nälkää, on pitkästymistä ja sen parantaa mikä tahansa puuhailu.


      • Vanha Jojo kirjoitti:

        Paras lääke iltaiseen makeanhimoon on syödä päivän mittaan tarpeeksi.

        Jos kyse on pelkästä tavasta, voit kokeilla sitä, että lykkäät himon tyydyttämistä. Lupaat itsellesi, että saat sen makean 15 minuutin kuluttua, jos vielä silloin haluat sitä. Yleensä mielihalut häviävät tuossa ajassa.

        Toinen keino on ruveta tekemään jotain muuta, ihan mitä tahansa, vaikka pyykkien lajittelemista. Usein makeanhimo, tai sellainen halu syödä, joka ei ole oikeaa nälkää, on pitkästymistä ja sen parantaa mikä tahansa puuhailu.

        Mä syön ja mässäilen ihan kohtuuttomasti, koska se on niin mukavaa. En mahda itselleni mitään. Ongelma on se, etten ole läski. Kuinka voisin lihoa, että olisi joku motiivi lopettaa ylenpalttinen syöminen?


      • mellu
        siilisimo kirjoitti:

        Mä syön ja mässäilen ihan kohtuuttomasti, koska se on niin mukavaa. En mahda itselleni mitään. Ongelma on se, etten ole läski. Kuinka voisin lihoa, että olisi joku motiivi lopettaa ylenpalttinen syöminen?

        Sama vika kun siilismolla,en liho,vaikka syön pullaa,makeeta ym.mut tupakkaa poltan jos lopetan,niin ehkä vois paino nousta?niin mitat 170/50


      • kooöeeop
        siilisimo kirjoitti:

        Mä syön ja mässäilen ihan kohtuuttomasti, koska se on niin mukavaa. En mahda itselleni mitään. Ongelma on se, etten ole läski. Kuinka voisin lihoa, että olisi joku motiivi lopettaa ylenpalttinen syöminen?

        No, poskissa ja leuassa jo vähän näkyy. ;) Ei millään pahalla, ihan komea mies kyllä olet silti. Vaikkei ylipainoa vielä olisikaan, koska olet ehkä suhteellisen nuori vielä (kolmekymppinen?), niin ikä tekee tehtävänsä. Aineenvaihdunta hidastuu ja samalla syömisellä kiloja alkaa kertyä vääjäämättä. Et kuitenkaan ihan laihakaan ole, joten aineenvaihdunnan häiriöstä tuskin on kyse.


      • simoliina
        siilisimo kirjoitti:

        Mä syön ja mässäilen ihan kohtuuttomasti, koska se on niin mukavaa. En mahda itselleni mitään. Ongelma on se, etten ole läski. Kuinka voisin lihoa, että olisi joku motiivi lopettaa ylenpalttinen syöminen?

        Et ehkä ole läski, mutta et lihaksikaskaan. Mitä sitä paitsi tarkoittaa ylenpalttinen syöminen? Parasta olis varmaan hankkia motiivia lihasten kehittämiseen, kyllä se paino siitä lahtee nousuun (lihakset kun painavat enemmän kuin löysä). Saisit vähän "raameja" ja syödäkin vois surutta (kunnon ruokaa).
        Aloittaja voisi kokeilla vähentämistä, tai vaihtaa alkoholin johonkin kalorittomaan palkkioon, mikä ei ole syötävää. Niin tuntuisi, ettei tarvitse luopua mistään. Itse jätin juuri alkoholit pois kokonaan, kun siin ei baarin juomat sitten riitä :D jos aloittaa. Mielikuvaharjoittelen hoikistuneella habituksellani ja suunnittelen vaateostoksia kostoksi alkoholin jättämisestä.
        Tsemppiä painonhallintaa!


    • fdsfsffsdsfdfsfsd

      Painonpudotus on minulle helppoa, koska minulla ei ole kovin usein nälkä ja proteiinipitoisella ruualla nälkäni lähtee todella hyvin, joten on helppoa syödä vähän. Ainoa ongelma on kumppani, joka ostaa herkkuja kotiin ja niitä tulee toisinaan syötyä. Ei kuitenkaan ongelmaksi asti.

