Olisin kiinnostunut tällaisesta aiheesta, josta ei olekaan täällä ennen paljon kirjoiteltu. Hyvin mielenkiintoinen aihe. Voiko yksin lähteä risteilylle? Mitä hyviä ja huonoja puolia?
Kannattaako lähteä yksin risteilylle?
88
7141
Vastaukset
- hössöli
No on kyllä hyvin mielenkiintoinen aihe.. Saat varmaan satoja vastauksia. Vastaan: eipä sun kans kukaan lähtiskään joten hyvää matkaa, Kristofer Taxfree
- Kotiseudun tyypit
Ei voi risteilylle mennä yksin. Jos joku menee, niin sellaiselta hyypiöltä pitäisi mennä kysymään, miksei hänellä ole kavereita.
Voi mennä, ja olen mennyt. Hyviä puolia: ei tarvitse rehata krapulaista tai muuten vain ongelmia puoleensavetävää kaveria mukana, tai vaihtoehtoisesti voi nukkua krapulansa pois seuraavana päivänä, mikäli kyseessä on yöristeily. Huonoja puolia on se, että viikko risteilyn jälkeen tulee kotiseutuyhdistykseltä tietopyyntö, ja pitää selvittää miksi oli yksin risteilyllä ja miksei ole kavereita.
- Sinne vaan
Totta kai voi. Ja jos tapaat vastakkaisen sukupuolen joka ihmettelee yksin lähtöäsi, selität, että tulit tuulettumaan, kun erosit juuri rakkaastasi ja kaipaat jotain kevyttä ajanvietettä itseäsi piristämään. Jos ei tuolla irtoa, niin ei millään. Toimii miehille ja naisille.
- Reipas Mies
Mee laivan neitsyt risteilylle, niin et pesää nää.
Voit mennä risteilylle myös yksin.
Hyviä puolia:
Risteily naiskumppaninsa kanssa on hyvin kurinalainen risteily.
Jos reissu kaverit ovat ytmejä, niin ei tarvii käytävässä piilotella kun muut tuovat vonkaamiaan naisia hyttiin.
Vapaa aikataulu
Ei haittaa jos piereksii kun on yksin hytissä.
Ainut oikea vastaus on että on eronnut just tai "liikematkalla" kun on yksin.
Tax free ostokset
Huonoja puolia:
NE kotiseudun tyypit jos tulee vastaan joko risteilyllä tai selvityspyyntönä sen jälkeen.
Ytmit demonisoi ja muotinaiset ignooraa yksinäistä miestä laivalla
Yksinäisen miehen seuraan pukkaa yleensä vähäsanaiset maksulliset naiset vaikka se oliskin pelkkä häppi ending jos vain hyttiin asti pääsis.Niin eipä siinä yksin lähtemisessä olekaan yhtään mitään etuja, kuten reipas mies kertoikin tossa jo kaiken oleellisen ja tärkeän. Ne onkin aika lailla ainoat ja oikeat vastaukset, että on just eronnut tai "liikematkalla", jos nuorena miehenä sattuu olemaan yksin laivaristeilyllä.
Tollaista sitä just aina tapahtuu, jos nuorena miehenä joutuu lähtemään yksin laivamatkalle ilman ketään kavereita.- näin tääääääääääääää
Tiedä miten ne jossain sinkkuristeilyillä, mutta ihan tavallisilla reittimatkoilla tulee vähän vaivaantunut olo siitä kun ne räpsivät niitä kuvia. Ei näin vanhempana äijänä niin haluaisi poseerailla sellaisia kuvajuttuja, jos olisin vielä 2-3 kymppinen niin ei siinä silloin mitään.
Juuri viimeksikin paluumatkalla kun tulin Tallinnasta laivaan sitä ramppia kävellen suuren pyöräkassini kanssa niin kaksi ilmeisesti laivayhtiön naista oli siinä kuvaamassa ja käskivät ihan poseerata ja hymyillä. Jouduin siinä ottamaan pakkia ison pyöräkassini kanssa ja vetämään naamani hymyyn. Myöhemmin laivalla kannella istuessani tuli joku englantia jotakuinkin puhuva nuorehko, kaiketi suomalainen mies ja 'tuosta täytyy saada kuva' ja ei kun poseeraat siihen.
No kyllä minä sen tiedän että en minä nyt mikään hupipellen näköinen äijä ole, mutta se vähän askarruttaa mihin näitä kuvia käytetään, julkisiin mainoksiinko ?
No minä kyllä olen aina ihan oikeasti biasness- ja myös ostosmatkallakin, eikä minun tarvitse sentään sellaisia kenellekkään selitelläkään siksikään kun olen jo sen verran vanha äijä. - juice kaipaa eestiin
näin tääääääääääääää kirjoitti:
Tiedä miten ne jossain sinkkuristeilyillä, mutta ihan tavallisilla reittimatkoilla tulee vähän vaivaantunut olo siitä kun ne räpsivät niitä kuvia. Ei näin vanhempana äijänä niin haluaisi poseerailla sellaisia kuvajuttuja, jos olisin vielä 2-3 kymppinen niin ei siinä silloin mitään.
Juuri viimeksikin paluumatkalla kun tulin Tallinnasta laivaan sitä ramppia kävellen suuren pyöräkassini kanssa niin kaksi ilmeisesti laivayhtiön naista oli siinä kuvaamassa ja käskivät ihan poseerata ja hymyillä. Jouduin siinä ottamaan pakkia ison pyöräkassini kanssa ja vetämään naamani hymyyn. Myöhemmin laivalla kannella istuessani tuli joku englantia jotakuinkin puhuva nuorehko, kaiketi suomalainen mies ja 'tuosta täytyy saada kuva' ja ei kun poseeraat siihen.
No kyllä minä sen tiedän että en minä nyt mikään hupipellen näköinen äijä ole, mutta se vähän askarruttaa mihin näitä kuvia käytetään, julkisiin mainoksiinko ?
No minä kyllä olen aina ihan oikeasti biasness- ja myös ostosmatkallakin, eikä minun tarvitse sentään sellaisia kenellekkään selitelläkään siksikään kun olen jo sen verran vanha äijä.Varmaan ne tunnistivat sut sinkkupalstalta kuuluisaksi tulleeksi BaltTian mieheksi.
- miksi BaltTian mies
juice kaipaa eestiin kirjoitti:
Varmaan ne tunnistivat sut sinkkupalstalta kuuluisaksi tulleeksi BaltTian mieheksi.
No empä usko että tällaista sinkkupalstaa niin paljon seuraillaan, ja mikä tuo Balttian mieskin nyt sitten on, ja miksi se pitää kirjoittaa vielä BaltTian mies tässä yhteydessä.
Mutta kyllä se vähän askarruttaa, että onko jotenkin tullut tunnetuksi, se on asia joka saa vaivaantuneeksi.
Tästä asiasta kyllä vihjaa sekin kun tuossa viime suvena oli minulla yksi virolaisnainen autollaan tuomassa tiettyjä tavaroitani Tallinnaan(siis tämä nainen ihan kaveri- ja bisness pohjalta) ja hän oli jotenkin vaivaantunut. Sanoi vielä että kyllä ne sinut tuntee siellä laivalla, asia kavahdutti mutta en sen enempää häneltä ole siitä kysellyt. En todellakaan haluaisi olla sillä tavalla huomiota herättävä. Mutta onko nämä nkuviot sittenkin vaan sen verran pienet, eipä uskoisi kun sentään tuhansia ihmisiä näissäkin aina pyörii. DarkFear kirjoitti:
Niin eipä siinä yksin lähtemisessä olekaan yhtään mitään etuja, kuten reipas mies kertoikin tossa jo kaiken oleellisen ja tärkeän. Ne onkin aika lailla ainoat ja oikeat vastaukset, että on just eronnut tai "liikematkalla", jos nuorena miehenä sattuu olemaan yksin laivaristeilyllä.
Tollaista sitä just aina tapahtuu, jos nuorena miehenä joutuu lähtemään yksin laivamatkalle ilman ketään kavereita.Siis mitä tapahtuu? Ihmiset tulevat kuulustelemaan yksinmatkustamisestasi? Onko sinulle ihan todella käynyt näin?
- Nvm55
näin tääääääääääääää kirjoitti:
No minä kyllä olen aina ihan oikeasti biasness- ja myös ostosmatkallakin, eikä minun tarvitse sentään sellaisia kenellekkään selitelläkään siksikään kun olen jo sen verran vanha äijä.Ei niillä reittimatkoillakaan tarvitse kuvattavana olla. Itse teen aina niin että peitän kasvoni kädellä merkiksi että ei saa kuvata ja hyvin on toiminut joka laivalla.
- vähän askarruttaa
Nvm55 kirjoitti:
Ei niillä reittimatkoillakaan tarvitse kuvattavana olla. Itse teen aina niin että peitän kasvoni kädellä merkiksi että ei saa kuvata ja hyvin on toiminut joka laivalla.
