Ensimmäistä autoa hankkimassa..paljonkohan kannattaisi max olla ajettu jotta olisi toimiva peli vielä ainakin muutamia vuosia? Etuvetonen ja asb jarrut haluan autooni, mutta en noista kilomerteistä ymmärrä juuri mitään..siis missä vaiheessa alkaa kilomertejä olla moottorille liikaa? (en tiedä vaikuttaako merkki mutta tyyliin toyota, ford, honda tai joku muu "Perusauto"....)
Paljonko ajettu auto ensimmäiseksi autoksi?
34
1501
Vastaukset
- Max 150 ajettu
Viiden tonnin bujetilla Toyota Corolla 2002-2004.
- Hauskempi ja halvemp
Tuossa ikäluokassa minä voisin suositella mieluummin vaikka Peugeot 206:tta. Neljällä tonnilla saa noin 100 tkm ajettuja. Ja on Corollaan verrattuna varsin kiva ajettava.
- ja parempi
Hauskempi ja halvemp kirjoitti:
Tuossa ikäluokassa minä voisin suositella mieluummin vaikka Peugeot 206:tta. Neljällä tonnilla saa noin 100 tkm ajettuja. Ja on Corollaan verrattuna varsin kiva ajettava.
Myös viimeisistä 306:sta voi löytää ihan hyvän pelin. Tai Citroen Xsarasta. Ei ole ruoste niin helposti ongelmana, kuten vanhoissa Corolloissa ja ajo-ominaisuuksiltaan ja -mukavuudeltaan parempia. Ranskalaisten aliarvostuksen ansiosta samalla rahalla saa usein vuosia Corollaa nuoremman yksilön.
- Juuuhh..
ja parempi kirjoitti:
Myös viimeisistä 306:sta voi löytää ihan hyvän pelin. Tai Citroen Xsarasta. Ei ole ruoste niin helposti ongelmana, kuten vanhoissa Corolloissa ja ajo-ominaisuuksiltaan ja -mukavuudeltaan parempia. Ranskalaisten aliarvostuksen ansiosta samalla rahalla saa usein vuosia Corollaa nuoremman yksilön.
Mutta tiedätkö miksi ne ovat aliarvostettuja?
Siksi, koska corollalla on luotettavan auton maine, johon kyllä saa vahvistuksen tutkimuksia katsomalla.
Tosin, voi toyotassakin olla vikaa, ei sillä. - Anonyymi
ja parempi kirjoitti:
Myös viimeisistä 306:sta voi löytää ihan hyvän pelin. Tai Citroen Xsarasta. Ei ole ruoste niin helposti ongelmana, kuten vanhoissa Corolloissa ja ajo-ominaisuuksiltaan ja -mukavuudeltaan parempia. Ranskalaisten aliarvostuksen ansiosta samalla rahalla saa usein vuosia Corollaa nuoremman yksilön.
Rapea kuori ja mehevä sisus sanoi ihmissyöjä kun näki ranskalaisen auton..
- katso nettiautosta?
Ajetut kilometrit tarkoittaa myös sitä paljonko autoa on käytetty, ei pelkästään moottoria. Vähän kilometrejä ei silti aina tarkoita automaattisesti hyvää, koska pätkäajo jossa moottori ei lämpene ei ole hyvästä. Tarkista huoltokirjasta miten auto on huollettu, vai onko huollot jätetty tekemättä.
ABS ja etuveto löytyy melkeinpä kaikista 2000-luvun autoista, ja tuo vuosiraja tarkoittaa myös ruostesuojauksen ja kolariturvallisuuden parannusta. Ei toki kaikkien merkkien kohdalta, tarkista mallikohtaisesti euroncap.com
Merkki vaikuttaa paljon. Ford on ollut meluisa, Toyota käytettynä kallis (vähävikaisen maineen vuoksi). "Perusauton" tai ranskalaisen saa uudempana koska käytettynä sen hinta ei ole korkea. Kannattaa siis verrata eri merkkejä, eli jos haluaa tietyn merkkisen pitää tyytyä vanhempaan tai maksaa siitä enemmän.- Anonyymi
Huoltokirja voidaan myös väärentää. Ei siihenkään voi 100% koskaan luottaa.
