Jakopäähuolto maksoi yli 680e.siitä huolimatta että olin itse ostanut osat,tosin jakohihna ja hihnojen kiristimet jouduttiin vaihtamaan toisenlaisiin,olisi tullut Wetterilläkin halvemmaksi kuin täällä Torniossa,alunperin keskusteltiin työnhinnaksi jotain 200-250e.nesteet mukaanluettuna,oli kyllä tosi pommi kun menin hakeen autoa.
HUH HUI
26
1134
Vastaukset
- jiojp
mikä pulju kyseessä?
- Kamu 1
Näytti käyttävän tuola T,pin pikahullossa,olivat perineet häheltä tuntitaksankin kahteen kertaan kun oli käyttäneet ulkona välillä niin ei olleet kuulemma saaneet muten ulos kuin kasaamalla jakopään välillä uudestaan,vaikka olivat sopineet puhelimessa että auto voi seisoa hihnan tuloon saakka siellä viikonlopun että sitä ei tarvi kasata välillä,tunnit 4,5h. 3,0h. näin laskun.
- kamu1
Olivat tilanneet samasta liikkeestä lyhemmän jakohinan,mekaanisen jakohihnan kiristimen sekä laturinhihnan kiristimen,joille oli tullut hintaa 297,80e.
ajoneuvon omistaja oli ostanut aiemmin hydraalisen kiristimen,jakoremmin,hammashihnan ohjairullan,vesipumpun ja wahler termostaatin,kaikki akuperäisosia hintaan,235,78e.joku tässä mättää,osista ei ollut näytetty kuittia korjaamolla. - Voi Vattu
törkeää nehän ois voinu kasata ja purkaa jakopään niin moneen kertaan kuin oisi ehtineet ja sitten laskuttaa auton omistajaa siellä torpin pikahuollossa,kai sitä nyt yhhden henkilöauton saa ulos ja sisään vaikka toisella autolla,työntämällä taikka taljalla jos tuntuisi kovin vaikeelta,ja tuskinpa korjaamo joutuu maksamaan isommat summat osista kuin yksityinen asiakas.
- remppaakos
Minulla on ollut sellainen ymmärrys näistä korjausaioista että kun työlle sovitaan hinta se myös pitää eikä nouse sen mukaan mitä siellä korjaamolla itsekseen touhutaan,olen ollut itsekkin autokorjaamolla aina välillä töissä,aina on hinta määrätty työlle etukäteen,eikä tunteja ole laskettu sen jälkeen vaikka mitä olisi tehty omasta halusta,esimerkiksi öljyn vaihto sillä on oma hintansa ja jos ei huoltomies löydä öljyroppua pariintuntiin niin ei siitä voi laskuttaa erikseen.
- 543565432
Pitää paikkansa. Kustannusarvio ei saa nousta 15% enempää alunperin ilmoitetusta.
http://oikeusjakohtuus.blogspot.se/2010/06/q-huollossa-aina-kusetetaan.html - Näin minä tekisin
543565432 kirjoitti:
Pitää paikkansa. Kustannusarvio ei saa nousta 15% enempää alunperin ilmoitetusta.
http://oikeusjakohtuus.blogspot.se/2010/06/q-huollossa-aina-kusetetaan.htmlAinahan voi kysyä asiaa kuluttajaasiamieheltä, että onko korjaamolla toimittu oikein.
- huh hui
Täytyy ehkä huomenna laittaa asia vireille jotta saan oikeutta asiassa,soittelenpas valtakunnalliselle kuluttaja-asiamiehelle,olen aiemminkin hänen kauttaanjoutunut hoitaan asioitani..
- ajoneuvotonasentaja
Mutta täytyykö korjauskustannusarvio pyytää paperille että tuo 15% pätee?
- neuvollinenasentaja
Ei tarvi.
Tuota, oiskohan paras että aloittaja ja sen kamu todistajana menevät käymään korjaamolla ja aloittaja neuvottelee ja pyytää selvitystä hinnoittelusta ja miksi se näin paljon maksoi. Turha näistä täällä on huudella ainakaan yritys nimeltä mainiten.