Minä toisaalta hyvin ymmärrän senkin että nämä haluavat niitä kuviakin matkustajista ottaa esim. omiin mainos- tai esittelytarkoituksiinsa, enkä siksikään halua esiintyä niin tylynä torjuen. Eikä siitä mitään haittaa minulle ole jos Viron puolella näyttäisivät niitä vaikka jossain turistivirtoja käsittelevässä jutussaan tv-uutisissa tai lehtien etusivuilla. Mutta se vähän askarruttaa jos niitä suomalaisille näyttävät, sillä silloin joku sellainen jonka ei niin haluaisi saattaa vielä tunnistaa äijän ison viinalastin kanssa. Tosin on minulla vähän muutakin kuin viinaa, mutta pakkaamisesta johtuen ne viinat siinä päällimmäisenä aina näkyvät.
- beetlejuice, beetlej
Totta kai kannattaa lähteä yksin. Itse en tietenkään tee niin, vaan meitä on iso suvaitsematon kaveriporukka.
Meidän harrastuksena on mennä risteilyille ja etsiä siellä yksin liikenteessä olevia nuoria miehiä, joilta sitten kyselemme: "Eikö sulla ole yhtään kaveria? Oletko sä yksin täällä?"
Ja voi veljet, että me aina ihmetellään yksin liikkuvia nuoria miehiä. - Faktaa teille
Ei ole mitään järkeä lähteä, jos ei kyseessä ole työmatka!
Te aina parjaatte DarkFearia, mutta minä olen 100% hänen puolellaan. Te, joilla on aina ollut kavereita ja lähdette reissuun kavereiden kanssa, ette koskaan pysty asettumaan yksinäisten saappaisiin..
Ihan sama, mitä teille sanoo niin te väitätte vastaan jotain ihme argumentteja: "Ei naista kiinnosta", "Minäkin kävin yksin" jne..
Pointti on siinä, että siitä risteilystä ei nauti yksin. Juotko yksin kaljaa ja biletät? Ne reissut ovat sitä varten, että niistä nautitaan yhdessä ja jaetaan sitä fiilistä, keskustellaan päivän aiheista, väitellään, nauretaan ja riidellään - sitä ei voi yksin kokea. Tuo kaikki saa aikaan sen tyhjyyden tunteen ja kun joku nainen/mies tulee kysymään, miksi olet yksin liikentäässä, ei se kysyjä voi ymmärtää sitä ja pitää jotenkin outuna. Voin kertoa, että on myös tavallisia, suvaitsevaisia ja ok näköisiä miehiä / naisia yksinäisinä tässä maailmassa. Aikuisiällä on niin vaikea saada uusia kavereita, koska suurimmalla osalla ne piirit on ne samat yläasteelta lähtien.. Se on joillekin niin käsittömäntä ymmärtää. Ei noissa baareissa, yökerhoissa tai muissa halua olla yksin. Niistä ei saa mitään irti. Se on aivan eri asia, jos joskus lähtee yksin seikkailemaan, kun kaverit ei jaksa, mutta se ei ole samanlainen asia kuin yksinäinen käy baarissa.- -----
Hienosti kirjoitettu.
Ja DarkFearille, koitetaan kestää näitä palstan empatiavajeesta kärsiviä kiusanhenkiä. Et ole ainoa, jota ne pilkkaa. Varmaan moni nainen lähtisi 100 kertaa mieluummin sinun kanssa mihin tahansa, kuin yhdenkään noiden kanssa - minä ainakin. - mies32
Ei ole mitään järkeä homehtua yksin kotiinsa vain sen takia, ettei ole kavereita.
En parjaa DarkFearia, mutta jankkaus on saanut pitkityttyään humoristisia piirteitä. Minä ainakin toivon, että DF pääsisi risteilylleen, ja aina parempi jos olisi niitä kavereita mukana.
Jos kuitenkin haluaa päästä nimenomaan matkustamaan ja nimenomaan käymään Tallinnassa tai Tukholmassa, ei kaverittomuus ihan todellakaan ole este. Kukaan ei estä lähtemistä, ja ihan oikeasti kukaan ei tule tivaamaan mistään yksinmatkustamisesta (ja jos tuleekin, niin sitä ei pidä ottaa kovin vakavasti - ja aina parempi jos tivaaja on joku kivanoloinen nainen. Minut on kyllä jätetty rauhaa, tosin on myönnettävä että olen ollut vain päiväristeilyllä yksin). Jos olisi oikein supliikki seuramies, voisi laivalta löytää uusia kavereita tai naisseikkailun, joka tekisi meille ummehtuneille poikamiehille hyvää.
Tietysti jos ei missään nimessä halua mennä risteilylle, vaan nimenomaan mennä risteilylle kavereiden kanssa, niin sitten on tietysti vähän huonompi juttu jos ei niitä kavereita ole. Sitten asialle pitäisi tehdä jotain, ja kieltämättä aikuisena ei enää niin vain hankita kavereita. Ratkaisu olisi joku työpaikan löyhän tuttavaporukan järkkäämä risteily, jollaisilla olen käynyt. Niissä on se porukka, jonka kanssa voi olla ja päästä fiiliksiin, mutta sitten ei kuitenkaan ole velvollisuutta olla koko matka samassa porukassa.
Joka tapauksessa minustakin on parempi käydä yksin risteilyllä jos asia vaivaa, kuin istua kaikki viikonloput yksin ja jankata, miten ei pääse risteilylle kun kaikki muka katsovat kieroon.- Vanha vitsi jo
lord.boredom kirjoitti:
En parjaa DarkFearia, mutta jankkaus on saanut pitkityttyään humoristisia piirteitä. Minä ainakin toivon, että DF pääsisi risteilylleen, ja aina parempi jos olisi niitä kavereita mukana.
Jos kuitenkin haluaa päästä nimenomaan matkustamaan ja nimenomaan käymään Tallinnassa tai Tukholmassa, ei kaverittomuus ihan todellakaan ole este. Kukaan ei estä lähtemistä, ja ihan oikeasti kukaan ei tule tivaamaan mistään yksinmatkustamisesta (ja jos tuleekin, niin sitä ei pidä ottaa kovin vakavasti - ja aina parempi jos tivaaja on joku kivanoloinen nainen. Minut on kyllä jätetty rauhaa, tosin on myönnettävä että olen ollut vain päiväristeilyllä yksin). Jos olisi oikein supliikki seuramies, voisi laivalta löytää uusia kavereita tai naisseikkailun, joka tekisi meille ummehtuneille poikamiehille hyvää.
Tietysti jos ei missään nimessä halua mennä risteilylle, vaan nimenomaan mennä risteilylle kavereiden kanssa, niin sitten on tietysti vähän huonompi juttu jos ei niitä kavereita ole. Sitten asialle pitäisi tehdä jotain, ja kieltämättä aikuisena ei enää niin vain hankita kavereita. Ratkaisu olisi joku työpaikan löyhän tuttavaporukan järkkäämä risteily, jollaisilla olen käynyt. Niissä on se porukka, jonka kanssa voi olla ja päästä fiiliksiin, mutta sitten ei kuitenkaan ole velvollisuutta olla koko matka samassa porukassa.
Joka tapauksessa minustakin on parempi käydä yksin risteilyllä jos asia vaivaa, kuin istua kaikki viikonloput yksin ja jankata, miten ei pääse risteilylle kun kaikki muka katsovat kieroon.Minua taas alkaa vähitellen ärsyttämään enemmän nämä tyypit, jotka tehtailevat näitä 'yksin risteilylle' -keskusteluja vain siksi että DarkFear tulisi kommentoimaan ja pääsisivät taas joukolla haukkumaan häntä. Kai se sitten saa nämä tyypit tuntemaan itsensä jotenkin paremmiksi, kun pääsevät aina samaa tyyppiä morkaamaan.
Tyypillistä koulukiusaustouhua, vaikka moni haukkujista on tainnut itsekin olla joskus kiusattu. - Klassikot ei kuole
Vanha vitsi jo kirjoitti:
Minua taas alkaa vähitellen ärsyttämään enemmän nämä tyypit, jotka tehtailevat näitä 'yksin risteilylle' -keskusteluja vain siksi että DarkFear tulisi kommentoimaan ja pääsisivät taas joukolla haukkumaan häntä. Kai se sitten saa nämä tyypit tuntemaan itsensä jotenkin paremmiksi, kun pääsevät aina samaa tyyppiä morkaamaan.
Tyypillistä koulukiusaustouhua, vaikka moni haukkujista on tainnut itsekin olla joskus kiusattu.Parhaat vitsit ei vanhene.
Minua taas alkaa vähitellen ärsyttämään enemmän nämä tyypit, jotka tehtailevat näitä 'yksin risteilylle' -keskusteluja vain siksi että DarkFear tulisi kommentoimaan ja pääsisivät taas joukolla haukkumaan häntä. Kai se sitten saa nämä tyypit tuntemaan itsensä jotenkin paremmiksi, kun pääsevät aina samaa tyyppiä morkaamaan.