- 350000 mittarissa
Älä niitä kilometrejä turhaan pelkää. Paljonkin ajetulla autolla voit päästä 50000 kilometriä huolettomasti. Kysymys on enemmän auton kunnosta kuin ajomäärästä. Ja jos saat auton vaikkapa viisi tonnia halvemmalla, sinulla on varaa tarvittaessa korjatakin sitä.
- Moottori kestää
Autossa kuin autossa moottori kestää vähintään 300 tkm. Tai siis pitäisi kestää. Tällä vuosituhannella poikkeuksia säännöstä on ollut lähinnä Volkkarilla ja Toyotallla.
Yleensä moottori on auton kestävin osakokonaisuus. Kaikki muut paikat alkavat hajoilla ennen moottoria. Useimmiten moottori on ihan kunnossa vielä silloinkin, kun auto viedään hävittämölle, jos huoltoa ei ole viimeisinä vuosina pahasti laiminlyöty.
Niin, siitä Toyotasta: Jos Toyotaa katselet niin vältä 2000-luvun alun VVT-i koneita. Niissä on ollut niitä ongelmia.- Anonyymi
1,3 Yariksen koneissa ei ole ollut ongelmaa vaan 1,6 Corollan koneessa.
- hyvät valinnat.
Kunnolliset automerkit kestävät helposti sen 200.000 km ja isommat jopa paljon enemmän. Ostin 35.000 km ajetun auton, millä ajelin yli 200 tkm (=10 v.) ennenkuin tuli ensimmäinen vika eli alatukivarsi (240 tkm).
jarrupaloja, hihnoja sekä pakoputken takapönttö vaihtuu kaikissa autoista merkkiin katsomatta tasaisin välein riippuen käytöstä.
Nykyinen oli ajettu 180 tkm ostohetkellä ja olen itse ajanut sillä saman verran ja selvinnyt hyvin vähäisin korjauskustannuksin. Pitää vaan koeajaa auto huolella.- Anonyymi
Vai menee takapönttö tasaisin välein.
Harvat on ainakin välit Toyotassani 2006 mallin autossa.
Sama kunnossa oleva pönttö edelleen. On teitä tietäjiä.
Ei ruostumaton putki syövy. Laipat joskus pettää näissä syöpyen,
Silloinkin voi hitsata putken päät yhteen.
- niinmontakotuhatta
200-300 tuhatta ajettu auto siis on vielä ihan kelpo peli jos on huollettu oikein ja ajoissa?
- katso nettiautosta?
Laitoin oman 10-vuotiaan ja 201 tkm ajetun Opel Astran myyntiin kun tuli autokuume (huomasin että saan halvalla juuri sellaisen kuin hain). Ei siinä mitään vikaa ollut, ei se kuluttanut edes öljyä.
Joskus autoon kuin autoon tulee jokin korjaustarve, mutta se ei ole varsinaisesti kilometrisidonnainen asia. Aika tekee myös tehtävänsä.
- autostasi
vanha topicci, mutta jos et ole vielä autoa itsellesi löytänyt niiin se minkä aikasemmat vastaajat ovat unohtaneet mainita,on jakopään vaihtoväli..eli kannattaa olla tarkkana milloin on seuraava vaihto eli se haarukka liikkuu 60k-90k välillä(taikka 4vuotta). jos et heti halua ekstraa maksaa autostasi koska se on kallis lysti..mut tärkeä.
eka auton km määrään voisin sanoa et mitä vähemmän mittari kertoo km ja huoltokirja on ajantasalla ja miten ulkoisesti auto on siistissä kunnossa ja ei rämise ja kolise oudosti olisi siinä vuosiksi auto. mutta taas jos on ns väliauto kyseessä niin kai sitten km ei ole suurta merkitystä vaan pääasia et tekniikka pelaa ja eikä kulje omaa kukkakauppa mukana - Anonyymi
Auton osto ei aina niin helppoa. Otetaan vaikka X AUTO kilometrit 250th hp 3000e
Yleensä tehtaat takaavat näihin kilometreihin melko huoletonta ajoa ,mutta sitten alkaakin ne suuremmat huolto toimenpiteet.
JA SITTEN SE TOINEN X AUTO. kilometrit 300th hp 2000e (ostajan kannalta paljon ajettu) NO OSTETAAN SE NS VÄHÄN AJETTU JA HUOLLETAAN SITÄ SITTEN TULEVILLA KILOMETREILLÄ 1000e edestä. KYSYMYS KUMPI VOITTI? 4000e
Vai 2000e 300th ajettu ,johon jo oli tehty nämä tonnin remontit ,jakohihnat jarruremontit ynnä muut remontit. - Anonyymi
Toyota on luotettava merkki - sen saa aina korjaamalla kuntoon.