      Sen sijaan painoa nostaessa lihaksen kehittämisen yhteydessä on minulle haastavaa, koska pitäisi syödä jatkuvasti ja ruokaa pitäisi siis olla tekemässä jatkuvasti. Jos saisi vain syödä niin onnistuisi, mutta ei jaksa laittaa ruokaa useita kertoja päivässä. Jääkaappiin voi tehdä ison määrän ruokaa, mutta eipä se siellä kovin kauaa kestä niin kovalla syömisellä. Jää siis liian usein syömättä eikä painoa tule ainakaan terveellisillä lähteillä.

    • ,,,,,,,,,,,,,,,,,

      Mulla se on makea. Siihen välillä repsahtaa niin että on hankala katkaista kierrettä, mutta sitten kun sen taas saa katkeamaan, pystyy olemaan pitkäänkin niin että syö ihan maltilla vain vähän sokerisia herkkuja. Kun syö ensin jotain muuta, leipää, hedelmää tms. ja lopuksi jotain karkkia tai pullaa, niin se pysyy vielä aisoissa. Mutta jos menee nälkäänsä hotkaisemaan ensin makeaa, sitä syö enemmän tai vähemmän holtittomasti ja sitten se tapa vielä kaiken lisäksi jää. Jälleen kerran tässä mokanneena muistan nyt tämän ja paino taas laskee.

      Liiallinen kiristäminen on toinen kuoppa. Siis kun yrittää syödä ihan liian vähän ja ihan liian terveellistä, siitä putoaa jossain vaiheessa, minä hyvinkin nopeasti, ja sitten tulee se "millään mitään väliä"-vaihe. Kun syön ehkä vähän epäterveellistäkin, mutta kuitenkin "kunnon" ruokaa, esim. perunamuusia (no ei se siis epäterveellistä ole, mutta nykyoppien mukaan ei mikään painonpudotusruoka) mutta maltilla. Eikä joka aterialla jotain raskasta, mutta silloin tällöin kuitenkin.

      Alkoholi mun on helppo jättää, kun en koskaan ole pitkään säännöllisesti sitä nauttinut. Se on vähän sellaista kausittaista, joulun ja uuden vuoden tienoilla tuli parikin kertaa viikossa nautittua lasillinen tai parikin kerrallaan punaviiniä, joskus ruuan kanssa olutta. Mutta pyrin pitämään sen juhlapäivien ylellisyytenä, ja niin että niitä juhlapäiviä tai -kausia ei kovin monta vuodessa ole. Eikä nyt haittaisi vaikken ottaisi ollenkaan, sekin riippuu siitä ostaako mies alkoholia kotiin, itse en osta koskaan vaan "ryyppään siivellä". :)

      Kyllähän se alkoholi on sellainen painonpudotuksen estäjä, vaikkei siitä paljon kaloreitakaan tulisi, niin kun elimistö polttaa sen ensin, se hidastaa muun ylimääräisen kulumista. Ja sanotaanhan, että on jo merkki alkoholismista (anteeksi jos kuulostaa vähän pahalta), jos ei pysty olemaan lyhyttäkään aikaa ilman tippaakaan alkoholia. Ehkä aloittaja voisi harkita vähitellen lopettamista, jättää vaikka yhden annoksen viikossa pois, sitten jonkin ajan kuluttua toisen. Tai sitten kokeilisin että olenpa nyt yhden viikon juomatta, ensi viikolla voin sitten ottaa taas. Sitten vaikka jatkaa vuoroviikoin. ;) Ja kokeilee vähän pidempääkin jaksoa täysin ilman.

    • jape11

      Kaljaa kuluu viikossa 12-20 tölkkiä... hidastaa laihutusta mutta ei haittaa.. pitää vain syödä vielä vähemmän..

      • maksalle töitä

        Noo, maksa kamppailee ekaksi kaljan polttamisen kimpussa ja sitten
        siirtyy muuhun, mutta (jos) on kokoajan alk veressä, niin silloin käy
        vähän köpelösti. Ruoka alkaa kertyä läskiksi.


    • kaffittelija

      Munkit ja viinerit on niin hyviä että ei voi olla syömättä, kun tarjolla on.
      En kuitenkaan ole mikään laardiläjä, vaikka pikku kumpare mahan paikalla onkin.

