Kovaääninen kansanauto idästä: Skoda Octavia

konela-pete

TALOUSSANOMAT "VAG-konsernin myyntimenestysmallin, Skoda Octavian uusin versio on kasvanut aiempaa isommaksi. Tsekkiläisen kansanauton päivitys olisi muuten hyvin onnistunut, mutta oudon kova ajomelu ärsyttää." Eli ei nämä itäautot ole minnekään kadonnet.

113

891

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aulis_01

      pistä vielä linkki

      • Margaret_S

        Kävinpä kokeilemassa minäkin. Olivat laittaneet kitkat alle, mutta melu oli todella huumaavaa. Ei nappaa.


      • olet nolo trolli
        Margaret_S kirjoitti:

        Kävinpä kokeilemassa minäkin. Olivat laittaneet kitkat alle, mutta melu oli todella huumaavaa. Ei nappaa.

        Missähän olet käynyt kokeilemassa, tiettävästi ei ole maassa yhtään kappaletta asiakkaiden koeajossa. Maahan tulee joskus maaliskun jälkeen.


      • kale_jns

        käy vaan skoodan sivuilla katsomassa


    • super-pee

      on tuo ihan hyvä vaihtoehto rabidille

      • anssi-g

        vai olisko tuo siti-gou ketterämpi, meinaan kävin ottaa tyypit ja pistää miettimään


      • anssi-e
        anssi-g kirjoitti:

        vai olisko tuo siti-gou ketterämpi, meinaan kävin ottaa tyypit ja pistää miettimään

        Voi teitä lapsia, ettehän te ole mitään Skodaa edes läheltä nähneetkään!

        Octavia, Rapid ja Citigo ovat ihan eri kokoluoka autoja ja eri käyttötarkoitukseen suunniteltuja joten niitä ei tietenkään voi vertailla keskenään.

        Vitsi- ja huuhaapalstat ovat ihan muualla, hus sinne.


    • repe11

      Kuka tuota nyt haluaisi ajaa vaikka varmasti onkin ajajan kulkuväline.

      Nimim. kaksin käsin ratista kiinni (toivottavasti ei muoviratti petä)

      • kyl-määki

        Äläs ny, olin jostakin lukevinani, että Albaniassa myydään jo ei-oota.


      • ost-wald
        kyl-määki kirjoitti:

        Äläs ny, olin jostakin lukevinani, että Albaniassa myydään jo ei-oota.

        itäblokin autona se sopiikin hyvin albanialaisten olemukseen


      • jurgen w
        ost-wald kirjoitti:

        itäblokin autona se sopiikin hyvin albanialaisten olemukseen

        Aivan ja nykyisin myös Saksassa esim turkkilaiset kuolaavat perinteisen itäauto skoodan perään.


      • mehmet-
        jurgen w kirjoitti:

        Aivan ja nykyisin myös Saksassa esim turkkilaiset kuolaavat perinteisen itäauto skoodan perään.

        aivan totta, mutta skeidan vaihteisto on täytttä tuubaa :-))


      • itäblokkiaeiole
        mehmet- kirjoitti:

        aivan totta, mutta skeidan vaihteisto on täytttä tuubaa :-))

        Eiköhän se vaihteisto, kuten muutkin palikat tule samasta tehtaasta kun muillekin konsernin merkeille, vai väitätkö ihan vakavissasi että Seatin tai Volkkarin vaihteisto saa tehtaassa erityishuomiota, Skodan vaihteistot murjotaan lekalla toimimattomaksi.
        Mistä teitä peeloja oikein sikiää? (erään kaltaisesi Skodauskovaisen kommentti).


      • skodapeelolle
        itäblokkiaeiole kirjoitti:

        Eiköhän se vaihteisto, kuten muutkin palikat tule samasta tehtaasta kun muillekin konsernin merkeille, vai väitätkö ihan vakavissasi että Seatin tai Volkkarin vaihteisto saa tehtaassa erityishuomiota, Skodan vaihteistot murjotaan lekalla toimimattomaksi.
        Mistä teitä peeloja oikein sikiää? (erään kaltaisesi Skodauskovaisen kommentti).

        Etkö peelo tiedä että skodan DSG vaihteistot tulevat Kiinasta.


      • peelolleee
        skodapeelolle kirjoitti:

        Etkö peelo tiedä että skodan DSG vaihteistot tulevat Kiinasta.

        Mistä ne tulevat Audille, WV:lle, ja Seatille, kero kun kerran tiedät? Peelo?


      • Phan khan
        skodapeelolle kirjoitti:

        Etkö peelo tiedä että skodan DSG vaihteistot tulevat Kiinasta.

        Jaa, en tiennyt tota. Jos oikein Kiiinasta Skodan DSG vaihteet tulee, niin oikein hyvä. Kiinassa on palkat kohdallaan ja kiinalaiset tekee töitä ahkerasti teollisuustyöläiselle sopivalla palkalla.

        Hyvä hyvä! ! ! Suunta on ehdottomasti oikea. Palkka työn mukaan.


