Miehen outo käytös. Miksi?

eräsnainenvain

Olemme avoimessa suhteessa olleet jo useamman kuukauden. Tapaamme kerran tai pari viikossa ja tapaamisten välissä juttelemme facebookissa/soittelemme/tekstailemme, yleensä miehen aloitteesta.

Viimeisimmällä tapaamisellamme tuli puheeksi kondomin käyttö (minä otin asian esille), koska emme ole käyttäneet sitä tähän asti, koska syön pillereitä. En ole myöskään ollut kenenkään muun kanssa koko tänä aikana, kun olen miehen tuntenut. Miehestä en tiedä, mutta olen melkein 100% varma, että joitain muitakin naisia hänellä on ollut/on kierroksessa samalla.

Keskustelu lähti läpänheitosta, jota mies oli itse koko illan viljellyt siitä, että olisin tummaihoisen miehen kanssa, kun en ole sitä aiemmin kokeillut. Otin asian puheeksi maatessamme sängyllä ja pohdiskelin, että kannattaisikohan kokeilla tummaihoista vai jotain muuta (turkkilaista tms.) ja kyselin hänen mielipidettään asiaan. Hän ei selkeästi tykännyt keskustelustamme ja ilmaisikin sen todeten, että minulla on ihan tyhmiä juttuja eivätkä ne naurata häntä yhtään. Vaikka itse oli aiemmin heittänyt läppää aiheesta kaverinsa kanssa minulle.

Keskustelu eteni hetken päästä siihen, että otin kondominkäytön puheeksi.
Ilmaisin, että mielestäni olemme kyllä typeriä, kun emme käytä kondomia. Mies totesi, että vahinkohan on jo tapahtunut ja ihmetteli, että mitä oikein höpisen. Minä puolestani ihmettelin, että miten hän saattoi suhtautua asiaan noin kevyesti, koska "mehän elämme nyt koko ajan riskillä, miten et ymmärrä?"
Mies vaikutti ärtyneeltä ja totesi, että ei vain ymmärrä, jos ollaan harrastettu seksiä jo "joku sata kertaa" ilman, joten miksi yhtäkkiä pitäisi alkaa käyttämään?

Ilmaisin hänelle huoleni meidän riskillä elämisestä ja perustelin sitä sillä, että esimerkiksi jos minä menen baariin ja löydän sieltä tummaihoisen miehen, jota menen panemaan, niin miten mies voi luottaa, että mitään tauteja ei tule? Mies huudahti tähän, että: "No älä pane ! Sustahan se vaan on kiinni. "
Ja sitten käänsi kylkeä minulle ja oli hetken hiljaa ja totesi sitten: "Sulla niitä riskejä on vissiin sitten niin paljon, kun pitää koko ajan olla huolissaan." Totesin, että en tarkoittanut sitä niin. Mies ei kuitenkaan sanonut enää oikein mitään minulle, mutta kääntyi pyynnöstäni minuun päin. Tuijotin hiljaa eteenpäin ja näin sivusilmällä hänen tuijottavan minua, mutta kumpikin oli hiljaa. Halasin häntä jonkun ajan päästä ja yritin heittää asiasta vitsiä. Mies oli edelleen vähän kiukkuisen oloinen ja sanoi, että ei tykännyt yhtään jutuistani.

En ymmärrä, miksi hän käyttäytyi noin. Mielestäni on ihan oikein huolehtia terveydestään. Mikä syy hänellä on suuttua asiasta? Emme ole kertaakaan riidelleet, mutta tuo oli nyt ensimmäinen kerta, kun huomasin, että mies oikeasti vaikutti loukkaantuneelta/vihaiselta tms.

Kaverini oli sitä mieltä, että mies yrittää syyllistää minua siitä, että olisin muiden kanssa ja haluaa, että potisin huonoa omaatuntoa, vaikka itse saa sitten tehdä mitä tykkää. Voisikohan olla perää? Miksi hän toimii näin?

Ja nämä keskustelut eivät ole tarkoittaneet olla rasistisia enkä kertonut näitä loukatakseni ketään vaan lähinnä avatakseni miehen käytöstä.

11

855

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • alkuper.

      Ja siis olemme joskus aiemminkin puhuneet asiasta, että jos ollaan muiden kanssa, niin käytetään kondomia. Mutta en vain tiedä, voinko luottaa mieheen.

