Hyvä ripsiväri

Suosittelisitko,

Hei,
Ehdottaisitteko hyviä ripsivärejä, jotka eivät esim. tee paakkuja ripsiin
Olen yrittänyt epätoivoisesti tukea pohjoismaista meikkipuolta, mutta olen pettynyt eritoten ripsiväriin..
Löytyykö mistään Apteekkien sarjasta esim. hyvää, entä mikä silmämeikin poistoaine olisi hyvä, joka ei jätä silmiä kurjan tuntuisiksi pitkään.

50

5639

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Awesome!

      Million lashes extra black ! Luotto ripsari!

    • liveformake-up

      No mitään Lorealin tuotteita en suosittelisi, koska niissä jokaisessa on käytetty hurja määrä eläinkokeita, mutta se nyt ei ollut kaan aihe, mut sanoin vaa...
      No siis kaikki nää Maybelline new york ripsarit on tosi hyviä, etenkin se keltaisen värinen potilo, ja siis jokaisella ripsarilla saa aikaan paakkuja tei ei, se riippuu siitä osaako laittaa ripsaria oikein. Eli aluksi kun laittaa ripsaria (mitä vaan merkkiä) ensimmäiset vedot kevyesti tyvestä latvaan ja sen jälkeen jatkaa tasaisesti ja kevyesti, niin ettei paina ripsiä. Jos paakkuja ilmaantuu, täytyy tehdä pientä siksak liikettä kun vetää ripsariharjaa tyvestä ylös. Paakkujen ehkäisyssä tepsii myös se että käyttää ns. nopeasti kuivuvia ripsareita, mitä nää Maybelinet just on :P Meikkauksen iloja!

      • minä vaan

        Vähän asian vierestä, mutta tiedoksi vain, Loreal omistaa Maybellinen että sielläkin kyllä niitä eläinkokeita tehdää. En sano tätä millään pahalla, ihan vaan tiedoksi


    • joku pelle

      Lumene

      • Suominainen

        Lumene Natural code


      • minä
        Suominainen kirjoitti:

        Lumene Natural code

        ite käytän rimmelin sexy curves ripsarii eikä oo tullu paakkuja:)


      • maybellinen ripsarit
        Suominainen kirjoitti:

        Lumene Natural code

        Mä en oo ikinä kokenut lumenen ripsareita hyväks... niillä ei saa kun ehkä väriä ripsiin mut mun ripsiä ei ainakaan pidennä tai tuuheuta.. monia lumeneja oon kokeillut ja aika suuria pettymyksiä.
        ehkä lumene sopii sellaiselle joka kaipaa todella luonnollista eikä kovin näyttäviä ripsiä! Maybellinen colossal volume on mun lemppari ollut ja pari vuotta! :)


    • Täti

      Yves Rocherin ripsarit ovat yllättävän hyviä - kalliimpia merkkejä käyttävälle se oli aikamoinen ylläri. Taitavat olla nyt myös tarjouksessa.

    • asdfhafh
    • fdfdfdfddfdfd

      Kaikki lumenet eivät ole hyviä, mutta yksi on parempi kun kallis Cliniquen ripsiväri mitä ennen käytin. Eli kokeilkaa Lumene sensitive eyes. Tulee suht pitkät ja erotellut ja paksut ripset, ei paakkunnu. Lisäksi Lumene ei testaa eläimillä mitä Loreal ja Maybeline tekee.

      • ei lumenea

        Lumenen sensitive eyes ripsari on jotain niin surkeaa kun olla ja voi! Harja on kova ja kökkö ja sattuu iham mielettömästi ja ihankun nuppineuloilla tökkis jos vähän luomen vesirajaan sillä osuu! En todellakaan suosittele sitä, sillä ei saa minkäänlaisia ripsiä aikaan... Melkein yksi lumenen huonnoimmista ripsiväreistä.. ei kyllä ainakaan pidennä tai tuuheuta tai tee mitään muutakaan ripsille, päinvastoi saa silmän punaiseksi ja vuotamaan jos vähänkin yrittää saada ripsiväriä alkamaan sieltä tyvestä... harja on niin surkea


      • elämäni tuote !
        ei lumenea kirjoitti:

