Siellähän nykyään kaikki kunnalliset toimijat ilmoittavat paikat. Ja olettavat, että hakijat täyttävät sitten sen heidän laatimansa lomakkeen, missä kysytään mitä milloinkin, sama työnantajakin samoista, toistuvista ilmoituksista muuttaa joka kerta jotakin, milloin pitää ruksata että on henkilöllisyystodistus, milloin mikäkin todistus, ja milloin mitäkin.
MUTTA nämä TYÖNANTAJAT JÄTTÄVÄT HOMMANSA KESKEN. Sillä eivät sitten ilmoita VALINNAN TEKEMISESTÄ EDES SIELLÄ KUNTAREKRYSSÄ. Aina vaan on teksti HAKEMUSTEN KÄSITTELY, vaikka olis kohta jo puoli vuotta mennyt.
JÄTETÄÄN HOMMAT KESKEN!
Kiva leikkiä sen hakemuslomakkeen säätöjen kanssa, eikös vaan, mutta loppupeleissä jää sitten kaikki kesken.
KUNTAREKRY!
8
2909
Vastaukset
- fghxfghfghfgh
Eikös sen kuntarekryssä ilmoittamisen ja sitä kautta työpaikkojen hakemisen tarkoitus ole työnantajaankin nähden se, että homma helpottuu. Eli paikan täyttämisestä ilmoittaminen on kaiketi tehty aika helpoksi, eli ilmeisesti työnantajan edustajan ei tarvitse kuin kirjautua sisään ja muuttaa joku kohta ilmoituksensa suhteen, eli ilmeisesti ruksata joku teksti päteväksi - no, mitenkäs nyt noin, että ei sitten vaivauduta tekemään sitä viimeistä juttua?Että joo, unohdetaan koko prosessi sen jälkeen kun on joku otettu onnellisena töihin, mitäs niistä muista, jolle on haastattelun jälkeen sanottu että joo, tiedon saat sitten silloin ja silloin.
No, missäs se tieto viipyy. Tosin pitäähän se arvata, jos työntekijän piti aloittaa vaikka viime maanantaina, että kai se paikka on täytetty, vaikka kuntarekryssä hakemuksen perässä lukeekin: Hakemusten käsittely!
Meinaako se porukka käsitellä niitä hakemuksia hamaan ikuisuuteen asti!- Tulipa mieleeni
Eikös nämä julkisen sektorin paikat ja valitut henkilöt pidä ihan lainkin puitteissa myös ilmottaa julkisesti?
- just just.
Tulipa mieleeni kirjoitti:
Eikös nämä julkisen sektorin paikat ja valitut henkilöt pidä ihan lainkin puitteissa myös ilmottaa julkisesti?
Kuka jotain määräaikaisuuksia ilmoittelee julkisesti. Siksi toisekseen, julkinenhan tämä netti on. Kuntarekryssä pääsee katselemaan paikkoja kuka tahansa, samoin mol.fi:ssä. Määräaikaisten valinnasta nyt tuskin mihinkään virallisiin lehtiin laitetaan tietoja, saati työpaikan ilmoitustaululle tai kunnan ilmoitustaululle.
Mutta siis se, että hoitaisi sen kuntarekryn tilan kuntoon. Kun nyt sitten ne kesken olevat tehtävien täyttämiset näkyvät hakijan listassa. Katsos, kun hakija pääsee omilla sivuillaan näkemään hakemuksensa ja niiden tilanteen. Toki, kyllähän se kertoo kai työnhakijasta itsestään jos sillä on pitkä lista työhakemuksia jossakin kuntarekryssä tai muuallakaan. Mutta kertoo työnantajistakin, kun kerran niinkin helppo asia kuin yhden ruksin laittaminen jätetään tekemättä! On se iso vaiva!!!!!!! Ja saati mitä ne hakemusten käsittelyt kuukausien tai peräti kai kohta jo vuosien ajan tekevät jollekin kuntarekryn omille tietokannoille, miten ne kesken olevat siellä rekisteröityvät. Toki, sillä nyt ei ole mitään väliä, mitä joku tietokanta tykkää.
