Tässä se on - paras maasturi - Forester

Subaruisthebest

Kattokaapa video...
Jos ei tarvitse Tooodella Suuurta veto-ominaisuutta....eli perässä ei tarvitse kiskoa pientä taloa niin kyllä tämä Forester on ihan omaa luokkaansa ... päihittää RAV, Tiguana, CRV, X-Trail, Freelander, yms. muka muka maasturit.

http://www.youtube.com/watch?v=Sr2G2XuCDhc

33

648

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • NÄIN ON!

      Mutta ei päihitä Suzuki Grand Vitaraa!

    • ....

      Täysin väärä palsta. Jonnekin farkkupalstalle toi mopo kuuluu. Muuten aivan samaa sarjaa joidenkin mahti-vituroiden ja muiden kikottimien kanssa.

    • 4wd

      Alamäkihidastin ei oikein toiminut.

    • Sportage

      Jokaisella noista mainitsemistasi olisi tuon saman lenkin vaivatta päässyt ajamaan.

      • Grand Vitara -11

        Totta kirjoitat, kaverin mielestä tuo oli hyvä juttu aamukrapulassa :=) Nyt onkin jo varmaan eri mieltä, ellei jo korkannut olutta.
        Täysi lelu, josta kirjoittelu kuuluisi Subaru palstale ei Maasturit osioon.


      • voihan vitura
        Grand Vitara -11 kirjoitti:

        Totta kirjoitat, kaverin mielestä tuo oli hyvä juttu aamukrapulassa :=) Nyt onkin jo varmaan eri mieltä, ellei jo korkannut olutta.
        Täysi lelu, josta kirjoittelu kuuluisi Subaru palstale ei Maasturit osioon.

        No mites tuo vitura sitten kuuluis muka maasturit-palstalle, eipä ymmärrä.


      • GV -09
        voihan vitura kirjoitti:

        No mites tuo vitura sitten kuuluis muka maasturit-palstalle, eipä ymmärrä.

        Missähän kohtaa keskustelussa väitetään Grand Vitaran kuuluvan maasturit palstalle??
        Joku väitti GV:n päihittävän subarun ja toisella nimimerkkinä Grand Vitara.
        On hienoa heittää omastamielestään näppärä kommentti, mutta kannattaisi pysyä asiassa, jos kerran leikkii fiksua.


      • voihan vitura
        GV -09 kirjoitti:

        Missähän kohtaa keskustelussa väitetään Grand Vitaran kuuluvan maasturit palstalle??
        Joku väitti GV:n päihittävän subarun ja toisella nimimerkkinä Grand Vitara.
        On hienoa heittää omastamielestään näppärä kommentti, mutta kannattaisi pysyä asiassa, jos kerran leikkii fiksua.

        No onneksi ei kukaan mene niin väittämään, mutta kovasti vituran omistajat/haltijat kuvittelevat sen olevan maasturin arvoinen kun tuovat sen nimen täällä esiin.


      • Sportage
        voihan vitura kirjoitti:

        No onneksi ei kukaan mene niin väittämään, mutta kovasti vituran omistajat/haltijat kuvittelevat sen olevan maasturin arvoinen kun tuovat sen nimen täällä esiin.

        Kerro nyt millä maasturilla itse ajelet.


      • voihan vitura
        Sportage kirjoitti:

        Kerro nyt millä maasturilla itse ajelet.

        Olen tässä hankkimassa juuri maasturia, siksi täällä peikkoilen ja kyselen, mutta kun vaatimukseni ovat vähän enemmän mihin subbet, ravurit ja viturat kykenee.
        Tuolla oli muuten sellainen avaus ikäänkuin valmiiksi missä kyseltiin tuhtia veturia.
        Pitäisköhän liittyä remmiin.


      • Sportage
        voihan vitura kirjoitti:

        Olen tässä hankkimassa juuri maasturia, siksi täällä peikkoilen ja kyselen, mutta kun vaatimukseni ovat vähän enemmän mihin subbet, ravurit ja viturat kykenee.
        Tuolla oli muuten sellainen avaus ikäänkuin valmiiksi missä kyseltiin tuhtia veturia.
        Pitäisköhän liittyä remmiin.

        Ei muuta kuin sinne, onnea sen "tosi maasturin" hankintaan, sellainen on esimerkiksi unimog, riittää ominaisuudet myös hoeman vaativampaankin maastoon.


