Kolmen enkelin sanomat? Ilm 14:6-13. ?

Hei ! Eilisessä tekstissäni oli aamulla virheitä. Ei pitäisi koskaan tuoreeltaan laittaa tekstejä esiin. Tauko ja sitten lähestyy uudelleen lukijan silmin auttaa näkemään virheet. Tuoreltaan tekstille on sokea. Mutta tässä uudelleen, ja poistin eilisen. Pientä korjaamista ja muotoilua, pikku lisäyksiä tulee aina. Minun kirjoitukseni elävät aina. Teen pohjia jotka kirjoitin pikaisesti joku vuosi sitten nytt kirjoitan niitä puhtaaksi paremmin luettavaan muotoon ja korjaa virheitä, viimeistelen.

Mitä tarkoittavat Ilmestyskirjan kolme enkeliä joilla on sanoma ?
Ilm 14:6-13.

1. Ensimmäinen enkeli; (jakeet 6-7)
- Ensimmäinen enkeli ryhtyy julistamaan evankeliumin sanomaa koko maailmalle. On tulkittu että tämä aikajakso olisi alkanut hengellisen keskiajan jälkeen Jeesus-adventti-missio herätyksessä uskonpuhdistuksen myötä. Kirjapainotaito toi Raamatun kansalle ja syntyi hengellistä herätystä. Jeesusta julistettiin ja Jeesuksen tulo II adventti tuli mission toiminta-ajatukseksi.
- Jumalalle ja Jeesukselle Kristukselle kunnia! Herra Jeesus Kristus pelastaa! (Hebr 4:21-16)
- Ensimmäisen enkelin sanomaa julistavat useat hengelliset maailmanlaajuiset kirkot ja hengelliset yhdistykset.

2. Toinen enkeli; (jae 8)
- Toinen enkeli julistaa kaatunutta ja langennutta babylonia. Babylon on Raamatussa synnillisen elämänvieton vertauskuva silloin kun kysymyksessä on yleinen vallitseva asiantila. Baabel oli muinainen kaupunki jossa kaikki synnin paheet olivat vallalla. Baabel kukistui.
- ”Babylon” josta on kyse ajan lopulla ei kukistu kokonaan kuitenkaan vielä tässä vaiheessa. Langennut babylon on.
- Toinen enkeli julistaa kuitenkin voittoa babylonista. Voitto on hengellinen ja lopullinen voitto vasta kun Jeesus tulee. Jumala haluaa sieluja pois babylonista:
- ”Minä kuulin taivaasta toisenkin äänen joka sanoi: Lähtekää pois, jättäkää hänet te jotka olette minun kansaani että ette joutuisi ottamaan osaa hänen synteihin ettekä jäisi alttiiksi niille vitsauksille jolla häntä lyödään.” (Ilm 18:4)

3. Kolmas enkeli; (jakeet 9-13)
- Kolmas enkeli varoittaa pedon merkistä. (Ilm 13 luku) Langennut maailma haluaa Kristukselle kuuluvaa arvovaltaa ja kunnioitusta eikä Jumalan moraalisiveyslaki ole pyhä. Pedon merkin ”peto” julistaa itse. Vain peto itse julistaa oman merkkinsä. (Ilm 14:12) Maailmanvallat tahtovat houkutella pois alkuperäisestä Raamatun totuudesta. (1 Joh 5) Jokaisella maailmanvallalla on oma brandynsä ja keulakuvansakin.
Kolmannen enkelin sanoma varoittaa pedon merkistä.

Jumalan moraalisiveyslaki opettaa synnin maailman loppuun asti. (Mal 3:19-24, 5 Moos 5:1-2, Room 3:20)

"Jos te rakastatte minua te pidätte minun käskyni." (Joh 14:15 (16-17)
> 1 Joh 2:1-6 (15-17)

”Jeesus sanoi: Minä olen maailman valo. Se joka seuraa minua ei kulje pimeässä vaan hänellä on elämän valo.” (Joh 8:12) (12-19)

Ø Room 8 luku.

