silmälasit ei sovi miesystävälleni!

ei silmälaseja!

Hei! Miesystäväni kävi näöntarkastuksessa ja lääkäri määräsi silmälasit. Hän valitsi itselleen sinänsä ihan ok lasit, mutta hänelle ne eivät ollenkaan sovi! Olen vähän vihjaillutkin että mielestäni hän näytti paljon paremmalta ilman laseja. En halua mitenkään loukata häntä, joten miten voisin sanoa ns. hienotunteisesti etteivät kyseiset lasit ollenkaan sovi hänelle? Että vaihtaisi piilareihin, tai ostaisi edes semmoiset lasit, jotka sopisivat vähän paremmin. En tiedä mikä minua vaivaa, mutta en vaan pidä laseista miehillä!

151

5388

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niku..

      ehdota laser leikkausta. Minäkin kävin sellaisessa ja pääsin rumista laseista eroon. Leikkauksesta on kulunut jo 6 vuotta ja näen edelleen erinomaisesti ilman laseja. Paras sijoitus minkä olen koskaan tehnyt. Leikkaus kesti vain muutaman minuutin ja seuraavana päivänä menin jo töihin. Onhan se tietysti kauhean noloa sanoa toiselle ettei näytä hyvälle laseissa.

      • -Mies-

        Odota vaan kun aikuisnäkö alkaa ja tarvit lukulasit tai uusi leikkaus.


      • hohhoh4

        ei kaikilla oo kolmee tonnii ylimäärästä rahaa-.-


      • RILLIPÄÄ 33

        PIILOLASIT OVAT HANKALIA KÄYTTÄÄ

        JOSSAKIN PITÄÄ PYSTYÄ JOUSTAMAAN

        LASIT EIVÄT OLE HÄPEÄ


      • hohhoh4 kirjoitti:

        ei kaikilla oo kolmee tonnii ylimäärästä rahaa-.-

        Ei niin. Olen melkein sokea ilman lasejani....ja olen käyttänyt niitä jo yli 20-vuotta. Olen toki saanut säännöllisesti uusia laseja.....mutta olisi toki kiva päästä näistä jo e-roon ! Näitä kun joutuu usein puhdistamaan kaikesta liasta...... Paras on, että näkee itse, laseilla tai ilman..... Ja joka ei tykkää puolisonsa laseista, ajattele tätä: oma va-litsemat lasit on paras. Valitsin itse nämä mun nykyiset, eikä kukaan ole naukunut vastaan ! Hävetkää, kaikki naukujat, jotka vastustavat toisten silmälaseja ! En ole koskaan edes kokeillut piilolasejakaan, äiti kun sanoi, etten mä mukamas osaisi..... heko heko. Haluaisin kokeilla edes, ei se voi olla kovin vaikeaa..........ja ei se tyyli ole tärkeää, pääasia, että puoliso tai joku muuton itse tyytyväinen niihin, asia ei kuulu kellekään muulle ! Ja että ne lasit istuu hyvin itsellään. Käyttäjän se kuuluu olla täy-sin tyytyväinen.


      • isoo isä

        en usko että leikkaus auttaa,itse käytän kehyksettomiä laseja lukiessa ja tietokoneella ei ole häiritseviä kehyksiä silmien edessä,lasit on noin 2 cm korkeat linssit.silmälääkärin kanssa ollut puhetta näkö saatta mennä huonommaksi leikkauksilla.piilolinssit on hankalat kun pitää laitta ja ottaa pois kymmeniä kertoja päivässä.leikkaus on suoritettava jos kaihdin vaivaa silmiä.muuten kannatta unohtaa silmien reparointi,vanhemmalla iällä saattaa joutua leikkaukseen,monta silmäleikkausta ei ole miehen iässä suotavaa.vai jos on pakko leikata,siinäkin on riskinsä että näkö menee kokonaan.ja on mennytkin.ennen poistaa kurttuja naamasta kuin silmiä reparoidaan


      • kilipaileva optikko

        saattaa olla että silmälasimies onkin toisten mielestä komiampaa.itse vain ruikutat.kyllä silmälääkäri tietää mitkä sopii miehellesi,vai oletko kilpaileva optikko


      • huij1
        RILLIPÄÄ 33 kirjoitti:

        PIILOLASIT OVAT HANKALIA KÄYTTÄÄ

        JOSSAKIN PITÄÄ PYSTYÄ JOUSTAMAAN

        LASIT EIVÄT OLE HÄPEÄ

        Siinä se nähdään naisten turhamaisuus,pitää mahdollisimman hankalaksi tehdä asiat jotta näyttäisi hyvännäköiseltä.Aina vaan kaikki pitäis olla kaunista.


      • eki64_
        hohhoh4 kirjoitti:

        ei kaikilla oo kolmee tonnii ylimäärästä rahaa-.-

        tiedän paljon naisia, jotka ei anna pelimiehelle sen takia kun joku tekoäly rillipää
        yrittää selvittää jotain baarissa. Sitten jää kaksi ilman, mutta vain joskus, kun noita sattuu esiin. Yleensä joku yliopistonarttu kaipaa vain huomioita silloin. Ja seuraavan kerran taas sakset auki mimmillä.


      • ekille terveisiä
        eki64_ kirjoitti:

        tiedän paljon naisia, jotka ei anna pelimiehelle sen takia kun joku tekoäly rillipää
        yrittää selvittää jotain baarissa. Sitten jää kaksi ilman, mutta vain joskus, kun noita sattuu esiin. Yleensä joku yliopistonarttu kaipaa vain huomioita silloin. Ja seuraavan kerran taas sakset auki mimmillä.

        Helppo ratkasu, ens kerran vedät "tekoälyä rillipäätä" turpaan ihan huolella. Jos olet meinaan tosimies, ja kyllähän sitä olet Eki, eiks vaan, keski-ikänen, kaljuuntuva mul*ku.


      • r9e
        isoo isä kirjoitti:

        en usko että leikkaus auttaa,itse käytän kehyksettomiä laseja lukiessa ja tietokoneella ei ole häiritseviä kehyksiä silmien edessä,lasit on noin 2 cm korkeat linssit.silmälääkärin kanssa ollut puhetta näkö saatta mennä huonommaksi leikkauksilla.piilolinssit on hankalat kun pitää laitta ja ottaa pois kymmeniä kertoja päivässä.leikkaus on suoritettava jos kaihdin vaivaa silmiä.muuten kannatta unohtaa silmien reparointi,vanhemmalla iällä saattaa joutua leikkaukseen,monta silmäleikkausta ei ole miehen iässä suotavaa.vai jos on pakko leikata,siinäkin on riskinsä että näkö menee kokonaan.ja on mennytkin.ennen poistaa kurttuja naamasta kuin silmiä reparoidaan

        Miksi ihmeessä piilolinssitr pitäisi ottaa pois useita kertoja päivässä?


      • sefsfdfe
        -Mies- kirjoitti:

        Odota vaan kun aikuisnäkö alkaa ja tarvit lukulasit tai uusi leikkaus.

        Jaa, itse kävin leikkauksessa vähän alle kaksikymppisenä, nyt ole kohta kolmeviisi ja olen ollut erittäin tyytyväinen, raha joka meni leikkaukseen on varmasti tullut takaisin siinä ettei ole tarvinnut ostella piilareita tai muita laseja. Ehkä tuota ikänäköä jonkun vuoden päästä alkaa tulemaan, ja mahdollisesti harkitsen silloin uudestaan leikkaukseen menoa, mutta parikymmentä vuotta yhdellä kertaa ilman vaivaa silmälaseista on enemmän kuin kyseisen leikkauksen hinnan arvoinen.


    • ei silmälaseja!

      Kiitos kommentista!:) laserleikkaus on kyllä hieman liian kallis tällä hetkellä. Ja sitä minäkin, etten viitsisi ihan päin naamaa sanoa, että sori mutta noi lasit ei sovi sulle ollenkaan, pitikö sun nyt tuommoset mennä ostamaan. Vaikka eihän sinänsä niissä laseissa mitään vikaa ole mutta ei ollenkaan miesystäväni tyyliset.
      Mutta se on vähän semmonen, ettei aina niin välitä miltä näyttää. Aamuisinkin pukee päällensä ekat vaatteet mitkä osuu käteen. Toki tärkeisiin tilanteisiin panostaa vähän enemmän.
      En sitten tiedä, että miksi ne lasit mua haittaa niin kauheasti, jos ne ei sitä haittaa ollenkaan.

      • Ehkä olet liian...?

        "En sitten tiedä, että miksi ne lasit mua haittaa niin kauheasti, jos ne ei sitä haittaa ollenkaan. "

        Ongelma taitaa olla siinä että olet vähän liian snobi?


    • ........

      Senkun maksat miesystävällesi silmäleikkauksen tai piilarit, jos noin ronkeli olet.

    • 19+5

      Ikävä tosiasia on, että silmälasit ovat aika epäseksikäs asia, eivätkä ne tee kenestäkään kauniimpaa tai komeampaa. Piilarit ovat lähes kaikissa tilanteissa silmälaseja käytännöllisemmät ja niiden käyttö on varsin helppoa. Suosittele vaan rohkeasti piilareita miehellesi vedoten vaikaa niiden käytännöllisyyteen eikä ulkonäkökysymykseen.