      • Maailmanmatkaaja.
        ost-wald kirjoitti:

        itäblokin autona se sopiikin hyvin albanialaisten olemukseen

        Olen muuten oikeasti matkustellut Albaniassakin pari viikkoa reissuillani.
        En muista nähneeni yhtään paikallista Skodaa. Mutta Mersuja riittää aivan määrättömästi, suuri osa henkilöautokalustosta. Käykääpä katsomassa - matkailu maailmalla avartaa!

        (Toki provoterolta ei voi edellyttää tietoa, että vuosikymmeniä sulkeutuneena diktatuurina elänyt valtio Italian ja Kreikan rajalla ei kuulunut ns. itäblokkiin vaikka oli vuoroin Neuvostoliiton, vuoroin Kiinan liittolainen ja lopulta hallitsijan mielestä koko muu maailma oli maan vihollinen ...)


    • ei Toyotan myyjä

      Ja toisaalla todetaan, että rengasmelua kuuluu tietyillä pinnoilla, mutta ei ole mitenkään häiritsevää.

      • hyvä itä skoda

        Hienosti Skoda pitää yllä vanhaa itäauto perinnettä.
        Täyden kympin itäauto itäblokista.


      • itäblokkiaeiole
        hyvä itä skoda kirjoitti:

        Hienosti Skoda pitää yllä vanhaa itäauto perinnettä.
        Täyden kympin itäauto itäblokista.

        itäblokkiaeiole


      • idän-ihme-skeida
        hyvä itä skoda kirjoitti:

        Hienosti Skoda pitää yllä vanhaa itäauto perinnettä.
        Täyden kympin itäauto itäblokista.

        Kyllä itäblokin autolle pitää 10 antaa!!!


      • skodat idästä

      • itäblokkiaeiole
        skodat idästä kirjoitti:

        Vaikkei itäblokkia olisikaan, silti aito itäauto Skoda on.

        http://www.smartmotorist.com/motorist-news/skoda-octavia-entirely-made-in-russia.html

        Miten tuo linkkisi todistaisi yhtään mitään, onhan siellä Venäjällä yksi Skodan kokoonpanotehtaista, samassa tehtaassa kootaan toistakin "aitoa itäautoa" siis Wolkkaria.
        Kiitos että ymmärsit tuon tosiasian ettei itäblokkia enää ole, ymmärtäisitpä vielä senkin tosiasian mitä itäautot olivat kauan sitten.


    • konelan x asiakas

      JOS olisit lukenut tuon jutun kokonaan, etkä lainaisi vain yhtä lausetta olisit huomannut että koeajossa oli ns. nollasarjan autot, ei tuotantomallit eikä se ajomelukaan mitään arsytyskynnystä ylittänyt.
      Pitää vain saada väkisin yhden merkin imagoa negatiiviseksi ja kertoa siitä vielä väärällä palstalla.

      • pakko uskoa

        Skoda on itäauto.
        Kuten jutussakin otsikkona, Skoda Octavia täysin made in Russia


      • itäblokkiaeiole
        pakko uskoa kirjoitti:

        Skoda on itäauto.
        Kuten jutussakin otsikkona, Skoda Octavia täysin made in Russia

        Kuten jokainen täysijärkinen ymmärtää, mitkään nykymerkit eivät ole "täysin" made in jotain, kyllä niitä osia roudataan ympäri maapallon, kokoonpanotehtaat nyt sijaitsevat missä mikin, mutta esim. noihin itäautoaikoihin ei enää ole paluuta.
        Väitätkö esim että tuossa kokoonpanotehtaassa kasattu WV on itäauto?
        Esm. edes silloin neuvostoaikaankin Lada ei todellakaan ollut täysin made in CCCP.


      • itäblokki on
        itäblokkiaeiole kirjoitti:

        Kuten jokainen täysijärkinen ymmärtää, mitkään nykymerkit eivät ole "täysin" made in jotain, kyllä niitä osia roudataan ympäri maapallon, kokoonpanotehtaat nyt sijaitsevat missä mikin, mutta esim. noihin itäautoaikoihin ei enää ole paluuta.
        Väitätkö esim että tuossa kokoonpanotehtaassa kasattu WV on itäauto?
        Esm. edes silloin neuvostoaikaankin Lada ei todellakaan ollut täysin made in CCCP.

        Skoda on selvä Venäjän tuote, siitä ei ole epäilystäkään.
        Sen nyt tajuaa jokainen kuultuaan nimen Skoda.
        Skoda, siinä nimi joka kuullostaa täysin pöljältä.


      • itäblokkiaeiole
        itäblokki on kirjoitti:

        Skoda on selvä Venäjän tuote, siitä ei ole epäilystäkään.
        Sen nyt tajuaa jokainen kuultuaan nimen Skoda.
        Skoda, siinä nimi joka kuullostaa täysin pöljältä.

        Ihan ite kuulostat täysin pöljältä, kaikki täysipäiset tajuavat, että Skoda on Tsekkiläinen merkki, kasataan sitä sitten missäpäin maailmaa hyvänsä.


