Autolla Ruotsista Suomeen

pröötprööt

Olisi tarkoitus ostaa Ruotsista joku parin sadan euron räpsy missä autoveroa ja katsastusta vielä viikko-kk jäljellä. Autolla ajetaan vaan yksi reissu, muuttoroinat kyytiin ja Suomeen, reissun jälkeen auto romulaan.

Kuinka kauan voi entisen omistajan papereilla ajaa?
Tarviiko rekisteröidä omiin nimiin, entä vakuutus?

9

243

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 314

      Olen tässä vähän odotellut, että tähän vastaisi joku muu!
      Toivottavsti vakuutusasioihin näin vastuuttomasti suhtautuvia ei liikenteessä ole paljon!
      Vaikka itse rekisteri-ilmoitusta ehkä voi siirtää päivän pari, on kauppakirjassa mainittu omistusoikeuden siirtopäivä kuitenkin ratkaiseva, eli vakuutusmaksu lähtee takautuvasti siitä.
      Ruotsin kvd.se-sivulla huutokaupataan tosin huomenna tiistaina Göteborgissa punaista -96 1.8 Vectra-B sedania, 275Tkm, josta kukaan ei vielä ole tarjonnut mitään. Tarjoa SEK 500,- tai 1.000,- siis 60 - 120,- niin auto on sinun!
      Auto on "katsastettu" joulukuussa, mutta siinä on pitkä vikalista, eikä ilmoituksesta käy ilmi, mihin mennessä todetut puutteet on korjattava.
      Ruotsin kilvet saat, jos on osoite/sotu Ruotsissa, muussa tapauksessa siirtokilvet on joka tapauksessa hankittava - ellei nyt pröötprööt sitten lähde ajelemaan ilman kilpiä, mikä ei minua ihmetyttäisi lainkaan.

      • pröötprööt

        Ei ny ihan sellanen vastaus mitä odotin mutta jotain kuitenki.

        Eli asun ja työskentelen Ruotsissa, on svedu sotu yms.

        Kun työt loppuu, ehkä jopa hiukan ennen, ostan halvan auton ja sillä mennään Suomeen rojut kyydissä. Kuinka nopsaan tarvii ottaa auto omiin nimiin (rekisteröidä/vakuuttaa? Vai ehtiskö edellisen omistajan lapuilla ajaa ton yhden retken?

        Entä jos on Ruotsalainen katsastus/autovero/vakuutus voimassa, tarviiko tulliin ilmotella mitään kun tulee Suomeen ja ei ole tarkoitus saada autoa Suomen kilpiin?

        Luulen että helpoin vaihtoehto on että ajaa "turistina" Suomeen ja jos joku jotain kyselee sanoo että on tarkoitus mennä pienen loman jälkeen takaisin Ruotsiin, heittää tavarat pois kyydistä ja polttaa auton, sitte ilmotus Ruotsin johki rekisterijuttuun ja vakuusyhtiöön että auto meni huonoon kuntoon, saisko pois systeemeistä.

        Joku joka on just nyt Ruotsissa tai on ollut jokin aikaa sitten vois vastailla.


      • sotut ja sutut
        pröötprööt kirjoitti:

        Ei ny ihan sellanen vastaus mitä odotin mutta jotain kuitenki.

        Eli asun ja työskentelen Ruotsissa, on svedu sotu yms.

        Kun työt loppuu, ehkä jopa hiukan ennen, ostan halvan auton ja sillä mennään Suomeen rojut kyydissä. Kuinka nopsaan tarvii ottaa auto omiin nimiin (rekisteröidä/vakuuttaa? Vai ehtiskö edellisen omistajan lapuilla ajaa ton yhden retken?

        Entä jos on Ruotsalainen katsastus/autovero/vakuutus voimassa, tarviiko tulliin ilmotella mitään kun tulee Suomeen ja ei ole tarkoitus saada autoa Suomen kilpiin?

        Luulen että helpoin vaihtoehto on että ajaa "turistina" Suomeen ja jos joku jotain kyselee sanoo että on tarkoitus mennä pienen loman jälkeen takaisin Ruotsiin, heittää tavarat pois kyydistä ja polttaa auton, sitte ilmotus Ruotsin johki rekisterijuttuun ja vakuusyhtiöön että auto meni huonoon kuntoon, saisko pois systeemeistä.

        Joku joka on just nyt Ruotsissa tai on ollut jokin aikaa sitten vois vastailla.

        Keero nyt samantien kaikki asiaan liittyvät jutut niin ei tarvitse lisää arvailla. Ja voi oikeesti vastata. Vai onko sulla hupina todeta vastauksen jälkeen että ... Ei ny ihan sellanen vastaus mitä odotin kun mulla on sitä ja tätä niin eikä tollainen tilanne.


    • pröötprööt

      Alkaa pikku hiljaa muistuun mieleen miksi en suomi24:lla ole viihtynyt....

      • pröötprööt

        Jep, tullin sivulta juu...

        Näköjään saa ajaa 5 pv Suomessa kun tekee maahan tullessa tulliin ilmoituksen ja jos kauemmin aikoo ajella laillisesti niin sitten alkaa säätään verojen ja rekisteröinnin yms kanssa.

        Ruotsalaisista vakuutuksista pääsee eroon kun ilmoittaa vakuutusyhtiöön ja auton voi kipata ajelun jälkeen kierrätysastioiden viereen haisemaan.


    • Näin

      Kaksi vaihtoehtoa:
      1) Rekisteröit auton itsellesi. Et saa ajaa Suomessa ilman tullaamista.
      2) Saat myyjän uskomaan, että postitat kilvet takaisin. Myyjä kun ei saa autoa pois rekisteristä ilman kilpien palauttamista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      140
      10192
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      53
      2944
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      204
      2769
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2097
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1858
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1679
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1577
    8. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1566
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1533
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1358
    Aihe