olen 15 v ja olen pureskellut kynsiäni melkein koko ikäni. Nyt vihdoin pääsin tavasta eroon mutta kynsinauhat ja kynsien alapuolella oleva nahka on ihan punainen ja vähän turvonnut. Kynsinauhat repsottaa ja revin niitä välillä (tiedän ettei pitäisi). Mikä siis avuksi? olen yrittänyt rasvailla niitä ihan prusvoiteilla mutta ei tunnu tehoavan.
punaiset kynsinauhat
3
483
Vastaukset
- 7 19
Bacibact apteekista
- auts aut
Kuulostaa kivuliaalta.
Tulehduksen asettuminen voi viedä hieman aikaa.
Mainittu basibact on hyvä, mutta minulla bepanthen on ollut kanssa oikein toimiva tulehtuneisiin kynsinauhoihin.
Jos kuitenkin tulehdusalue on avoin ja märkivä, en suosittele kumpaakaan noista yllämainituista: märkäinen tulehdus vaan hautuu lisää hengittämättömän rasvan alla. Puhdistus antibakteerisella aineella ja tulehtuneen alueen suojaus lialta vaikkapa puuvillahanskoilla (kunhan suoja hengittää) on silloin ne kostit, joita käytetään. Kun märkivä vaihe on ohi, voi siirtyä sitten rasvaamaan. - helpp
tulehsudalue ei ole märkivä. Vain punainen ja ruman näköinen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20v on otettu kiinni
Tulipalo oli sytytetty joten murhasiko ex omat lapsensa ja heidän Äidin. Tuskin sitä kukaan ohikulkijakaan sytytti.32612537Suomessa on ollut suurtyöttömyyttä ennenkin, ja lääkäriin pääsee nykyäänkin
Täällähän oli jonkun sekopään(vas.) juttu, että ennen ei ollut työttömyyttä ja lääkäriin pääsi. Siihen alkoi tietysti ko533629- 843232
IL - Auerin lapsia oli houkuteltu rahalla Annelin puolelle?
16:12 Outoja väitteitä Sijaisäidin mukaan Auerin lapsia koetettiin houkutella nettipalstoilla muuttamaan kertomuksiaan1303013- 1032968
S-kaupoissa on nykyään ihanaa käydä
Kun niissä ei enää käy satuolentoihin uskovat hihhuIit eivätkä persut. Asiakaskunta on huomattavasti siistiytynyt muutam752712Savonlinan perhesurma, epäilty mies romani, äiti kantaväestöä
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011676508.html Savonlinnan seudun romaniyhdistyksestä kerrottiin lauantaina IS:lle, e1582618Savonlinnan murhapolttaja romani
Ainakin IS kertoo. Arvasin heti ettei ole normi valkolainen suomalainen.2782522Kysymys: Kuinka moneen maahan neuvosto-venäjä on hyökännyt
viimeisten 90-vuoden aikana? Ja lähinnä on siis kyse neuvosto-venäjän naapurimaista - kuten Suomesta. Lista on huomatta482408Riikka runnoo! Uutta velkaa tänä vuonna 17 mrd. euroa
Tirsk. Nyt kyllä hihityttää kuin pientä eläintä. Riikka takoo maailmanennätyksiä tasaiseen tahtiin. " [Riikka] joutuu51912