Hukassa... :c

luuseri(ko)?

Olen 8.-luokkalainen tyttö ja minua on kiusattu nyt lähes yhdeksän vuotta. Olen masentunut, minulla on toistuvia paniikkikohtauksia ja sairastan bulimiaa.
Minulla on vaikeuksia koulussa; saan kokeista vitosia, vaikka yrittäisin kuinka lukea. Keskiarvoni on tippunut 8.3:sta 7.1:een vuodessa. Jokin aika sitten vielä unelmoin kuvis lukioon menosta, mutta keskiarvollani ei voi kehuskella.
Oon kyllästynyt itseeni ja elämääni. Onnistun aina pilamaan kaiken jotenkin. Riitelen jatkuvasti vanhempieni kanssa ja onnistun tuottamaan heille pettymyksen kerta toisensa jälkeen.
Minua pelottaa mennä kouluun, tai mihin tahansa muualle, missä joku tuttuni voi nähdä minut. Häpeän itseäni. Olen yrittänyt miellyttää muita jo vuosia, mutta joku minussa on niin vastenmielistä, ettei kukaan halua olla kanssani.
Ainoa kaverini aikoo vaihtaa koulua ja jään lopullisesti yksin, mikä pelottaa minua. Tämä kyseinen kaverini jättää minut yksin, aina kun on väleissä erään toisen tytön kanssa. Olen silti iloinen, että minulla on edes joku.
Pelkään syömistä; koen olevani huono ihminen, jos syön vähäkään liikaa. Tätä on jatkunut viidenneltä saakka, enkä jaksaisi enää välittää siitä, mitä syön, mutta siitä on tullut tapa, enkä pääse siitä eroon.
Viiltelin ensimmäisen kerran myöskin viidennellä. En ole ylpeä tekemisistäni, mutta se helpottaa oloani hetkeksi, jonka jälkeen minulle tulee entistäkin hirveämpi olo.
En enää jaksaisi yrittää, mutta en halua antaa kiusaajilleni uutta mahdollisuutta nauraa minulle. Olen kertonut vanhemmilleni, mutta he eivät ottaneet minua tosissaan. Äitini vain luultavasti nauroi vääränä minulle ja unohti koko asian. Minusta tuntuu, ettei hän välitä minusta enää. Olen ihan hajalla, enkä tiedä, mitä minun pitäisi tehdä...

9

73

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JokuNimimerkki12345

      Koita kestää. Parempaa neuvoa en osaa sanoa, jos kertoisit kuinka sinua kiusataan voisi olla helpompaa auttaa sinua.

      • luuseri(ko)?

        Minua haukutaan, tönitään ja kampitaan. Päälleni syljetään ja perääni huudellaan.


    • tpoam

      Jaksa. Usko vain, ei sillä, mitä sinulle koulussa tapahtuu tai mitä numeroita saat, vaikuta paljonkaan tulevaisuutesi. KUNHAN VAIN JAKSAT; JA USKOT ITSEESI: SELVIÄT KYLLÄ.

    • feels-so-familiar

      Voi ei. :c Oon itekin 8.-luokkalainen ja kärsin kanssa vittuilusta, syrjinnästä ym..
      Mua ei oo kiusattu noin kauaa eikä tätä voi oikein verrata tohon.. mut kuitenkin.
      En yleensä vastaa tämmöstä tai mitään, mut voitais jutella jne, jos vaan haluaisit.
      Lisää mun osote jos haluat ^^' [email protected]

    • Kohtalontoveri

      Koita jaksaa! Sun aikas tulee vielä. Ne kiusaajat ei sitä vielä tajua miten typeriä ovat, mutta usko pois niin kyllä ne sen vielä tajuavat ja pyytävät anteeksi. Koita panostaa myös siihen kouluun vaikka sulla onki nyt rankkaa. Pian ku sullakin koulu loppuu niin sitten voit vaikka muuttaa jonnekkin muualle missä ne kiusaajat eivät ole. Toivottavas täst oli edes jotai apuu sulle!

    • Maailma on julma

      Ehkä kannattaisi rohkeasti mennä keskustelemaan vaikka kouluterveydenhoitajalle ja kertoa koko tilanne. Jos hän ei ymmärrä niin sitten vain viet asiaa eteenpäin muille viranomaisille, jotka auttavat nuoria. Tärkeintä on, ettet jätä asiaa sikseen vaan uskallat kertoa ongelmistasi ja kiusaamisestasi aikuisille. He tietävät mitä tehdä.

      • luuseri(ko)?

        Vanhemmille tosiaan kerroin kiusaamisesta, bulimiasta, viiltelystä etc. ehkä puoli vuotta sitten, mutta ne sano vaan, etten saa välittää kiusaajista.
        Opettaja sekä terkkari tietää myöskin tilanteen..


    • Koita löytää jostain vielä voimia kertoa tunteistasi vanhemmillesi. Aikuiset ei aina ensimmäisellä kerralla tajua, mutta uskon että vanhempasi haluaisivat olla tukenasi. Jos vanhemmille tuntuu vaikealta puhua niin olisiko joku muu aikuinen esimerkiksi terkkari tai kuraattori, jolle voisit puhua? Olet uskaltanut jo tänne kertoa tilanteestasi, se on alku.
      Uskalla pitää itsestäsi!
      t.Meri, erityisnuorisotyönohjaaja Espoosta

      • luuseri(ko)?

        Kuraattori on yhden kiusaajan äiti, joten taidan jättää puhumatta ainakin hänelle. Terkkareihin en luota erään ala-asteella sattuneen jutun jälkeen...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      325
      3847
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      274
      2206
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      111
      1535
    4. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      94
      1390
    5. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1383
    6. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1247
    7. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1218
    8. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      49
      1058
    9. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      1054
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      66
      942
    Aihe