      • Peppi P
        itäblokkiaeiole kirjoitti:

        Ihan ite kuulostat täysin pöljältä, kaikki täysipäiset tajuavat, että Skoda on Tsekkiläinen merkki, kasataan sitä sitten missäpäin maailmaa hyvänsä.

        Tarkoitit kai, että skooda tsekkiläinen itäauto-merkki, joka menekki esim Albaniassa ja Bulgariassa on nykyisin todella kovaa, ainakin tilastojen mukaan.


      • kirgiisia
        itäblokkiaeiole kirjoitti:

        Ihan ite kuulostat täysin pöljältä, kaikki täysipäiset tajuavat, että Skoda on Tsekkiläinen merkki, kasataan sitä sitten missäpäin maailmaa hyvänsä.

        Kirgiisitkin pitävät skodaa täysin venäläisenä autona kun eivät ole ikinä kuulleetkaan mistään tsekistä.


      • kansojahan riittää
        kirgiisia kirjoitti:

        Kirgiisitkin pitävät skodaa täysin venäläisenä autona kun eivät ole ikinä kuulleetkaan mistään tsekistä.

        Entäs hatsit, mantit, tutsut, hutut, hutsut, romanssit, savolaiset, hämäläiset, ja grönlantilaiset?


      • hanti mansisk
        kansojahan riittää kirjoitti:

        Entäs hatsit, mantit, tutsut, hutut, hutsut, romanssit, savolaiset, hämäläiset, ja grönlantilaiset?

        toki, toki; tosin tutsien halusta ajaa itäautolla esim skoodalla ei taida olla mitään tilastoja...


      • itäblokkiaeiole
        hanti mansisk kirjoitti:

        toki, toki; tosin tutsien halusta ajaa itäautolla esim skoodalla ei taida olla mitään tilastoja...

        Kuvitteletko, että noilla peeloilla, jotka tätä palstaa saastuttavat kirjoituksillaan on jotain tilastoja käytettävissään, kyllä ne tilastot tulevat sieltä korvien valisestä autiomaasta.
        Sinne Afrikkan ei taida noita itäautoja riittää, lehdissä kysellään japanilaismerkkeja, jotka suurella todennäköisyydellä päätyvät Afrikan markkinoille.
        Itäautot alkavat olla jo pääosin sulatettuja tai sitten harrastajien hallussa


      • skoda vapaa alue
        itäblokkiaeiole kirjoitti:

        Kuvitteletko, että noilla peeloilla, jotka tätä palstaa saastuttavat kirjoituksillaan on jotain tilastoja käytettävissään, kyllä ne tilastot tulevat sieltä korvien valisestä autiomaasta.
        Sinne Afrikkan ei taida noita itäautoja riittää, lehdissä kysellään japanilaismerkkeja, jotka suurella todennäköisyydellä päätyvät Afrikan markkinoille.
        Itäautot alkavat olla jo pääosin sulatettuja tai sitten harrastajien hallussa

        Tiesitkö että Afrikassa ajellaan etelä-autoilla?
        Siellä ei haittaa vaikkei itäblokkia olisikaan.
        Skodiakaan ei etelässä valmisteta.


      • itäblokkiaeiole
        skoda vapaa alue kirjoitti:

        Tiesitkö että Afrikassa ajellaan etelä-autoilla?
        Siellä ei haittaa vaikkei itäblokkia olisikaan.
        Skodiakaan ei etelässä valmisteta.

        Tiesitkö, että tuo sepustuksesi ei kertonut yhtään mitään,eikä varsinkaan kuulunut itäautopalstalle.


      • matti-inkeri
        itäblokkiaeiole kirjoitti:

        Tiesitkö, että tuo sepustuksesi ei kertonut yhtään mitään,eikä varsinkaan kuulunut itäautopalstalle.

        Kuuluupas oikein hyvin, katsos, täällä kirjoitellaan itäblokin autoista, esim skoodista.


    • 4,,,,

      isälläni olijo vuonna1965 ,skoda 1000mb,onkojo muuttuneet paremmaksi,sittenoli uusiskoda v1969

      • viisaan näköinen

        Skoda 1000mb oli kaikkein viisaimman näköinen skoda.


      • jippo-ogcu
        viisaan näköinen kirjoitti:

        Skoda 1000mb oli kaikkein viisaimman näköinen skoda.

        olikohan hiljaisempi kuin nämä nykyiset itä-skoodat


    • manne-kiini

      Eipä tuo ole mitään uutta. Tyypillinen itäblokin-auto; on melua, vanhaa tekniikkaa jne.

      • antti-poik

        Samaan kastiin menee citi-gout ja rapitit, todella julmaa mökää.


      • jore-jokelasta
        antti-poik kirjoitti:

        Samaan kastiin menee citi-gout ja rapitit, todella julmaa mökää.

        Kyllä rengasvalinnallakin on merkitystä esmes paarumit istuu tuohon koppaan tosi hyvin.


      • asko-paskoo
        jore-jokelasta kirjoitti:

        Kyllä rengasvalinnallakin on merkitystä esmes paarumit istuu tuohon koppaan tosi hyvin.

        Itäautoon sopii parhaiten itäblokin renkaat.