      Ja perustelin hänelle myös sitä, että mekin olimme huolimattomia kondomin kanssa jo ensimmäisestä kerrasta lähtien, joten miten voimme luottaa toisiimme siinä mielessä, että huolehtisimme kondomista muidenkaan kanssa. Tähän hän kyllä totesi, että ymmärtää kyllä pointtini. Jossain vaiheessa keskustelua myös totesi, että "No täytyy vain olla tarkkana sitten, jos on tarvetta. "

    • voi, voi, voi

      Niinpä niin...Tämä on niitä surullisia, epämääräisiä seurauksia tämän ajan hengestä...Ollaan miten vaan ja kenen kanssa vaan ja yritetään jollain tasolla jotain parisuhdettakin solmia... Ihminen on ihminen ja näin siinä käy... Inhimillisyys ja tunteet ovat aina mukana, mutta kun tehdään mitä sattuu niin asiat ja ihmiset ovat sitten näin sekaisin, suoranaisessa kaaoksessa, kun eletään kuin elukat!

      • Elämää

        Mikä avoimessa suhteessa on surullista? Miksi ei voisi olla "miten vaan" jos se on molemmille ok? Parisuhde voi olla parisuhde ilman seksiäkin ja päinvastoin. Kuka sen on päättänyt, että seksi kuuluu vain parisuhteeseen ja yhden kanssa kerrallaan? Seksi on rikkaus ja on pelkästään hienoa, jos pystyy löytämään kokemuksia ja ulottuvuutta myös muualta. Ei se ole toiselta pois, päinvastoin!
        Ei kaikkien tarvitse siihen pystyä ja monella ei ole tarvettakaan ja sekin on ok, on mielenkiintoista, että avoinsuhde tuomitaan yleisesti, jos se ei jollekkin käy niin ei käy sitten :) Avoimessa suhteessa elävät harvemmin kuitenkaan tuomitsevat niitä jotka eivät ole avoimessa suhteessa :) Pääasia lienee kuitenkin että jokainen elää niinkuin parhaaksi näkee, ja PÄÄTTÄÄ siitä ITSE.


    • alkuper.

      Mitä tarkoitat tuolla kommentillasi?
      Onhan tämä kyllä sekavaa, myönnän sen. Yritän kuitenkin pitää jonkunlaisen järjestyksen päässäni tässä asiassa, mutta miehen omituinen käytös kummastuttaa minua. Onko hän mahdollisesti niin sovinisti, että olettaa voivansa tehdä itse mitä haluaa, mutta yrittää syyllistää minua turhasta, jotta varmistaisi, että en varmastikaan levittele jalkojani kellekään muulle vaan olen ainoastaan hänen naisensa?
      En jaksaisi riidellä hänen kanssaan turhista asioista.

    • Kupeksija

      Sinä haluat naida mustaa miestä. Tuo seksuaalinen mielihalusi ei ymmärrettävästi herätä innostusta miesystävässäsi. Kerronpa ihanan tarinan. Erään ystäväni vaimo jätti miehensä. Hän oli tavannut mustan miehen, ihanan, hyvän rakastajan.

      Eräänä päivänä aviomiehelle soitettiin sairaalasta. Häneltä kysyttin oliko hän ollut vaimonsa kanssa sukupuoliyhteydessä viimeisen kuukauden aikana.
      Onneksi, hän ei ollut. Kävi ilmi, että vaimolla oli todettu sukupuolitauti, kuppatauti. Toivottavasti miesystäväsi ymmärtää suojautua ja ymmärtää vihjeesi.

    • Avoimessa itsekkin

      A) miehet haluaa panna paljaalla, tuntuu vaan niin erilaiselta
      b) hän on mustasukkainen sinusta
      c) hän on myös hiukan naiivi, juuri mm em asioiden takia

    • voi, voi, voi

      Jumala on tarkoittanut naisen ja miehen toisilleen. He solmivat liiton keskenään johon ei kuulu muita. Olet tämän omassa elämässä todeksi kokenut monien mutkien ja virheiden kautta. Anteeksi jos loukkasin, en tarkoittanut pahaa.

    • söpis

      No tossahan ne tulikin ne syyt, miksi avoimessa suhteessa ei kannata olla.

      Avointa suhdetta harrastaa miehet, jotka ei pysty parisuhteeseen. Ja miksi eivät pysty? Koska eivät pysty keskustelemaan ja sopimaan asioista ja sitoutumaan edes siihen, että molemmat käyttävät kondomia.