      • enpä nyt sanoisi

        Vai niin. Rohkenen olla eri mieltä. Monille silmälasit sopivat hyvin, ja joillakin ne ovat mielenkiintoisin asia heidän kasvoissaan.


      • hah en usko
        enpä nyt sanoisi kirjoitti:

        Vai niin. Rohkenen olla eri mieltä. Monille silmälasit sopivat hyvin, ja joillakin ne ovat mielenkiintoisin asia heidän kasvoissaan.

        Henkilö jonka kasvoissa mielenkiintoisin asia on rillit, täytyy olla todella tylsä pahvinaama ja joka sellaiseen tähän tykästyy, silmälasifetissi.


      • totuus asiasta

        Höpö höpö. Monet käyttävät laseja pelkästään muotisyistä.


      • Näköseikka
        totuus asiasta kirjoitti:

        Höpö höpö. Monet käyttävät laseja pelkästään muotisyistä.

        Niin, vain näön vuoksi.


      • hdgfsjhgf

        Minun mies syttyy silmälaseista, varsinkaan kun päällä ei ole mitään muuta, ja ihan vaatteet päälläkin. Ja jos tarkkoja ollaan, niin en usko että kukaan, kellä on lasit, touhuaisi sängyssä lasit päässä, ellei sitten se kumppani vartavasten pyydä.
        Ihmeen pinnallista ja asennevammaista porukkaa täällä taas... Onneksi makuasioita on monia, ja jokaiselle löytyy ottaja.


      • enpä nyt sanoisi kirjoitti:

        Vai niin. Rohkenen olla eri mieltä. Monille silmälasit sopivat hyvin, ja joillakin ne ovat mielenkiintoisin asia heidän kasvoissaan.

        Totta. Ja joillekin ne ei sovi ollenkaan..........


      • Rilllinmm

        Olen ollut 12 vuotiaasta rillipää, piilareita kokeilin harrastuksen vuoksi mutta en pystynyt niitä kayttämään. Leikkausta en edes harkitse.

        Olen nyt 45 v. Ja vientiä on ollut ja olisi vieläkin, mutta olen ollut kohta 10 v naimisissa. On jopa vähän ylipainoa.

        Minulle ainakin viimeksi eräässä seminaarissa tuli hyvännäköinen mies sanomaan, että hänellä alkoi s... kun olin pitänyt esitelmää. Hänestä oli lyömätön yhdistelmä musta jakkupuku lasit. Olin jossakin vaiheessa ottanut lasit pois vähäksi aikaa ja laittanut takaisin ja mies sanoi, että koko hänen rivinsä äijiä huokasi... Mun rillit mustat sarvisangat - ei siis mitenkään huomaamattomat.

        Että jos lasit häiritsee niin vika ei ole lasien käyttäjässä vaan siinä toisessa... ei kaikki tykkää sinussakaan ihan kaikesta- jonkun mielestä saataa hiustyylisi olla kammottava ja on ehdottomasti sitä mieltä että kuontalosi tulee värjätä ja leikata! Eikä se tarkoita että se joku olisi oikeasssa.


      • laabalaaba
        hdgfsjhgf kirjoitti:

        Minun mies syttyy silmälaseista, varsinkaan kun päällä ei ole mitään muuta, ja ihan vaatteet päälläkin. Ja jos tarkkoja ollaan, niin en usko että kukaan, kellä on lasit, touhuaisi sängyssä lasit päässä, ellei sitten se kumppani vartavasten pyydä.
        Ihmeen pinnallista ja asennevammaista porukkaa täällä taas... Onneksi makuasioita on monia, ja jokaiselle löytyy ottaja.

        Noh, ite kyllä "hommailen" sängyssä lasit päässä ko en muuten näe ;-)


      • riippuu rilleistä
        hah en usko kirjoitti:

        Henkilö jonka kasvoissa mielenkiintoisin asia on rillit, täytyy olla todella tylsä pahvinaama ja joka sellaiseen tähän tykästyy, silmälasifetissi.

        Tietysti paljon riippuu silmälaseista ja siitä, miten ne on valittu. Jos ei osaa valita itselleen tyylikkäitä vaatteita, tuskin maku on häävi kasvojen pukemisenkaan suhteen.

        Sanoisin, että monille - hyvin monille - silmälasit ovat koriste, joka vie huomion pois muuten mitäänsanomattomasta ulkomuodosta.

        Tietenkin jotkut pikkupimatsut voivat olla eri mieltä, kun ovat niin vakuuttuneita hemaisevuudestaan.


      • esileikkijä
        Rilllinmm kirjoitti:

        Olen ollut 12 vuotiaasta rillipää, piilareita kokeilin harrastuksen vuoksi mutta en pystynyt niitä kayttämään. Leikkausta en edes harkitse.

        Olen nyt 45 v. Ja vientiä on ollut ja olisi vieläkin, mutta olen ollut kohta 10 v naimisissa. On jopa vähän ylipainoa.

        Minulle ainakin viimeksi eräässä seminaarissa tuli hyvännäköinen mies sanomaan, että hänellä alkoi s... kun olin pitänyt esitelmää. Hänestä oli lyömätön yhdistelmä musta jakkupuku lasit. Olin jossakin vaiheessa ottanut lasit pois vähäksi aikaa ja laittanut takaisin ja mies sanoi, että koko hänen rivinsä äijiä huokasi... Mun rillit mustat sarvisangat - ei siis mitenkään huomaamattomat.

        Että jos lasit häiritsee niin vika ei ole lasien käyttäjässä vaan siinä toisessa... ei kaikki tykkää sinussakaan ihan kaikesta- jonkun mielestä saataa hiustyylisi olla kammottava ja on ehdottomasti sitä mieltä että kuontalosi tulee värjätä ja leikata! Eikä se tarkoita että se joku olisi oikeasssa.

        Vai tuollaisia seminaarikeskusteluja. Miten seminaari jatkui?


      • olet täysin oikeassa
        hah en usko kirjoitti:

        Henkilö jonka kasvoissa mielenkiintoisin asia on rillit, täytyy olla todella tylsä pahvinaama ja joka sellaiseen tähän tykästyy, silmälasifetissi.

        Totta, nämä silmälasifettissit voisivat naida pelkkiä rillejäkin, kun ne lasit niin kiihottaa. Jotkut toiset taas tykkäävät jostakin muusta.


      • sivustasanoja
        enpä nyt sanoisi kirjoitti:

        Vai niin. Rohkenen olla eri mieltä. Monille silmälasit sopivat hyvin, ja joillakin ne ovat mielenkiintoisin asia heidän kasvoissaan.

        kuten Mikko Alatalolla :)


      • horn-rimmed
        Rilllinmm kirjoitti:

        Olen ollut 12 vuotiaasta rillipää, piilareita kokeilin harrastuksen vuoksi mutta en pystynyt niitä kayttämään. Leikkausta en edes harkitse.

        Olen nyt 45 v. Ja vientiä on ollut ja olisi vieläkin, mutta olen ollut kohta 10 v naimisissa. On jopa vähän ylipainoa.

        Minulle ainakin viimeksi eräässä seminaarissa tuli hyvännäköinen mies sanomaan, että hänellä alkoi s... kun olin pitänyt esitelmää. Hänestä oli lyömätön yhdistelmä musta jakkupuku lasit. Olin jossakin vaiheessa ottanut lasit pois vähäksi aikaa ja laittanut takaisin ja mies sanoi, että koko hänen rivinsä äijiä huokasi... Mun rillit mustat sarvisangat - ei siis mitenkään huomaamattomat.

        Että jos lasit häiritsee niin vika ei ole lasien käyttäjässä vaan siinä toisessa... ei kaikki tykkää sinussakaan ihan kaikesta- jonkun mielestä saataa hiustyylisi olla kammottava ja on ehdottomasti sitä mieltä että kuontalosi tulee värjätä ja leikata! Eikä se tarkoita että se joku olisi oikeasssa.

        "Mun rillit mustat sarvisangat "

        Miten voi olla mustat sarvisangat? Sarvisankaisilla tarkoitetaan ruskeankirjavaa, eläimen sarvea muistuttavaa materiaalia. Alkuaan ennen muovien kehittymistä onkin käytettyä aitoa sarvea silmälasien kehyksissä.


    • Prorillit

      Hylkäisitkö miehesi, jos hän ei voikaan mennä laseriin tai piilolinssit eivät sovikaan hänelle? Mitä itse tekisit, jos joutuisit käyttämään silmälaseja, eikä piilolinssit tai laser sopisi sinulle?

      Jotkut lasit istuvat huonommin kuin toiset. Siitä voi sanoa. Yleensä mustat kehykset sopivat kaikille.

      • Ei silmälaseja!

        No en tietenkään hylkäisi! Yritin ehdottaa uusia laseja mutta kun en oikeasti kehtaa päin naamaa sanoa ettei nykyiset näytä hyvältä... Kai niihin on vain totuteltava.


      • Ei ei ei !
        Ei silmälaseja! kirjoitti:

        No en tietenkään hylkäisi! Yritin ehdottaa uusia laseja mutta kun en oikeasti kehtaa päin naamaa sanoa ettei nykyiset näytä hyvältä... Kai niihin on vain totuteltava.