      • paarumit
        jore-jokelasta kirjoitti:

        Kyllä rengasvalinnallakin on merkitystä esmes paarumit istuu tuohon koppaan tosi hyvin.

        Paarumit ovat SAKSALAISIA renkaita, ks.TM nro. 5/2013.
        Toki SALAISRENKAAT sopivat SAKSALAISautoon erinomaisesti.


    • liikunta helpottaa!

      Ja nyt kun alan lehdet ovat ocun testanneet, nii tovat todenneet sen olevan hiljaisemman kuin edeltäjänsä, eikä sitä ole haukuttu meluisaksi ollenkaan.
      No nämä trollithan tarttuvat heti johonkin talouslehden tai ihan mihin vaan jos pääsevät sen avulla provoilemaan, sehän tässäkin ketjussa on se ydin.

      • delilah-ja

        No, mikäs lehti sen on nyt yhtäkkiä on hiljaiseksi todennut...? Jos entinen oli meluisa ja ja uusi vähemmän, verrattuna tähän edelliseen, ei se tarkoita että se uusi olisi länsiautojen rinnalla hiljainen.


      • taisto w
        delilah-ja kirjoitti:

        No, mikäs lehti sen on nyt yhtäkkiä on hiljaiseksi todennut...? Jos entinen oli meluisa ja ja uusi vähemmän, verrattuna tähän edelliseen, ei se tarkoita että se uusi olisi länsiautojen rinnalla hiljainen.

        Ei tuota tarvitse selitellä, meluisuus on itäblokin autojen tyypillinen ominaisuus.


      • Niinjoo:.
        taisto w kirjoitti:

        Ei tuota tarvitse selitellä, meluisuus on itäblokin autojen tyypillinen ominaisuus.

        .

        Miten se meluisuus niin kuin ilmenee???

        .


      • apina_
        Niinjoo:. kirjoitti:

        .

        Miten se meluisuus niin kuin ilmenee???

        .

        Katsele ympärillesi; tyypit ajelee kuulosuojaimet korvilla.


      • Tapiiri-okt
        apina_ kirjoitti:

        Katsele ympärillesi; tyypit ajelee kuulosuojaimet korvilla.

        tarinat kertoo että se on kuin zetorin kyydissä pari vuosikymmentä sitten


    • torpo-jorma

      Aivan tuossa olet oikeassa. Itäblokin autot ovat tulleet jäädäkseen...?

    • annastiinaksi

      skeidat uppoo suomessa ja albaniassa, ja toki saksassa turkkilaisten keskuudessa

      • jore-taas

        Tirana listaykkönen!!


      • Phan khan

        Uppoo uppoo!!

        Arvaas miks??

        Alkaa uppoomaan jokapuolella ja kaikille, kerronko vastauksen??


      • Phanto
        Phan khan kirjoitti:

        Uppoo uppoo!!

        Arvaas miks??

        Alkaa uppoomaan jokapuolella ja kaikille, kerronko vastauksen??

        Skoda on huipputuote edulliseen hintaan.

        Siks!!!


      • kazan kid
        Phanto kirjoitti:

        Skoda on huipputuote edulliseen hintaan.

        Siks!!!

        Aivan oikein, itaäblokin autojen aatelia! Mitä nyt vähän meluisa onkin...


      • åke-
        kazan kid kirjoitti:

        Aivan oikein, itaäblokin autojen aatelia! Mitä nyt vähän meluisa onkin...

        melu on itäautojen perusominaisuus...


      • acid-skåda
        åke- kirjoitti:

        melu on itäautojen perusominaisuus...

        Eipä taida enää muita todellisia itäblokin autoja ollakaan, joten vertailupohja on vähän hatara.


      • Veli _ Puoli
        acid-skåda kirjoitti:

        Eipä taida enää muita todellisia itäblokin autoja ollakaan, joten vertailupohja on vähän hatara.

        Meille riittää että niitä (itäblokin) merkkejä on yksi.


      • itä-blåkki
        Veli _ Puoli kirjoitti:

        Meille riittää että niitä (itäblokin) merkkejä on yksi.

        Skeida kertoo itä-blokista ihan kaiken, muotoilusta lähtien.


    • siti-rabid

      Menestysmalli, kova ajomelu, skooda. Siinä kunnon itäblokinauton resepti!

    • murea-jore

      Jotkut vaan saa kiksejä kun itäauton saa viedä kotiin.

      • tympaani

        ...mitään kiksejä, kun eivät paremmasta tiedä.


      • kis-kis
        tympaani kirjoitti:

        ...mitään kiksejä, kun eivät paremmasta tiedä.

        Mutta nythän on kyseessä kuitenkin itäautojen parhaimistoa!!!


    • kovaa on

      No eihän skoda mikään mersu ole, miksi sen edes pitäisi olla hiljainen? Halpa kansanautohan se on, eikä mikään herrojen kulkupeli.

      Octaviassa paljon matkustaneena minua on ihmetyttänyt sen kaikinpuolinen kovuus. Penkit ovat kivikovat ja jouset ovat kovat. Dieselin veto on vielä raakaa, tiedä sitten onko kyse kuskin ajotyylistä...