    • jollotinjollotin

      Voiku pysyiski noin pienessä mut ku tulee kavereiden kanssa istuttua pubissa ja juotua viikonlopunaikana se 14-20 tuoppia erikoisoluita ja syötyä vielä pubiruokaa päälle, ei auta vaik kuinka liikkuis :D

    • beer4sex

      Mun pahe on olut, syämään pystyn kyllä terveellisesti ja karkkeja ja muita sokeripitoisia en juurikaan paitsi kahvissa sokeria mutta olutta tulee juotua 2xviikossa noin 6-8 tölkkiä, kylmä olut on niin hyvää! pitäisi löytää sille joku parempi vastine...

    • minkässitävoi

      Voi voi...makkee se on minun pahe...jostain kumman syystä alkaa 15 minuttia ruokailun jälkeen tekemään mieli makeaa karkkia suklaata...nyt olen alkanut kuntoilun
      kuntopyörällä. itselle olen luvannut laihduttaa 10 kiloa 2 vuodessa..saas nähdä onnistuuko. Hyvät neuvot olis vaan kalliita tuon makean suhteen..kertokaas ??

    • jt6969

      Julkista puistomasturbointia en aijo koskaan lopettaa!

    • Kohtuudella pillua

      Vieraitten naisten nussimista. En kertakaikkiaan pysty lopettamaan, en en.

    • Mies 37

      Tuo annosmäärä on niin mitätön, että tuskinpa sillä on isompaa vaikutusta aineenvaihduntaan.

      • kivaaon

        Sana pahe kuulostaa niin pikkusievältä ja viattomalta.Sitten kun on oikea addiktio eli riippuvuus....


    • Doc66

      Tuolla alkoholimäärällä ei ole mitään vaikutusta laihtumiseen, mikäli sitten ei ole kyseessä 4-6krt/vko ja 4-6 annosta/krt. Se olisi sitten jo eriasia.

    • Doc67

      Ei tuolla määrällä tosiaan ole mitään olennaista vaikutusta laihtumiseen, jos nyt puhutaan järkevästä laihduttamisesta eli elintapojen pysyvästä muutoksesta. Jos haluat elää täysin ilman alkoholia, that's fine, mutta on myös ihan ok, että pidät itselläsi joitakin "paheita" ja nautintoja. Tuohan tarkoittaa samaa kuin joka aamu joisit yhden ylimääräisen lasin mehua. Sitäpaitsi joidenkin tutkimusten mukaan pieni määrä esim. punaviiniä voi olla enemmän terveydeksi kuin haitaksi.

    • Ilman naista ei oikein osaa olla, paheista pahin minun mielestä ja vaarallinen miehen terveydelle.

    • makeaa_kohtuudella

      Itseltäni olen kieltänyt kaikenlaisen makean: ei karkkia, pullaa, keksejä, viinereitä, sipsejä, vanukkaita... Eikä sitä nuoren ihmisen pahetta, alkoholia.

      Pidän "karkkipäivän" kerran kahteen viikkoon, aina kahden viikon välein perjantaisin. Silloin syön maksimissaan 200g karkkia, muuta ei tarvitse naaman reiästä vääntää sisään. Koskee siis ihan kaikkea, roska ruokaa jne. Eiköhän se yksi karkkipussi kahteen viikkoon riitä terveydelle :) Alkoholista puolestani olen ollut erossa joulukuusta lähiten, koska koen sen tällä hetkellä itselleni paremmaksi... Olen ollut paljon paremmalla mielialalla, olen todella positiivisella fiiliksellä, vaikka samanlaiset ongelmat on arjessa, kuin monella muullakin kanssatallaajalla. Ja puhun muuten nuorena ihmisenä, joka ennen juhli menemään rankemminkin, ainakin kerran viikossa, ja illassa meni viinipullo ja siidereitä min 3. Joulukuussa aukesi silmät, ja vaikka nuori (24-vuotias) olenkin, tuntui, ettei elämä voi sillä keinoin jatkua. Olen tyytyväinen nyt näin, ja onnellinen, se on tärkeintä :) alkoholi ehkei sittenkään ollut se keino onneen... Tästä liikunnan tuomasta endorfiini-tilasta taas en luopuisi millään pois.