Mutta siis KUN EI HOIDETA HOMMIA LOPPUUN!!!!! Itse asiassa tekisi mieli soittaa tolle yhdelle, että joo, oletan että paikka on täytetty, että aloitti sitten uusi työntekijä, mutta te vaan käsittelette hakemuksia edelleen vai! - niinpä niin.....
just just. kirjoitti:
Kuka jotain määräaikaisuuksia ilmoittelee julkisesti. Siksi toisekseen, julkinenhan tämä netti on. Kuntarekryssä pääsee katselemaan paikkoja kuka tahansa, samoin mol.fi:ssä. Määräaikaisten valinnasta nyt tuskin mihinkään virallisiin lehtiin laitetaan tietoja, saati työpaikan ilmoitustaululle tai kunnan ilmoitustaululle.
Mutta siis se, että hoitaisi sen kuntarekryn tilan kuntoon. Kun nyt sitten ne kesken olevat tehtävien täyttämiset näkyvät hakijan listassa. Katsos, kun hakija pääsee omilla sivuillaan näkemään hakemuksensa ja niiden tilanteen. Toki, kyllähän se kertoo kai työnhakijasta itsestään jos sillä on pitkä lista työhakemuksia jossakin kuntarekryssä tai muuallakaan. Mutta kertoo työnantajistakin, kun kerran niinkin helppo asia kuin yhden ruksin laittaminen jätetään tekemättä! On se iso vaiva!!!!!!! Ja saati mitä ne hakemusten käsittelyt kuukausien tai peräti kai kohta jo vuosien ajan tekevät jollekin kuntarekryn omille tietokannoille, miten ne kesken olevat siellä rekisteröityvät. Toki, sillä nyt ei ole mitään väliä, mitä joku tietokanta tykkää.
Mutta siis KUN EI HOIDETA HOMMIA LOPPUUN!!!!! Itse asiassa tekisi mieli soittaa tolle yhdelle, että joo, oletan että paikka on täytetty, että aloitti sitten uusi työntekijä, mutta te vaan käsittelette hakemuksia edelleen vai!Kun haetaan (vaikkei tietysti sanotakaan) ahkeraa, tunnollista, sinnikästä, osaavaa, atk:n kanssa toimeen tulevaa tyyppiä, niin ei ole sitten tainnut homma onnistua sen rekrytoijan itsensä kohdalla, kun kerran yksinkertaisetkin työt jää kesken! Atk:n kanssa toimeen tulevaa, eli kaiketi sitten sitä tyyppiä, joka on syntynyt näppäimistö käsissään ja tietokoneen ruutu naamansa edessä, sehän se on joka osaa ja taitaa kaiken ja kaikkialla. Niin, osaa ainakin hiirtä, näppäimistöä, kosketusnäyttöä, ipadia ja facebookia käyttää, mutta osaako sen sen paremmin jotain sovellusta kuin sellainen joka nyt ei ihan ole syntynyt näppäimistö käsissään ja ruutu naamansa edessä, mitä! Toki sekin, että haastattelija kuvailee juuri tuollaisia tietokoneajan ihmelapsia, niin kertoo vain siitä, että haastattelijalla itsellään kaiketi on jonkinlaisia hallintavaikeuksia lukuisten ohjelmien suhteen joita työpaikalla kaiketi on käytössä, ehkä jopa jonkun wordin tai excelinkin suhteen vaikka olisi kuinka maisteri tai lisensiaatti! Sillä lailla....
Hyvä vitsi, eikös vaan! - Mollissa sama juttu
Ihan yhtä helposti tuo hoituu www.mol.fi -sivustolla. Kirjaudu sisään, muuta aikaisempaa ilmotusta (jos sellainen on) ja siinä se.
- uunoja!
Mollissa sama juttu kirjoitti:
Ihan yhtä helposti tuo hoituu www.mol.fi -sivustolla. Kirjaudu sisään, muuta aikaisempaa ilmotusta (jos sellainen on) ja siinä se.
??????
Siis, haluat kertoa meille, että ilmoituksen saa mol.fi:stä poistettua, jos paikka tulee täytettyä ennen ilmoituksen sovittua poistumista julkisuudesta?