        Miten niin et kehtaa? Kai te voitte puhua tyyliasioista niin kuin muustakin. Mies ei varmaankaan pahastu siitä, että sanot, etteivät hänen lasinsä sovi hänelle. Voi tietenkin jättää mielipiteesi kokonaan vaille huomiota, mistä tässä saattaa kiikastaakin. Haluatko pomottaa miestäsi? Määrätä, miltä hänen tulisi näyttää?

        Kai käytät itse korkokenkiä? Miesten mielestä ne näyttävät hyvältä. Korottomat kengät eivät lainkaan sovi naisille - miehet eivät vain kehtaa sanoa naisille päin naamaa, että he näyttävät persjalkaisilta joulutontuilta niissä.


      • Pieni on haitta
        Ei ei ei ! kirjoitti:

        Miten niin et kehtaa? Kai te voitte puhua tyyliasioista niin kuin muustakin. Mies ei varmaankaan pahastu siitä, että sanot, etteivät hänen lasinsä sovi hänelle. Voi tietenkin jättää mielipiteesi kokonaan vaille huomiota, mistä tässä saattaa kiikastaakin. Haluatko pomottaa miestäsi? Määrätä, miltä hänen tulisi näyttää?

        Kai käytät itse korkokenkiä? Miesten mielestä ne näyttävät hyvältä. Korottomat kengät eivät lainkaan sovi naisille - miehet eivät vain kehtaa sanoa naisille päin naamaa, että he näyttävät persjalkaisilta joulutontuilta niissä.

        Makuasia.Silmälasit jos pilaa miehesi,kyllä kantsii miettiä mitä muita vikoja löytyy ja laittaa ukko kierrätykseen.Jos vähääkään välittää puolisostaan,ei ekana luulis lasien olevan se syy,et yrittää saada niskalenkkiä ja mies nolatuks.


      • huij1

        Minä laittaisin semmoisen ämmän kävelemään,jolle ei silmälasit kävisi,onhan näitä valita asti.


    • Kylmät kädet

      Mulle ainaki passaa nämä Kekkos-lasit kuin nyrkki silmään. Sossu maksoi.

      • liisa

        Voi turhuuksien turhuutta!!!!


      • Kylmät kädet
        liisa kirjoitti:

        Voi turhuuksien turhuutta!!!!

        Otin halvimmat mahdolliset, mutta optikko sanoi, että 1 x ohennus on pakollinen meikän tapauksessa.

        myös 2 x ohennus on mahdollista. Ois muuten tullu melko painavat kossunpullopohjalliset. Nenä ei kestäisi?


      • GGGGggreaaatt!

        Hyvä! Kateelliset ovat toista mieltä!
        Hyvinvointivaltiossa kun eletään,----HYVÄ,--sieltä otetaan mistä saadaan,--OIKEIN !


      • Entinen rillipää
        Kylmät kädet kirjoitti:

        Otin halvimmat mahdolliset, mutta optikko sanoi, että 1 x ohennus on pakollinen meikän tapauksessa.

        myös 2 x ohennus on mahdollista. Ois muuten tullu melko painavat kossunpullopohjalliset. Nenä ei kestäisi?

        Ei se ohennus pakollinen ole, aina on paksuja linssejä ollut ja hyvin on nenät kestäneet. Kyllähän se silti saattaa vähän hymyilyttää, kun nykyäänkin tekniikan kehityttyä näkee pullonpohjia joidenkin nenillä.

        Maksoiko sossu ohennuksen? Itselläni oli niin huono näkö, että kuulemma ohennus kuului sossun maksettavaksi, maksoivat myös heijastamattoman pinnan. Toki pistin vähän välirahaa, että sain paremmat kehykset kuin tyrkyllä olleet rimpulat.

        Myöhemmin työelämään siirryttyäni kävin laserleikkauksessa. Eräs henkilö piti sellaisia naisia pinnallisina, jotka moiseen hömpötykseen lähtevät. Kun kerroin, että myös itselleni on kyseinen operaatio tehty ja syyni valintaani, niin johan muuttui ääni kellossa (minut tuntevat tietävät, että olen hyvin vaatimaton, enkä missään nimessä pinnallinen henkilö).

        Joka tapauksessa leikkaus oli yksi elämäni parhaimmista päätöksistä ja suosittelen operaatiota lämpimästi. Vaikka ei lasien kanssa eläminenkään koskaan itseäni haitannut. Omalla kohdallani leikkaus myös maksoi pian itsensä takaisin moninkertaisena.


    • Yutran

      Heps,

      Kauanko nuo rillit ovat nyt olleet miesystävälläsi? Ajan kanssa totut niihin kyllä =)

      Sporttaileeko miesystäväsi? Ehdota niiden varjolla piilareita.

    • Sinua vaivaa

      Tollous.
      Kukaan täysjärkinen ei käytä piilolinssejä.

      • -Mies-

        Miten niin täysjärkinen ei käytä piilareita ???


    • ei kysellä muilta

      No tuota, silmälaseja pidetään siksi, että näkee esim. autolla ajaessa jne. Piilarit voi olla hyvä, mutta myös huono, silmälasit pitää olla kuitenkin varalta. Sinunasia ei ole valita miehellesi silmälaseja, sama asiahan se on kuin vaatteet itse päättää mitä pistää päällensä.

    • kukkanen

      On sullakin ongelma. Ketä sinä yrität vakuuttaa tuolla jutullasi, et ole aikuinen, vaan keskenkasvuiseksi jäänyt. Jos rakastat tuota kyseistä miestä, eikö ole sama onko ne piilarit vai silmälasit, älä leiki mitään pintaliitäjää, he putoavat korkealta ja itkevät jälkeenpäin tyhmyyttään. Minusta kaikille sopii silmälasit, jotka niitä tarvitsevat, ei ne piilolasitkaan niin helpot ole kuin luulis, omat ongelmat ovat kaikissa lisävarusteissa. Niin että rakasta miestäsi rilleistä huolimatta, on hän hyvä muuten.

    • oma päätös

      yutran on oikeassa, se on vain tottumiskysymys.
      voithan esittää hienovaraisesti omia näkemyksiäsi, mutta miesystävälläsi on oikeus päättää, taipuuko mielesi mukaiseen muottiin sinua miellyttääkseen vai pitääkö itse valitsemansa silmälasit. jos lasit tuntuvat omilta, itse en ainakaan haluaisi niitä lähteä vaihtamaan.

    • aik. nainen

      Ei ole ainakaan epäselvää mikä sinulle on miehessäsi tärkeintä (ulkonäkö). Jos lasit eivät miellytä ja suhteenne on niin epärehellisellä tasolla että et voi suoraan asiasta keskustella (enkä minäkään kehtaisi tunnustaa olevani hänen kanssaan noin pinnallisesta syystä), on parasta hänelle että etsit jonkun muun. Miehesi pitää laseja käytännön syistä eikä ole viisasta yrittää olla ilmankaan. Jos hän ei näe tarpeelliseksi linssejä tai tyylinvaihdosta, sinun täytyy vain sopeutua ja välittää hänestä sellaisena kuin on. Ylivoimaista kenties, sääli sinua.

    • Sano päinnaamaa

      että Häivy Rillipiru!!

    • Huononäköinen

      Jos kyse onkin pelosta, että mies vaihtaa naista, nyt kun näkee paremmin?

    • lollllloooll

      "En mää mikään pinnallinen ole, mutta...." ;)

    • Ei rakkautta

      Nyt näyttää olevan parisuhde niin hataralla pohjalla, että parempi, että lähdette kulkemaan erisuuntiin välittömästi. Säästytte paljolta mielipahalta molemmat.

    • pinnallinenkooo?

      Miksi et jo alunperin mennyt makutuomariksi mukaan, kun mies valitsi silmälaseja? Eikös parisuhteessa usein jutella tuommoisista asioista, jos ei esim. näe kunnolla ja pohdiskelee, että tarttis varmaan käydä optikolla. Jos et ole mennyt mukaan makutuomariksi, niin turha arvostella ulkonäköä.

      Jos käsitin oikein, niin et ylipäätään pidä minkäänlaisista silmälaseista miehillä. Ilmeisesti sinusta silmälaseja käyttävä mies on automaattisesti nössykkä, juntti, hikipinko tai muuten vaan nörtti. Ehkäpä siinä tapauksessa kannattais vaan antaa ajan kulua ja ymmärtää, että vika ei ole miehessä eikä laseissa, vaan omassa ajatusmaailmassasi. Voit esimerkiksi miettiä, että jos nyt tapaisit miehesi ensimmäistä kertaa, niin olisiko todella silmälasit se seikka, joka estäisi sinua näkemään häntä potentiaalisena poikaystävänä...

    • Jätä se

      Sika !

    • Barbi ja Ken

      Kyllä sinä totut.
      On kuitenkin miehen silmistä kysymys. Pelkän ulkonäön takia ei pidä ruveta temppuilemaan.

      Aika itsekästä hävetä miestä ja hänen silmälasejaan.

    • Raaka peli

      Mitäs siinä mietit. Eroa koko miehestä. Maailmassa on vaikka kuinka paljon kunnon miehiä, joilla ei ole laseja. Voivat näyttää muutenkin paremmilta.