        Lumenen sensitive eyes ripsari on jotain niin surkeaa kun olla ja voi! Harja on kova ja kökkö ja sattuu iham mielettömästi ja ihankun nuppineuloilla tökkis jos vähän luomen vesirajaan sillä osuu! En todellakaan suosittele sitä, sillä ei saa minkäänlaisia ripsiä aikaan... Melkein yksi lumenen huonnoimmista ripsiväreistä.. ei kyllä ainakaan pidennä tai tuuheuta tai tee mitään muutakaan ripsille, päinvastoi saa silmän punaiseksi ja vuotamaan jos vähänkin yrittää saada ripsiväriä alkamaan sieltä tyvestä... harja on niin surkea

        million lashes extra blakc ! todellakin luotto, niinku joku ylempänä sanokii !


      • fgfgfgfgfgfgfgfg
        ei lumenea kirjoitti:

        Lumenen sensitive eyes ripsari on jotain niin surkeaa kun olla ja voi! Harja on kova ja kökkö ja sattuu iham mielettömästi ja ihankun nuppineuloilla tökkis jos vähän luomen vesirajaan sillä osuu! En todellakaan suosittele sitä, sillä ei saa minkäänlaisia ripsiä aikaan... Melkein yksi lumenen huonnoimmista ripsiväreistä.. ei kyllä ainakaan pidennä tai tuuheuta tai tee mitään muutakaan ripsille, päinvastoi saa silmän punaiseksi ja vuotamaan jos vähänkin yrittää saada ripsiväriä alkamaan sieltä tyvestä... harja on niin surkea

        sensitive eyes ripsiväri on itsessään tosi hyvä, mutta harja ei ole mikään hyvä alaripsille, kun vaikea tehdä pikku tarkkaa jälkeä. aika monessa muussa ripsivärissä tosin aika samantyyppinen harja, eli ei tämä sinällään mikään poikkeus, vaikkei tarkka olekaan. silti aika tunari saa olla jos yläripsiluomirajaansa mainitsemallasi tavalla onnistuu tökkimään. loreallit ja kanebot testettu, kyllä tämä lumene sensitive eyes ne voittaa.


      • Lashes.
        fgfgfgfgfgfgfgfg kirjoitti:

        sensitive eyes ripsiväri on itsessään tosi hyvä, mutta harja ei ole mikään hyvä alaripsille, kun vaikea tehdä pikku tarkkaa jälkeä. aika monessa muussa ripsivärissä tosin aika samantyyppinen harja, eli ei tämä sinällään mikään poikkeus, vaikkei tarkka olekaan. silti aika tunari saa olla jos yläripsiluomirajaansa mainitsemallasi tavalla onnistuu tökkimään. loreallit ja kanebot testettu, kyllä tämä lumene sensitive eyes ne voittaa.

        omistan myöskin tuon kyseisen lumene sensitive touch maskaran, jos se on se vaaleansininen putkilo ? testasin sitä toiseen silmään ja sutia sai kyllä 30 kerrosta eikä tehnyt ripsille yhtään mitään, mitä nyt veti yhteen könttiin.. mutta muutamalla vedolla sillä ei tule pituutta eikä paksuutta ripsiin yhtään ja kyllä, harja on kova ja piikikäs joka todellakin sattuu jos tyvestä asti yrittää värin saada edes jotenkin.
        toiseen silmään laitoin maybellinen colossal volume cat eyes-maskaraa, muutama kerros riittää ja saa ihanat ripset! Harja on hyvänmuotoinen, pehmeä, saa hyvin myös kaarevuutta ripsiin ja eikä paakuta... toisen silmän ripsen näyttivät ihan hirveiltä ja tönköiltä paakuilta, sekä lyhyiltä. Toisen silmän ripsissä oli pituutta, tuuheutta ja kaarevuutta ihanasti!


      • Osaan
        Lashes. kirjoitti:

        omistan myöskin tuon kyseisen lumene sensitive touch maskaran, jos se on se vaaleansininen putkilo ? testasin sitä toiseen silmään ja sutia sai kyllä 30 kerrosta eikä tehnyt ripsille yhtään mitään, mitä nyt veti yhteen könttiin.. mutta muutamalla vedolla sillä ei tule pituutta eikä paksuutta ripsiin yhtään ja kyllä, harja on kova ja piikikäs joka todellakin sattuu jos tyvestä asti yrittää värin saada edes jotenkin.
        toiseen silmään laitoin maybellinen colossal volume cat eyes-maskaraa, muutama kerros riittää ja saa ihanat ripset! Harja on hyvänmuotoinen, pehmeä, saa hyvin myös kaarevuutta ripsiin ja eikä paakuta... toisen silmän ripsen näyttivät ihan hirveiltä ja tönköiltä paakuilta, sekä lyhyiltä. Toisen silmän ripsissä oli pituutta, tuuheutta ja kaarevuutta ihanasti!

