Olisi tarkoitus ostaa Ruotsista joku parin sadan euron räpsy missä autoveroa ja katsastusta vielä viikko-kk jäljellä. Autolla ajetaan vaan yksi reissu, muuttoroinat kyytiin ja Suomeen, reissun jälkeen auto romulaan.
Kuinka kauan voi entisen omistajan papereilla ajaa?
Tarviiko rekisteröidä omiin nimiin, entä vakuutus?
Autolla Ruotsista Suomeen
9
292
Vastaukset
- 314
Olen tässä vähän odotellut, että tähän vastaisi joku muu!
Toivottavsti vakuutusasioihin näin vastuuttomasti suhtautuvia ei liikenteessä ole paljon!
Vaikka itse rekisteri-ilmoitusta ehkä voi siirtää päivän pari, on kauppakirjassa mainittu omistusoikeuden siirtopäivä kuitenkin ratkaiseva, eli vakuutusmaksu lähtee takautuvasti siitä.
Ruotsin kvd.se-sivulla huutokaupataan tosin huomenna tiistaina Göteborgissa punaista -96 1.8 Vectra-B sedania, 275Tkm, josta kukaan ei vielä ole tarjonnut mitään. Tarjoa SEK 500,- tai 1.000,- siis 60 - 120,- niin auto on sinun!
Auto on "katsastettu" joulukuussa, mutta siinä on pitkä vikalista, eikä ilmoituksesta käy ilmi, mihin mennessä todetut puutteet on korjattava.
Ruotsin kilvet saat, jos on osoite/sotu Ruotsissa, muussa tapauksessa siirtokilvet on joka tapauksessa hankittava - ellei nyt pröötprööt sitten lähde ajelemaan ilman kilpiä, mikä ei minua ihmetyttäisi lainkaan.- pröötprööt
Ei ny ihan sellanen vastaus mitä odotin mutta jotain kuitenki.
Eli asun ja työskentelen Ruotsissa, on svedu sotu yms.
Kun työt loppuu, ehkä jopa hiukan ennen, ostan halvan auton ja sillä mennään Suomeen rojut kyydissä. Kuinka nopsaan tarvii ottaa auto omiin nimiin (rekisteröidä/vakuuttaa? Vai ehtiskö edellisen omistajan lapuilla ajaa ton yhden retken?
Entä jos on Ruotsalainen katsastus/autovero/vakuutus voimassa, tarviiko tulliin ilmotella mitään kun tulee Suomeen ja ei ole tarkoitus saada autoa Suomen kilpiin?
Luulen että helpoin vaihtoehto on että ajaa "turistina" Suomeen ja jos joku jotain kyselee sanoo että on tarkoitus mennä pienen loman jälkeen takaisin Ruotsiin, heittää tavarat pois kyydistä ja polttaa auton, sitte ilmotus Ruotsin johki rekisterijuttuun ja vakuusyhtiöön että auto meni huonoon kuntoon, saisko pois systeemeistä.
Joku joka on just nyt Ruotsissa tai on ollut jokin aikaa sitten vois vastailla. - sotut ja sutut
pröötprööt kirjoitti:
Ei ny ihan sellanen vastaus mitä odotin mutta jotain kuitenki.
Eli asun ja työskentelen Ruotsissa, on svedu sotu yms.
Kun työt loppuu, ehkä jopa hiukan ennen, ostan halvan auton ja sillä mennään Suomeen rojut kyydissä. Kuinka nopsaan tarvii ottaa auto omiin nimiin (rekisteröidä/vakuuttaa? Vai ehtiskö edellisen omistajan lapuilla ajaa ton yhden retken?
Entä jos on Ruotsalainen katsastus/autovero/vakuutus voimassa, tarviiko tulliin ilmotella mitään kun tulee Suomeen ja ei ole tarkoitus saada autoa Suomen kilpiin?
Luulen että helpoin vaihtoehto on että ajaa "turistina" Suomeen ja jos joku jotain kyselee sanoo että on tarkoitus mennä pienen loman jälkeen takaisin Ruotsiin, heittää tavarat pois kyydistä ja polttaa auton, sitte ilmotus Ruotsin johki rekisterijuttuun ja vakuusyhtiöön että auto meni huonoon kuntoon, saisko pois systeemeistä.
Joku joka on just nyt Ruotsissa tai on ollut jokin aikaa sitten vois vastailla.Keero nyt samantien kaikki asiaan liittyvät jutut niin ei tarvitse lisää arvailla. Ja voi oikeesti vastata. Vai onko sulla hupina todeta vastauksen jälkeen että ... Ei ny ihan sellanen vastaus mitä odotin kun mulla on sitä ja tätä niin eikä tollainen tilanne.
- pröötprööt
Alkaa pikku hiljaa muistuun mieleen miksi en suomi24:lla ole viihtynyt....
- Täältä apua
Selvähän se, Täällä kun ei ole ajatustenlukijoita jotka osaisi vastata oikein sun kysymykseen, vaikka et annakaan siihen liittyviä taustatietoja.
Jospa nuo voisi auttaa http://www.astro.fi/helping_hand/helpers/category_id/7 - pröötprööt
Täältä apua kirjoitti:
Selvähän se, Täällä kun ei ole ajatustenlukijoita jotka osaisi vastata oikein sun kysymykseen, vaikka et annakaan siihen liittyviä taustatietoja.
Jospa nuo voisi auttaa http://www.astro.fi/helping_hand/helpers/category_id/7Auttavia käsiä käsityöläisille...
http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQuy2KiR7sfR65S3Noy3NAdJcvImAt05X-QiNtub0xYXTVKjlz55A
- pröötprööt
Jep, tullin sivulta juu...
Näköjään saa ajaa 5 pv Suomessa kun tekee maahan tullessa tulliin ilmoituksen ja jos kauemmin aikoo ajella laillisesti niin sitten alkaa säätään verojen ja rekisteröinnin yms kanssa.
Ruotsalaisista vakuutuksista pääsee eroon kun ilmoittaa vakuutusyhtiöön ja auton voi kipata ajelun jälkeen kierrätysastioiden viereen haisemaan.
- Näin
Kaksi vaihtoehtoa:
1) Rekisteröit auton itsellesi. Et saa ajaa Suomessa ilman tullaamista.
2) Saat myyjän uskomaan, että postitat kilvet takaisin. Myyjä kun ei saa autoa pois rekisteristä ilman kilpien palauttamista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42437- 1161607
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361346Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
- 571041
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051034Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882