    • fjgjuh

      juu totta tosiaan revi silmätki päästä siltä sialta..nekin on varmaa rumat :D ajelee vaikka autooki p-reiällä sitte

    • Your worth it

      Jätä se rillipää! Ei ollenkaan sinun arvoisesi rillipää.

    • näimpä se on

      juu mun yks ystäväki oli ajattelematon..sillä heikkeni näkö ja joutu hommaamaan silmälasit. noh myöhemmin selvis että aivoista löyty kasvain ja kuoli. oli ne kyllä huonon kauheen näköset rillit..

    • 5dtgy

      Hahahahahaha, apua, minkä ikäinen sä oot? Kuulostat suunnilleen 12-vuotiaalta.

    • älykkö vaiko boheemi

      Voisi olla ihan hyvä ehdottaa että kokeilisitte toisiakin laseja. Yksin sankojen valitseminen voi olla aika vaikeaa kun ei näe tarkasti peilikuvaansa.

      Sitten on nämä persoonalliset lasit joidenka tarkoitus on olla osa pukeutumista.

      Mutta jos mies on nyt tyytyväinen laseihinsa niin älä moiti toisen ulkonäköä.

    • joopa1

      Silmälasit ovat lääke silmille ja melkoisen tärkeä lääke onkin..Piilareita ei ole tarkoitettu jokapäiväiseen käyttöön..Hyvin nopeasti saa silmätulehduksen josta sitten voikin tulla melkoinen riesa, kun vielä mainitset että miehesi on vähän hälläväliä tyyppi...Miksette valinneet yhdessä laseja? Ehkäpä sellaiset hengettömät olisi olleet alkuun parempi vaihtoehto, ei olisi tullut niin suurta muutosta...Mutta kaikkeen tottuu, tuskin ne lasit luonetta muuttaa..luulempa että sekin merkkaa suhteessanne jotain eikä pelkkä ulkonäkö?..Jokuhan voi pitää nyt miestäsi varsinaisesna herkkuna kun hänellä on lasit, mietippäs sitä ;)

    • kokemusta on

      Piilolinssejä ei saa käyttää jatkuvasti, kyllä niitä rillejä on käytettävä osan päivää vaikka olisi piilaritkin. Nimimerkillä kokemusta on: lasit olleet 19 vuotta ja piilarit 17 vuotta.

    • hämeeneukko

      minun miehellä on lasit, jotka on paikattu teipillä sangoista, pitkä hoitamaton parta(erehdyin joskus sanomaan, että pidän pitkistä parroista), kuin myös pitkät hiuksetkin, usein reikäiset vaatteet, etenkin ulkoilutakki on mielenkiintoinen. hän ei ole suostunut pesemään shampoolla hiuksiaan nyt viiteen vuoteen, perustelee sen sillä, ettei halua humppa tukkaa. liian pitkät kynnetkin löytyy. ja siltikin.. Rakastan häntä uskomattoman paljon! eikä sillä, ettenkö piittaisi miltä hän näyttää, toivoisin, että tukka lyhenisi, parta hoidettaisiin, vaatteet olisivat siistimmät, lasit ehjät, hiukset pesty.. mutta mitä väliä näillä asioilla oikeasti on? ei mies haise pahalle, ole ruma tai kuvottava, sama ihminen näiden epäkohtien alta löytyy. ainoa mistä sanon, ovat nuo hoitamattomat kynnet, sillä ne saattavat nipistää inhottavasti, jos hän hyväilee minua sormillaan. laserleikkaukseen olen säästänyt rahaa, jotta hänkin voisi nähdä aamulla herätessään heti silmänsä aukaistuaan kuin kaunis on aamu, ilman lasien etsintää.

    • onnellin rillipää

      Kehoita häntä heti hakemaan avioero. Ei noin pinnallisen ämmän kanssa olla.

    • sandra47

      Olisitte käyny ostamassa silmälasit yhdessä nii olisit varmaan saanut vaikuttaa valintaan..kieltämättä moni mies on komeampi ilman laseja mut lienee se näkö tärkein..

    • herwotonna

      Juu, käske ukkos ottaa pankista lainaa ja mennä laserleikkaukseen jos ei tilillä tarpeeksi pätäkkää.

      Ja te naiset ootte muuten vielä rumempia silmälaseissa kuin ukot.

    • twitter chic

      #firstworldproblems

    • esteetikko sinkku

      Minäkään en tykkää laseista. Jos treffeillä ilmenee että miehellä on silmälasit, menetän aikalailla koko kiinnostuksen. Kyllä kuka tahansa näyttää kun kokonaan eri ihmiseltä ilman laseja! Se vaan tuntuu jotenkin "vieraalta" tyyliltä kun itelläkään ei oo laseja, ja niinkun naamalla ja silmien edessä ois jotain häiritsevän ylimäärästä että tekis mieli ottaa ne pois siltä kokoajan.

      • ....

        No ei ihme että oot sinkku.


      • jep....
        .... kirjoitti:

        No ei ihme että oot sinkku.

        parempi sekin kun katkera tyytyminen johonkin kakkosluokan vaihtoehtoon ;)


    • fdssa

      Ota nyt tyttö hyvä huomioon, että kaikki eivät halua piilolinssejä!
      Usein optikko tekee puolihuomaamattomasti pokavalinnan asiakkaalle, tai ainakin johdattelee valintaa. provikat kun määräytyvät sen mukaan optikolle, kuka pokavalmistaja on pinnalla juuri tällä hetkellä. Ja kyllä optikolla on silmää siihen, minkämoiset pokat asiakkaalle sopii, se on hänen työtään. Myös linssien hionnat vaikuttavat pokavalintaan aika useinkin. Muotisuuntaukset määräävät, minkälaista valikoimaa liikkeistä löytyy, Valinnan varaa on, ja liikkeen henkilökunnan kanssa voi mieleiset vaihtoehdot katsella ja sovitella, joista se lopullinen valinta sitten tehdään sen perusteella minkälaista hiontaa tulee ja onko lukulasit vai kokoajan käytössä.
      Ehkä, se että lasit eivät sovi miehesi ulkonäköön SINUN mielestäsi, johtuu paljoltikin siitä, että olet asennoitunut asiaan niin, ettei miehellä saisi olla laseja. Varmasti monikin ihminen näyttäisi paremmalta ilman laseja, mutta minkäs teet jos niitä tarvitset, ei siinä tyttö/poikaystävän mielipidettä voi alkaa kyselemään. Mitä jos hän ajattelisi samoin sinusta?
      Itse kun viimeksi jouduin uusimaan lasini, jouduin tekemään ratkaisun yksin optikon ja optikon avustajan kanssa, mies ei töiden takia paikalle päässyt, sanoi vain, että omasihan ne on, tuskin ne mitään kauheen hirveitä sulle tyrkyttää.. eikä kyllä tyrkyttäneetkään. Aluksi kauhistelin itse, että teinkö väärän ostopäätöksen, kun poikkesi aika radikaalisti aiemmista, mutta kun mies tykkäsi ja itsekkin tykästyin, niin juuri äskettäin miehelle sanoin, että toivottavasti seuraavat mahdolliset linssit voidaan tehdä näihin nykyisiin kehyksiin.

    • PolyAm

      Jos tuntuu kalliilta hankkia toisia muodikkaampia pokia niin vilkaiskaa http://www.zennioptical.com/
      Valmiilla optikon reseptillä kun tuolta tilaa niin hintaa tulee 60-100 euroa. Laatu on ihan ok, vastaa sitä mitä suomalaiselta optikolta saa. Eri asia tietty osaako sen trendikkään mallin sieltä valita sovittamatta.

    • dimdedom

      Tiedän tunteen, kun lasit ei sytytä. Omakin mieheni näyttää oudolta lasien kanssa. Käyttää niitä vain hyvin harvoin, koska käyttää mieluiten piilopinssejä. Ne linssit on kyllä helpot, ei tarvitse vaihtaa kuin kuukauden välein uudet silmiin. Ei tarvitse räplätä pois silmästä iltaisin ja aamulla takaisin, niinkuin kai jotain päivälinssejä pitää vai mitä liekään ovat.

      Jos mies itse on tyytyväinen laseihinsa, niin en menisi kyllä tuolla tavalla vaatimaan uusien lasien vaihtoa tai linssien käyttöä. Tuskin sinäkään tykkäisit, jos mies tyrmäisi uuden kampauksesi, vaatteesi tai silmälasisi, joita olisit tarkasti miettiyt ja ajatellut että jee ne ovat sinusta juuri hyvät ja sinun näköiset. Eikä toista voi pakottaakaan piilareiden pitäjäksi eikä varsinkaan mihinkään kalliisiin ja pelottaviin laaserileikkauksiin, jos ei tullu omalta. Parisuhteeseen kuuluu ne kompromissit, tuossa sinun pitää mielestäni tehdä se kompromissi :D

      Nauti vaikka niistä hetkistä, milloin ne rillit ei ole päässä. Mitä luultavammin ajan kanssa totut niihin uusiin kakkkuloihin ja siihen, että ne on osa miehesi ulkonäköä.

    • G. Kashern

      Suomi24 kuvan miehelle ainakin rllit sopii! Ja kyllähän rillit sopii useimmiten kaikille, kunhan valinnut oikein. Mutta ihan oikeasti, ei sitä seurustella ulkonäön vuoksi, eihän?