        Mitä ihmettä te sillä harjalla teette, jos saatte a) sen sattumaan, b) ripset klönttiin, c) ette saa väriä tarttumaan? :D

        Mä olen käyttänyt tätä vuosikausia, enkä voi väittää kärsiväni yllämainituista ongelmista - hyvin saa väriä niin juuriin kuin latvoihinkin.

        Vinkkinä:

        a) Harjaa ei tarvitse tunkea kiinni siihen ripsirajan ihoon, jotta väriä saa ihan ripsien juureen.

        b) Jos menee klönttiin, harjassa on liikaa väriä - pyyhi liiat värit harjasta pullon suulle ja levitä väriä normisti.

        c) Väri tarttuu hyvin, jos pullo on avattu korkeintaan pari kolme kuukautta sitten.


    • sensai38

      Sensain 38 = yksinkertaisesti parasta!

      • Klinikee

        Olen perati kahteen kertaan jaarapaisesti hankkinut tuota Sensai 38:aa. Ei mitaan tehoja! Piti lahtea pois vedella, minulle se levisi silmien ymparille mustaksi laikaksi, vaikka vesi oli takuulla sita 38-asteista.
        Minun suosikkini on Cliniquen pidentava mascara. Ostin juuri toisen, edellinen kesti monta kuukautta.
        Jos on lyhyet tuuheat ripset niinkuin minulla, ilman muuta tuo Clinique. Oikeasti pidentaa eika tee paakkuja!


    • 23tert4trth

      Useimmiten käytän cliniquen lash power mascara-aa

      • Urbanfani

        Urban Decay! Sarjalla myös erinomaiset silmämeikin pohjustajat ja mielettömän hyvät luomivärit. Googlettakaa niin näette, miten näitä hehkutetaan netissä. Värimaailmassa löytyy nudepaleteista rajumpiin yhdistelmiin. Myy muun muassa Beautybay.com. Ilman postimaksuja!


    • Kokemusta on

      Max factorin Eye Brightening Tonal Black Volumising Mascara- erottelee ripset täydellisesti. Mascaroita löytyy jokaiselle silmienvärille tarkoitettuna (putkilon kyljessä olevan silmän kuva kertoo minkävärisille silmille ripsiväri on tarkoitettu) esim. vihreille silmille tarkoitettu mascara on tummanviolettia jossa on glitteriä. Säikähdin aluksi ostoani, mutta paljastuikin, että ripsissä näyttää täysin mustalta eikä glitteriä näy missään. Vannon henkeen ja vereen, että näyttää-mustalta-glitteriä-EI-NÄY.

      Ripriväri erottelee ripset, antaa pituutta ja levittyy tasaisesti (ei paakkuja). Mascara ei ole mustaa, sillä jokainen eri silmienvärille tarkoitettu väri korostaa kyseistä silmänväriä.

      Myös lumenen ripsivärit ovat hyviä. Aikasempiin kommentteihin voin vaan sanoa; Jos harjat sattuvat, vinkkinä vaan: mascaraa laittaessa SILMÄÄ EI YRITETÄ PUHKAISTA, rauhallisempaa käyttöä voin suositella

      ~Nimimerkillä; Vaikka mitä kokeillut

      • minä myös.

        Tuo Max Factorin tonal black volumising-ripsiväri on ihan huippu! Kun oli alessa 10e (norm. hinta jotain 13e) niin oli päätin kokeilla ja kertaakaan en ole katunut.

        Itse käytän ruskeille silmille tarkoitettua "black pearl" sävyä. . Itsekkin alkuun säikähdin niitä glittereitä ja sävyä, mutta kyllä se ihan mustalta näyttää (ripsissä) ja glitterit "katosivat" ripsarin kuivumisen jälkeen.