      Ja alkoholista muuten: pahe siinä ei ole pelkästään ne kalorit, vaan alkoholia juodessa elimistö joutuu tavallaan "jumitilaan", jossa rasvanpalaminen loppuu kokonaan. Eli elimistö on sen alkoholin polton ajan erikoistilassa, eikä rasva pala. Sinänsä siis, vaikka alkoholista itsestään ei tulisi paljon kaloreita, se voi olla laihdutusta jumittava tekiä. Katala aine, ellei jopa myrkky :(

    • napostelija

      No ei kait tuo vielä ole laihdutuksen kannalta kovinkaan huono juttu jos alkoholia tuon verran, toksi se kroppa joutuu polttamaan sitä sokeria sen rasvan sijasta sinä aikana mutta kuitenkin en pitäisi ongelmana tuota määrää.

      Tärkeämpänä uskoisin että on se, että mitä kaikkea sitä hissukseen suustansa laittaa päivän aikana eli hyvä ois kirjata syömisensä, pieni pala siellä ja täällä voi tuntua pieneltä mutta päivän mittaan naposteltuna syömiset voi olla yllättävänkin isoja.

      Ite otan myös kohtuudella alkoholia, mutta se ei ole ns. ongelma vaan mä tuppaan hieman syömään pieniä määriä erillaisia juttuja päivässä kuten esim. otan parit juustopalat, sitten näkkäriä vähän, sitten sitä ja sitten tätä ja päivän mittaan sitten jatkuvasti tätä harrastaen ei vissiin ole ihan paras tapa :-) vaikken karkkia juurikaan syö.

    • Tämmöst tännää

      Alkoholi on pahin kaikista ja siinä on vielä se että vaikka joisitkin illassa vaan muutaman niin kuitenkin se olo seuraavana aamuna on vähän huonompi ja apeampi kuin ilmn alkoholia. Aamulla myös maistuu sitten yleensä joku rasvasempi ruoka tai vaikka vasta lounaalla mutta kuitenki alkoholin jälkitiloissa harvoin mikään salaatti maistuu. Monilla myös se juominen ei jää siihen muutamaan vaan sitä kuluu huomaamatta enemmän. Minä join 3 kertaa viikossa aikasemmin niin siinä jäi liikunnat ja terveelliset ruuat kun aina oli krapula tai sitten meno päällä eli kalja ja pizzat mielessä. Alkoholi myös vaikuttaa aivoihin monella tapaa ja laiskistaa ihmistä joten voi olla vaikea tarttua laihduttamiseen saatika reenaamiseen..työntekokin kärsii yleensä huomaamatta jo pienistä alkoholiannoksista juuri sen takia kun ei ole energiaa mihinkään.

    • Sokerit pois

      Sokeririippuvuudesta ei eroon pääse jos silloin tällöin mussuttaa makeaa. Koskee myös hedelmiä ja paljon tärkkelystä sisältäviä kasviksia. Ne vaan pitää tiukasti karsia pois ja jonkun ajan kuluttua niitä ei tee edes mieli. Takuulla laihtuu kun ei tarvi tapella ruokahimoja vastaan.

    • fdsvcxvxcvxc

      Minä en kyllä ymmärrä miten yksin asuvalla voi olla hankaluuksia hallita syömistään. Kun ostaa kotiin vain terveellistä ruokaa niin ei niitä herkkuja tule syötyä kun ei niitä lähde kaupasta erikseen hakemaan kuin ääritapauksissa ja silloin tällöin herkkujen syöminen on jopa suotavaa jos niitä joskus tekee mieli.

      Jos taas toinen kantaa kaikkea roskaa asuntoon koko ajan niin kynnys on aika pieni maistaa vähän ja sitten vähä enemmänkin ja kohta syökin niitä jo lähes huomaamattaan.

      Itse ainakin käydessäni vanhemmilla huomaan ottavani karkkia suuhun ihan ohimennen, vaikka minua ei tee edes yhtään mieli syödä niitä. Saatan sylkäistä karkin roskikseen kun ei tee mieli syödä, mutta vähän ajan päästä minulla on taas karkkia suussani.

    • Ymmärettävää...

