olen 15 v ja olen pureskellut kynsiäni melkein koko ikäni. Nyt vihdoin pääsin tavasta eroon mutta kynsinauhat ja kynsien alapuolella oleva nahka on ihan punainen ja vähän turvonnut. Kynsinauhat repsottaa ja revin niitä välillä (tiedän ettei pitäisi). Mikä siis avuksi? olen yrittänyt rasvailla niitä ihan prusvoiteilla mutta ei tunnu tehoavan.
punaiset kynsinauhat
3
446
Vastaukset
- 7 19
Bacibact apteekista
- auts aut
Kuulostaa kivuliaalta.
Tulehduksen asettuminen voi viedä hieman aikaa.
Mainittu basibact on hyvä, mutta minulla bepanthen on ollut kanssa oikein toimiva tulehtuneisiin kynsinauhoihin.
Jos kuitenkin tulehdusalue on avoin ja märkivä, en suosittele kumpaakaan noista yllämainituista: märkäinen tulehdus vaan hautuu lisää hengittämättömän rasvan alla. Puhdistus antibakteerisella aineella ja tulehtuneen alueen suojaus lialta vaikkapa puuvillahanskoilla (kunhan suoja hengittää) on silloin ne kostit, joita käytetään. Kun märkivä vaihe on ohi, voi siirtyä sitten rasvaamaan. - helpp
tulehsudalue ei ole märkivä. Vain punainen ja ruman näköinen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup436871Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su1065475Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene233632- 513333
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1173197Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko252935Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.412525Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla322371- 452058
Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?291902