No, tässä ei ole kyse siitä lainkaan. Vaan kyse on siitä, että työnantaja viitsisi pitää huolen, että hakemustiedot kaikille hakijoille päivittyvät rekrytointiprosessin edetessä. Katsos kun Kuntarekryssä rekisteröitynyt työnhakija saa itselleen listan kaikista Kuntarekryn kautta täyttämistä hakemuksistaan. Ilmeisesti siinä vaiheessa kun hakuaika menee umpeen, tulee hakemuksen perään merkintä "Hakemusten käsittely", ehkä jopa automaattisesti. Sen sijaan järjestelmä ei voi tietää, missä vaiheessa se paikka sitten on täytetty, eli pitäisi poistua tuo "Hakemusten käsittely" -merkintä ja tilalle tulla "Valintapäätös tehty" -merkintä. Eli työnantajan pitäisi itse sitten hoitaa tuo lopullinen rekrytointiprosessin päättäminen. Vaan tätä eivät tee. Minua ainakin häiritsevät ne keskeneräiset hakemukset siellä listassa. Ja vielä siis se, kun nämä rekrytoijat siinä haastattelutilanteessa niistä atk-osaamisista epäilyjä esittävät ja vielä se, että ollaan sitten niin hakevinaan säntillisiä ja osaavia ja täsmällisiä ja tarkkoja ja vaikka mitä ominaisuuksia omaavia työntekijöitä! Ja päätyvät kuitenkin sitten siihen, joka on vasta opettelemassa hommia - kun sillä on muka paremmat edellytykset oppia jotain vai!
Tämä oli toinen kerta mun kohdalla kun olen törmännyt haastattelijaan, joka epäilee, etten tässä kykene omaksumaan jotain saamarin järjestelmää siinä määrin kuin sitä työssä tarvitaan. Eka kerran oli kun tuli ihan uusi juttu koko organisaatiolle atk-ohjelman muodossa, sitä ennen kun oli vaan manuaalisesti hoidettu. No, kun ei täti itse osannut, niin sen mielestä ei kukaan muukaan. Ja kuitenkin tällä hakijalla on atk-ohjelmien kanssa pelaamista ollut jo 1990-luvulta lähtien vastaavissa hommissa! Ja töissä on tullut huomattua, että nämä rekrytoijat eivät kyllä itse hallitse Wordista tai Excelistä alkeellisiakaan toimintoja, niille kun jotain tekee esim. Excelin kaavoilla, niin ne tumpelot pyrkivät sitten itse menemään sorkkimaan niitä ja ovat sitten että voi ei........ ja ihan sama Wordin kanssa!
- Anonyymi
Kuntarekry on kuin Sote. Sinne uppoaa verorahat koska se on kunnallinen palvelu. Monentason kovapalkkaista johtajaa. Kun tein hakemusta, ihmettelin kysymysten laatua ja lähinnä ja sitä että vastaus luvattiin, ei tullut koskaan. Todella sekava ja suorastaan hämärä palvelu. Ihmettelen kuka sitä kautta työn löytää. Nettisivut kertoo hyviä lukuja, voiko olla. EI V O I.
- Anonyymi
Kunna ilmoittamiin työpaikkoihin olen hakenut varmaan 200 kertaa. Eivät koskaan pyydä haastatteluun vaikka olen pätevä hommaan koulutuksen ja työkokemuksen puolesta. Olen kuullut kaveriltani joka on kunnan teknisessä virastossa töissä että ne jotka päättää työntekijöistä niin aina niitten joku tuttu tai sukulainen saa työn. Olen tehnyt valituksiakin. Sitten siellä on selliaia tyyppejä jotka on alkoholisteja suunnilleen, saikulla usein ja laiskoja ihmisiä muutenkin Kaveri auraa teitä talvisin niin kuulemma saa ylitöitä paiskoa joka päivä jos haluaa koska muut on sairaslomalla.
Minua kunnollista alkotonta ei sinne töihin oteta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j492328- 262203
Katu täyttyy askelista...
Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.271545Näin susta unta
Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!161514- 1241427
- 191093
Tiedätkö nainen sen tunteen
Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.71974Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta
Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut117954Mikset päästä irti ja hae apua
Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad89944Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta
Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva333883