    • Ootteko oikeesti noin pinnallisia, jos haluaisin olla ilkee niin kehottaisin että puhko iteltäsi molemmat silmät niin eihän se sitten haittaa. Mutten oo joten kehotan miettimään syvällisesti elämän oikeita ongelmia ja tärkeysjärjestyksiä. Hyvä näkökyky on kuitenkin tärkeämpi kuin ulkonäkö :) Kaikki eivät voi käyttää piilareita.

    • sdkfgbsdmncfjhg

      Et oikein voi sanoa asiasta hänelle mitenkään, koska todennäköisesti mies pitää juuri noista laseista mitkä hänellä nyt ovat. Vaihtaisitko sinä hiusväriäsi tai -mallia tai meikkaustyyliäsi jos mies niin pyytäisi koska se näyttää hänen mielestään paremmalta? Nuo lasit ovat kuitenkin aika vähäpätöinen juttu. Todennäköisesti sinunkin kohdallasi tottumusasiasta kyse. Parin viikon päästä tuskin huomaat enää koko rilliparia. Jos näin ei käy niin sitten on varmaan hankittava uusi mies.

      Muistutan vielä, että kukaan heikkonäköinen ei ole vapaaehtoisesti heikkonäköinen. Laseja on pakko käyttää eivätkä piilaritkaan ole kaikille mahdolliset koska joillain ihmisillä silmän pintä ei luonnostaan ole riittävän kostea piilolinssien käyttämiseen. Suosittelen että pidät suusi supussa koska miehesi ei hankkinut laseja huvikseen. Toisekseen hänelläkin varmaan riittää niihin ensin alkuun totuttelemista. Olisi tökerä ruveta heti alkuunsa ehdottelemaan jotain parempaa ratkaisua kun miesrukalla on lasit ollut päässä vasta muutaman tunnin. Mene itseesi hyvä nainen.

    • nenäleikkaus

      auttaa silmälasien sopivuuteen ulkonäön suhteen

    • pettersson3

      Varmaan hyvällä mallilla teidän liitto :D

      Kai sä nyt voit sanoa kohtealiaasti, että sun mielestä ne lasit ei sovi hänelle..

      Ei kai tälläistä pikkuasiaa nyt voi "salata"

      Hereille nyt!

    • rakkautta?

      osta sille lahjaksi jotkut todella muodikkaat lasit,jotka sopivat hänelle. Tärkeintä on kuitenkin hänen näkönsä, eikä sinun mieltymyksesi.

    • oudiduo

      Hei! Miesystäväni kävi ortopedillä ja lääkäri määräsi tukipohjalliset. Hän valitsi itselleen sinänsä ihan ok tukipohjalliset, mutta hänelle ne eivät ollenkaan sovi! Olen vähän vihjaillutkin että mielestäni hän näytti paljon paremmalta ilman tukipohjallisia. En halua mitenkään loukata häntä, joten miten voisin sanoa ns. hienotunteisesti etteivät kyseiset tukipohjalliset ollenkaan sovi hänelle? En tiedä mikä minua vaivaa, mutta en vaan pidä tukipohjallisista miehillä!

      • Huh huh!

        ja ohhoh!

        Kyllä ihan sääliksi käy aloittajaa! Hirveä lynkkausmeininki, kun erehtyy sanomaan ettei pidä rilleistä!
        Toiset pitää, toiset ei, toiset pitää vaaleista toiset tummista! Kai sen saa ääneen sanoa!
        Taitaa kaikki rillipäät,( huonoitsetuntoiset sellaiset) täällä mekastaa!


      • nnnnn5

        Juu. Lättäjalkaiset miehet on ällöttäviä!


    • Pirunrilli

      Ulkonäkö on maailman tärkein asia ja se että näyttää coolilta on tärkein asia maailmassa, joten sun on pakko ottaa ero ja hankit semmosen jollei oo rillejä.

      Tosin ittekkin saat jossain vaiheessa rillit kun lähinäkö menee kaikilla vanhemmiten, joten sitten sullekki kai kelpaa rillipää ku itelläskin on kakkulat.

    • kohtuus kaikessa pa.

      Ainahan voi miestä vaihtaa, jos ei lasit miellytä.
      Sun tapauksessa ilmeisesti kuitenkin mahdoton vaihtoehto, koska et varmaan noilla mielipiteilläsi toista miestä enää saa!

    • ähmä tymmä

      vaikka sinä pukeutuisit miten tahansa, olet silti idiootti.

    • Suomalainen mies

      Mikähän feministiakka lie tämän aloitteen tehnyt. Mieluimminko antaisi miehensä sokeutuvan tai näkevän huonosti. Itse pidän kaksiteholaseja ja maailma kirkastui,eikä kukaan ole valittanut.Kyllä jotkut akat ovat ainaisia valittajia,eivät sentään kaikki.

    • kaijakaarina

      VOI VOI Onpa todella pinnallista. Etpä taida todella välittää miehestäs, jos joku rilliasia vaivaa noin paljon. Oletkos itse täydellinen muuta kuin omasta mielestä.

    • Hmmmmmmmmmmmmm

      Silmälasipäiset miehet on seksikkäitä, minun mielestäni!!!
      Olen aina tykännyt.

    • jhkjhkjhkjhkh

      Samaa mä oon sanonut naiselleni pitkästä tukasta, ettei sitä tarvitse kyniä kananperseeksi, mutta eihän niin voi tehdä.

    • voi sentään

      JA IKÄ OLI `?

    • Ihan kaikkia en jaksa kahlata läpi. Mutta olen hankkinut vuoden aikana kahdet lasit jo kahdella eri resepteillä. Kokemuksesta voin sanoa, että parhaiten itselle sopii lasit, jotka on itse optikon / optikkoliikkeen myyjän kanssa valinnut.

      Ensimmäiset lasini oli sankojen osalta virheinvestointi (korjaavat ikänäköä kyllä, jota ei vielä juuri ole) ja toiset liikkeen myyjän mielestä nyt ei-niin-sopivat, mutta itselleni ihan passelit. Hajataitto korjaantuu plussalla tai miinuksella, mutta kauaksi näkemiseen auttaa vai miinus. Uudet lasit ovat muovisankaiset ja kutakuinkin suorakaiteen muotoiset, väriltään lämpimän viininpunaiset.

      • muovinen ajatus

        Eläköön muovi ja muovinen maailma.Kohta varmaan raamatutkin tehdään muovista ja mitä olisi maailmakaan ilman muovia?


    • ei silmälaseja!

      Avauksen kuvasta näette, kuinka RUMA mieheni on. Kuva pn viime
      Kesältä

      Toivoen avaaja -: ei silmälaseja!

      KauneudEn PeRiKuvA!!!!!!!!

    • Get over it

      Mun mielestä mies näyttää usein paremmalta lasit päässä.

    • Näkeminen tärkeintä

      Ihmettelen kovasti, että sinulle ulkonäkö merkitsee noin paljon. Sanoisin, että jos ihmisellä ei ole muuta huolenaihetta, kuin miehensä silmälasit, niin on todella murheellista, takertua noin mitättömiin asioihin. Ja mitä, miltä näyttää, sekin on aivan tyhjänpäiväinen asia, eiköhän tärkeämpi ole se kuitenkin, että ihminen yleensä näkee. Nimittäin kaikki tuo meidän terveys ja näkeminen, se on Jumalan lahjaa meille. Kannattaisi sinunkin pohtia näitä asioita.

      • lrpf,ghmksdjkdko

        Muuten samaa mieltä, paitsi ton Jumalan lahjan jättäsin pois, se on turhan aikaista höpinää.


    • typeräää

      Alko vituttaa tää alotus, naurettavaa...

    • 13+12

      Täällä on ennenkin saanut lukea suomalaisten miesten rumuudesta milloin minkäkin takia, nyt lasit tekevät miehestä ruman. On varmaan kivaa olla "kaunis" nainen, voi mollata miestä oikein sydämmen kyllyydestä. Siitä huolimatta miehet ihailevat naisia,oli näillä päällään mitä hyvänsä, jopa silmälasit. Ylipäätään naisten edesottamuksista ja sanomisista ei koskaan nouse haloota. Jos tuon aloituksen olisi tehnyt mies, niin voin vain kuvitella jatkon.

    • ....

      Kai sää muistat jokaista vaatetta, kenkäparia, uutta hiutyyliä/-väriä, korua, meikkiä... hankkiessa kysyä miehesi mielipidettä? Oletko varma, että ne kaikki sopii miehesi mielestä sinulle?

    • yääkks

      Vain ylipainoinen nainen voi olla noin hiivatin tyhmä ja nuija...

    • Oisko nyt hieman myöhäistä, kun et mennyt mukaan silmälasi-ostoksille? Sinänsä tuntuu huvittavalta, että tuollainen asia niin häiritsee, etenkään kun et lasien ulkonäköön yhtään halunnut vaikuttaa.

      Ulkonäköönkö olet miehessäsi ensisijaisesti ihastunut?Voisin kuvitella, että itse olisin tavallaan suorastaan innostunut, että tulee joku tuollainen uusi lisä tutuksi tulleeseen rakkaaseen ulkoiseen olemukseen ja toisaalta asia olisi aika yhdentekevä.Eihän ne silmälasit personaan ja teidän yhteiseen elämään mitenkään vaikuta. Jos hän viiden vuoden päästä haluaa vaihtaa lasimallia, niin sitten änkeä mukaan ja vaikuta.

