Avoliiton "velvoitteet"

En oikein löytänyt sopivaa palstaa mutta yritetään tätä.

Olen 20-vuotias ja avoliitossa mieheni kanssa. Olen sieltä täältä tutustunut miehen sukuun mutta suuri osa on vielä tutustumatta. Nyt iskikin kuukauden päähän Mieheni serkun häät. En ole kyseistä naista koskaan tavannut, kuulin hänestä ensimmäistä kertaa ja hänkään tuskin tietää minun olemassaolosta. Kyse on siis serkusta johon miehenikään ei pidä yhteyttä ollenkaan.

"Anoppini" kuitenkin keksi että minun täytyisi lähteä näihin häihin mukaan. Emme ole saaneet kutsua koko häihin, mutta "anoppini" sai joka sisältää tietenkin mieheni hänen veljensä ja siskonsa. Mieheni sanoi lähtevänsä juhliin, koska "on pakko" että ei kehtaa olla menemättäkään.

Onko velvoitteeni lähteä näihin häihin useamman sadan kilometrin päähän? Tuntuu todella oudolta mennä toisen häihin, joka ei edes tiedä nimeäni tai kuka olen..

11

371

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hävettää2

      Minä en ainakaan KEHTAISI mennä paikalle, jos en olisi saanut kutsua. ja tuskin kehtaisin kertoa sitäkään, että anoppi se meidät tänne rahtasi, toivottavasti ei haittaa.

    • tekopyhää

      En menisi häihin vaikka hän olisi se serkkuni koska yhteydenpitoa ei ole ollut muutenkaan.

    • No niin olisiko vähän noloa saapua paikalle "kutsumattomana ja tuntemattomana". Vaikka hääparille varmasti ilmoitettaisi mutta tuntuisi silti todella oudolta tulla paikalle. Ihanaa että jotkut on kanssani samaa mieltä. Tuntuu että muualta on tullut ihmetystä että miksei en menisi kun "olen perhettä"..

      Asia olisi toinen jos postiluukusta olisi tipahtanut kutsu edes miehelle avecin kera.. Mutta kutsu tosiaan tuli mieheni äidille ja "hänen perheelle" tietenkin. Luonnollista siis että mieheni menee yksin sisarustensa ja äitinsä kanssa, eikö?

    • ....................

      Menisin varmaan, jos anoppi on sopinut että voin tulla. Ja jos poikaystäväni kutsuttaisiin, niin saisin kai mennä sinne seuralaiseksi? Haluaisin kyllä ensin varmistuksen että järjestäjät tietävät minun olevan tulossa.

      Ei sinne varmaan pakko ole mennä jos ei halua, mutta hyvä tilaisuus tutustua miehen muihin sukulaisiin :)

    • just married

      En tiedä minkälaiset monen sadan hengen häät nuo ovat, mutta yleensä jokaiselle häävieraalle tulee oma kutsu, tai kutsu koskee korkeintaan avioparia, tai avec.- kutsu. Yleensä hääkutsut eivät ole yleisiä kutsuja, johon kuka tahansa voi mennä. Varsinkin, jos häävastaanotto pidetään paikassa, missä etukäteen pitää ilmoittaa vieraitten lukumäärä ja nuorta avioparia laskutetaan nuppiluvun mukaan tarjottavat.

      Aiheutat nolon tilanteen myös nuorelle avioparille, jos menet sinne kutsumatta tai ilmoittamatta.

      Neuvoni siis on, jätä häät väliin, ja viis veisaa anopistasi.

    • lifemocker

      etköhän sä voi ihan itse päättää lähdetkö vai et...

    • Ei ilman kutsua

      Olet oikeassa, ei "tarvitse" mennä. Oikeastaan on todella noloa mennä ilman omaa kutsua. Anoppisi on väärässä, jos kuvittelee että hän voi laajentaa kutsua nimettyjä laajemmaksi. Omissa häissäsni oli yli 20 vuotta sitten kolme tällaista "ei kutsuttua" "minä tulen" ihmistä, eikä kyllä ole ihmetys laantunut ja muistan heidät aina. Enkä niinkään positiivisesti.

    • mies vaan

      En mä menis ilman kutsua

    • ----------

      suotta sie ujostelet. kato elokuva kuokkavieraat ja ota siitä mallia 8)

    • ihme avoppi

      Ei häihin mennä ilman kutsua. Ei siellä ole edes välttämättä ylimääräistä tilaa. Ja mitä se hääpari sitten voi sanoa jos porukka alkaa soittelemaan että se ja se ja sekin vielä tulee? Tosi kiva heille sitten lähteä kieltämäänkään siinä puhelimessa, joo ei saa tulla. Jos nyt ylipäänsä ymmärtävät edes soittaa, just kuulin radiosta kuinka kaasot, bestmanit ja pitopalvelut olivat eräässä tilaisuudessa helisemässä kun joku rouva oli omin luvin laajentanut kutsun koskemaan aikuisia lapsiaan puolisoineen ja saivat sitten itkupotkuraivarit kun heille ei ollutkaan paikkoja ja nämä häiden "työväki" yritti sitten ratkoa asiaa ilman että konflikti tulisi yleiseen tai ainakaan hääparin tietoon. Kun ei olisi muistaakseni kelvanneet edes ne hätäpaikat syrjemmällä vaan olisi pitänyt pyöräyttää istumajärjestykset uusiksi kun tärkeämpinä ihmisinä kuuluvat siihen hääparin välittömään läheisyyteen.

      Kyllä niitä vieraita ja kutsuja yleensä on mietitty viikkokaupalla nuppi punaisena, sillä mennään mihin pari on mietteissään päätynyt ja sillä selvä.

    • Melkovarmasti "anoppini" on soittanut tälle morsiammelle, mutta mietin itsekin että kehtaako siinä alkaa kieltämään..? Tuskinpa. Taidan päätyä jo alunperin suunniteltuun lopputulokseen ja jättää menemättä häihin. Ei aiheudu turhaa hämmennystä ja noloja tilanteita.

      Jos minut joskus suku haluaa tavata niin laittakoon avec kutsun miehelleni seuraaviin juhliin tai tapaamisiin niin tunnen itseni silloin myös tervetulleeksi.

      Kiitokset vastauksista. Sain vähän lisävarmuutta siihen että minun ei todella tarvitse/kannata mennä paikalle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1305
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1217
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1155
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1070
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      56
      861
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      75
      751
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      682
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      681
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      669
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      646
    Aihe