Kolkko ja tarkoitukseton.

Sydämen vartija

Siinä kaksi Adjektiivia kuvaamaan miltä näyttää kehitysoppi minun silmissäni. joku ehkä sanoo, ettei sillä ole merkitystä, miltä se minusta näyttää - sitten saattaa tulla selitystä, että Evoluutio on niin ja niin suuri "mylly" että yksi pieni ihminen ei siinä tuntemuksineen paljon merkitse. Ei varmasti merkitsekään - evoluutionäkemyksen valossa. Mutta, on kuitenkin olemassa ihmisen oman minuuden tunto, joka sellaisenaan kertoo, että ihmisyksilö (jokainen yksilö Aadamista alkaen) on erityinen kokonaisuus luomakunassa - kaipauksineen ja tuntemuksineen.

Kolkko ja tarkoitukseton.

Miksi kolkko? minun mielestäni yltiöpäinen kilpailu - ilman rakkautta totuuteen - on kolkkoa, koska se esittelee pelistätipauttajan kylmää matematiikkaa; ei sellaisessa voi olla ihmisen sisältä kumpuavaan kaipaukseen tarttuvaa magneettisuutta - päinvastoin, tuollaisen hyytävyyden on hyljittävä ihmissielun luonnollista tarvetta löytää rakkautta. Evoluutio-oppi ei näyttäydy rakkauden teorianana. Siksi ainakaan minä en sitä voi nähdä elämäni perustana. En pidä kilpailusta. En pidä heikomman lyömisestä peliareenalta. Pidän ihmisten keskisestä ystävyydestä ja uhrautuvaisesta palvelusta - siitä rakentuu paratiisimainen onni ja olotila; sellaista ihminen on tulossa todistamaan; ja sitähän jokainen kaipaakin (tai on ainakin joskus kaivannut, ennekuin jotain on pahasti mennyt rikki sisäisessä maailmassa). ei siis kilpailua - ei ainakaan tännepäin.

Tarkoitukseton.

Tarkoituksettomuus on sananmukaisesti juuri sitä, mitä tuohon sanaan jo itseensä sisältyy. Evoluutionäkemys - edelläesittämieni,( unohdettujen, mutta sitäkin tärkeämpien) seikkojen takia saa tuon tylyn nimikkeen, koska, jos vahvemman oikeus heikomman syrjäyttämiseen on se "jutun juuri" niin mitä muuta siitä voi seurata kuin kokonaan tarkoitukseton näköala olemmassololle. En minä ainkaan näe mitään muuta tässä kaavaelmassa. Näettekö te? Minusta, edellen, kannattaisi ottaa Genesis vakavasti - koska se (usein ja monen kohdalla hiljentynyt) todellisen rakkauden kaipuu ihmisyyden hengellisessä ytimessä suorastaan vaatii näkemään luodun ihmisminän tarpeen ja samalla todistaa yksinkertaisen, kertakaikkisen luomisen tapahtuneeksi. Me kuljemme yhtä tietä toisen tien sijasta - ihmiskuntana. Rappeutumisen tie on tämä paratiisista alkanut kohtalokas haarautuma.

5

86

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ,.,.

Toisin sanoen uskot todellisuudeksi sen, mitä haluat olevan todellisuutta. Elät omassa fantasiamaailmassasi hyläten oikean todellisuuden, koska se tuntuu sinusta kolkolta ja tarkoituksettomalta.

• sydämen vartija

Se, mikä tuntuu oikealta on oikeaa. siis: se, mikä ihmisyyden ytimessä todistaa olevan oikeaa, on oikeaa. Ihmisyyden ytimellä tarkoitan ihmispersoonan näkymätöntä minää. Aloitukseni sisältää perustelut tuon hengellisen olemuksen vaatimuksesta saada osaksensa rakkautta - ei jotain tylyä tyrkkäystä sivuun olemassolon kamppailussa, sellaista, josta tieteelinen maailma kertoo evoluution näkemyksissään, ja jotka varmasti kenen tahansa silmin nähtyinä ovat juuri tylyjä ja tarkoituksettomia näkymiä - ja sellaisenaan (mielestäni) eivät näytä todellisuutta, koska se, mikä kumpuaa kaipauksena aadamilaisen kuolemattoman hengen kaipauksesta, ei laula tuota kylmän kamppailun metallia, vaan rakkaudenjanon virttä.

• Niin, kehitysoppi on kolkko ja tarkoitukseton, entäs sitten?

Ei se kenenkään elämää tee kolkoksi tai edes tarkoituksettomaksi. Ja vaikka tekisikin, niin ei se tee teoriasta väärää.

• Eihän evoluutioteoria ole mikään ihmisille annettu maailman- tai elämänkatsomus, vaan joukko tieteen selvittämiä tosiasioita niistä tehtyine vääjäämättömine päätelmineen.

Tässä kohtaa menet heti syvälle metsään ja siellä myös pysyt. Ilmeisesti haluatkin pysyä, tiedä sitten miksi.

• Maksim Gorki.

No sinä oletkin vähän järkivajaa...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      75
      3636
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      46
      3202
    3. Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?

Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle
      Ikävä
      51
      2391
    4. Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta

Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas
      Maailman menoa
      344
      2011
    5. Mitä tapahtuu

Syksyllä?
      Ikävä
      140
      1769
    6. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1595
    7. Ikävöin sua

Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan
      Ikävä
      13
      1471
    8. Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?

Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?
      Suomussalmi
      12
      1289
    9. Olet huippunainen

Ja onneksi tiedät sen itsekin.
      Ikävä
      45
      1214
    10. Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!

Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii
      Kotimaiset julkkisjuorut
      67
      1130
    Aihe