    • suparu höperö

      Melko huono neliveto, kun joka töppyrällä ainakin yksi pyörä ilmassa ei tuollainen ole kunnon neliveto jos pyörä ilmassa sutii.

      • voihan vitura

        Mutta tuohon ristiriipuntaan olisi moni jäänyt, viturat sun muut ravurit.
        Tottahan se sutii kun toinen pyörä vetää myös.


      • GV -09
        voihan vitura kirjoitti:

        Mutta tuohon ristiriipuntaan olisi moni jäänyt, viturat sun muut ravurit.
        Tottahan se sutii kun toinen pyörä vetää myös.

        09 ja uudemmat Grand Vitarat eivät jää ristiriipuntaan. Otappa asioista selvä, ennen kuin leikit asiantuntijaa.


      • Tigu 13 racing
        voihan vitura kirjoitti:

        Mutta tuohon ristiriipuntaan olisi moni jäänyt, viturat sun muut ravurit.
        Tottahan se sutii kun toinen pyörä vetää myös.

        Hyvin tiguan menee ristiriipunnassakin on testattu, kun on jokin ihmeen tasauspyörästönlukko tässä.


      • GV -11
        GV -09 kirjoitti:

        09 ja uudemmat Grand Vitarat eivät jää ristiriipuntaan. Otappa asioista selvä, ennen kuin leikit asiantuntijaa.

        Eikä jää 05 vanhemmatkaan jos niihin pannaan akselilukot mutta 05 uudempiin grand vitaroihin ei ainakaan vielä saa akselilukkoja ainaaan ARB.ltä ja ei myöskään KAM:milta jos käsitin oikein toun kamin listan

        http://www.kamdiffs.com/vehicles/suzuki/

        Vai mitä tuo vitaran perässä oleva 2012 tarkoittaakaan?


      • GV -09
        GV -11 kirjoitti:

        Eikä jää 05 vanhemmatkaan jos niihin pannaan akselilukot mutta 05 uudempiin grand vitaroihin ei ainakaan vielä saa akselilukkoja ainaaan ARB.ltä ja ei myöskään KAM:milta jos käsitin oikein toun kamin listan

        http://www.kamdiffs.com/vehicles/suzuki/

        Vai mitä tuo vitaran perässä oleva 2012 tarkoittaakaan?

        09 ja siintä uudemmat Grand Vitarat varustettu ns maastomodella, eli alennusvaihteiden ollessa kytkettynä, kytkeytyy myös maastomode, joka pitää abs jarrujen avulla huolen, että voima jakautuu tasan joka tilanteessa.
        Meillä tuli kesällä Toyota miehen kanssa asiasta kina ja pitihän tuo Suzuki sitten ajaa poikittain ojan yli, niin että kuskin etupyörä ja apumiehen puoleinen takapyörä oli ilmassa ja auto pysäytettiin siihen. Suzuki lähti empimättä liikkeelle ja minä olin eurokossupullon verran rikkaampi, vaikka en alkoholia käytäkkään. Jos lainaan vielä palstalla esiintyvää häirikköä, niin voisin todeta, että Toyota Rav kuskilla taisi hieman alahuuli väpättää :=)


      • GV -11
        GV -09 kirjoitti:

        09 ja siintä uudemmat Grand Vitarat varustettu ns maastomodella, eli alennusvaihteiden ollessa kytkettynä, kytkeytyy myös maastomode, joka pitää abs jarrujen avulla huolen, että voima jakautuu tasan joka tilanteessa.
        Meillä tuli kesällä Toyota miehen kanssa asiasta kina ja pitihän tuo Suzuki sitten ajaa poikittain ojan yli, niin että kuskin etupyörä ja apumiehen puoleinen takapyörä oli ilmassa ja auto pysäytettiin siihen. Suzuki lähti empimättä liikkeelle ja minä olin eurokossupullon verran rikkaampi, vaikka en alkoholia käytäkkään. Jos lainaan vielä palstalla esiintyvää häirikköä, niin voisin todeta, että Toyota Rav kuskilla taisi hieman alahuuli väpättää :=)