    • Huhhuh!

      Onko oikeasti noin hirveää jos joku sanoo, ettei pidä silmälaseista?
      Ei se tarkoita etteikö pitäisi miehestä, jos ei laseista piittaa.
      En itse pidä tatuoinneista ja silti olen ollut miehen kanssa jolla niitä oli, koska pidin siitä ihmisestä.

      Okei, näköään ei voi valita, eikä kaikilla ole ehkä varaa piilolinsseihin tai laserleikkauksiin, että sinänsä eri asia, mutta ottaakko ihan oikeasti noin paljon joidenkin itsetunnolle, jos sanoo ettei hirveästi tykkää silmälaseista. Mikä ihmeen tabu tämä sitten on?
      Kuinka moni IHAN Todella tykkää silmälaseista?! Onhan toki heitäkin, mutta luulen että enemmistö ei niistä välitä, mutta ovat välttämätön paha.
      Ps. Itsekin luultavimmin jossain vaiheessa elämääni saan lasit ja tulen niitä varmasti käyttämään, mutta tuskin koskaan voin todella rehellisesti sanoa pitäväni niistä.
      Että niin.

    • Ei voi mitään

      No jo on sinulla ongelma elämässäsi!

      Toiset taistelee päivittäin elantonsa saamisen puolesta, toiset etsivät töitä, toiset haluavat laihtua, toisilla ei ole ystäviä, toisilla on vakavia sairauksia ja sinä vaan ruikutat täällä miehesi silmälaseista.

      Ehkä elämä koettelee sinua jossain vaiheessa ja jätät turhat ruikutukset pois.

      • vaari4

        Kehitys vammainen tämä nainen tai sitten noin 12 v vanha


      • ....
        vaari4 kirjoitti:

        Kehitys vammainen tämä nainen tai sitten noin 12 v vanha

        se joka toista haukkuu on ite!


    • Halvalla hyvää

      Herranjee...ei tarvitse hankkia mitään silmälasiliikkeitten tuputtamia karmeita sankoja. Näitä sangattomia italialaisetkin huippujuontajat käyttävät.
      En ole ostanut suomalaisilta vaan ulkolaisilta myyjilät juuri sen vuoksi, että he yrittävät väkisin myydä näitä karmeita sankalaseja, jotka ovat todella rumia!
      He perustelevat, etteivät nuo kehyksettömät kestä!?! Minulla on vuosia kestäneet samat lasit. Jos joku lasiliike tyrkyttää muita, meni oitis toiselle tai tilaa vaikka Saksasta tai Ruotsista, sieltä olen löytänyt todella hyvät ja muutaman kympin maksavat. Ei kannata satoja maksaa, tietysti jos haluaa uskoa näitä myyjiä. Sama pätee muissakin kaupoissa, voit maksaa jos haluat, mutta laatu voi olla jopa parempaa vaikka hinta on halvempaa!

    • yksaviomiesvaan

      On sulla murheet ja tunnut pinnalliselta.

      Totuus on kuitenkin se, että siellä silmälasien takana on sama mies, joten ei se homma miksikään muutu tältä osin.

      Sitä paitsi ei ne piilarit edes sovi kaikille tiettyjen asioiden takia kuten tietyt hajataitot tai silmien herkkyys tulehduksille.

      Onneks monet naiset ajattelee toisin kuin sinä ja niillä on jotain muuta paljon tärkempää miettimistä kuin miesystävänsä silmälasit.

    • hmm.

      Miehen pitää sitten ottaa toiset lasit, jotka sopivat paremmin. Vika ei ole silmälaseissa, vaan mallissa ja värissä. Piilareita saa lisäksi välillä. Mene makutuomariksi jos mies ei sinusta osaa itse valita... Tai sitten lasit ovat hyvät, mutta teillä on eri maku niiden suhteen.

    • glasses ok

      Tietysti lasimalleissa on enemmän ja vähemmän sopivia, mutta tykkääkö miehesi itse niistä laseista. Se on kuitenkin tärkeintä. En sinuna sanoisi laseista mitään. Kun miehesi seuraavan kerran ostaa lasit, voit mennä mukaan ostoksille.

      Piilarit ovat suuritöiset. Itse kokeilin, enkä tykännyt.

    • Onnea elämään sinull

      Sinulla ei ole nyt enää mitään muuta vaihtoehtoa kuin alkaa vältellä tätä miestä. Hänen uusi lookkinsa nyt vaan ei enää ole yhteensopiva sinun imagosi kanssa.

    • yksjukkis

      Täysin tyypillinen nainen, ei voi muuta sanoa, pintakoree ja rahaa kun löytyy siinä se elämä on. Nokka pystyssä pitää vain varoa sateella ulkona olemista.

    • Irmeli Isonainti

      JÄTÄ SE! Vaihdat kato isoaseiseen, LASITTOMAAN, mustaan mieheen. Et tule katumaan.

    • Huolensa kullakin

      Sarjassamme naiset ja heidän pienet/suuret ongelmansa osa 6 384 299 208 :o)

    • Mikäli itse näytät Michelle Pfeifferin esittämältä kissanaiselta, niin asia on simppeli. Silloin sinä voit pyytää mitä sinä haluat ja kyllä se äijä on valmis venymään.

      Mikäli taas olet tyypillinen suomalainen nainen, jonka perse leviää suoraan suhteessa ikävuosiin. Silloin ei taida olla oikein korrektia mennä itkemään pienestä ulkonäöllisestä seikasta, kun oma julkisivukaan kestä kehuja...Mies voisi ottaa vttuiluna sen, jos hänen ulkonäköönsä ollaan valmiita puuttumaan vaikka arvioja itse näyttää lähinnä Jabba the Huttilta.

    • Eikö hävetä yhtään??

      Että sinun takiasi hänen pitäisi ruveta ostelemaan piilareita ja piilarinesteitä kun pikku neitiä silmälasit ahdistaa? Voi elämän kevät...! Toivon todella että miehesi heittää kaltaisesi pinnallisen ruikuttajan pellolle ja hommaa aikuisen naisen.

    • ne kurtut

      En tiedä mikä minua vaivaa mutta en vain pidä silmä laseista miehillä". En minäkään tidä mikä minua vaivaa, mutta tiedän että en pidä silmä lasittomista 50 vuotta täyttäneistä naisista, ilmeisesti siksi en pidä koska roikkuvat luomet ja silmän ympärys rypyt näkyy selvemmin jos heillä ei ole silmälaseja.

    • Miten päin rouva suunsa laittaa sitten, kun hän itse tarvii lasit? Ai niin, kyseessähän on MissTäydellisyys, jolle sopii mikä vaan. Jopa ne läskitkin, joista mies ei viitsi huomauttaa........

      • myötähäpeä..........

        Niinpä. Joltain 11-vuotiaalta voisi odottaa jotain silmälasikammoa mutta helvetti aikuinen ihminen......! Aika jäätävää! :D :D :D


    • Linssidude

      Ehkäpä mies hankki lasit saadakseen tarkemman kuvan naisystävästään?

    • EKA !

      OOn EKA, jusulautaa kerrankin EKAAA!!! ...eiku oho, öbaut sadas. Jusulauta SADAASS, Jess!!

    • Nokinen4

      Rakasta ihmistä hänen sisimpänsä vuoksi.
      Älä pakota häntä samaan muottiin toisten aivottomien kanssa.

    • silmälasimiehet sexy

      hmm..mä vissiin olen sitten aikas erikoinen nainen kun lähes kaikilla ex-miehilläni on ollut silmälasit...huomasin vaan kun aloin ajattelemaan..

      mun mielestä taas silmälasit antavat jotenkin älykkään ja sivistyneen kuvan ihmisestä :D kuulostaa hölmöltä mutta kyllä nykyäänkin kiinnitän enempi huomiota miehiin joilla on lasit kuin "rillittömiin" miehiin..

      sun olis pitänyt olla mukana valkkaamassa laseja miehellesi..olisitte tehneet siitä semmoisen yhteisen kivan hetken.
      itsekin olin mukana kun nykyiseni oli valkkaamassa laseja, ei ne ehkä ihan mielekkäimmät ole mutta ihan siistit..en valita.
      mutta oli meillä ihan hauskaa kun etsittiin niitä "oikeanlaisia" laseja.

      tosiasia on, että jotkut tulevat elämänsä aikana tarvitsemaan silmälaseja, etkä sinä tai kukaan muukaan voi kovin paljoa asiaan vaikuttaa.
      mä haluaisin silmälasit, mutta kun näkö on niin hyvä etten vissiin tule koskaan tarviimaan laseja..haluaisin edes "näyttää älykkäältä" kun muuten olen vähän hölmö..ns."piiloblondi" aina välillä.

      mutta älä anna lasien haitata, sama ihminen se kuiteski on kenen kanssa seurustelet, laseilla tai ilman.