        Mascara lupaa, että se korostaisi silmien luonnollista väriä, mutta itse en huomannut silmieni värissä mitään eroa.(enkä kyllä mitään eroa odottanutkaan,)
        Mutta oikein hyvä tuote, erottelee, tuuheuttaa ja pysyy hyvin koko päivän.Jo yhdellä kerroksella saa tuuheat ja paakuttomat ripset :) Harja on kumiharja joka tuuheuttaa ja erottelee hyvin. Ja kuitenkin lähtee hyvin meikkejä pestessä.

        Suosittelen lämpimästi kokeilemaan. :)


    • lumene

      ootteko kuulleet uusista VÄRI ripsareist? mitsä vois ostaa? pliis kertokaa vastaus mahollisimman pian!!!!

      • Piiu

      • kjhihikluh

    • Venla-78

      Nyt on tulleet uudet upeat mascarat Forever livingille tuuheuttavat ja pidentävät. Ovat hyviä myös herkkäsilmäisille ja piilolinssin käyttäjille. Pidentävät mascarat todella pidentävät heti ripset. Myös muitakin meikkejä tarjolla joissa kaikissa on aloe veraa mukana. Sopivat herkkäihoisille.
      Lisätietoja voi kysyä minulta [email protected]

    • Sensai 38 paras, sanoo 30vuotta ripsiväriä käyttänyt!

    • Piiu
    • ripsari

      Hei!
      Jos satsaat laatuun eikä hinta niinkään rajoitteena, lämpimästi suosittelen Lancomen Definicils mascaraa. Siististi ripset erotteleva, ei valu edes pikku sateessa eikä kyyneleistä. Itse olen käyttänyt jo vuosia ja edelleen tyytyväinen. Nettikaupoista saa alle Sokos, Stocka hintojen, jopa hyvistä tarjouksista hintaan 21e postikuluineen. Ehdotttomasti siistein ja paras, kokeilepas!

    • Suosikkini

      Moi! Itsekin olen vuosia etsinyt hyvää ripsiväriä, kunnes kohtasin Cliniquen. Cliniquella on oiva ripsiväri, erottelee ja pidentää ripsiä, ei jää paukkuja. Ja mikä parasta lähtee pois lämpimällä vedellä. Voit olla huoletta tuulessa, vesisateessa tai uidessa. Tuote on myös hajustamaton.

    • Lorealin False lash Telescopic...ihana sileät, pitkät luonnollist ripset.

    • paras

      Mirabellan ripsari (ei eläintestattu) ja Anrea eyeqs makeup remover puhdistukseen.

    • Mittarimato_

      Ripsarin paakkuuntumisen voi estää vain ja ainoastaan sillä, että liian ripsivärin putsaa harjan päästä paperiin ennen kuin ripsaria laittaa ripsiin.

      Jos liian ripsarin pyyhkii joka kerta pullon suulle, ripsari kuivuu suulle ja kuivat kököt menee ripsarituubin sisään joka kerta kun dippaat harjan tuubiin. Sitten seuraavalla kerralla onkin ripsillä paakkuja värin lisänä.

      Oma suosikkini on Sensai 38C volumizing mascara.

    • biitu

      Diorin ripsarit

      • Räpsyripsi

        Moi, mä komppaan biitua! Mikä tahansa Dior - ei-vedenkestäviä suosin, lähtevät siististi puhdistusmaidolla. Hinta lenskariasemalla 24 e, maissa nelisenkymppiä. Lanseeraavat aina uutuuksia, mullakin on puolenkymmentä erilaista. Ehkä Diorshow Blackout on kaikkein paras, ja uutuudessa Diorshow Iconic Overcurl on tosi hyvä, kaareva harja. Jos haluaa jättiripset, kannattaa kastella suosikkiharjansa vanhaan kunnon kakkumascaraan, esim. Ricils. Vähän sottaista ja aikaavievää, mutta palkitsee. Oon käyttäny vuosia näitä menetelmiä!


    • herra53

      Olen mykistynyt.

    • vanhoille/nuorille,,

      Tärkeä kysymys: saako mistään kakkumascaraa enää, se olisi
      hyvä meille vanhemmalle väelle, meille jotka haluamme hieman
      laittautua esim, sukujuhliin tai muihin tilaisuuksiin joissa vain
      harvoin käydään,täältä maalaiskylästä ei ainakaan löydy,
      ei täällä kyllä ole kemmariakaan kun noita tuotteita saa ihan
      ruokakaupasta.