        Täytyy rehellisesti sanoa meinäsi se väpättää mullakin, kun ajoin alkutalvesta mettätietä missä oli lunta 30cm ja syksyllä oli vesisyönyt tien melkein poikki ja kauhelle urille ja vastaan tuli ihan älytön puron notko joka nousi melko jyrkästi. Puron ylitettyäni koiten siihen vastaseen lähtä niin meinasi konstit loppua kesken aina kun lähti liikkeelle niin auto rupesi jarruttamaan luistoa ja matka tyssäsi siihen, mikään vaihde ei tuntunut passaavan. Silloin melkein väpätti alahuuleni ja melkein joutuin soittamaan velipojalle että tulisi vetämään Seat Cordopalla minut pois, niin kuin se kävi vetämässä minut kun olin liikenteessä Nissan Qashqailla mutta yritin vielä kerran ja vaide oli pikku kakkonen joka sopi siihen tilantaaseen. Jos olisi ollut akselilukot niin koko tilannetta ei olisi edes tullut ja jos ei olisi ollut hidasta aluetta niin minut olisi saanut vetää sieltä pois seatilla ja alahuuleni olisi väpättänyt ; )


      • ...
        GV -11 kirjoitti:

        Täytyy rehellisesti sanoa meinäsi se väpättää mullakin, kun ajoin alkutalvesta mettätietä missä oli lunta 30cm ja syksyllä oli vesisyönyt tien melkein poikki ja kauhelle urille ja vastaan tuli ihan älytön puron notko joka nousi melko jyrkästi. Puron ylitettyäni koiten siihen vastaseen lähtä niin meinasi konstit loppua kesken aina kun lähti liikkeelle niin auto rupesi jarruttamaan luistoa ja matka tyssäsi siihen, mikään vaihde ei tuntunut passaavan. Silloin melkein väpätti alahuuleni ja melkein joutuin soittamaan velipojalle että tulisi vetämään Seat Cordopalla minut pois, niin kuin se kävi vetämässä minut kun olin liikenteessä Nissan Qashqailla mutta yritin vielä kerran ja vaide oli pikku kakkonen joka sopi siihen tilantaaseen. Jos olisi ollut akselilukot niin koko tilannetta ei olisi edes tullut ja jos ei olisi ollut hidasta aluetta niin minut olisi saanut vetää sieltä pois seatilla ja alahuuleni olisi väpättänyt ; )

        Eikö viturasta saa ESPiä kytkettyä pois päältä? Vai loppuuko samalla myös avoimien perien jarruttelu, samaan tapaan kuin fortestereissa? Melkoinen "maasturi".


      • GV-11
        ... kirjoitti:

        Eikö viturasta saa ESPiä kytkettyä pois päältä? Vai loppuuko samalla myös avoimien perien jarruttelu, samaan tapaan kuin fortestereissa? Melkoinen "maasturi".

        4H lock modella loppuu jarruutelu jos ottaa ESPin pois ja jos panee 4L lockin niin ESP lähtee autommattisesti pois ja kytkeytyy maasto mode joka seuraa vain renkaiden pyörintä eroa. Juuri sen takia pieni kakkanen oli paras vaihde, isolla ykkösellä ei etene niin hyvin. Ilman ESPtä ei etene syvissä urissa ja vastamäkeen missä on 30cm lunta ja ei kule ESP päälläkään muuta kun pannaan melkein sama välitys ja maasto mode siihen mukaan niin kulkee. Ne on tilanteesta kiinni ja kokeiltava jokaisen, ei ne maasto modet 100% akselilukkoja korvaa mutta kyllä ne auttaa.
        PS. voit kokeilla vapaasti etsit vaan 17% nousun jossa on 30cm lunta ja panet auton ristiriipuntaan harva auto siitä lähtee ja nousee sen 100m mäen


      • ...
        GV-11 kirjoitti:

        4H lock modella loppuu jarruutelu jos ottaa ESPin pois ja jos panee 4L lockin niin ESP lähtee autommattisesti pois ja kytkeytyy maasto mode joka seuraa vain renkaiden pyörintä eroa. Juuri sen takia pieni kakkanen oli paras vaihde, isolla ykkösellä ei etene niin hyvin. Ilman ESPtä ei etene syvissä urissa ja vastamäkeen missä on 30cm lunta ja ei kule ESP päälläkään muuta kun pannaan melkein sama välitys ja maasto mode siihen mukaan niin kulkee. Ne on tilanteesta kiinni ja kokeiltava jokaisen, ei ne maasto modet 100% akselilukkoja korvaa mutta kyllä ne auttaa.
        PS. voit kokeilla vapaasti etsit vaan 17% nousun jossa on 30cm lunta ja panet auton ristiriipuntaan harva auto siitä lähtee ja nousee sen 100m mäen