      • sdfsdfssssssssssss

        Joku keskenkasvuinen, kymmenvuotiaan tasolle oleva silmälasikammoaja antoi viestillesi miinuksen. No, minä annoin plussan :)


    • AinaRillipää

      Muistuttaisin, että laserleikkaus ei sovi kaikille, vaikka sitä täällä kovasti kehutaankin. Itselläni on ollut lasit lapsesta asti ja tuskin koskaan pääsen niistä eroon. Minulla on todella kuivat ja arat silmät, joten piilareita en kärsi käyttää ollenkaan. Samasta syystä en edes harkitse laserleikkausta, koska kuulemani mukaan se kuivattaa silmiä vielä entisestään. Tuskin sitä minulle edes suostuttaisiin tekemään. Eli aina rillipäisyys ei ole edes oma valinta! Pidän lasejani, koska muuten olisin lähes sokea. Mieheltäni olen kysynyt mielipidettä uusia laseja ostaessa jo siksikin, etten itse näe kunnolla. Ja jos mieheni saisi joskus lasit, niin tietysti auttaisin kehysten valinnassa. Laseja kuitenkin käytetään joka päivä, samoja kehyksia monta vuotta, joten kehysten pitää olla hyvät ja istuvat. En ymmärrä miksei aloittaja voi puhua miehelleen asiasta ihan suoraan. Mikseivät voisi mennä yhdessä valitsemaan sopivia kehyksiä? Millainen on parisuhde, jossa näin arkisesta asiasta ei voida keskustella?

      • Lasik

        Myös minulla on hyvin kuivat ja arat silmät, siksi silmälääkäri kielsi piilolinssien käytön. Kun kävin tarkastuksessa laserleikkausta ajatellen, ei noussut esiin mitään syytä, miksi ei leikkausta voisi tehdä. Kuulopuheita ei kannata uskoa, vaan käydä itse esitutkimuksessa ja puhua silmälääkärin kanssa itseä mietityttävistä asioista. Ammattitaitoinen lääkäri tekee arvioinnin, jonka pohjalta yksilökohtaisesti mietitään kannattaako ja voiko operaatiota tehdä vai ei. Mutta olet kyllä oikeassa, ettei laserleikkausta voi kaikille tehdä.


      • AinaRillipäää
        Lasik kirjoitti:

        Myös minulla on hyvin kuivat ja arat silmät, siksi silmälääkäri kielsi piilolinssien käytön. Kun kävin tarkastuksessa laserleikkausta ajatellen, ei noussut esiin mitään syytä, miksi ei leikkausta voisi tehdä. Kuulopuheita ei kannata uskoa, vaan käydä itse esitutkimuksessa ja puhua silmälääkärin kanssa itseä mietityttävistä asioista. Ammattitaitoinen lääkäri tekee arvioinnin, jonka pohjalta yksilökohtaisesti mietitään kannattaako ja voiko operaatiota tehdä vai ei. Mutta olet kyllä oikeassa, ettei laserleikkausta voi kaikille tehdä.

        Kysyin asiasta optikolta ja hän sanoi, että kuivat silmät voivat olla esteenä leikkaukselle. Juttelin myös erään leikkauksessa käyneen kanssa ja hän sanoi joutuneensa käyttämään leikkauksen jälkeen pitkään silmätippoja. Ei hirveästi houkuttele elämä ilman laseja, jos silmiä kaihertaa kokoajan ja silmätippoja saa olla aina laittamassa. Mutta eihän sitä tosiaan voi varmaksi tietää ilman tutkimusta. Ehkäpä tulevaisuudessa leikkaukset kehittyy niin, että sellainen sopisi minullekin. Ja toivottavasti myös hinta muuttuu ajan kuluessa kohtuullisemmaksi.


      • Lasik
        AinaRillipäää kirjoitti:

        Kysyin asiasta optikolta ja hän sanoi, että kuivat silmät voivat olla esteenä leikkaukselle. Juttelin myös erään leikkauksessa käyneen kanssa ja hän sanoi joutuneensa käyttämään leikkauksen jälkeen pitkään silmätippoja. Ei hirveästi houkuttele elämä ilman laseja, jos silmiä kaihertaa kokoajan ja silmätippoja saa olla aina laittamassa. Mutta eihän sitä tosiaan voi varmaksi tietää ilman tutkimusta. Ehkäpä tulevaisuudessa leikkaukset kehittyy niin, että sellainen sopisi minullekin. Ja toivottavasti myös hinta muuttuu ajan kuluessa kohtuullisemmaksi.

        Optikko siis sanoi, että VOI olla esteenä. Jos elämä ilman laseja yhtään kiinnostaa, niin käy esitutkimuksessa, jonka perusteella silmäkirurgiaan erikoistunut SILMÄLÄÄKÄRI, ei siis optikko, kertoo sopiiko leikkaus juuri sinulle - ei siis yleisesti jollekin kuivasilmäiselle.

        Silmien kuivuutta saattaa esiintyä ensimmäisten viikkojen aikana. Myös antibiootti-kortisonitippa aiheuttaa jonkin verran kuivumista. Siispä antibiootti-kortisonitippojen lisäksi käytetään kostutustippoja ensimmäisen kuukauden ajan, mutta niistä on hyötyä pitkäänkin käytettynä. Ja kyllä, silmien kuivumista voi esiintyä leikkauksen jälkeen useamman kuukauden.

        "Ehkäpä tulevaisuudessa leikkaukset kehittyy niin, että sellainen sopisi minullekin." Ethän edes tiedä sopiiko joku menetelmistä jo nykyään, mistä tiedät sopiiko tulevaisuudessa, kun et edes tutkimuksiin mene?

        Leikkausta tai ei, niin eikö noin kuivasilmäisen henkilön kannattaisi käyttää joka tapauksessa kostutustippoja?


      • AinaRillipää
        Lasik kirjoitti:

        Optikko siis sanoi, että VOI olla esteenä. Jos elämä ilman laseja yhtään kiinnostaa, niin käy esitutkimuksessa, jonka perusteella silmäkirurgiaan erikoistunut SILMÄLÄÄKÄRI, ei siis optikko, kertoo sopiiko leikkaus juuri sinulle - ei siis yleisesti jollekin kuivasilmäiselle.

        Silmien kuivuutta saattaa esiintyä ensimmäisten viikkojen aikana. Myös antibiootti-kortisonitippa aiheuttaa jonkin verran kuivumista. Siispä antibiootti-kortisonitippojen lisäksi käytetään kostutustippoja ensimmäisen kuukauden ajan, mutta niistä on hyötyä pitkäänkin käytettynä. Ja kyllä, silmien kuivumista voi esiintyä leikkauksen jälkeen useamman kuukauden.

        "Ehkäpä tulevaisuudessa leikkaukset kehittyy niin, että sellainen sopisi minullekin." Ethän edes tiedä sopiiko joku menetelmistä jo nykyään, mistä tiedät sopiiko tulevaisuudessa, kun et edes tutkimuksiin mene?

        Leikkausta tai ei, niin eikö noin kuivasilmäisen henkilön kannattaisi käyttää joka tapauksessa kostutustippoja?

        Anteeksi vaan, mutta olen raskaana, joten leikkaus ei ole nyt ajankohtainen. Kuulin myös, että jo pelkkä esitutkimus maksaa useamman satasen. Niin KUULIN, enkä aijo nyt ottaa asiasta enemmän selkoa. Elämässä on tällä hetkellä tärkeämpiäkin asioita, kuin se käytänkö laseja, vai en. Miten voi muita ihmisiä vaivata noin helvetisti, jos joku haluaa käyttää laseja ja harkita leikkausta vasta joskus tulevaisuudessa. Ja käytän jo nyt kostutustippoja aina tarvittaessa, kesällä enemmänkin.


      • Lasik
        AinaRillipää kirjoitti:

        Anteeksi vaan, mutta olen raskaana, joten leikkaus ei ole nyt ajankohtainen. Kuulin myös, että jo pelkkä esitutkimus maksaa useamman satasen. Niin KUULIN, enkä aijo nyt ottaa asiasta enemmän selkoa. Elämässä on tällä hetkellä tärkeämpiäkin asioita, kuin se käytänkö laseja, vai en. Miten voi muita ihmisiä vaivata noin helvetisti, jos joku haluaa käyttää laseja ja harkita leikkausta vasta joskus tulevaisuudessa. Ja käytän jo nyt kostutustippoja aina tarvittaessa, kesällä enemmänkin.

        Tarkoitukseni on antaa oikeaa informaatiota kuulopuheiden ja mielipiteiden sijaan. Pidä toki lasisi, ei minulla sitä vastaan mitään ole.

        Ihmetyttää vain, kun tunnut olevan jo niin päättänyt, että leikkaus ei sinulle sovi, vaikka todellisuudessa et sitä tiedä ja tietämyksesi leikkauksesta on muutenkin aika hataraa. Ja se, että puhut aika ristiriitaisesti leikkauksen harkitsemisesta ja kostutustipoista..

        Tietysti elämässä on tärkeämpiä asioita - usko tai älä, niin myös minun elämässäni - ja niihin keskitytään ensisijaisesti. Tämä keskustelu nyt vain sattui koskemaan tätä aihetta. Joka tapauksessa onnea odotukseen ja pienelle uudelle elämälle!


      • AinaRillipää
        Lasik kirjoitti:

        Tarkoitukseni on antaa oikeaa informaatiota kuulopuheiden ja mielipiteiden sijaan. Pidä toki lasisi, ei minulla sitä vastaan mitään ole.