Kristukseen uskovat elävät Jeesusta rakastaen. Jeesukseen Kristukseen uskovat voittavat! Aamen. (Ilm 19:9-10)

Paremmin näkyy täällä: >> http://jarinhotelli.blogspot.com/search/label/10.13

Jari Laurila
2.2.2013

5

99

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tässä vieläkin hiukan korjattu ja lopullisempi:

Kolmen enkelin sanomat?

Kolmen enkelin sanomat? Ilm 14:6-13.

Mitä tarkoittavat Ilmestyskirjan kolme enkeliä joilla on sanoma ?
      Ilm 14:6-13.

1. Ensimmäinen enkeli; (jakeet 6-7)
      - Ensimmäinen enkeli ryhtyy julistamaan evankeliumin sanomaa koko maailmalle. On tulkittu että tämä aikajakso olisi alkanut hengellisen keskiajan jälkeen Jeesus-adventti-missio herätyksessä uskonpuhdistuksen myötä. Kirjapainotaito toi Raamatun kansalle ja syntyi hengellistä herätystä. Jeesusta julistettiin ja Jeesuksen tulo II adventti tuli mission toiminta-ajatukseksi.
      - Jumalalle ja Jeesukselle Kristukselle kunnia! Herra Jeesus Kristus pelastaa! (Hebr 4:21-16)
      - Ensimmäisen enkelin sanomaa julistavat useat hengelliset maailmanlaajuiset kirkot ja hengelliset yhdistykset.

2. Toinen enkeli; (jae 8)
      - Toinen enkeli julistaa kaatunutta ja langennutta babylonia. Babylon on Raamatussa synnillisen elämänvieton vertauskuva silloin kun kysymyksessä on yleinen vallitseva asiantila. Baabel oli muinainen kaupunki jossa kaikki synnin paheet olivat vallalla. Baabel kukistui.
      ”Babylon” josta on kyse ajan lopulla ei kukistu kokonaan kuitenkaan vielä tässä vaiheessa. Langennut babylon on.
      - Toinen enkeli julistaa kuitenkin voittoa babylonista. Voitto on hengellinen, saatanan valta näennäinen. Lopullinen voitto saavutetaan kun Jeesus tulee.
      Jumala haluaa sieluja pois babylonista;
      - ”Minä kuulin taivaasta toisenkin äänen joka sanoi: Lähtekää pois, jättäkää hänet te jotka olette minun kansaani että ette joutuisi ottamaan osaa hänen synteihin ettekä jäisi alttiiksi niille vitsauksille jolla häntä lyödään.” (Ilm 18:4)

3. Kolmas enkeli; (jakeet 9-13)
      - Kolmas enkeli varoittaa pedon merkistä. (Ilm 13 luku) Langennut maailma haluaa Kristukselle kuuluvaa arvovaltaa ja kunnioitusta eikä Jumalan moraalisiveyslaki ole pyhä. Pedon merkin ”peto” julistaa itse. Vain peto itse julistaa oman merkkinsä. (Ilm 14:12) Maailmanvallat tahtovat houkutella pois alkuperäisestä Raamatun totuudesta. (1 Joh 5) Jokaisella maailmanvallalla on oma brandynsä ja keulakuvansakin.
      Kolmannen enkelin sanoma varoittaa pedon merkistä.

Jumalan moraalisiveyslaki opettaa synnin maailman loppuun asti. (Mal 3:19-24, 5 Moos 5:1-2, Room 3:20)

"Jos te rakastatte minua te pidätte minun käskyni." (Joh 14:15 (16-17)
      > 1 Joh 2:1-6 (15-17)

Kolmen enkelin sanomat ovat Raamatun sanaa ja kolmen enkelin asialla onkin erilaisia monia piirejä Jeesusta rakastavasta kristikunnasta.