      Mutta jos muihin itäautoihin verrataan, skoda on varmasti paras. Tosin kyllä vanhan ladan jousitus on paljon mukavampi. Onko sitten skoda laadultaan ladan veroinen, sitä en osaa arvioida, kun en skodaa omista. Ladalla tuli aikoinaan ajeltua monet vuodet ja kyllä remonttiakin tuli tehtyä.

      • skoda-jamppa

        Kyllä tuon äänekkyyden kanssa pystyy ihan hyvin elämään, se on vaan tottumiskysymys.
        Sitä paitsi meidänkin kadulla noi skoodat on lisäntyneet kummasti, kun minä ensimmäisenä moisen laitoin kolmisen vuotta sitten.


      • Matti T
        skoda-jamppa kirjoitti:

        Kyllä tuon äänekkyyden kanssa pystyy ihan hyvin elämään, se on vaan tottumiskysymys.
        Sitä paitsi meidänkin kadulla noi skoodat on lisäntyneet kummasti, kun minä ensimmäisenä moisen laitoin kolmisen vuotta sitten.

        Onko nämä nyky Skodat sitten niin äänekkäitä kun verrataan muutaman vuoden takaisiin versioihin. Silloin t uo äänitaso oli kyllä pienoinen ongelma.


      • Vatik.
        Matti T kirjoitti:

        Onko nämä nyky Skodat sitten niin äänekkäitä kun verrataan muutaman vuoden takaisiin versioihin. Silloin t uo äänitaso oli kyllä pienoinen ongelma.

        Tämä viimeisin Oktaavia versio menee kärkeen melussa, testattu on!


      • Aapå
        Vatik. kirjoitti:

        Tämä viimeisin Oktaavia versio menee kärkeen melussa, testattu on!

        Ensin rokkaa ja sitten skeidaa! Siinä on tyypillinen itäblokin auton äänimaailma!


      • ErKKI
        Vatik. kirjoitti:

        Tämä viimeisin Oktaavia versio menee kärkeen melussa, testattu on!

        ei muuta kuin noise stoppia alustaan, niin taas kulkee


      • no-skeeda
        ErKKI kirjoitti:

        ei muuta kuin noise stoppia alustaan, niin taas kulkee

        Ei pysy kiinni!


      • venkula
        ErKKI kirjoitti:

        ei muuta kuin noise stoppia alustaan, niin taas kulkee

        Sen oikea nimi noize-stob


      • jore_taas
        venkula kirjoitti:

        Sen oikea nimi noize-stob

        ...vai olisikos se skeida-stop, buaaaa!


      • hoyter
        no-skeeda kirjoitti:

        Ei pysy kiinni!

        kuka pelle noita itäautoja ostelee...?


      • Tio_mil
        jore_taas kirjoitti:

        ...vai olisikos se skeida-stop, buaaaa!

        Tämä nyky skooda on kuin melkein kupee autoa ajaisi. Tuntuu yhtä huteralta, ja kyllä se äänekäskin on. Vähän liian äänekäs jopa itäautoksi.


      • Seikas
        Tio_mil kirjoitti:

        Tämä nyky skooda on kuin melkein kupee autoa ajaisi. Tuntuu yhtä huteralta, ja kyllä se äänekäskin on. Vähän liian äänekäs jopa itäautoksi.

        Kaikki itäblokin autot on äänekkäitä, siksi ajankin länsiautolla.


      • Arse-
        Tio_mil kirjoitti:

        Tämä nyky skooda on kuin melkein kupee autoa ajaisi. Tuntuu yhtä huteralta, ja kyllä se äänekäskin on. Vähän liian äänekäs jopa itäautoksi.

        Mites nämä itäblokin autot on lähteneet käyntiin näin pakkasella? Onko pitänyt kampea vääntää?


      • Kanelit
        Arse- kirjoitti:

        Mites nämä itäblokin autot on lähteneet käyntiin näin pakkasella? Onko pitänyt kampea vääntää?

        Ei näistä nykyisistä itäblokin autoista talviajoon. Nastareankailla melu huumaavaa! Lämpöä ei tule!


      • onksu-
        Kanelit kirjoitti:

        Ei näistä nykyisistä itäblokin autoista talviajoon. Nastareankailla melu huumaavaa! Lämpöä ei tule!

        Kertovat myös että vaihdelaatikoissa piilee ongelmia! Pitäskö nämä itäautot varustaa pelkästään manuaaliaskille?


      • torikauppias
        onksu- kirjoitti:

        Kertovat myös että vaihdelaatikoissa piilee ongelmia! Pitäskö nämä itäautot varustaa pelkästään manuaaliaskille?

        Lue otsikko "kansanauto" ja vieläpä "Itäblokista". Ei ne skeidat mitään premiumia ole. Normi laatu-hinta suhde.


      • rabdit
        torikauppias kirjoitti:

        Lue otsikko "kansanauto" ja vieläpä "Itäblokista". Ei ne skeidat mitään premiumia ole. Normi laatu-hinta suhde.

        Ihan normi itäautojanhan ne....