        Joo, kyllähän toi lukkojen imitointi avointa perää jarrutelemalla on ihan hyvä systeemi, jos tosiaan ESPin saa pois ja valmistaja on huolella hakenut toimivat säädöt jarrujen ohjaukseen. Esim. Wranglerin halvemmissa malleissa, joihin ei ole laitettu oikeita manuaalisia akselilukkoja, käytettän samaa jarrutustekniikkaa kitkalukkojen kanssa, mikä tekee voimansiirrosta jo todella jäykän. Monta kertaa jäykemmän kuin kitkalukoilla (taikka jarruilla) yksistään.

        "PS. voit kokeilla vapaasti etsit vaan 17% nousun jossa on 30cm lunta ja panet auton ristiriipuntaan harva auto siitä lähtee ja nousee sen 100m mäen"

        no, mulle sinänsä aivan yhdentekevää, että moniko maasturin näköinen tosta selviää. GC:ssä 100% lukkiutuvat perät edessä ja takana, jäykillä akseleilla, ja mitään muuta mun ei tarvitsekkaan tietää.


    • suparu höperö

      Huono jousitus ja huono selitys"tottahan se sutii kun toinen pyörä vetää myös".
      Tosiasiassahan paras veto on kun kaikki pyörät ovat maakosketuksessa, tuollainen joka nyppylällä pyörä ilmaa harova ns."maasturi" on todellisuudessa farmariauto

      • voihan vitura

        Ei kaikissa "maastureissakaan" ole riittävää ulosjoustoa, eli melko normi suoritus.
        Off-road autot ovatkin erikseen.


    • voihan vitura

      Niin 1500 kiloo vaan saa vetää. Sittenpä ei passaa.

      • voihan jenkkipeli

        Mitä helvetin asiantuntija lausuntoja sinä kylväät ja arvostelet maastureita täällä, vaikkei itselläsi edes sellaista ole. Tuonlaiset Tekniikan maailmasta saadut asiantuntemukset voit tunkea hanuriisi.
        Jos tosissaan on maasturia hankkimassa, niin lapsikin tietää, että tämä palsta on vihoviimeinen paikka kysyä neuvoa, mutta jos vain haluaa pikku kaljoissa höpistä, niin kuin sinä , niin palsta on mitä mainioin.


      • voihan vitura
        voihan jenkkipeli kirjoitti:

        Mitä helvetin asiantuntija lausuntoja sinä kylväät ja arvostelet maastureita täällä, vaikkei itselläsi edes sellaista ole. Tuonlaiset Tekniikan maailmasta saadut asiantuntemukset voit tunkea hanuriisi.
        Jos tosissaan on maasturia hankkimassa, niin lapsikin tietää, että tämä palsta on vihoviimeinen paikka kysyä neuvoa, mutta jos vain haluaa pikku kaljoissa höpistä, niin kuin sinä , niin palsta on mitä mainioin.

        Menikös herne syvälle nenukkaan kun noin kiuhtuneena täällä säveltää vai mikä mättää, no sinun asiantuntijan lausuntohan ei selvyyttä tuonut mihinkää seikkaan.

        Onkos sinulla sitten joku maasturi vai mitä yrität asiantuntemuksellasi kertoa?

        Ja se kaljoissa höpiseminen taitaa olla sinun lajisi, monesko tänään kun uskaltauduit esittelemään itsesi kaikkine typerine päähänpistoineen.


      • voihan vitura

        Niin mikä tuossa subbessa on kun sillä ei saa vetää kuin 1500kg. Kun noilla korealaisilla saa vetää enempi.


      • Toy Gru
        voihan vitura kirjoitti:

        Niin mikä tuossa subbessa on kun sillä ei saa vetää kuin 1500kg. Kun noilla korealaisilla saa vetää enempi.

        Heikkoa tekoa, eikä mootorissa teho riitä. Sama koskee CRV Hondaa.


      • voihan vitura
        Toy Gru kirjoitti:

        Heikkoa tekoa, eikä mootorissa teho riitä. Sama koskee CRV Hondaa.

        Siis 177kw/241hv ei riitä? Paljonkos sitä sitten pitäisi olla.