”Jeesus sanoi: Minä olen maailman valo. Se joka seuraa minua ei kulje pimeässä vaan hänellä on elämän valo.” (Joh 8:12) (12-19)

Ø Room 8 luku.

Kristukseen uskovat elävät Jeesusta rakastaen. Jeesukseen Kristukseen uskovat voittavat! Aamen. (Ilm 19:9-10)

Jari Laurila
      3.2.2013

• ## Mitä tarkoittavat Ilmestyskirjan kolme enkeliä joilla on sanoma ?
      Ilm 14:6-13. ##

Varmaankin se merkitsee sitä, että meidän tulee pysyä Kristuksen tuntemisessa ja tunnustamisessa. Mutta jotain tärkeää tarkoittaa varmasti luvun alkukin, 1-5.

Uusi laulu Siionin vuorella
      1 Sitten näin tämän: Karitsa seisoi Siionin vuorella, ja hänen kanssaan oli sataneljäkymmentäneljätuhatta ihmistä, joiden otsaan oli kirjoitettu hänen nimensä ja hänen Isänsä nimi. [Ilm. 7:3,4]
      2 Minä kuulin taivaasta äänen, joka oli kuin suurten vesien pauhu tai kuin ukkosen jylinä. Ääni, jonka kuulin, oli myös kuin harppujen helinää ja harpunsoittajien laulua. [Ilm. 1:15]
      3 Valtaistuimen edessä ja neljän olennon ja vanhinten edessä laulettiin uutta laulua, jota ei voinut oppia kukaan muu kuin nuo sataneljäkymmentäneljätuhatta, jotka on ostettu maan päältä. [Ilm. 5:9]
      4 He eivät ole tahranneet itseään naisten kanssa vaan ovat pysyneet puhtaina kuin neitsyet, ja he seuraavat Karitsaa, minne hän meneekin. Heidät on ostettu ihmisten joukosta esikoislahjaksi Jumalalle ja Karitsalle. [1. Kor. 7:1; 2. Kor. 11:2; Ef. 5:27; Ilm. 3:4 | Jaak. 1:18; Ilm. 5:9]
      5 Valhetta ei heidän suustaan ole kuultu, he ovat puhtaita ja virheettömiä. [Kol. 3:9]

antti

• Hei !

Ilmestyskirjan kolmen enkelin sanomat ovat siellä 14 luvun jakeissa 8-13.

Siellä kerrotaan ja olen ne jakeen päällimmäiset kirjoituksessani kertonut.

yst. t. Siunausta
        jari

• AnttiVKantola kirjoitti:

Lisäys . . . tuo 144000 selitetään samassa kirjassa toisaalla, Ilm. 7.

http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Ilm. 7:1&rnd=1360060370795

Joo, 144 000 on hiukan hankala asia, ei ole kovin selvä ilmoitus, mutta minusta se on pelastuvien vertauskuvallinen luku, joka koskee sitä joukkoa jollakin tavalla erityisesti joka selviää viimeisien aikojen koetoksista.
        144 000 perustuu kun täydellisyyden lukua 12 kerrotaan vielä samalla luvulla niin on täydellistä maksimissaan. Israelin sukukuntia ja portteja saman verran, eli luku kuvaa täydellisyyttä ja vertauskuvaa siis nk Ilm kirja paljon on.

Kenenkään ei siis pidä peljätä että olisi jonossa 144001 henkilö ja jäisi sen vuoksi ulos että menee yksi heppu yli 144 000 luvun.

yst. t. jari

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      87
      1400
    2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      52
      997
    3. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
      Maailman menoa
      374
      834
    4. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      153
      804
    5. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      124
      717
    6. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
      Ikävä
      55
      709
    7. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      658
    8. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
      Ikävä
      38
      635
    9. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      76
      622
    10. Onko mun toinen

Puoliskoni täällä, huhuuu 😍❤️ Ihanista ihanin 😚😚
      Ikävä
      57