      Lihavat ovat selkärangattomia, siksi läskiä ei kannata töihinkään palkata... saamattomia ja laiskoja vetyksiä. Myös tuollainen pakkomielteinen syöminen ja juominen kielii psyykenongelmista ja sanoisin jokaisen ylipainoisen olevan jollain tavalla psyykeongelmainen. Ylipaino on merkki ongelmista.

    • 2+7

      Täytyy kyllä sanoa, että ei mitään! Syön vain terveellistä ruokaa ja sairauden vuoksi en vain voi liikkua. Kyllähän se paino muuten laskisi. Tällä hetkellä BMI 38!

    • Ei kiinnosta :)

      Jos laihduttaa tahdot niin suunnittele miten syöt, missä syöt, syötkö ahmien, kiireellä, välitätkö miten syöt, missä syöt mitä syöt.

      Suosittelen monipuolista ruokailua, monipuolista ulkoilua... ei mikään monotoninen vaihtoehto ole hyväksi, kuten jos jätät ruokailematta , menet heikkoon kuntoon.

    • nainen4

      Älä ostaa siitä alkoholia kun käyt kaupassa niin yksinkertaista se on niinkuin kaikki muuta! Jos päätät jotain niin pidä kiinni lupausta itsesi varten.

    • liian vähän juot

      Jo tuplasti 4 annosta eli 8 annosta ja juo se joka päivä.

    • Huomattu on

      Kahvisokeri 850 kcal päivässä extraa.

      • Vanha Jojo

        Ihanko totta? Kuinkahan hirveän monta litraa kahvia päivässä juot, että tuohon määrään pääset? Olisikohan kuitenkin tullut desimaalivirhe ja kyse olisi 85 kcal:sta?


    • hoikka53

      Minun pahin este laihduttamiselle on se että kun ei ole mistä laihduttaa. Harrastan iltä syöntiä ennen nukkumaan menoa ja syön paljon makeaa, eikä vain paino nouse, että olisi mistä laihduttaa.

    • Jos oikeesti haluaa laihduttaa, kannattaa vaan petrata ja oikeesti ottaa sieltä niskasta kiinni. Mulla ei ole tarvetta laihduttaa, mutta se pienikin pahe voi siihe laihtumiseen vaikuttaa. Ensin vaan täytys saada se pahe pois, ennenku koko juttuun ryhtyy.

    • YourNotCool

      Jyy hei 6 alkohilinnasta sisältääkin tsiljadi kaloria :D Lue nyt vaikka biologiaa vähän. Vaikuttaa että olet liikuntauskovainen.

    • Nyrkkeilijä88

      Aloita nyrkkeily nyt heti. Silllä laihtuu ja tulee hyvä kroppa. Nyrkkeilyssä joutuu myös aivot tekemään töitä. Amatöörinyrkkeily ei sitäpaitsi ole vaarallista sen enempää kun jalkapallokaan.

    • Ilpi

      Kahvi karkki suklaa punkku juustot. Pahoiksi sanotaan mutta en näe syytä kitua kun en niihin sentään ihan huku. :)

    • himo voimakas

      Fazerin sininen patukka, suklaat, tupla, kaakao kylmänä, sokeria kokonaan en saa pois. Himot on kauheat kaikkeen hyvään. Jos en hillitsisi itseäni voisin syödä kakun hetkessä tai karkkia, ainakin puolikkaan kakun... Kaikki hyvä suolainenkin ruoka himottaa, en voi syödä sitä ollenkaan. Ikuinen nälkä, kun laihduttaa tai hallitsee painoa.

      Minulla ei ole rakkautta ja olen pettynyt miehiin, yksinäinen. Siksi himoja on monenlaisia entistä helpommin. Laihdutus käynnissä. Joskus tuntuu että "kuolee" suklaanhimoon tai rakkaudenpuutteeseen, kaipuuseen. Kyllä se siitä.

    • Hampurilainen

      Hampurilaiset ja tortillat. Rakastan hampurilaisia, mieluummin itsetehtyjä. Joskus kyllä tekee mieli BigMaciä. Meillä tehdään parin viikon välein hamppareita ihan luvan kanssa.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      285
      19431
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      88
      3781
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      125
      2296
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      197
      1983
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      142
      1890
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      300
      1684
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1402
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      92
      1375
    9. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      149
      1192
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      245
      1103
    Aihe