Tyypillistä koulukiusaustouhua, vaikka moni haukkujista on tainnut itsekin olla joskus kiusattu.Tästä olen samaa mieltä kyllä. Täällä oli aiemmin viikolla joku mukamas DarkFearin nimissä kirjoitettu törkyketju, enkä minä vaan tajua, miksi sellaista kiusaamista esiintyy. Sen vielä ymmärtää, että Mies32:ta, ehkä Hahmotelmaa tai jopa minua välillä nälvitään, mutta DF itse ei muistaakseni ole tölvinyt ketään itse, korkeintaan vähän ihmetellyt joidenkin hc-atmien elämäntyyliä.
- dkjghsdkjgh
Tyypillistä koulukiusaustouhua, vaikka moni haukkujista on tainnut itsekin olla joskus kiusattu.Kuten koulukiusaamisjutuissakin ne muka-fiksut tyypit, jotka vakuuttelee, että eivät kiusaa, tekevät sen niin, että kiusaajat ymmärtävät heidän antavan sille kiusaamiselle siunauksensa. Heidän viestinsä kiusaajille on "jatkakaa", mutta samalla he itse kuvittelevat olevansa kiusaamisesta ulkopuolella.
Kuten yllä LB käyttää niin hienovaraista keljuilua, ettei siihen karkeampaan veettuiluun tottunut kiusattu sitä ehkä huomaa, mutta kiusaajat kyllä.
Kuten koulukiusaamisessakin se todellinen valta kiusaamisen suhteen on tuolla selkärangattomalla "keskiluokalla", joka ei laske itseään kiusaajaksi, mutta esim. em. tavoilla antaa kiusaajille siunauksensa -tai vain sulkee silmänsä kiusaamiselta. - mies32
dkjghsdkjgh kirjoitti:
Kuten koulukiusaamisjutuissakin ne muka-fiksut tyypit, jotka vakuuttelee, että eivät kiusaa, tekevät sen niin, että kiusaajat ymmärtävät heidän antavan sille kiusaamiselle siunauksensa. Heidän viestinsä kiusaajille on "jatkakaa", mutta samalla he itse kuvittelevat olevansa kiusaamisesta ulkopuolella.
Kuten yllä LB käyttää niin hienovaraista keljuilua, ettei siihen karkeampaan veettuiluun tottunut kiusattu sitä ehkä huomaa, mutta kiusaajat kyllä.
Kuten koulukiusaamisessakin se todellinen valta kiusaamisen suhteen on tuolla selkärangattomalla "keskiluokalla", joka ei laske itseään kiusaajaksi, mutta esim. em. tavoilla antaa kiusaajille siunauksensa -tai vain sulkee silmänsä kiusaamiselta.Olisiko tässäkin tapauksessa siis vain tuettava DarkFearin erikoisia näkemyksiä? Alettava rintarinnan DF:n kanssa hokemaan, ettei yksin voi lähteä laivalle? Koska jos vihjaa, että onhan se nyt vähän hassua jäädä kotiin haaveilemaan risteilyistä, niin antaa ilmeisesti tukensa kiusaajille?
dkjghsdkjgh kirjoitti:
Kuten koulukiusaamisjutuissakin ne muka-fiksut tyypit, jotka vakuuttelee, että eivät kiusaa, tekevät sen niin, että kiusaajat ymmärtävät heidän antavan sille kiusaamiselle siunauksensa. Heidän viestinsä kiusaajille on "jatkakaa", mutta samalla he itse kuvittelevat olevansa kiusaamisesta ulkopuolella.
Kuten koulukiusaamisessakin se todellinen valta kiusaamisen suhteen on tuolla selkärangattomalla "keskiluokalla", joka ei laske itseään kiusaajaksi, mutta esim. em. tavoilla antaa kiusaajille siunauksensa -tai vain sulkee silmänsä kiusaamiselta.Myönnän, että keljuilin vähän DF:lle, ei siinä mitään, ja pyydän vilpittömästi anteeksi, jos hän otti siitä itseensä. Toivoisin kuitenkin DF:n tajuavan, että kotiseutulaisten pelkääminen tai elämän ohjaaminen niiden pillin mukaan ei ole kovin järkevää tai rationaalista, ja enemmän se lopulta sattuu, jos aina välttelee risteilyä kuin että kerran menee sinne vaikka siellä ihan todella olisikin joku lapsuudentuttu joka tiedustelee yksinäisyydestä.
- VeryDarkFearin
mies32 kirjoitti:
Olisiko tässäkin tapauksessa siis vain tuettava DarkFearin erikoisia näkemyksiä? Alettava rintarinnan DF:n kanssa hokemaan, ettei yksin voi lähteä laivalle? Koska jos vihjaa, että onhan se nyt vähän hassua jäädä kotiin haaveilemaan risteilyistä, niin antaa ilmeisesti tukensa kiusaajille?
Yksin en liiku. Laivalla on paljon kiusaajia. Porukalla turvallisesti tuttavien joukossa voin olla. Tykkään laivoista, jos ne ovat turvallisia matkustajille.
- gloria patri
lord.boredom kirjoitti:
Myönnän, että keljuilin vähän DF:lle, ei siinä mitään, ja pyydän vilpittömästi anteeksi, jos hän otti siitä itseensä. Toivoisin kuitenkin DF:n tajuavan, että kotiseutulaisten pelkääminen tai elämän ohjaaminen niiden pillin mukaan ei ole kovin järkevää tai rationaalista, ja enemmän se lopulta sattuu, jos aina välttelee risteilyä kuin että kerran menee sinne vaikka siellä ihan todella olisikin joku lapsuudentuttu joka tiedustelee yksinäisyydestä.
"kotiseutulaisten pelkääminen tai elämän ohjaaminen niiden pillin mukaan ei ole kovin järkevää tai rationaalista"
Onko sinun pelot rationaalisia?
Olen ymmärtänyt, että olet vuosikausia toistanut sitä tiettyä kaavaa naisten suhteen, toiminut samojen piintyneiden ajatusten kehässä. Onko rationaalista toistaa toimimatonta yhtälöä ja toivoa, että vastaus tulee vielä olemaan eri?
Miten mielestäsi eroat DF:stä mainitsemiesi asioiden suhteen? gloria patri kirjoitti:
"kotiseutulaisten pelkääminen tai elämän ohjaaminen niiden pillin mukaan ei ole kovin järkevää tai rationaalista"
Olen ymmärtänyt, että olet vuosikausia toistanut sitä tiettyä kaavaa naisten suhteen, toiminut samojen piintyneiden ajatusten kehässä. Onko rationaalista toistaa toimimatonta yhtälöä ja toivoa, että vastaus tulee vielä olemaan eri?
Miten mielestäsi eroat DF:stä mainitsemiesi asioiden suhteen?Olenko väittänyt eroavani? Minä en toisaalta pelkää, tiedän vain etukäteen naisten reaktiot lähentely-yrityksiini.
- mies32
gloria patri kirjoitti:
Miten mielestäsi eroat DF:stä mainitsemiesi asioiden suhteen?Ehkä ei eroa mitenkään siinä, että on pelkoja, mutta Loordi mielestäni pystyy käsittelemään pelkojaan ainakin keskustelun tasolla. Hän pystyy ymmärtämään puutteensa, eikä nähdäkseni ole huutamassa koulukiusaajista, jos joku vähän ivailee ujostelustaan tai epävarmuudestaan. Tekeehän hän tuota ivaa itsekin itsestään.
Ei se, että jollakin on pelkotiloja tai muita puutteita tarkoita, että niistä puhuminen, joskus humoristisestikin, olisi aina jotain kiusanhenkistä rääkkäämistä. Tosin rajanvetohan on vaikeaa ja itsestänikin huomaan, että alun motiivini puhua DarkFearille järkeä muuttui sittemmin silkaksi vitsailuksi, kun mistään rohkaisuyrityksistä ei tietenkään ollut mitään hyötyä.
Silti ei mielestäni ole velvollisuuteni alkaa myötäilemään Darkkiksen pelkotiloja ja saan niistä johonkin rajaan asti vitsaillakin, jossain määrin sitä voi pitää jopa velvollisuutena, jotta darkkis ja mahdolliset sielunkumppaninsa tajuaisivat, että voi elää toisinkin. Ehdottomasti raja menee sitten siinä, että alkaa viemään ivan koko persoonaa koskevaksi rajuksi lyttäämiseksi ja jopa vainoksi, kuten nyt esimerkiksi Miltolle ovat jotkut vajakit tehneet. Ja niin tietysti minullekin, mutta se onkin asia erikseen ja itselleni pelkkää nautintoa. - että näinkin täää on
mies32 kirjoitti:
Ei ole mitään järkeä homehtua yksin kotiinsa vain sen takia, ettei ole kavereita.
No ei nämä asiat ole mistään sellaisesta kiinni että onko järkeä vai ei.
Ainoa asia jota keritisoisin DF:n huomioissa tai tulkinnoissa tämän yksin jossain menopaikoissa kulkemisen suhteen on se kun hän sanoo, että nuori mies ei voi käydä yksin. Minä sanoisin niin että ihan nuorena, eli jotain 2 kymppiseksi asti voi aika hyvin mennä vielä yksinkin, mutta siitä eteenpäin aina huonommin. Ehkä joskus 4-5 kymppisenä äijänä jo voi halutessaan mennä pyörimään johonkin nuorison sekaan, mutta harvaa tällainenkaan aivan ulkopuolisena joukossa oleminen kiinnostaa.