Jos saamasi selvitys ei tyydytä tai yritys ei suostu kohtuullistamaan mielestäsi liian kallista korjausta, soita kaupungille kuluttajaneuvontaan, siellä pitää lain mukaan löytyä kuluttajaneuvontaa antava virkamies.
Yleensä yrittäjä on äkäinen kuin karhu, jos hänen firmaansa netissä on turhaan haukuttu ja nyt kun menette sinne, tunnelma on "haastava". Toisaalta kannattaa sekä teidän että yrittäjän ottaa sovitteleva asenne. Se toki on totta, että ei asiakkaalta maksateta esim öljynvaihdosta kuin se 60€ mikä on sovittu, vaikka työ veisi 4 tuntia, se on yrittäjän asia kouluttaa työntekijä tai vaihtaa se osaavampaan, ettei tappiolla töitä tee.
Minä eräässä toisessa pohjoisen kaupungissa en tullut kysyneeksi autosähköliikkeessä tuntihintaa kun vein ongelman selvittämiseksi sen sinne klo 15. Lupasi katsella asiaa ja soitella huomenna. Soitti klo 11ja sanoi että ongelma löytyi ja on ratkaistu. Veloitus 5h x 85€. Silloin minäkin kirvasin. Paikan päälle sitten selvittämään asiaa. Molemmat tulimme kuitenkin vastaan neuvotellen ja maksoin 3,5h työstä.
Eli kysy tuntihinta etukäteen kun viet korjaamolle. Ja jos on ongelmia, mene todistajan kanssa käymään siellä selventämään asia, älä täällä huutele. Yrittäjillä ei täällä ole varaa kyllä sutta tehdä, se loppuu firman toiminta lyhyeen.- Customer is the king
"Yleensä yrittäjä on äkäinen kuin karhu, jos hänen firmaansa netissä on turhaan haukuttu...."
Turhaan? Onko mielestäsi tässä a) haukuttu b) turhaan?
On vain todettu, millaisen laskun väsäsivät.
Lisäksi, ehkei yrittäjän kannata ainakaan äkäinen olla. Koska neuvon alkuperäistä kysyjää näin: Jos se yrittäjä on siellä sulle kuin ampiainen, niin tuuppa kertoon sekin tänne palstalle, niin sana leviää.
Jos sen sijaan yrittäjä käsittelee valitukseksi asiallisessa järjestyksessä ystävällisesti ja huomaavaisesti, niin kerro toki se tännekin ja yrittäjä saattaa vielä pystyä maineensa pelastamaan.
Näin minä Mikko asiat yrittäjänä hoitelisin. Ole sinä vain se vihainen karhu (noh, etpä sinä ole yrittäjäkään...et menestyisi)
- huh hui
joo jakopään huollolle kaksi eri aikaa laskutettuna samassa laskussa,3 tuntia ja 4,5 tuntia eli 7,5 tuntia työaikaa,en tiedä onko siinä laskettu työajaksi myös kotona oleilut ym.
- volvo s40
Miepä vaihatin jakopään volvo S40:seen keminmaan Vianorilla. arvio oli 380 e ja maksoin 375e. palvelu oli hyvä. siellä teetän tästä lähin kaikki rempat..
- ?-?
Jaa Vianorillako on myös alettu korjaamaan muutakin kuin renkaita ... Osaavatkohan käsitellä uudempiakin autoja?
- huh hui
siinä meni oikeinpäin laskuasiat,en minäkään tuonne enää uskalla viedä,oli tarkoitus alunperin teettää enemmänkin huoltojuttuja siellä mutta ei enää tohdi, L.Lohiniva on ollut aina rehellinen ja halpa,sinne siis,jos eivät ehdi niin täytyy kysyä siltä Vianorilta. Volvo se on minullakin S80.