      • jenkkicittari
        voihan vitura kirjoitti:

        Siis 177kw/241hv ei riitä? Paljonkos sitä sitten pitäisi olla.

        Tehdas asettaa ajokille painorajat, joita saa vetää ja kriteereinä ovat vain ja ainoastaan korin kantavuus ja moottorin teho sekä auton omapaino, eli tässä tapauksessa varmaankin teho riittää, niin korin heikko kantama ja laatu jää jäljelle.
        Mitä helvettiä takerrut joka seikkaan, jos kerran haet maasturia, jolla saa vetää yli 2 tonnin kärryä, niin keskity sellaisiin. Olet ilmeisesti uusi netin käyttäjä, joka eilen oppi kirjoittamaan tänne, niin nyt sitten tikusta asiaa. Iltaa kohden kommentit tihenee samaa tahtia, kun olut geissi tyhjenee.
        Neuvo: Kirjoita googleen ne maasturivaihtoehdot, jotka sulle kelpaa ja lue sieltä kaikki tarpeellinen, ei täälltä.


      • voihan vitura
        voihan vitura kirjoitti:

        Siis 177kw/241hv ei riitä? Paljonkos sitä sitten pitäisi olla.

        Siis heikkoa tekoa, onkos tuossa automaatissa eri kori kuin manuaalissa, kun manuaalilla saa vetää 2000kg.

        En muistaakseni ole erityisemmin hakenut sellaista maasturia millä saa sen 2000kg vetää?????

        Mikähän tuon jennkkicittarin päätä oikein pakottaa, onkohan se herne vielä klyyvarissa. Vaiko kenties omistaa tämän palstan.


    • GV huva auto

      Tuo video oli kyllä hauska katsoa, samanlaiseen testiin oman GV:n kanssa olisi mukava mennä! Kukaan tervejärkinen ei lähde millekään metsätielle kokeilemaan autonsa rajoja yksin, ilman nokalla olevaa vinssiä tai vähintään yhtä vähän järeämpää maasturia (tai mieluiten traktoria)!

      Eli kuvatussa tilanteessa pitää olla yksi vetokykyinen maasturi tai vastaava edessä ja vaikka toinen siellä takana, varmistamassa sujuvan pois pääsyn korvesta!

      Kun hankin GV:ni kolmisen vuotta sitten, tutkailin vielä innoissani videoita tästä autosta. Silmiini sattui eräs video, jossa kaverukset yliarvioivat GV:n kyvyt selvitä 30 sentin umpihangessa ja vielä loivassa ylämäessä. Kaverit yrittivät varmaan tunnin ajan (en muista enää, enkä viitsi hakea kyseistä pätkää tähän) päästä jompaan kumpaan suuntaan ja olipa heillä lumilapiokin. Mutta eipä GV suostunut liikahtamaan. Piti lähteä hakemaan hinausapua!

      Eipä kukaan tosiaan moista lähde tekemään yksin jollain mökkitiellä, sehän osoittaisi vain tyhmyyttä! Toisekseen auton helmat ovat arat jäiselle lumelle, tuollaisesta kokeilusta jäisi vain paha mieli! Eli antaa poikien leikkiä järjestetyillä tilanteilla!

      Yhtä kaikki, hieno suoritus joka tapauksessa noille videon maastureille! En toisiaan lähtisi moiseen kokeiluun ihan pelkästä uteliaisuudesta...

    • 4wdhi

      Ihan kiinnostavahan tuo uusi Forester on, mutta en nyt ainakaan tiedä, että se olisi millään mittapuulla kilpailijoihin verrattuna niin ylivoimainen, kuin selität. Hidasta aluetta ei enää ole minkään tuoteversion vaihdelaatikossa. 22 cm maavara on kyllä hyvää tasoa. Jos ja kun neliveto on se tuttu viskolukollinen, niin ei sekään ole maastoajoon niin hyvä kuin kunnolla keskeltä lukittava, jollainen löytyy vaikka tuosta RAVista. Sitä en sitten tiedä, kuinka pätevästi tuo Foresterin elektroniikka hoitaa hommat. Senhän pitäisi olla monipuolisempi kuin perus luistonesto.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

      Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      3
      2738
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      158
      1351
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1175
    4. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      22
      1074
    5. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      210
      1043
    6. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      126
      1030
    7. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      984
    8. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      307
      937
    9. Haluaisin vain varmistua

      Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      919
    10. Olet sä silti

      Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      885
    Aihe