Mutta siis yleisemmin ottaen ei tämä yksin kulkemisasia vanhemmitenkaan ainakaaan paljon enempää sosiaalisesti hyväksyttäväksi saati sopivaksi muutu, ne asiat takana miksi näin vaan ainakin osin muuttuvatkin. Vanhempanahan pitäisi sitä perhettäkin ja lapsiakin jo olla, niinkuin ihmisillä yleensä on, ja niistä asioista sitten olisi puhettakin.
Ei muuten niitä kavereita enää vanhemmiten tahdo tulla muuta kuin jotain puolituttuja työpaikalta, ja kun ne nuoruuden ajan kaveritkin tuppaavat jäämään erinäisistä syistä, varsinkin miehillä, niin se on siinä. Ja kavereita tuskin hakemalla saa, ne tulee jos on tullakseen, jotain naisia voi hakemallakin saada.
Muuten et taida sinäkään olla edes mistään vähemmän ahdasmielisestä päästäkään tässä nimenomaisessa asiassa.
Tässä ollaankin tekemisissä keskeisen kulttuurisen asian kanssa, joka osaltaan vaikuttaa siihen miksi juuri yksinäiset ihmiset alkavat jättää menopaikat käymättä, ja jo yllättävän nuoresta se voi alkaa näin mennä.
Tietysti tämä juttu on tälle palstalle vähän sopimatonkin sikäli kun täällä on enimmäkseen vain nuoria ja hyvinkin nuoria. - sanoillasaivartelij
gloria patri kirjoitti:
Miten mielestäsi eroat DF:stä mainitsemiesi asioiden suhteen?En halua olla sanoilla saivartelija. Jokainen ladatkoon sanoille niitä tarkoituksia migtä haluaa, mutta tuon yhtälön käytön yleistymisen kaiken maailman paikkoihin mihin se ei minusta sovi jotenkin vähän ärsyttää.
- nihil novi
lord.boredom kirjoitti:
Olenko väittänyt eroavani? Minä en toisaalta pelkää, tiedän vain etukäteen naisten reaktiot lähentely-yrityksiini.
Tietenkin sinä rationaalisena tiedät ja DF irrationaalisena vain pelkää - ei suinkaan päinvastoin.
Onnea valitsemallasi tiellä! nihil novi kirjoitti:
Tietenkin sinä rationaalisena tiedät ja DF irrationaalisena vain pelkää - ei suinkaan päinvastoin.
Onnea valitsemallasi tiellä!No kai minä nyt selvät tosiasiat tiedän!
Vakavasti taasen: minun ja DarkFearin väitteillä on muuan ero.
DF sanoo: "Mies ei voi mennä yksin laivalle".
Minä sanon: "minusta eivät naiset pidä sillä tavalla".
DarkFearin väitteen tiedämme harhaluuloksi, koska minä, ja tässä ketjussa ilmeisesti muutama muukin mies olemme olleet yksin laivalla ilman ongelmia.
Minun väite taas ei ole harhaluuloa, koska se koskee vain minua, ja tiedän miten naiset minuun suhtautuvat. Parhaimmillaankin kivana homokamuna. (Puhun nyt tosiasiallisesta, todennetusta suhtautumisesta - netti-ihastuminen nyt on kuitenkin turvallista ihastumista, josta voisi perääntyä jos ikinä kävisi niin että tavattaisiin).- –––-__––––
lord.boredom kirjoitti:
No kai minä nyt selvät tosiasiat tiedän!
DarkFearin väitteen tiedämme harhaluuloksi, koska minä, ja tässä ketjussa ilmeisesti muutama muukin mies olemme olleet yksin laivalla ilman ongelmia.
Minun väite taas ei ole harhaluuloa, koska se koskee vain minua, ja tiedän miten naiset minuun suhtautuvat. Parhaimmillaankin kivana homokamuna. (Puhun nyt tosiasiallisesta, todennetusta suhtautumisesta - netti-ihastuminen nyt on kuitenkin turvallista ihastumista, josta voisi perääntyä jos ikinä kävisi niin että tavattaisiin).Hehehehee....
- Se sama
mies32 kirjoitti:
Olisiko tässäkin tapauksessa siis vain tuettava DarkFearin erikoisia näkemyksiä? Alettava rintarinnan DF:n kanssa hokemaan, ettei yksin voi lähteä laivalle? Koska jos vihjaa, että onhan se nyt vähän hassua jäädä kotiin haaveilemaan risteilyistä, niin antaa ilmeisesti tukensa kiusaajille?
Noinhan minä en sanonut. Olen itsekin sitä mieltä, että risteilylle voi lähteä yksin. Kyllä sinäkin silti varmaan huomasit todellisen syyn tämän "keskustelun" aloitukselle? Df:n morkkaaminen.
- Näkki XXL
lord.boredom kirjoitti:
No kai minä nyt selvät tosiasiat tiedän!
Minun väite taas ei ole harhaluuloa, koska se koskee vain minua, ja tiedän miten naiset minuun suhtautuvat. Parhaimmillaankin kivana homokamuna. (Puhun nyt tosiasiallisesta, todennetusta suhtautumisesta - netti-ihastuminen nyt on kuitenkin turvallista ihastumista, josta voisi perääntyä jos ikinä kävisi niin että tavattaisiin).Eli itseä koskevat harhat ei ole harhoja, koska ne harhat on ihan itse koettuja, tai jotain...? Okeido.
- Perjantaipsykologi
lord.boredom kirjoitti:
Myönnän, että keljuilin vähän DF:lle, ei siinä mitään, ja pyydän vilpittömästi anteeksi, jos hän otti siitä itseensä. Toivoisin kuitenkin DF:n tajuavan, että kotiseutulaisten pelkääminen tai elämän ohjaaminen niiden pillin mukaan ei ole kovin järkevää tai rationaalista, ja enemmän se lopulta sattuu, jos aina välttelee risteilyä kuin että kerran menee sinne vaikka siellä ihan todella olisikin joku lapsuudentuttu joka tiedustelee yksinäisyydestä.
Ero DarkFearin LordFearin välillä on hiuksenhieno. Loordi on vain hieman itsetietoisempi ja osallistuu tuohon itselleen vittuiluun myös itse itsesäälisen itseironian (itse x3!) muodossa. Molempien pelot ja itsetunto-ongelmat vääristää heidän tulkintaansa maailmasta ja muiden ihmisten suhtautumisesta heihin. DarkFear uskoo vilpittömästi harhoihinsa, LordFear taas epäilee, että ne saattavat olla harhoja, mutta saa tästä vain lisää syitä inhota itseään. Molemmat yhtä voimattomia, vaikka DarkFearin vihollisena on muu maailma ja LordFearin vihollisena on muun maailman lisäksi myös oma itse.
- realismus
VeryDarkFearin kirjoitti:
Yksin en liiku. Laivalla on paljon kiusaajia. Porukalla turvallisesti tuttavien joukossa voin olla. Tykkään laivoista, jos ne ovat turvallisia matkustajille.
Laivat eivät ole turvallisia. Esim. Siljan Turku-Tukholma -reitiltä on kadonnut 300.000 matkustajaa viimeisen kolmen vuoden aikana. Kuvittele!! Kuka hullu uskaltaa lähteä laivalle.
Tosin tuo uutinen oli taloussivuilla...
- valoa_vintillä
Miksi joku haluaisi risteilylle (jos nyt puhutaan Itämerestä eikä Karibiasta)?
- mies32
Mieluummin Itämerelle. Ei tarvitse katsella samoja mummoja kahta viikkoa, sopivan pituiset bileet, laivalta kotiin vaikka kontaten, halpaa..
Karibiallakin olisi kiva käydä, mutta ei jenkkieläkeläisillä pakatussa hotellissa lilluen kahta viikkoa. - vesi-vesi
mies32 kirjoitti:
Mieluummin Itämerelle. Ei tarvitse katsella samoja mummoja kahta viikkoa, sopivan pituiset bileet, laivalta kotiin vaikka kontaten, halpaa..
Karibiallakin olisi kiva käydä, mutta ei jenkkieläkeläisillä pakatussa hotellissa lilluen kahta viikkoa.Itämerellä liikkuminen on varmasti kaunista. Erityisesti kun on jo kevätaika tulossa. Lapseni kanssa voin mennä joskus huhtikuun loppupuolella. Nyt ei ole edes mahdollisuuksia.
- mies41-
Yksin vaan laivalle rohkeasti. Viime vuonna menin kolme kertaa laivalla yksin. Jos lähden porukassa niin olen aika lojaali ryhmälle ja vietän pääasiassa aikaa heidän kanssaan. Yksin ollessa olen avoimempi, otan rohkeammin kontaktia. Ja kyllä flaksi onkin käynyt hyvin näillä yksinpurjehduksilla. Jos sinkkumies lähtee laivalle niin kyllä se mielessä on että jos vaikka saisi naisseuraa. Ja laivahan on mitä parhain paikka sitä tarkoitusta varten.
