Neljän euron työkeikka

virtanen69

Kymmenien vuokratyötoimistojen (eri kaupungeissa) ja yli kuusi vuotta vuokratyötä tehneenä, törmäsin lopulta kaikkien aikojen uskomattomimpaan keikkaan. Tunnin keikka n. 10 kilometrin päässä asuinpaikastani, jonne joutuisin menemään bussilla (5e edestakaisin) ja palkkaa vähän päälle 9e miinus verot. Ja työ on vielä hoitotyötä ja vastuullista. Olen järkyttynyt...Lisäksi vaikka kieltäydyin keikasta järjettömän palkan takia, minua pommitettiin sähköpostilla ja puhelimella vielä useaan otteeseen (vaikka muita keikkatyöntekijöitä olisi jopa 35kpl) ja ihmeteltiin miksen ota keikkaa vastaan ja kieltäydyn siis työstä. (Apua herra Ihalainen, voisitteko nopeasti tehdä jotain nollasopimuslaisten hyväksi... )Aamulla selvisi myös, että keikkatyöläiset rekrytointiinkin sen takia, että työnantaja voisi myöhemmin valita niistä kokopäiväiset työntekijät ja jättää loput käytännöllisesti ilman työtä. Jonkin loistavan verukkeen varjolla tietysti ja sitten minua työtöntä taas syyllistettäisiin työkkärissä, sossussa tms. En jaksa enää...Olen tehnyt 45:ttä eri työtä, eikä mistään irtoa silti mitään pysyvää tai oikeudenmukaista duunia ja minulla on vielä korkeakoulututkinto. Joissakin vuokratyöyrityksissä on sentään sellainen sääntö, ettei alle neljän tunnin työkeikkaa voi tarjota.

7

333

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 2121

Lain mukainen minimityövuoro on 4 h. Liikkuminen kodin ja työpaikan välillä menee verotukseen. Jos vuoro alle 4 h, niin neljästä tunnista palkan kuitenkin saa.

• höpölöpö55

ei ole

• virtanen69

Enpä ole saanut. Eipä tulisi edes matkakorvauksia tuosta em. keikasta. Itse asiassa minulle ei ole pyynnöistäni huolimatta edes ilmoitettu tarkkaa tuntipalkkaa. Keikkapaikoille siirtymiseen on pahimmillaan annettu 5 minuuttia aikaa. Ja vielä kaupungin tarjoama työ. Ja on vain keikkakohtainen työsopimus, ei yleissopimusta tms. Jokakeikasta uusi sopimus. Olen niin pettynyt, koska vielä pidän työstä ja olen ollut ahkera ilmoittamaan käytettävyydestäni.

• virtanen69

Parasta oli vielä kun moitittiin etten ole ilmoittanut käytettävyyttäni oikein, vaikka ilmoitin sen neljä kertaa. Kolme kertaa viime viikolla ja vielä eri tavoin. Eivät ole saaneet aikaiseksi sähköistä systeemiä käytettävyyden ilmoittamiseen ja mitä turhia jos suurin osa vuokratyöläisistä potkaistaan pois parin viikon päästä. Meitä on siis 35 vaikka piti olla 20 ja piti olla pitkä työsuhde. Nyt olen tehnyt duunia kuukauden. Ja enkä todellakaan jokapäivä. Suomen työmarkkinat ovat suoraan sanottuna RIKOLLISET.

• Oliskohan....

Staffpoint?

• virtanen69

Ei ole, kun on kaupungin oma yritys. Staffpoint on paras kokemukseni tähän mennessä. Proffice ja tämä huonoimmat.

• virtanen69

Staffpointissa on valehdeltu kaikkein vähiten päin naamaa ja puhelimessa. Inhoan yli kaiken työnvälittäjien aivotonta valehtelua. Profficessa tämä oli erityisen tökeröä ja Profficen tamperelaisen työnvälittäjän kruunaisinkin valehtelijoiden ehdottomaksi kuningattareksi. Pidettiin niin kuin täytenä idioottina. Ja luultiin etten tajua missä mennään. Ja syötiin kaikki sanat. Staffpointissa maksetaan aina se neljän tunnin palkka vähintään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      136
      7499
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      166
      4512
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      57
      3522
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      511
      3298
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      297
      2174
    6. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1823
    7. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      1820
    8. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1593
    9. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      179
      1515
    10. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      15
      1456
    Aihe