    • SKODISTI

      SKODA 120 OLI SITÄ VANHAA OSTBLOK HENKEÄ. EIKS TÄÄ OO ENEMMÄN VAG-AIKAKAUTTA. SKODA OCTAVIA FARMARI ON KYL SELLANEN ET SELLASNE OTTAS ITTELLEKKI

      • Jåre

        Ota vaan skeida jos itäblokin autot kiinnostaa!


      • jo-poik
        Jåre kirjoitti:

        Ota vaan skeida jos itäblokin autot kiinnostaa!

        Kyllä muuten kiinnostaisi mutta kun ajomelu on korviahuumaavaa!!!!


      • ^skeidaa-aa
        jo-poik kirjoitti:

        Kyllä muuten kiinnostaisi mutta kun ajomelu on korviahuumaavaa!!!!

        Älä selitä, skeidaan voi raksia korvaläpät lisavarusteena, bua-aaa!


      • Apila-a
        ^skeidaa-aa kirjoitti:

        Älä selitä, skeidaan voi raksia korvaläpät lisavarusteena, bua-aaa!

        No niin, nyt on kesärenkaat alla ja äänimaailma muuttui täysin.


      • Jnette
        Apila-a kirjoitti:

        No niin, nyt on kesärenkaat alla ja äänimaailma muuttui täysin.

        Mitkäs laitoit?


      • -yrpä-nen
        Jnette kirjoitti:

        Mitkäs laitoit?

        skeidan


    • möly kommari

      Tekniikanmaailma ja Tuulilasi ovat kertoneet asian olevan toisin. Niissä kummassakin on todettu Skoda Octavia luokassaan hiljaiseksi. Tekniikanmaailman numerossa 1/2014 todettiin vertailun ylivoimaisesti vähä meluisimmaksi.

      Kumpikohan tietää autoista enemmän tekniikanmaailma vai Taloussanomat. tietysti jos verrataan kymmenen kertaa kalliimpiin silloin voi asianlaita olla juuri noin.

      • äläbääni

        Juuri näin. Skooda ion itäblokin autoksi melko hiljainen.


      • möly kommari
        äläbääni kirjoitti:

        Juuri näin. Skooda ion itäblokin autoksi melko hiljainen.

        Mitkähän ovat itäautoja? kuuluvatko siis Toyota, Opel, Ford Hyundai ja VW myös itäautoihin? nämä olivat kyseisessä testissä Skodan lisäksi. Koska olen lukenut myös, että Chyrsler ja Chevrolet ovat meluisempia kuin vastaava Skoda nekin siis ovat itäautoja. Länsi autoja ei siis ole todellisuudessa olemassa vaan kaikki ovat itäautoja. Näinkö kuvittelet asioiden olevan?


      • Kartanlukija
        möly kommari kirjoitti:

        Mitkähän ovat itäautoja? kuuluvatko siis Toyota, Opel, Ford Hyundai ja VW myös itäautoihin? nämä olivat kyseisessä testissä Skodan lisäksi. Koska olen lukenut myös, että Chyrsler ja Chevrolet ovat meluisempia kuin vastaava Skoda nekin siis ovat itäautoja. Länsi autoja ei siis ole todellisuudessa olemassa vaan kaikki ovat itäautoja. Näinkö kuvittelet asioiden olevan?

        Tuo itäautomies on tulkinnut asian aivan oikein!

        KAIKKI autot on itäautoja. Meistä katsoen idän suunnalla ensiksi tulee jotkut Ladat ja muut, sitten kauempana Tojot, Hyundait, Kia.t jne. Jatketaan matkaa ja saavumme GM:n ja Fordin kotikentälle ja kaikista kauimpana itään kiertäen löytyy Englannin, Saksan ja lopulta myös Tsekkien&Slovakkien autotehtaat.

        Viimemainittujen tuotteita siis voi pitää oikein itäautojen itäautoina vaikka nuo viimeisetkin maat kartalla sijaitsevat meistä länteen ...

        Eri asia on sitten se jos ÄO ei vaan riitä mieltämään käsitettä "Itäauto". Silloin on jokapäiväisessä elämässä varmasti jo runsaasti muitakin haasteita.


      • j-ormanen
        Kartanlukija kirjoitti:

        Tuo itäautomies on tulkinnut asian aivan oikein!

        KAIKKI autot on itäautoja. Meistä katsoen idän suunnalla ensiksi tulee jotkut Ladat ja muut, sitten kauempana Tojot, Hyundait, Kia.t jne. Jatketaan matkaa ja saavumme GM:n ja Fordin kotikentälle ja kaikista kauimpana itään kiertäen löytyy Englannin, Saksan ja lopulta myös Tsekkien&Slovakkien autotehtaat.

        Viimemainittujen tuotteita siis voi pitää oikein itäautojen itäautoina vaikka nuo viimeisetkin maat kartalla sijaitsevat meistä länteen ...

        Eri asia on sitten se jos ÄO ei vaan riitä mieltämään käsitettä "Itäauto". Silloin on jokapäiväisessä elämässä varmasti jo runsaasti muitakin haasteita.