      Ostin tuommoisen ripsivärin joka on tuo (miksi sitä sanotaan)
      tommoinen kynän näköinen, se oli aika hintavakin, ihan hyvä tuote
      sinänsä, mutta kun seuraavan kerran aioin sitä käyttää niin se
      oli ihan kuiva ei tullut mitään edes kastelun avulla,olin pettynyt.

      Soitinkin siitä lumeneen tai jonnekin ja sieltä kyllä (muistaakseni)
      sanottiin että noita kakkujakin saa joistain erikoisliikkeistä,
      mutta eipä ole tullut kaupunkiin lähdettyä mokomaa etsimään,
      kun ei muuta asiaa ole,
      siksi toivon että noita otettaisiin myyntiin niihin kauppoihin missä
      meikkejä myydään muitakin.
      Kyllä niitä monet nuoretkin voisi käyttää, eihän kaikki meikkaa
      jokapäivä ollenkaan joten nuo sopisi monillekin naisille,

      • sippeli

        Jos paikkakunnaltasi löytyy Stockmann, siellä olen noita kakkumascaroita nähnyt. :)


    • 17vee

      Maybelinen useimmat on hyviä!:) Lumene on peestä omasta mielestäni...ei tee ripsille mitään muuta kun vain värjää ne mustiksi. Ei pidennä, tuuhenna, taivuta tai erottele...toivotonta.

    • ripsari

      être bellen hyaluronic-mascara, saa kosmetologeilta, on ihan ehdoton. Lisäksi vielä hoitaakin ripsiä.

    • Lizzu

      Itse lyhyt ripsisenä olen kokeillut monet ripsarit mutta parhaaksi olen todennut oriflamen Wonderlash ripsivärin. Se on siistiä lelittää eikä paakkuunnu kaksipuolisen harjan ansiosta ja väri pysyy hyvin eikä valu, kestää siis hyvin koko päivän. Lähtee hyvin meikinpoistoaineella suosittelen lämpimästi kato orifalen sivuilta :

      • Nasssu

        Muutama vuosi sitten ostin myyjän suosituksesta Guerlain-tuotemerkiltä Le 2 de guerlain mascaran, kun myyjän mukaan se on todella riittoisa eli ei ala tuntumaan kuivalta jo parin ensimmäisen käyttöviikon jälkeen eikä rapise pois päivän kuluessa.
        Myyjä oli kyllä oikeassa ja se oli tosi hyvä mascara muuten, mutta tosi vaikea saada pois meikinpoistoaineillakaan vaikka tuotteen piti olla vesiliukoinen (vedeskestävääkin olisi ollut tarjolla, mitenhän sen olisi saanut pois...?). Vedellä poistaminen oli vielä vaikeampaa, yritin sitten jopa vedenkestävällä meikinpoistoaineella, mutta silläkään ripsari ei helposti lähtenyt. Hyvä tietty että pysyy rispissä, mutta ei tuntunut hyvältä silmien tarmokas puhtaaksi hinkkaaminen iltaisin.
        Eli luovuin tästä ripsarista ainoastaan puhdistusvaikeuksien vuoksi, tuote olisi ollut muuten aivan ihana.

        Sen jälkeen olen kokeillut sitä sun tätä ja Lorealin Million lashes on todettu hyväksi, Lumenellakin on ok Cloudberry-niminen ripsari.

        Meikinpoistoaineista olen tykästynyt Lumenen 3 in 1 puhdistusveteen. Sillä saa silmämeikit pois sekä putsattua lopunkin pärstän, kun sitä voi käyttää myös kasvoveden tapaan.