- rommeli4
Vaihtakaa mersut nii ei tarvi murehtia hihnojen takia
- no joo
rommeli4 kirjoitti:
mutta ku laittaa mesen niin sitte joutuu ramppaamaan hitsarilla korjaamassa ruostevaurioita
- pekkomiespoka
rommeli4 kirjoitti:
Kyllähän ketjukone aina tuntuu turvallisemmalta,mutta kyllä hihnavehkeenkans pärjää ihan hyvin eihän sitä joka huollossa tarvi vahitaa,harvoin minullakaan on sama auto niin kauan että ehtisin ajaa sillä 120000-160000 km.hihnanvaihtoväli,volvo S80
- huh hui
Missähän voisi vaihdattaa automaattivaihteistoöljyt halviimmalla,voiko ATF öljyjä ostaa jostain esim 10L,n astioissa vai onko ne aina noissa 1L,n purkeissa,ajattelin jos vaihtaisin itse,autossani on muistaakseni vaihteistoöljytilavuus 12L,aa,oli juttua siellä missä vaihdatin jakopään osatkin jotta vaihdettais nekin siellä jälkeenpäin,mutta ei se enää siellä minua kiinnosta,tulisi maksamaan mitä lie.
- 2 x ATM pihassa
huh hui
"Automaattilootan öljytilavuus 12L"
Vaikka ostaisit 12L et saa niitä kaikkia itse vaihdettua - jos sinulla ei ole tarvittavia laitteita.
Automaatilootan öljypropusta ei tule ulos edes puolta tuosta määrästä - jos haluaa kaikki vaihtoon se pitää huuhteluttaa jossain korjaamolla jossa laitteet on. Suurin osa öljystä ei ole öljypohjassa kuten moottorissa, se on kierrossa laatikon sisällä ja turbiinissa.
Kaikki normaalit, myös merkkihuollot vaihtavat automaattilootaan vain sen mitä propusta ulos tulee - jos muuta ei sovita. Sitä ei tietenkään mainosteta liikaa. - huh hui
näinhän asia on,olen itse vaihtanut esim.Stratukseen vaihteistoöljyt eikä tosiaan tullut kuin jotain puolet,mutta kun on tuollainen käytettynä ostettu auto niin ei oikein tiedä mikä öljy sinne on aiemmin laitettu joten se täytyisi saada vaihettua kaikki,vai onko niissä öljyissä haittaavaa eroavaisuutta jotka on tarkoitettu tiettyyn automerkkiin,kun tuohonkin on tarjolla netissä erifirmojen öljyjä joiden hintaluokka vaihtelee useita euroja litraakohden,noihinhan on laitettu eritehtaan lootia,huoltokirjassakaan ei ole mitään merkintää vaihteistoöljyistä,näyttävät jo aika käytetyiltä mittatikussa ja on alarajassa.
- tosi huh hui
Käsin Haaparannala volvon huoltoliikkeessä kysäseen sitä vaihteistoöljynvaihtoa niin ensi viikolla vien sinne,mies sanoi että öljyt vaihdetaan kokonaisuudessaan,öljyfiltteri,tiiviste sekä uudelleen tietokoneen ohjelmoiti,öljyt tulee siis heiltä hinta ythteensä 2500sek. eli jotain alle 300e. kaikkineen,oli se kamu mukana joka oli siellä jakopään huollossa ja sanoi hinnan,ruottinpoika katteli aikansa suu auki sitten sanoi että eihän se voi olla,olisin saanut molemmat työt volvonhuollossa halvemmalla,osineen.No se asia on nyt vireillä tuolla hesassa.
- -sinisilmät-
Autokorjaamojen laskutus on pelkkää ihmisten huijaamista läpeensä.
Varsinkin jos et pysty seuraamaan koko aikaa heidän tekemisiään sivusta niin lasku ja työajat ilmoitetaan täysin hatusta temmaten, eikä varmasti ole alakanttiin.
Eli kannattaa seurata mistä maksaa ja paljonko - kylmä rinki
No eihän siinä jakopäähuollossa ollut mennyt kuin 7,5 h.aikas pikainen jutska,kun yleensä sanovat jotain 2-3 h.
- pommer wetter
Ai se olikin tää juttu on se aika sekainen hommeli,tietääpäs varoa itse.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1262678
Juniorivalmennus Jokereissa..
Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau562157Ammuskelua taas
Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.241727- 1291528
Introverttinä osastolla
Yhdellä lääkäritapaamisella hoitaja valitti lääkärille etten tee mitään muuta kuin makaan ja ulkoilen. Kävin kuitenkin s3641298- 681293
Seksikkäin asu mikä päällä olet nähnyt kaivattusi ?
Seksikkäin asu mikä yllä olet nähnyt kaivattusi ?711210- 891065
- 90989
- 128931