        Niin, tässähän puhutaan itäautoista joten unohdit tärkeimmän; Skooda on itäblokin autojen parhaimistoa!


      • möly kommari
        Kartanlukija kirjoitti:

        Tuo itäautomies on tulkinnut asian aivan oikein!

        KAIKKI autot on itäautoja. Meistä katsoen idän suunnalla ensiksi tulee jotkut Ladat ja muut, sitten kauempana Tojot, Hyundait, Kia.t jne. Jatketaan matkaa ja saavumme GM:n ja Fordin kotikentälle ja kaikista kauimpana itään kiertäen löytyy Englannin, Saksan ja lopulta myös Tsekkien&Slovakkien autotehtaat.

        Viimemainittujen tuotteita siis voi pitää oikein itäautojen itäautoina vaikka nuo viimeisetkin maat kartalla sijaitsevat meistä länteen ...

        Eri asia on sitten se jos ÄO ei vaan riitä mieltämään käsitettä "Itäauto". Silloin on jokapäiväisessä elämässä varmasti jo runsaasti muitakin haasteita.

        Ota selville missä mikin auto suunnitellaan. Skodat suunnitellaan suurelta osin Saksassa. Valmistusta on sitten useammassa maassa. Tiedätkö, että BMV:tä, Audia, Toyotaa, Fordia, Mersua ja Opelia ainakin valmistetaan Venäjällä. Varmaan monta muutakin merkkiä. Eivätkö nuo ole sitten kaikki ns. itäautoja. Venäjällä valmistettuja Fordeja on ainakin tuotu Suomeen. Siis itä Fordia.

        Slovenia ja Romania on myös suuria autojen valmistajia.
        Venäjällä toki suunnitellaan ja valmistetaan mm. Ladaa. Lada on vielä todellinen itäauto. Muut eivät sitä ole.

        Tiedoksi sinulle Kartanlukija: Neuvostoliitto hajosi jo neljännesvuosisata sitten. Itäblokkia ei ole enää olemassa. Herää jo tälle vuosituhannelle.


      • yrpänen
        möly kommari kirjoitti:

        Ota selville missä mikin auto suunnitellaan. Skodat suunnitellaan suurelta osin Saksassa. Valmistusta on sitten useammassa maassa. Tiedätkö, että BMV:tä, Audia, Toyotaa, Fordia, Mersua ja Opelia ainakin valmistetaan Venäjällä. Varmaan monta muutakin merkkiä. Eivätkö nuo ole sitten kaikki ns. itäautoja. Venäjällä valmistettuja Fordeja on ainakin tuotu Suomeen. Siis itä Fordia.

        Slovenia ja Romania on myös suuria autojen valmistajia.
        Venäjällä toki suunnitellaan ja valmistetaan mm. Ladaa. Lada on vielä todellinen itäauto. Muut eivät sitä ole.

        Tiedoksi sinulle Kartanlukija: Neuvostoliitto hajosi jo neljännesvuosisata sitten. Itäblokkia ei ole enää olemassa. Herää jo tälle vuosituhannelle.

        Hei peelo. Itablokki on ja pysyy, skeidasta en ole niin varma.


      • ei itäautoilija.
        yrpänen kirjoitti:

        Hei peelo. Itablokki on ja pysyy, skeidasta en ole niin varma.

        Itse olen sen ikäinen että en huoli Skoodaa.
        Nuoremmille jotka ei tiedä historiaa sopii käyttöautoksi.
        Halvan leimajan siinä on ja onhan se halvempi kuin muut VAG autot.


      • Aikuisten historiaa
        ei itäautoilija. kirjoitti:

        Itse olen sen ikäinen että en huoli Skoodaa.
        Nuoremmille jotka ei tiedä historiaa sopii käyttöautoksi.
        Halvan leimajan siinä on ja onhan se halvempi kuin muut VAG autot.

        Jaa, itsellä eläke muutaman vuoden päässä ja suosin Skodaa juuri sen takia että tunnen sen sekä myös Tsekin historiaa. Halvaksi en nykyskodaa sanoisi, hinta/laatu kylläkin kohdillaan ja laatuvertailuissa ollut jopa Volkswagen-yhtymän merkeistä Audin kanssa samoilla viivoilla jossain sakemannien autolehdessä. Juuri tuon takia hinnan ei tarvitsekaan olla halvin. Seatin saa vielä tonneja edullisemmin ja silloin tingitään oikeasti työn laadusta (Espanjan tekeleissä ainakin). Eipä oikein sen kauppa käy.

        Itäautopalstalla kun ollaan, Skodaa pidettiin itäblokin autoista laadukkaimpana joskus 50...60 -luvulla ja Octaviaa oli silloin runsaasti Suomessakin. Takatuupparien aikakauden voi huoletta unohtaa, se ei ollut Skodan itsensä tahtotila. Mutta osaaminen Skodalla säilyi, iso nimi konepaja- sekä jopa ydinvoimaloiden turbiiniosaamisessa sosialismin aikoihin.