        Yksi mielipide siis vain tämäkin, mutta niistähän onkin yleensä kiva kiistellä... :):)


      • Maaliskuun Idus
        Nasssu kirjoitti:

        Muutama vuosi sitten ostin myyjän suosituksesta Guerlain-tuotemerkiltä Le 2 de guerlain mascaran, kun myyjän mukaan se on todella riittoisa eli ei ala tuntumaan kuivalta jo parin ensimmäisen käyttöviikon jälkeen eikä rapise pois päivän kuluessa.
        Myyjä oli kyllä oikeassa ja se oli tosi hyvä mascara muuten, mutta tosi vaikea saada pois meikinpoistoaineillakaan vaikka tuotteen piti olla vesiliukoinen (vedeskestävääkin olisi ollut tarjolla, mitenhän sen olisi saanut pois...?). Vedellä poistaminen oli vielä vaikeampaa, yritin sitten jopa vedenkestävällä meikinpoistoaineella, mutta silläkään ripsari ei helposti lähtenyt. Hyvä tietty että pysyy rispissä, mutta ei tuntunut hyvältä silmien tarmokas puhtaaksi hinkkaaminen iltaisin.
        Eli luovuin tästä ripsarista ainoastaan puhdistusvaikeuksien vuoksi, tuote olisi ollut muuten aivan ihana.

        Sen jälkeen olen kokeillut sitä sun tätä ja Lorealin Million lashes on todettu hyväksi, Lumenellakin on ok Cloudberry-niminen ripsari.

        Meikinpoistoaineista olen tykästynyt Lumenen 3 in 1 puhdistusveteen. Sillä saa silmämeikit pois sekä putsattua lopunkin pärstän, kun sitä voi käyttää myös kasvoveden tapaan.

        Yksi mielipide siis vain tämäkin, mutta niistähän onkin yleensä kiva kiistellä... :):)

        Guerlainin Maxi Lashin kanssa oli sama ongelma, mutta vauvaöljyllä lähti sitten hyvin.

        Sillä sai myös pienen opettelun jälkeen taiottua tosi draama queen räpsyttimet.

        Ekat kerrat onnistuin saamaan aikaiseksi vain sellaisen kamalan hämähäkki lookin, mutta parissa viikossa pääsin sen kanssa sinuiksi.


    • Ehdottomasti Sensai Mascara 38 C ja vielä volumising. Olen käyttänyt vuosia.
      Poistamiseen tarvitsee vain 38-asteista vettä. Ripsiväri kestää kosteuden, hien ja kyyneleet.

    • mmmie

      Tästä ei ole kyllä mitään hyötyä, mutta muistaakseni ainakin Yves Rocher myi sellaista viininpunaiseen putkiloon käärittyä ripsaria joku vuosi sitten, ei ollut veden kestävä mutta ei esim. kesällä uidessa lähtenyt mihinkään vaikka sukelsi jne, ainoastaan sitten kun lämpimällä vedellä pesi ja hieroi silmiä..
      Muutenkin oli mukava, antoi pituutta ja väriä, tuuheutta ei sinänsä kun niin pieni harja oli, mutta lyhyillekin ripsille sopiva.

      Olen itse yrittänyt sitä metsästää, mutta kun en muista merkkiä niin hitusen hankala ja ei näkyis enään yllämainitussa liikkeessäkään myytävän..

    • antti601

      Hei kaikki!! uusin pusifor-mascara on hyvä!

    • -KiKi-

      Maybelline One by one!

    • ripsy

      Väriripsareita (lilaa, sinistä yms.) saa ainakin TIGER-kaupasta. Niiden musta ripsari on ollut mulla käytössä ja olen tykännyt. Se maksaakin vaivaiset 3 egee.
      Silmämeikin poistoaineista voisin suositella Lorealin sellaista putelia, missä on sinistä ja kirkasta nestettä, se on sellainen öljymäinen. purkkia ravistellaan ennen käyttöä, jolloin aineet sekoittuu. Niistä on kaksi versioo, toinen joka ei jätä luomia rasvaiseksi ja toinen, joka jättää. Itse tykkään siitä öljyisemmästä, joka jättää luomet hieman rasvaiseksi.

    • silmämeikkaaja99

      Mulla on silmämeikinpoistoaineena ihan cittarista ostettu Pirkka silmämeikinpoistoaine, se on ensimmäinen mitä olen kokeillut ja se on hyvä, en aio muita enää kokeilla.

    • Meikkitaiteilija

      Max Factor False Lash Effect. Paakkuja voi välttää harjaamalla ripsiä puhtaalla ripsiväriharjalla, ripsiväri kerrosten välissä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2605
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2223
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1927
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1661
    5. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1655
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1616
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      35
      1589
    8. 89
      1530
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      116
      1403
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1264
    Aihe