- Anonyymi
Tollolootaa vaan saa korjata oikein tosissaan.
Minulla on ollut 2 tollolootaa. Ensimmäinen ja viimeinen. Nimenomaan 1. autona. Vajaat 130 tkm ajettua "laatuautoa" piti korjailla keskimäärin 5 tkm välein. Jäähdyttimen sauma ratkesi auki, ohjausakselin nivel petti, tuulilasinpyyhkijöiden koneisto hajosi, ruostereikiä paikattiin joka toinen vuosi, pyöränlaakerit vaihtoon....
Halvemmaksi olisi tullut työntää ruostuva ja talviajo-ominaisuuksiltaan hengenvaarallinen itäauto jonkkaan ja ostaa joku muutaman tonnin pommi tilalle. Ihan turha maksaa "japsilaadusta".
silloin vain uskon tojolahkon puheita ylivertaisesta laadusta ja siitä, miten kaikki on vain yksilötapauksia ja pian edessä huolettomia kilometrejä. Tollolootan vikoja ja ruostetta hävetää. Ei lahkolainen voi edes itselleen tunnustaa, että tuli ostettua pommi, kun ainoa valintakriteeri oli kuviteltu laatu. Salaa ne viat pitää korjata, ettei maine järkiautoilijana kärsi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tollolootaa vaan saa korjata oikein tosissaan.
Minulla on ollut 2 tollolootaa. Ensimmäinen ja viimeinen. Nimenomaan 1. autona. Vajaat 130 tkm ajettua "laatuautoa" piti korjailla keskimäärin 5 tkm välein. Jäähdyttimen sauma ratkesi auki, ohjausakselin nivel petti, tuulilasinpyyhkijöiden koneisto hajosi, ruostereikiä paikattiin joka toinen vuosi, pyöränlaakerit vaihtoon....
Halvemmaksi olisi tullut työntää ruostuva ja talviajo-ominaisuuksiltaan hengenvaarallinen itäauto jonkkaan ja ostaa joku muutaman tonnin pommi tilalle. Ihan turha maksaa "japsilaadusta".
silloin vain uskon tojolahkon puheita ylivertaisesta laadusta ja siitä, miten kaikki on vain yksilötapauksia ja pian edessä huolettomia kilometrejä. Tollolootan vikoja ja ruostetta hävetää. Ei lahkolainen voi edes itselleen tunnustaa, että tuli ostettua pommi, kun ainoa valintakriteeri oli kuviteltu laatu. Salaa ne viat pitää korjata, ettei maine järkiautoilijana kärsi.Ja tuoreemmissa tollolootissahan on ollut öljynsyöntiongelmia, kertakäyttödieseleistä (D4D petti kannentiiviste 130-200 tkm haarukassa ja korjaus tapahtui uusimalla moottori, hypetyksissä vuotava kannentiiviste voi aiheuttaa ns nestelukon. Kun käynnistys tehdään normi starttimoottoria järeämmällä ajomoottorilla, niin lopputulema onkin "kiertokanki tulee ulkoilmaa kurkkaamaan"
https://www.youtube.com/watch?v=8U1rs3bI-HA
- Anonyymi
Itse erehdyin vuosia sitten ostamaan 12 vuotiaan Toyota Starletin, jonka mittarissa oli alle 30 000 km. Ajattelin hölmösti, että vähän ajettuna siinä tuskin on mitään kovin suurta korjaustavetta. Ilmeisesti kaikki kilometrit olivat tulleet mittariin ensimmäisen 2 vuoden aikana ja siihen päälle 10 vuotta seisontaa sateessa, helteessä ja pakkasessa. Renkaat alkuperäiset kulmikkaaksi runkovioittuneet, kaikki mahdolliset alustan kumit ja puslat vaihtokunnossa, jarrut...ei jarruja. Toyota ei tietääkseni ole tunnettu sähkövioista, mutta tämä yksilö todisti olevansa legendaarinen sähköjensä osalta, mutta sen voi oikeastaan ymmärtää, kun kaikko piuhojen liittimet olivat aika lailla sen näköisiä, että seisonta-aika oli vietetty "höyrykylvyssä" jonkun suojapeitteen alla.