      • Toyota Corolla

        Näinhän tekniikan maailma ja tuulilasi ovat todenneet, mutta kummatkin tekevät maksettuja vertailuja. Vaikka niissä sanotaan octavian olleen poikkeusellisen hiljainen näin ei tarvi olla. WAG group on ollut tunnetusti innokas maksamaan testivoitoista.

        Toyota Auris ja Corolla ovat todellisuudessa varmaan kokoluokkansa hiljaisimmat autot. Muutenkin paljon edellä Eurooppalaisia ja jenkkiautoja. Senlaisesta mukavuudesta ja ajettavuudesta minkä toyota tarjoaa voivat muiden merkkien omistajat vain haaveilla. Toyota on maailman kuulu kestävyydestään. Muilla tuo kestävyys on vähän niin ja näin. Siksi Toyota on maailamn eniten myyty ja arvostettu automerkki.


      • monesko nikki menoss
        Toyota Corolla kirjoitti:

        Näinhän tekniikan maailma ja tuulilasi ovat todenneet, mutta kummatkin tekevät maksettuja vertailuja. Vaikka niissä sanotaan octavian olleen poikkeusellisen hiljainen näin ei tarvi olla. WAG group on ollut tunnetusti innokas maksamaan testivoitoista.

        Toyota Auris ja Corolla ovat todellisuudessa varmaan kokoluokkansa hiljaisimmat autot. Muutenkin paljon edellä Eurooppalaisia ja jenkkiautoja. Senlaisesta mukavuudesta ja ajettavuudesta minkä toyota tarjoaa voivat muiden merkkien omistajat vain haaveilla. Toyota on maailman kuulu kestävyydestään. Muilla tuo kestävyys on vähän niin ja näin. Siksi Toyota on maailamn eniten myyty ja arvostettu automerkki.

        Terohan on aloittanut melkisen kamppanjan Toyotan puolesta. Olet peräti myyjä vai pelkästään pettynyt Corollan omistaja perustelemassa valintaansa?
        Teron perinteinen vetohan tuo maksettu testi salaliittoteoria on ja niin loppuun kaluttu.


    • hyvä Röllit

      tässä ikivanhassa aloituksessa näkee kun uskoo jotain Talousanomien autojuttuja, kuinka paljon metsään mennään.
      Kaikissa vertailuissa ja testeisä Ocu on ollut hiljaisin tai hiljaisimpien joukossa luokassaan.

      • Jorma_S

        Pointti on kyllä se että Skêida on itäauto. Bonuksenna saa tuon meluisuuden.


      • Jåre Å
        Jorma_S kirjoitti:

        Pointti on kyllä se että Skêida on itäauto. Bonuksenna saa tuon meluisuuden.

        Sanoisinpa jopa että itablokinauto. Tuo blokki sana kuvaa niin kivasti mm pysähtyneisyyttä.


      • lopettekaa jo
        Jåre Å kirjoitti:

        Sanoisinpa jopa että itablokinauto. Tuo blokki sana kuvaa niin kivasti mm pysähtyneisyyttä.

        Ainoa pysähtyneisyys on aivoissas.


      • yrpä
        lopettekaa jo kirjoitti:

        Ainoa pysähtyneisyys on aivoissas.

        Kuules jorma, nyt kyllä puhutaan itäblokin autoista, skoodista!


      • lopettakaa jo
        yrpä kirjoitti:

        Kuules jorma, nyt kyllä puhutaan itäblokin autoista, skoodista!

        Kuules jorma, ainoa pysähtyneisyys on aivioissasi!


    • ihan keijo

      Kiva kun muutkin kuin autolehdet huomivat itäautomaailman kehitystä.

      • näin meillä

        Itäblokin autot esim skooda on ihan ok vehkeitä, vähän nukkavieruja, mutta vie paikasta toiseen.


      • vemputus
        näin meillä kirjoitti:

        Itäblokin autot esim skooda on ihan ok vehkeitä, vähän nukkavieruja, mutta vie paikasta toiseen.

        ja tekniikkaakin voisi nykyaikaistaa - tosin vanhahko tekniikkaa kuuluu itäauton imagoon.


    • -tumppu-jore

      ja hiekan ruskea on väri! Tyypillinen jononvetäjä maanteillä!

      • köntsä

        ...KORVIAHUUMAAVA MELU!!! Nimittäin skeidassa.


      • keskis
        köntsä kirjoitti:

        ...KORVIAHUUMAAVA MELU!!! Nimittäin skeidassa.

        Ei mitään uutta. Tuo on tyypillistä itä autoille.


      • r-apitti

        Mikä siinä oikein on, että skeidaan tulee vesi sisään...? Minä vaan kysyn.


    • itäblokkiaeiolke

      Siis kuka idiootti velä kirjoittelee saksalaiskonsernin toisessa NATOmaassa kasatuista autoiata itäautopalstallä? On siinä joillai palikat pahasti sekaisin!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

      Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      3
      2718
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      158
      1341
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1165
    4. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      1028
    5. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      207
      1000
    6. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      18
      996
    7. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      974
    8. Haluaisin vain varmistua

      Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      899
    9. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      297
      885
    10. Olet sä silti

      Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      875
    Aihe