        Ihmetyttää vain, kun tunnut olevan jo niin päättänyt, että leikkaus ei sinulle sovi, vaikka todellisuudessa et sitä tiedä ja tietämyksesi leikkauksesta on muutenkin aika hataraa. Ja se, että puhut aika ristiriitaisesti leikkauksen harkitsemisesta ja kostutustipoista..

        Tietysti elämässä on tärkeämpiä asioita - usko tai älä, niin myös minun elämässäni - ja niihin keskitytään ensisijaisesti. Tämä keskustelu nyt vain sattui koskemaan tätä aihetta. Joka tapauksessa onnea odotukseen ja pienelle uudelle elämälle!

        Miten niin ristiriitaisesti? Tietämykseni leikkauksesta on sitä luokkaa, mitä eräs leikkauksessa käynyt kertoi. Ei ollut helppoa toipumisaikana, kun silmät kaihersivat ja olivat valonarat. Kostutustippoja sai käyttää paljon. Siitä päättelin, että miten minun silmäni, kun ovat kuivat jo entisestään ja joutuu muutenkin tippoja käyttämään... Mietin myös, miten paljon leikkaustekniikat ovat edistyneet viime vuosien aikana, ehkä ne ovat ihan toista luokkaa seuraavan viiden tai kymmenen vuoden päästä.


    • ihanainen2

      Mun mielestä ainakin silmälaseja käyttävät miehet ovat seksikkään näköisiä :)

      • sgssssgssgsgsgsgs

        Kuka reppana täällä miinustaa viestejä joissa pidetään silmälaseja käyttäviä miehiä seksikkäinä? :D Joku lasikammoinen penikka arvatenkin jolta joku silmälaseja käyttävä mies vei muijan :D


    • ,,,,jo on,,,,

      Kirjoituksen aloittaneelle sanoisin, että jo on turhamaisuuden huippu. Näkevätkö silmäsi mitään muuta kuin ulkokuoren.

    • kasva aikuiseksi

      Voi helvetti sentään, ihan niinku näön heikkenemiselle pystyis vaikuttamaan itse mitenkään... Ja maailman tyhmin asia on ilman laseja sinnitellä vain pelkän ulkonäön takia. Myönnän itsekin syyllistyneeni moiseen yläasteiässä, ja hävettää jälkeenpäin.
      Kun miehesi on pitänyt niitä lasejaan kuukauden päivät niin olet sitten sitä mieltä että hän näyttää lasit päässä paremmalta kuin ilman.

    • kiva juttu.

      Anna miehesi pitää lasit. Itse pidän laseja siksi että saan olla rauhassa naisten katseilta. Oikeen tuntuu hyvältä kun tulee nainen vastaan ja hän lienee ajatellut. Komea mies ..mutta lasit ei sovi. Niin ja sitten on vielä eräs juttu josta pidän. Minulla on sellaiset tummennetut lasit. Lasien väri vielä kertoo muille että lasisi eivät sovi. Ja vielä tummennetut. Apuva.

      • kiva juttu.

        Ja vielä jäi sanomata. Minusta tuntuu että herätän oikein pahennusta muissa lasieni kanssa. Se on kivaa että jotkut paheksuu.


    • Miinusnäkö

      Yleensä tarvitsee laseroida vain toinen silmä. Siten tulee hyvä näkökyky sekä lähelle että kauas. Jos on niin sanottu miinusnäkö niin laseroiti sopii erinomaisesti.

      Yhden silmän laserointi maksaa vain noin 1.200 euroa.

    • lasit3

      Miula on ollu lasit jo reilut 20 vuotta. Olen likinäkönen ja miula on silmissä niin paljon miinusta, että silmälääkäri sano viimeksi kun kävin näöntarkastuksessa, että miule ei enää pystyisi tekemään semmosta laserleikkausta silmiin että saisin lasit pois kokonaan.

      • Lasik

        Minulla oli -7,75. Hyvin pystyi leikkauksen tekemään, enkä ole tarvinnut laseja sen jälkeen.


      • gtjk889
        Lasik kirjoitti:

        Minulla oli -7,75. Hyvin pystyi leikkauksen tekemään, enkä ole tarvinnut laseja sen jälkeen.

        Joo, mutta siinä 50v korvilla rupeaa ongelmia pukkaamaan. Joudutaan monta kertaa operoimaan ja lähinäkö heikkenee kuten myös hämäränäkö, joten joudut lähes koko ajan käyttämään silmälaseja. Vähän sama laserleikkauksen kanssa kuin, että nuorena tatuoi itsensä täyteen, niin vanhana ketuttaa sitten ;)


      • Lasik
        gtjk889 kirjoitti:

        Joo, mutta siinä 50v korvilla rupeaa ongelmia pukkaamaan. Joudutaan monta kertaa operoimaan ja lähinäkö heikkenee kuten myös hämäränäkö, joten joudut lähes koko ajan käyttämään silmälaseja. Vähän sama laserleikkauksen kanssa kuin, että nuorena tatuoi itsensä täyteen, niin vanhana ketuttaa sitten ;)

        On mahdollista, että vanhempana alkaa kärsiä ns. ikänäöstä, mutta se on mahdollista jokaisen kohdalla olitpa käynyt leikkauksessa tai et. Ja sitä vaivaa korjataan lukulaseilla eli ei niitä kakkuloita tarvitse jatkuvasti nenällä pitää. Vaikka ikänäköä tulisikin, niin on se kuitenkin sen arvoista, jos voi yhteensä olla 30-45 vuotta elämästään ilman laseja, kun vaihtoehtona on koko elämä lasien kanssa.


    • Mies 58

      Entäpä itse, eli katso nyt peiliin, oletko läskipulleroprinsessa, joka haluaa tännehetikaikkinyt, tyyppi ?

      Läskiä naista ei voi katsoa kuin säälien, tietysti sama koskee läskejä miehiä.
      - aina ei voi voittaa................

    • lasipää

      No jätä :)..voi EI. Onko sinulla joku itsetunto-ongelma?

    • 42 x nainen

      Näin ne maut vaihtelee - itse taas pidän nimenomaan silmälasipäisistä miehistä. Toki siis oletuksella, että lasit on kivannäköiset ja sopii miehelle.

      Luulen että tämä juontaa juurensa siihen, että koska haluaisin älykkään (ja erityisesti itseäni älykkäämmän) miehen, niin lasit päässä moni mies ainakin NÄYTTÄÄ fiksulta. ;)

      No, etsiminen jatkuu... :)

    • tolvana.

      --mutta hänelle ne eivät ollenkaan sovi! Olen vähän vihjaillutkin että mielestäni hän näytti paljon paremmalta ilman laseja.--

      On kai tässä nyt muutakin tekemistä kun yrittää näyttää hyvältä koko ajan, sun miehes kannattaisi lempata sinut pellolle.

    • 86789087

      En lukenut näistä viesteistä kuin muutaman alusta. Koska olen 15-vuotiaasta joutunut pitämään laseja, suhtauden tuollaisiin aloittajan tyylisiin kirjoituksiin vähän kielteisesti!

      Et aloittaja sitten ole lukenut viime päivien uutisista, että silmälasit alkavat olla IN?
      Sellaisetkin hankkivat laseja, joilla ei ole siihen edes tarvetta, siis pelkästään ulkonäön vuoksi!

      Minäkin luopuisin laseistani riemuiten, jos minulla siihen olisi mahdollisuus. Mutta toisille lasit ovat myös ulkonäön korostusta...
      Kukin taaplaa tyylillään...

    • toinen ilmaisexi

      kyllä on pinnnallista ....keskustelua ...asioista ,joita itse ei voi valita ......joskus luin jostain ,että monet miehet ,oli sitä mieltä ,että rillipäinen nainen on sexikäs-----noh siinä varmaan joku ikärajakin tietty.......nyt joku ...kehittämään ...selllaiset ...PANOLASIT.....jotka kestäää menossa,,,,ei putoa .väänny ,linsseihin ei tartu mikään,,,,,joilla näkee KAIKEN mikä sillä hetkellä oleellista........tämä oli ..joskus ..ex-miesystäväni toive......joillakin on oikesti erittäin huono lähinäkö

    • örinääääää

      Jätä se

    • jo on..

      Eiköhän tässä maailmassa ole isompia murheita! Pojallani on ollut lasit 6-vuotiaasta asti ja on nyt 20 v.Ja hänellä on tyttöystävä...Ja mieheni on saanut lasit aikuisiällä.Ja tosirakkaus ei katso onko lasit vai ei!

    • riillipas_ka

      lasit rumentaa sekä miehen että naisen. Naiset nyt saa miestä vaikka on lasit, mutta rumentaa kuitenkin. Minua lasit vanhentaa ja saa näyttämään seniililtä ukolta. Jos olisin baarissa aina pitänyt laseja niin tuskin olisin saanut sieltä ikinä mukaan naista.

    • niin on

      ei lasit rumentaa, vain sun aivot, kanaaivot rumentaa

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      285
      19481
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      96
      3825
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      125
      2296
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      197
      1993
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      142
      1900
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      301
      1702
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1402
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      92
      1385
    9. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      150
      1197
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      245
      1103
    Aihe