- Kaksin vain
Minä en lähtisi yksin risteilylle. Tylsä paikka jos on yksin.
- Mies 34v pks
Niin minäkin luulin vielä vuosi sitten. Sitten päätin lähteä syyskuussa sinkkuristeilylle yksikseni. Tai oikeastaan lähdin yhden porukan järjestämälle matkalle siksi että matkan sain sitä kautta halvemmalla, mutta en tuntenut heistä ketään, enkä tavannut heistä ketään ennen kun hain satamasta heiltä liput.
Kylä minä loppuillasta juttelin muutaman tuohon ryhmään kuuluneen kanssa, mutta käytännössä olin reissussa yksin. Mukava reissu oli. Halutessaan oli aina se oma hytti täysin omalla rauhalla ja oli vapaa tulemaan ja menemään ihan omien aikataulujen mukaan. Jos joku illan ohjelma kiinnosti niin sitten lähti sinne, jos ei, niin ei tarvinnut väkisin lähteä vain koska muut haluaa.
Laivalla tutustui muutamiin uusiin ihmisiin ja hauskaa oli. Se on tietysti hyvin paljon itsestä kiinni että tutustuuko keneenkään vai ei. Jos vain istuskelee jossain hiljaa ja odottaa että joku tulisi juttelemaan, niin voi olla että yksin istut koko illan. Jos taas ottaa kontaktia toisiin niin usein jonkun kanssa tulee hyvinkin juttuun ja sitten voi halutessaan liittyä heidän seuraansa. Ei myöskään voi olettaa, että kaikkia kiinnostaisi juuri sinun seurasi, eli ei kannata lannistua jos ei heti juttukaveria löydy, vaan yrittää tutustua johonkin toiseen.
Kyllä minultakin taisi joku kysyä että olenko yksin liikenteessä. Sanoin että olen, eikä siitä sen enempää alettu keskustelemaan, eikä juttukaverin asenne mitenkään siitä muuttunut.
Mutta joo: Jos se ajatuskin yksin lähtemisestä ahdistaa, niin ei kannata väkisin itseään kiusata ja lähteä. Ehkä kannattaisi vaania jonkin sinkkuporukan tms. lähtöjä ja tunkea sen porukan kanssa risteilylle?
- tretretretretregf
Ei tarvitse mennä muiden mielen mukaan
Voi etsiä vapaasti seuraa
Saa koko hytin itselleen
- Kyseessä on risteily - hih hpo
Minä olen mennyt muutaman kerran risteilylle yksin. Omat syyni reissuun:
- kaikki kaverit parisuhteessa ja vaikea saada kaveria mukaan risteilylle. En taas halua lähteä mukaan kaverin ja hänen puolisonsa kanssa, koska se on kiusallista koputella oviin ja toivoa, ettei yllätä heitä kesken lemmenhetken.
- en halua, että sinkkuus olisi este kokea asioita. SInkuksi jäätyäni pitänyt opetella paljon muitakin asioita (esim. vaihtamaan auton renkaat, tapetoimaan seiniä), joten miksipä yksin risteilylle lähteminen olisi kovin vaikeaa
- risteilyllä voi tehdä ihan mitä itse haluaa. Ei ole kukaan rajoittamassa menemistäni.
Otan risteilylle yleensä aina hytin ellei kyseessä ole alle 2 tunnin pikayhteys. Hytissä voi lepäillä, nukkua, lukea kirjaa. Käyn tax freessä katsomassa juttuja, nuuhkin hajuvesiä jne, mutta en välttämättä osta mitään. Jos on hyvä sää, istun kannella ottamassa aurinkoa, nauttimassa säästä ja luen jotakin. Ihmisten katseleminen on aina hauskaa. Jos on livemusiikkia, niin sitä myös on kiva katsoa.
Yleensä menen risteilylle siten, että lähden aamusta, menen Tallinnaan päiväksi kiertelemään ja tulen iltalaivalla takaisin. Tallinnassa käyn historiallisissa kohteissa, mutta olen uskaltautunut myös keskustan ulkopuolelle esim. eläintarhaan. Samoin remonttikaupat ovat keskustan ulkopuolella. Suosittelen myös hotelleja, sillä osa niistä on todella edullisia (jopa alle puolet Suomen hinnoista). Myös hieronnat, hiustenleikkuut jne ovat edullisia.
Vinkki: Jos luet kirjaa, niin yleensä aina joku tulee kysymään, että mitä luet. Se on hyvä keskustelun avaus:)
Olen muuten käynyt risteilyillä yksin ainakin 10 kertaa ja KERTAAKAAN kukaan ei ole ihmetellyt, että olen yksin reissussa. Toki joku on kysäissyt, että olenko jonkun kaverin kanssa, mutta olen sanonut, että tulin viettämään vapaapäivää ja päätin eilen lähteä reissuun ex tempore. Ei kukaan ihmettele tai taivastele sitä, että mikä mussa on vialla, kun reissaan yksin tai että miten mä uskallan. Oma mummonikin käy Tallinnassa pari kertaa vuodessa ja yleensä aina yksin!- Faktoja faktoja
Naisille se on ihan eri juttu. Naiset ovat itsevarmoja, seikkailun haluisia ja rohkeita, kun yksin lähtevät reissuun. Miehet taas luusereita.
- PiIIu vanhin voitehi
Faktoja faktoja kirjoitti:
Naisille se on ihan eri juttu. Naiset ovat itsevarmoja, seikkailun haluisia ja rohkeita, kun yksin lähtevät reissuun. Miehet taas luusereita.
PiIIu antaa varmuutta. Siitähän syystä miehetkin ovat ressukoita ennen kuin ovat saaneet pillua.
Faktoja faktoja kirjoitti:
Ei ole eri juttu. Minä voisin kirjoittaa täsmälleen samat syyt miksi olen käynyt tai voisin käydä yksin risteilyllä. Loppuviesti toki on naiserityistä kamaa, mutta olennaisilta osin sama pätee miehiin.
Ymmärrän, että kynnys tosiaan voi olla korkeampi yksin, mutta este se ei ole, ja jos sen kokeekin esteeksi, tulisi esto purkaa. Naisten suuntaan kohdistuvien aloitteiden kanssa on tietysti ymmärrettävää ettei siitä koskaan tule mitään kun tietää ettei siitä voi tulla mitään, mutta risteilyt ja Fazer-kahvilat sun muut onnistuu kyllä - ja joka kerta kun olen ollut yksin jossain vastaavassa paikassa, olen odottanut kovasti että joku (edes ne kotiseudun tyypit) tulevat kysymään yksinäisyydestäni, mutta mitään ei ole koskaan kuulunut.
Sen verran on toki kritisoitava hih hpo:n kirjoitusta, että kirjojen lukeminen toiminee vain naisilla. Olen usein lukenut jossain julkisella paikalla kirjaa, eikä kukaan ole koskaan kysynyt siitäkään mitään. Yläasteella kerran luokkakaverityttö kysyi, mistä ei tietenkään sitten seurannut mitään.
- Reipas Mies
täytyy ottaa aika-ulottuvuus huomioon. Sisäisesti minä kyllä ymmärrän miksi "kotiseudun tyyppien" näkeminen laivalla olisi tietyssä miehen elämäntilanteessa erityisen kiusallista.
Ajatellaan että kotiseudun tyypit olet nähnyt vaikka 7 vuotta sitten ja jotain kevyttä jossain siinä jutskailtu. Noh, sama tyyppi laivalla, ei voi ignoorata vaan se tulee kysymään kuulumisia. Taas. Sinkkuna, sama kakka-duuni mitäs täss (keksitty tilanne joka voisi olla tilanne) kotiseudun tyyppi ei siis "saa" miehen kehitystä vaihtarina.
Kotiseudun tyyppi siis saa elämän tuntumaan entistä looserimmaksi vaikka valoa tunnelissa olisi käynytkin.
Täysin tunemattomat ihmiset sen sijaan ovat jokaikinen kerta uusi tsäänssi. Olet mitä itsesi esittelet olevan. - 8+18
Lennot ovat nykyisin niin halpoja, että en ymmärrä ihmisiä jotka sulloutuvat peltipurkkiin ja viettävät 22 h suljetussa tilassa rajallisen porukan kanssa sen sijaan että lentäisivät 2-4 tunnissa toiseen kaupunkiin ja parissa päivässä näkisivät paljon uutta ja kohtaisivat moninkertaisen määrän ihmisiä risteilyyn verrattuna.
- Hohhoijaa
Ja tämä sun kommenttisi liittyi millä tavalla aloittajan kysymykseen?
- Tsadinainuthetero
Todennäköisesti minä saa pillua laivalta yksin enemmän kuin karjalalippislauma tai hinurikauluspaita insinörttijengi.
Tiukka farkut jalkaan ja tiukka t-paita missä HAUVIS PULLOTTAA niin alan kerämään katseita kun saavun sisään ja vielä enemmän kun menen tanssilattialle niin eiköhän joku akka tuo perseensä mille voin esitellä itseni. - fwefmkwefmkwefefwfe
Jos tiedät osaavasi naisten naruttamisen niin lähde toki. Hyvät puolet on se että sinulla ei ole tyhmiä kavereita joita pitää huomioida, kenties kantaa kännissä hyttiin tai jotain muuta - eli voit keskittyä ja järjestellä kaiken täsmälleen oman mielesi mukaan.
