Eli yksityiset elinkeinon harjoittajat ja muut pienyrittäjät. kuten voi päätellä itse kuulun ko. ryhmään.
Kun aikoinaan hain töihin, työhaastattelussa sanottiin että oikeastaan minun kannattaisi perustaa toiminimi ja tehdä heille alihankintana töitä sen sijaan että minut palkattaisiin. Työtä kyllä tulee riittämään, siitä ei tarvitse huolehtia. Ja minä tietysti moisen perustin kun sain starttirahaakin ja muutakaan ei ollut tarjolla.
Aluksi työtä olikin aika mukavasti n. 20 laskutustuntia viikossa (tuntilaskutukseni on enemmän kuin halpa, käteen jää 20h samat kuin tavallisella työntekijällä viikossa kaikkia työtunteja ei kuitenkaan voi laskuttaa että aika samoihin menee työaika.)
Nyt on ollut sellaista 20h kuukaudessa, jolla maksaa juuri ja juuri vuokran ja syö. (koko maa minä mukaanlukien on tietysti ollut vielä kesälomalla joka tarkoittaa itselleni sitä että rahaa ei todellakaan tule mistään.) Siihen kun vielä päälle isketään ennakkoverot, alv ja YEL jota pitää maksaa vaikkei mitään tienaisikaan niin alkaa aika vähissä olla hymyn aiheet.
Työnantajalleni (eli siis asikasyritykselleni) jonka tiloissa toimin on kyseinen järjestely tietenkin loistava. Ei tarvi maksaa kuin tehdyistä tunneista, ei ylityökorvauksia, viikonloppulisiä kesälomista puhumattakaan. Hienointa on että aliankinta on kulu joka voidaan kokonaan vähentää verotuksessa toisin palkka josta saa vähentää vain osan.
Koska minulla ei ole perhettä tai elämää muutoinkaan, tyypillisin tilanne on seuraava: koko viikon odotus josko olisi jotain hommia mutta ei, nyt ei just oo mitään.
Kun tulee perjantai ja kello lähestyy neljää ja kaikki valmistautuvat viikonlopun viettoon, tulee pomo paperinipun kanssa sanomaan että "sori mut nää kyllä pitäis saada maanantaiksi valmiiksi"
Joten pakerran viikonlopun töissä ja saan kuin saankin homman pakettiin.
Pomo ei tule maanantaina, ei tiistaina, keskiviikkona aikaisintaan hakemaan papereita joilla "ei sitten olisikaan ollut kiire". ¤((?==`?()(/%¤#tana.
Olen yrittänyt hienovaraisesti vihjailla että josko tehtäisiin kuitenkin työsopimus, kun ei oikeen tahdo toi homma pelata mutta ei mitään vastausta.
Nyt olen hakenut muihin työpaikkoihin ja jos johonkin pääsen, käyn viikonloppuna hakemassa kamani pois ja jätän lapun pöydälle, sittenpähän huomaavat että olinkin tarpeellinen ja olisi kannattanut palkata minut.
Ja olen siis tietysti koettanut hankkia myös muita asiakkaita mutta markkinointi ei ole ollut kovinkaan tuloksekasta.
joo mutta whinetys saa riittää tällä erää, taidan painua johonkin erämaamökkiin askartelemaan kuten Ted Kaczinki konsanaan.
nykyajan orjatyöluokka
baader
2
866
Vastaukset
- Jees
Jees! Oon samaa mieltä kunnon unabomber meininki vaan käyntiin on niin sikamaista tuo ihmisen riistäminen nykyään!
- Eteenpäin katsova
Lähde ansaitsemaan.Voit ottaa meikäläiseen yhteyttä.Itsekin olen ollut aika tiukoilla, mutta luulen tämän kääntyvän paremmaksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja1552533Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b1482367Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot1011049- 64891
- 65819
Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka274707Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies85700Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a18697Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait203680Hyvä meininki
TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap22648