Tämmöinen tuli eteen. Työkaveri on pilkkomassa tulevan kesälomani pätkiin. Ta on kehottanut loman pitämään tietyssä kuussa. Kun lomani pätkiintyy, se kuukausi ehtii kulua siten, että olen ollut noin viikon-vähän yli, lomalla.
Ilmoitin jo, työkamulle etten moista lomaa aio pitää ollenkaan, jos en voi normisti reissuun lähteä liki heti palaamatta.
Lomaani on kertynyt 2,5 päivää per kk. Pidin ta: n kanssa sovitusti hiljaisena aikana talvilomani jo pois.
Ta: n alun perin määrittelemä aika kesälomalleni on hiljainen aika kesästä kannaltani- Miten työkaveri voi määritellä kenenkään loman silpuksi, mistä ei ole mitään loman iloa?(Tekee työntekijänä ihan samaa työtä kuin minäkin olematta mikään esimies.)
Minä ajattelin kysyä vielä pomolta loma-ajat. Jos oikeasti on pätkitty, kysyn mitä itua on tuplana olla yhtaikaa vajaita duuneja tehden osittain...
loman pilkkominen
3
156
Vastaukset
- Työnantaja määrää
No eiköhän se ole kuule ihan se esimies/työnantaja, joka määrää lomien ajankohdat.
Jos yhtään lohduttaa, niin eräässäkin kunnassa ollessani pätkätöissä, piti lomat pitää pois ennen työsuhteen päättymistä. Koska kyseistä paikkaa ei voinut pistää kiinnikään pidemmäksi aikaa, niin olin sitten loppuajasta lomalla 1-2pv/viikko... - ........
Työkaveri ei päätä sinun lomistasi. Jos tilanne on sellainen ettei molemmat voi olla pois samaan aikaan, niin työnantaja päättää ajankohdat jos ette muuten pääsee sopuun asiasta.
Tässä kohtaa muistat, että ihan millaisiin pätkiin ei tarvitse suostua. Vähintään yksi 2 viikon jakso täytyy olla. Tämä voi mahdollisesti vähän riippua työehtosopimuksesta, metallilla ainakin näin. - 1234567
Jaa? Mutta kuin se sitten... Työkaverini ihan oikeesti haluaa pilkkoa lomani viikon ja alle viikon pätkiin.
Minulle tuskin kyseisenä jaksona on paljoa töitä- ja vaikuttaako näihin sopparimuoto- en ole vaki, täysiä viikkoja ei tule. Tilanne harmittaa minua paljon, olin ajatellut olla ainakin puolentoista viikon reisulla syntymäkotimaisemissa, mutta kaikki sinne varten suunnitellut paikan hoitotyöt pitänee nyt unohtaa.
Viimevuotisen loman kävi hyvin. silloinkin oli vastaavasti silputtavana, mutta lopulta sain pitää loman lähes kokonaan lomana.
Työkamuhan pätkii joka tapauksessa lomani miten haluaa, pomo kyllä on määritellyt loma-ajat kullekin, mutta monta vuotta virmalla olleella on veto-oikeus, asioihin, näinhän moni asia on pyörinyt.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1075081Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453333Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503175Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4352391Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2461473Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito121271- 761227
- 781221
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde311178Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1261086