Huono puoli on se että jos olet tuoppiasi syrjäpöydässä pyörittelevä tavis niin joudut pyörittelemään sitä tuoppia koko illan, eli kui-vaa.
Yksin reissuun lähteminen: Vain niille jotka osaavat ja tietävät pokaavansa jonkun, tai pystyvänsä muuten nauttimaan systeemistä ilman "sosiaalisia jarruja".Kyllä se on aina kavereiden seurassa paljon mukavempi lähteä laivalle, niin on sitten juttuseuraa ja ei tarvitse yksinään kierrellä laivan baareja. Varsinkin baareissa se olo voi tuntua myös laivalla hyvin yksinäiseltä, kun joutuu viettämään koko illan ilman juttuseuraa ja sitten saa samalla nähdä, miten kaikki muut nuoret ovat siellä yhdessä kavereidensa kanssa hauskaa pitämässä.
Yksin jos on laivalla, niin eiköhän sitä kuitenkin joku tule noissa baareissa kyselemään siitä yksinäisyydestä ja siitä miksei ole ketään kavereita siellä mukana. Siinä sitten on inhottava tilanne selitellä, että miksi sitä on yksin liikkeellä ja miksei sitä ole ketään kavereita mukana tollaisessa paikassa, jotka ovat tarkoitettu ensisijaisesti aina kaveriporukoiden hauskanpitopaikoiksi, eikä miksikään yksinäisten nuorten yksinäisiä baari-iltoja varten.
Eli suora vastaus sun kysymykseen on: Ei siis todellakaan kannata lähteä yksin laivalle. Kannattaa mennä ehdottomasti kavereiden kanssa tai olla sitten vaikka mieluummin kokonaan menemättä, mutta yksin on parempi pysyä poissa tollaisista paikoista.- skoool
DarkFear kirjoitti:
Kyllä se on aina kavereiden seurassa paljon mukavempi lähteä laivalle, niin on sitten juttuseuraa ja ei tarvitse yksinään kierrellä laivan baareja. Varsinkin baareissa se olo voi tuntua myös laivalla hyvin yksinäiseltä, kun joutuu viettämään koko illan ilman juttuseuraa ja sitten saa samalla nähdä, miten kaikki muut nuoret ovat siellä yhdessä kavereidensa kanssa hauskaa pitämässä.
Yksin jos on laivalla, niin eiköhän sitä kuitenkin joku tule noissa baareissa kyselemään siitä yksinäisyydestä ja siitä miksei ole ketään kavereita siellä mukana. Siinä sitten on inhottava tilanne selitellä, että miksi sitä on yksin liikkeellä ja miksei sitä ole ketään kavereita mukana tollaisessa paikassa, jotka ovat tarkoitettu ensisijaisesti aina kaveriporukoiden hauskanpitopaikoiksi, eikä miksikään yksinäisten nuorten yksinäisiä baari-iltoja varten.
Eli suora vastaus sun kysymykseen on: Ei siis todellakaan kannata lähteä yksin laivalle. Kannattaa mennä ehdottomasti kavereiden kanssa tai olla sitten vaikka mieluummin kokonaan menemättä, mutta yksin on parempi pysyä poissa tollaisista paikoista.Sinun kannattaisi ensiksi kokeilla, että kannattaako se risteily yksin vai ei. Vasta sen jälkeen voisit kertoa mielipiteesi.
Risteilyissä on eroja. On esimerkiksi Sinkku-risteilyjä kerran kuukaudessa eikä siellä tietenkään mennä kavereiden kanssa, vaan yksin. Samoin aamun ensimmäisillä risteilyillä on paljon niitä, jotka menevät työsyistä Tallinnaan/Tukholmaan. Viikonloppuisin on taas enempi bailausmenoa eikä bisnesihmisiä ole mukana ollenkaan. Jos haluaa nuorempaa menoa, kannattaa tietenkin välttää eläkeläisristeilyitä. - mies32
DarkFear kirjoitti:
Kyllä se on aina kavereiden seurassa paljon mukavempi lähteä laivalle, niin on sitten juttuseuraa ja ei tarvitse yksinään kierrellä laivan baareja. Varsinkin baareissa se olo voi tuntua myös laivalla hyvin yksinäiseltä, kun joutuu viettämään koko illan ilman juttuseuraa ja sitten saa samalla nähdä, miten kaikki muut nuoret ovat siellä yhdessä kavereidensa kanssa hauskaa pitämässä.
Eli suora vastaus sun kysymykseen on: Ei siis todellakaan kannata lähteä yksin laivalle. Kannattaa mennä ehdottomasti kavereiden kanssa tai olla sitten vaikka mieluummin kokonaan menemättä, mutta yksin on parempi pysyä poissa tollaisista paikoista.Mitenkäs se kaverinetsintä on sujunut?
Joku aika sitten kävin Tallinnan päiväristeilyllä yksin, oli ihan asiaa sinne, niin siksi menin. Ei tullut kukaan kysymään, voi tietysti olla, että kun vaihdoin pari kertaa matkan aikana baaria, niin eivät ehtineet kotiseutulaiset iskemään kiinni.
Vähän vakavemmin: varsinkin noilla päiväristeilyillä on todella paljon esim. työmatkalaisia tai Virossa opiskelevia yksin matkustavia. Sinäkin voit kyselijöille sanoa meneväsi Tallinnaan bussikuskiksi, kun sieltä on kaikki bussikuskit tulleet Helsinkiin. - niinnoinnäin
mies32 kirjoitti:
Mitenkäs se kaverinetsintä on sujunut?
Joku aika sitten kävin Tallinnan päiväristeilyllä yksin, oli ihan asiaa sinne, niin siksi menin. Ei tullut kukaan kysymään, voi tietysti olla, että kun vaihdoin pari kertaa matkan aikana baaria, niin eivät ehtineet kotiseutulaiset iskemään kiinni.
Vähän vakavemmin: varsinkin noilla päiväristeilyillä on todella paljon esim. työmatkalaisia tai Virossa opiskelevia yksin matkustavia. Sinäkin voit kyselijöille sanoa meneväsi Tallinnaan bussikuskiksi, kun sieltä on kaikki bussikuskit tulleet Helsinkiin.En minäkään lähtisi koskaan yksin risteilylle. Sieltä toki löytyy kaikenlaista seuraa, jos sitä etsii, mutta olen hyvin huono tutustumaan tuntemattomiin ihmisiin.
niinnoinnäin kirjoitti:
En minäkään lähtisi koskaan yksin risteilylle. Sieltä toki löytyy kaikenlaista seuraa, jos sitä etsii, mutta olen hyvin huono tutustumaan tuntemattomiin ihmisiin.
Niin ei yksin lähtiessä olisi kyllä suoraan sanottuna mitään hyviä puolia, varsinkin jos vertaa sitä kavereiden kanssa matkustamiseen. Olisi se kyllä aika inhottavaa olla yksin siellä laivan baareissa ja sitten muut ihmiset ihmettelisivät ja saattaisivat tulla kyselemään siitä, että miksi on yksin lähtenyt laivalle ja miksei ole ketään kavereita siellä mukana.
Ei kyllä yksin ollessa tutustu laivalle keneekään, sillä ei varsinkaan nuoret halua tutustua yksinäisiin nuoriin miehiin. Silloin varmaan tutustuisi kyllä helpommin jos olisi siellä yhdessä kavereiden kanssa.- Niinonniin
DarkFear kirjoitti:
Niin ei yksin lähtiessä olisi kyllä suoraan sanottuna mitään hyviä puolia, varsinkin jos vertaa sitä kavereiden kanssa matkustamiseen. Olisi se kyllä aika inhottavaa olla yksin siellä laivan baareissa ja sitten muut ihmiset ihmettelisivät ja saattaisivat tulla kyselemään siitä, että miksi on yksin lähtenyt laivalle ja miksei ole ketään kavereita siellä mukana.
Ei kyllä yksin ollessa tutustu laivalle keneekään, sillä ei varsinkaan nuoret halua tutustua yksinäisiin nuoriin miehiin. Silloin varmaan tutustuisi kyllä helpommin jos olisi siellä yhdessä kavereiden kanssa.Niin on. Olen samaa mieltä! Pitää matkustaa kavereiden kanssa.
- Mies32
DarkFear kirjoitti:
Ei kyllä yksin ollessa tutustu laivalle keneekään, sillä ei varsinkaan nuoret halua tutustua yksinäisiin nuoriin miehiin. Silloin varmaan tutustuisi kyllä helpommin jos olisi siellä yhdessä kavereiden kanssa.Mutta jos pokaat laivalta kurpan, niin kaverit ihmettelisivät sitä kauheasti ja aamulla joutuisit krapuloissasi kauhean pilkan kohteeksi. Voisipa joku kaveruus siihen loppuakin.