- Anonyymi
Vanha dieseli Volvo, Mersu tai Toyota saa olla puoli miljoonaa ajettu eikä tunnu vielä missään. En ole koskaan edes ajatellut mitään mittarilukemia kun ne kestää, uskoisin että miljoonan ilman suurempaa remonttia.
- Anonyymi
Nää kolmepytty turbot? Vältä!
- Anonyymi
Höpöhöpö. Minulla on Fiesta ecoboost 1.0 turbo. Mittarissa 250 tuhatta ilman vikoja. Nämä on näitä esson äijien juttuja kun kaikki muu on paskaa paitsi V70 riisseli.
- Anonyymi
Osta Jethrolta Opel. Punainen erikoisväri.
Hintatiedustelu Hallikselta.- Anonyymi
Auringon polttama, vahaamaton ja liituuntunut punainen väri, "erikoisväri", juuri tällaisen takia inhoan kyseisenlaisia tyyppejä.
- Anonyymi
No joo isommista Ford Focus 2004-2008 MK2 ja pienemmistä Toyota Yaris ...?..kummassakin on luotettavat moottorit ja tekniikka...yleensä käytettyihin saa laittaa heti 500€ huoltoon...jarrut,renkaat,öljyt,tulpat....jos ostat niin osta yksityiseltä ,voi löytää hyvänkin auton halvalla..?
- Anonyymi
Tai sitten yksityinen myyjä ei kerro vikoja joiden vuoksi on myymässä autoa. Kun viat ilmenee myöhemmin, mitään korvauksia ei saa kuin oikeusistuimen kautta (jos sieltäkään).
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tai sitten yksityinen myyjä ei kerro vikoja joiden vuoksi on myymässä autoa. Kun viat ilmenee myöhemmin, mitään korvauksia ei saa kuin oikeusistuimen kautta (jos sieltäkään).
Käytetyssä autossa nyt voi esiintyä vikoja milloin vain, mutta siksihän niillä ei uuden hintaa olekaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tai sitten yksityinen myyjä ei kerro vikoja joiden vuoksi on myymässä autoa. Kun viat ilmenee myöhemmin, mitään korvauksia ei saa kuin oikeusistuimen kautta (jos sieltäkään).
2000€ halpa kottero niin siinä ei korkealta tipu kun taas vastaavasta saa liikkeessä pulittaa tuplahinnan....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
2000€ halpa kottero niin siinä ei korkealta tipu kun taas vastaavasta saa liikkeessä pulittaa tuplahinnan....
Ja jos hintavamman ostaa, niin täytyy silti pitää pari tonnia takataskussa korjausten varalta. Nykyautoissa on paljon tekniikkaa, mihin tonni tai kaksi vilahtaa helposti.
- Anonyymi
Miten jotkut pystyy imuroimaan itselleen jonkun vikapesän ??
Reilut 30 vuotta on kulunut niin että hankitulla vanhalla autolla on ajettu
ainakin 100.000 - 300.000 km ilman suuria remontteja.
Korjauksen lasku on ollut vain satasia , ei koskaan tonneja.
Merkkeinä Mazda-toyota-hyundai-mazda , ajot n. 20.000/vuosi.
Samaa autoa kannattaa pitää hyvin pitkään jos ei ole isoa vikaa.=edullista.- Anonyymi
2008 jälkeen on tullut täyttä paskaa markkinoille ja nyt uudet täynnä sähköhöpötyksiä puukattu täyteen..
- Anonyymi
Kokemuksesta voin kertoa että osien kierto alkaa 180.000 ja päättyy ja 300..000 kohdalla on melkein kaikki kuluvat osat vaihdettu....
- Anonyymi
Tollolootalla kierto alkaa jo paljon aikaisemmin. Niillähän menee jo dieselkoneetkin vaihtoon 180 tkm kohdalla.
Taika on vaan siinä, ettö tollolootilla ajetaaan vähän. 50 tkm mittarissa 1. katsastuksessa ja pääsee kehumaan, ettei näissä tule hylsyjä kuluneista renkaista yms, kuten laaduttomammissa (joissa jo tuplasti kilometrejä), 100 tkm rikki 7 vuotiaana jne,
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi1072785Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap302385Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen212310Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631021906- 1141620
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1681335Aatteleppa ite!
Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.2821167- 711024
- 801024
Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi238961