Paljon parempi siis mennä yksin panemaan kurppaa, niin et joudu naurunalaiseksi ja kaverisuhteetkin säilyvät. Mies32 kirjoitti:
Mutta jos pokaat laivalta kurpan, niin kaverit ihmettelisivät sitä kauheasti ja aamulla joutuisit krapuloissasi kauhean pilkan kohteeksi. Voisipa joku kaveruus siihen loppuakin.
Paljon parempi siis mennä yksin panemaan kurppaa, niin et joudu naurunalaiseksi ja kaverisuhteetkin säilyvät.Varmasti pahemman pilkan kohteeksi sitä joutuisi yksinään laivan baareissa, kun kaikki muut nuoret ihmettelisivät kovasti sitä, että miksi noin nuori mies on yksin joutunut lähtemään laivaristeilylle ilman ketään kavereita.
Tarkoitatko tolla kurpalla nyt yli kolmekymppistä naista, vai peräti yli 25-vuotiasta?- Mies32
DarkFear kirjoitti:
Varmasti pahemman pilkan kohteeksi sitä joutuisi yksinään laivan baareissa, kun kaikki muut nuoret ihmettelisivät kovasti sitä, että miksi noin nuori mies on yksin joutunut lähtemään laivaristeilylle ilman ketään kavereita.
Tarkoitatko tolla kurpalla nyt yli kolmekymppistä naista, vai peräti yli 25-vuotiasta?Ethän sinä olisi yksin, vaan sen kurpan kanssa. Ei kurpan ikää voi varmaksi tietää. Joskus jo 19-vuotias voi olla kurpsahtanut kylmässä maailmassa väärillä eväillä.
- surku käy
DarkFear kirjoitti:
Varmasti pahemman pilkan kohteeksi sitä joutuisi yksinään laivan baareissa, kun kaikki muut nuoret ihmettelisivät kovasti sitä, että miksi noin nuori mies on yksin joutunut lähtemään laivaristeilylle ilman ketään kavereita.
Tarkoitatko tolla kurpalla nyt yli kolmekymppistä naista, vai peräti yli 25-vuotiasta?Voi Darkkis... Mun käy niin pahaa sun puolesta kun sulla on selvästi ollu paljon harmillisia kokemuksia itekseen liikkumisesta. Toivon että joskus saat karistettua noi niskassa roikkuvat ajatukset ja pystyt ignooraamaan vaikka joku katsoiskin ihmetellen tai vinoillen. Olis niin kiva kuulla että saisit selätettyä pelkos ja uskaltaisit antaa ittes nauttiakin siitä itekseen liikuskelusta! Saattaisit siten olla helpomminlähestyttävä, mietin että näytätkö vähän liian aralta ja jokaista liikettäsi analysoivalta nyt, jos ihmiset todella kiinnittää sun yksin pyörimiseen niin paljon huomiota kuin annat ymmärtää. Ikävää että annat muiden vaikuttaa niin vahvasti sun elämään, siihen mitä uskallat tehdä ja mitä et. Todella toivon että pääset vielä kammoistasi ja alat ottamaan vähän rennommin! :)
Mies32 kirjoitti:
Ethän sinä olisi yksin, vaan sen kurpan kanssa. Ei kurpan ikää voi varmaksi tietää. Joskus jo 19-vuotias voi olla kurpsahtanut kylmässä maailmassa väärillä eväillä.
"Ethän sinä olisi yksin, vaan sen kurpan kanssa. Ei kurpan ikää voi varmaksi tietää. Joskus jo 19-vuotias voi olla kurpsahtanut kylmässä maailmassa väärillä eväillä. "
Joo, mutta missä mä olisin tämän kurpan sitten tavannut, laivalla vai? Miksi kukaan kiinnostuisi laivalla yksinäisestä nuoresta miehestä, kun siellä on mielin määrin myös niitä kavereiden kanssa olevia nuoria miehiä?
Entä miten mä selittäisin sen yksinoloni sitä kysyttäessä?surku käy kirjoitti:
Voi Darkkis... Mun käy niin pahaa sun puolesta kun sulla on selvästi ollu paljon harmillisia kokemuksia itekseen liikkumisesta. Toivon että joskus saat karistettua noi niskassa roikkuvat ajatukset ja pystyt ignooraamaan vaikka joku katsoiskin ihmetellen tai vinoillen. Olis niin kiva kuulla että saisit selätettyä pelkos ja uskaltaisit antaa ittes nauttiakin siitä itekseen liikuskelusta! Saattaisit siten olla helpomminlähestyttävä, mietin että näytätkö vähän liian aralta ja jokaista liikettäsi analysoivalta nyt, jos ihmiset todella kiinnittää sun yksin pyörimiseen niin paljon huomiota kuin annat ymmärtää. Ikävää että annat muiden vaikuttaa niin vahvasti sun elämään, siihen mitä uskallat tehdä ja mitä et. Todella toivon että pääset vielä kammoistasi ja alat ottamaan vähän rennommin! :)
Niin kyllä sitä on vaan lukemattoman paljon huonoja kokemuksia siitä yksin liikkumisesta, joten sen vuoksi sitä haluaakin kaikin puolin vältellä sitä yksin liikkumista sellaisissa paikoissa, joissa sitä ei ymmärretä, kuten just laivaristeilyillä, baareissa ja kaupunkien yöelämässä.
En kyllä usko siihen, että pystyisin koskaan näitä pelkojani voittamaan, sillä sen verran pahasta asiasta on kuitenkin kyse. Kyllä sitä vaan aina tulee ihan väkisinkin mietittyä sitä, että mitä ne muut ihmiset oikein ajattelevat ja että miten he mahtavat suhtautua mua kohtaan.- Mies32
DarkFear kirjoitti:
Niin kyllä sitä on vaan lukemattoman paljon huonoja kokemuksia siitä yksin liikkumisesta, joten sen vuoksi sitä haluaakin kaikin puolin vältellä sitä yksin liikkumista sellaisissa paikoissa, joissa sitä ei ymmärretä, kuten just laivaristeilyillä, baareissa ja kaupunkien yöelämässä.
En kyllä usko siihen, että pystyisin koskaan näitä pelkojani voittamaan, sillä sen verran pahasta asiasta on kuitenkin kyse. Kyllä sitä vaan aina tulee ihan väkisinkin mietittyä sitä, että mitä ne muut ihmiset oikein ajattelevat ja että miten he mahtavat suhtautua mua kohtaan.Voivoi, tekisi mieli alkaa ihan hyväntekeväisyydestä darkkiksen laiva- ja baarikamuksi. Mutta ei se vaan käy. Darkkis vittuuntuisi kuittailuihini jo terminaalissa..
- Mies32
DarkFear kirjoitti:
"Ethän sinä olisi yksin, vaan sen kurpan kanssa. Ei kurpan ikää voi varmaksi tietää. Joskus jo 19-vuotias voi olla kurpsahtanut kylmässä maailmassa väärillä eväillä. "
Joo, mutta missä mä olisin tämän kurpan sitten tavannut, laivalla vai? Miksi kukaan kiinnostuisi laivalla yksinäisestä nuoresta miehestä, kun siellä on mielin määrin myös niitä kavereiden kanssa olevia nuoria miehiä?
Entä miten mä selittäisin sen yksinoloni sitä kysyttäessä?Sanoisit, että tulit olemaan kurpan kanssa.
Mies32 kirjoitti:
Voivoi, tekisi mieli alkaa ihan hyväntekeväisyydestä darkkiksen laiva- ja baarikamuksi. Mutta ei se vaan käy. Darkkis vittuuntuisi kuittailuihini jo terminaalissa..
No mikä estää sua lähtemästä? En mä ole mitään niin helposti vittuuntuvaa sorttia, mitä sä ehkä luulet.
Mies32 kirjoitti:
Sanoisit, että tulit olemaan kurpan kanssa.
No ei varmaan kyllä oikein iske tollaisen sanominen. Varmasti vaan ihmetyttäisi se, että miksi oon lähtenyt yksin laivalle ilman ketään kavereita.
- TheTruth00
Ehdottomasti voi. Ja ei siellä pakko ole olla yksin, seuraa kyllä löytyy. Itse viihdyn hyvin yksin risteilyllä, saan rauhassa shoppailla, laivalla käyn kampaajalla ja manikyyrissa mikäli ne palvelut laivalta saa (esim. Europalla on). En mikään absolutisti ole, mutta en kyllä erityisemmin enää nauti siitäkään kun seura/kaverit vetävät nupin täyteen ja sitten ollaankin niin fiksua, niin fiksua....voi jessus:) Jos ja kun tuollainen rökeltäminen ei innosta, on kiva ottaa muutamia drinksuja ja seurailla ihmisiä.
- tööttööt.
No niin kertokaapas. Eli ajattelin lähteä ruotsin risteilylle, niin saako yhden hengen huoneita ja mitä se kustantaa. Luulisisi ettei hyttejä ihan yksittäisille ihmisille ole varaa jakaa määrättömästi. Nii ja löytyskö mulle joku kissa seuraks. Ryypätään.
- taxfreee
Tietysti saa hytin yhdelle, jos maksaa sen hytin hinnan. Hinta riippuu laivasta ja ajankohdasta.
- ----
Tyhmä kysymys. Tietysti saa koko hytin vain itselleen jos haluaa maksaa sen koko hytin hinnan.
Kerran minulla onnistui niin hyvin että olin ostanut pelkän miespaikan B-luokan hyttiin, mutta koko matkan aikana ei hyttiin tullut ketään muuta miestä.
Tietysti nämä pelkät hyttipaikat on ehdottomasti jaettu erikseen miehille ja naisille. Jos haluaa sekaseuraa samaan hyttiin on ostettava koko hytti.
- snoopyish
Hyviä puolia varmasti on. Huonoista voin kokemuksesta sanoa, että menee rahaa hukkaan, kun varaa matkan mutta sitten hannaa loppumetreillä ja jää kotiin. Kun on työtön ja muutenkin melkoinen ressukka sosiaalisissa tilanteissa, niin ei kannata.
(Vastauksena "Miten työttömällä on varaa varailla matkoja ja mussunmussun?", niin eipä nyt hetkeen olekaan, eikä mihinkään muuhunkaan ruokaa kummempaan.)
Toisin sanoen, varaa matka vain jos tiedät pääseväsi omien päänsisäisten mörköjesi yli. Itsestäänselvyys mutta kuitenkin. - Atami
Ei kannata, siinähän voi vaikka nolata itsensä.
- kävinyksinlaivalla
Itse kävin laivalla yksin eikä kukaan kysellyt tai ihmetellyt, miksi olin yksin. Jos joku olisi tullut kyselemään niin vastaukseni olisi ollut: "Olen täällä yksin, jotta voin todistaa, että DarkFear on väärässä"
Pakko kysyä, että oletko mies ja minkä ikäinen? Entä missä laivalla kävit ja entä vietitkö aikaasi laivan baareissa ja yökerhoissa?
En kai mä silloin olisi väärässä ollut, jos ihmiset olisivat kyselleet ja ihmetelleet sun yksinäisyyttäsi.
No kai sitä pystyy välttymään ihmisten kyselyiltä ja ihmettelyltä, jos välttelee laivan baareja ja yökerhoja. Tai sitten jos poikkeaa vaan alkuillasta jossain baarissa tuopilla tai parilla, niin voi varmaan välttyä liialta ihmettelyltä. Mutta sitten on varmasti ihan eri juttu, jos menee myöhäisillalla tai yöaikaa johonkin yökerhoon, jossa on paljon nuorisoa ja varsinkin humaltuneita ihmisiä, niin siellä sitä joutuu nuori mies heti helpommin sen huomion kohteeksi yksinäisyytensä takia.- kävinyksinlaivalla
DarkFear kirjoitti:
Pakko kysyä, että oletko mies ja minkä ikäinen? Entä missä laivalla kävit ja entä vietitkö aikaasi laivan baareissa ja yökerhoissa?
En kai mä silloin olisi väärässä ollut, jos ihmiset olisivat kyselleet ja ihmetelleet sun yksinäisyyttäsi.
No kai sitä pystyy välttymään ihmisten kyselyiltä ja ihmettelyltä, jos välttelee laivan baareja ja yökerhoja. Tai sitten jos poikkeaa vaan alkuillasta jossain baarissa tuopilla tai parilla, niin voi varmaan välttyä liialta ihmettelyltä. Mutta sitten on varmasti ihan eri juttu, jos menee myöhäisillalla tai yöaikaa johonkin yökerhoon, jossa on paljon nuorisoa ja varsinkin humaltuneita ihmisiä, niin siellä sitä joutuu nuori mies heti helpommin sen huomion kohteeksi yksinäisyytensä takia.Olen mies, 19 vuotta. Kävin Baltic Princessillä (23h risteily Turusta Tukholmaan). Vietin aikaa baareissa ja yökerhoissa, enkä ainoastaan alkuillasta. Kyllä niistä baareista ihan oikeasti juttuseuraa löysi, vaikka olikin yksin liikkeellä. Ei se tuntunut todellakaan ketään häiritsevän, että olin yksin laivalla. Sitä kun on tarpeeksi humalassa, niin baarissakin on helpompi lähestyä muita ihmisiä. Suosittelen.
kävinyksinlaivalla kirjoitti:
Olen mies, 19 vuotta. Kävin Baltic Princessillä (23h risteily Turusta Tukholmaan). Vietin aikaa baareissa ja yökerhoissa, enkä ainoastaan alkuillasta. Kyllä niistä baareista ihan oikeasti juttuseuraa löysi, vaikka olikin yksin liikkeellä. Ei se tuntunut todellakaan ketään häiritsevän, että olin yksin laivalla. Sitä kun on tarpeeksi humalassa, niin baarissakin on helpompi lähestyä muita ihmisiä. Suosittelen.
Miten muuten edes pääsit laivalle noin nuorena ja ilman mitään seuraa? Eikös laivoilla ole ikäraja muistaakseni 21 tai jopa enemmänkin jos yksin matkustaa?
No ehkä toisilla on sitten helpompi löytää juttuseuraa, jos on luonteeltaan avoin, sosiaalinen ja helposti lähestyttävä. Mutta aika ihmeellistä kyllä on, jos muka kukaan ei kysellyt mitään sulta yksinolosta ja siitä, että miksei sulla ole ketään kavereita mukana tuolla risteilyllä.- kävinyksinlaivalla
DarkFear kirjoitti:
Miten muuten edes pääsit laivalle noin nuorena ja ilman mitään seuraa? Eikös laivoilla ole ikäraja muistaakseni 21 tai jopa enemmänkin jos yksin matkustaa?
No ehkä toisilla on sitten helpompi löytää juttuseuraa, jos on luonteeltaan avoin, sosiaalinen ja helposti lähestyttävä. Mutta aika ihmeellistä kyllä on, jos muka kukaan ei kysellyt mitään sulta yksinolosta ja siitä, että miksei sulla ole ketään kavereita mukana tuolla risteilyllä.Turun laivoilla viikolla ikäraja 18 ja itse kävin torstaina.
kävinyksinlaivalla kirjoitti:
Turun laivoilla viikolla ikäraja 18 ja itse kävin torstaina.
Miten sulla oli rohkeutta lähteä noin vaan yksin laivalle? Entä miten muut ihmiset suhtautuivat sun yksinoloosi mm. laivan baareissa, tuliko kovasti ihmettelyä ja kyselyä siitä yksinolosta ja siitä miksei ole ketään kavereita siellä mukana?
Itse en kyllä uskaltaisi yksinään lähteä laivalle, sillä koko ajan sitä saisi vaan miettiä sitä, että mitä ne muut ihmiset mahtavat musta ja mun yksinolostani ajatella.
- Minä keksin!
Mennään me palstalaiset porukalla sinne risteilylle! Kaikki oltaisiin siis periaatteessa yksin liikkeellä, mutta "kavereitten" kanssa kumminkin. Ja kaikki voittaa.
T: Levoton tyttö- Mies32
Eikä kukaan paljasteta itseämme toisillemme! Arvaillaan vaan kuka on kukin. Vain se tiedetään, että darkkiksella on tuuhein tukka.
- sinkku-
Joo, saanko mä tulla sun hyttiis?
Niinpä niin, ei sitten voi kukaan ottaa tosissaan tätä keskustelua.
- Kikki Hiiri 69
Hah hah haaaaa! Puolitoista vuotta sitten sain ensimmäisen kokemukseni DF:n sekoiluista täällä, ja kaveri sen kuin porskuttaa. Ja vieläkin on mies laivaseuraa vailla. Show must go on! Jatkakaa!
Kikki Hiiri 69 is back! - 1914
Nuuskamuikkunenkin lähtee aina yksin.
- Silja Line
Lisää tällaisia hyviä keskusteluita hyvästä aiheesta, kiitos!
- Pakkasjukka
Onkohan Darkfear nyt syyslomalla ja risteilyllä? Tekisi välillä hyvää tuulettua Varissuon ulkopuolella tietäkää vaan se!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?
Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin33811705IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its3597946Mira Luoti koki seksivvaltaa sarjan kuvauksissa. Otti hyssyttelyrahat mutta nyt julkistaa asian?
Kun hyvin tietää että helppo päätellä mikä ohjelma kyseessä. Ja jos koki oikein "väkivaltaa" eli raisk, niin edesvastuut932983Verinen koira
Mikä juttu on tämä Karhumäellä pyörinyt verinen koira? Oliko hyökännyt jonkun kimppuun?982248Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1532187Mira Luoti, Vain Elämää
kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?81646- 1101261
Mopokeulija
Poliisit saisivat käydä noukkimassa sinipuseroisen keulijan tuota pikaa. Koulureppu selässä yhdellä pyörälla S-Marketin541096Sonnisen turha valitus selvästä asiasta !
Nyt tuli sellainen valitus jossa ei järjen häivää, Sonninen ja koko hallinto munaa itsensä. Hänestä on tulossa pilkunnus26908MUISTATTEKO SEN?
Karhean tummansövyisen raastavsn huudon : RYKIKÄÄ! NIITÄ RAATOJA@ RÄKIKÄÄ NIITÄ EAATOJA!btämän paeoni aina toivotti rakk312782