      Toinen yrittää puhua tärkeästä asiasta, mutta saa vastaukseksi vain vähättelyä ja suuttumusta. Siinä sitten avoimeen suhteeseensa ihastunut nainen ihmettelee, ihmettelee, ja ihmettelee että what the fcuk??

    • alkuper.

      Juurikin näin. "Söpis" on hyvin oikeassa tosissaan. Sanoin hänelle viimeksi kun nähtiin etten luota häneen, jonka hän totesi olevan ikävää. Lisäksi sanoi, että molempien täytyy vain huolehtia omista asioistaan, niin homma toimii. Ja koki kuulemma, että syyttelin häntä tässä edellisessä keskustelussa aiheesta. Nytkin oli jotenkin haluton juttelemaan aiheesta. Kuunteli kyllä, mitä sanoin, mutta ei suostunut itse sanomaan oikein mitään. Raivostuttavaa.

      Olen tottunut entisessä varsinaisessa, kunnon parisuhteessani siihen, että mies osasi keskustella asioista avoimesti. Tämä ei kykene siihen, ei ollenkaan. Turhauttavaa:/

    • avoin poly

      Ihan ensiksi haluan aloittajalle sanoa, että on viisasta huolehtia omasta ja kumppanin terveydestä. Olet itse tajunnut ottavasi turhia riskejä, ja haluat niitä vähentää - se on hyvä se.

      Minusta kuulostaa siltä, että tuo keskustelunne on koskettanut jotain kipeää kohtaa miehen sisällä - siitä noin voimakas tunnereaktio. Jos pystytte keskustelua jatkamaan, saatat saada selville syyn, miksi mies reagoi tuolla tavalla. Kun omissa suhteissani tapahtuu jotain vastaavaa (tunnereaktioita siis), haluan selvittää ne perinpohjin.

      Tämä ei tarkoita, että asia selviäisi sillä, että istutaan nyt alas ja puhutaan... välttämättä. Joskus vaatii pitemmän ajan, useampia keskusteluja, luottamuksellisen ilmapiirin rakentamista. Jos lähtökohta nyt on, ettet luota häneen, voi olla vaikeaa tai jopa mahdotonta saada häntä avautumaan ja kertomaan omista tunteistaan.

      Jos minä olisin tuossa tilanteessa kun sinä nyt, vaatisin ehdottomasti kondomin huolellista käyttöä tästä eteenpäin ainakin siihen saakka, kunnes asia on saatu kunnolla puhuttua - ja kävisin itse tautitesteissä välittömästi. Voiko olla, että tälle miehelle kondomin käyttö on oikeasti hankalaa, ja siksi hän ei halua? Jos näin on, sitä enemmän sinulla on syytä suojella itseäsi - jos kumin käyttö on hänelle noin vaikeaa sinun kanssasi, miten voit luottaa, että hän sitä muidenkaan kanssa käyttää?

    • alkuper.

      avoin poly, kiitos kommentistasi ! Laittoi ajattelemaan asiaa. Tosiaan, mies suhtautuu aiheeseen jotenkin vaikeasti enkä ymmärrä mistä moinen tunnereaktio(kuten asian ilmaisit) voisi johtua. En usko kuitenkaan, että itse kondomin käyttö on miehelle ylitsepääsemätön ongelma, koska käytimme sitä ihan ensimmäisellä kerralla, koska pyysin sitä. Ja homma toimi ihan okei. Mies on ilmaissut, että ei ymmärrä, miksi vaadin sitä nyt, kun ollaan oltu jo niin monta kertaa ilman. Ja että ns. vahinko on jo tapahtunut niin sanotusti.
      Ehkä on tyhmää myös minun puoleltani jankata aiheesta hänelle koko ajan, mutta en voi olla stressaamatta. Viimeksi hän tahallisesti yritti vaihtaa puheenaihetta muuhun, kun keskustelimme tästä. Sitten, kun kysyin suoraan, että mikä tässä aiheessa on niin vaikeaa hänelle ja miksei tästä voida jutella avoimesti. Hän meni hiljaiseksi ja rupesi ottamaan sanojaan takaisin todeten, että ei hän saisi niin suuttua ja pyysi anteeksi. Sanoin ettei tarvitse pyydellä anteeksi vaan puhua. Mies selkeästi ahdistui, kun vaadin häntä keskustelemaan. Ei toimi tämä strategia siis :D
      Täytyy jotenkin rauhassa ottaa selvää asiasta, kun vain keksisi miten ettei mies mene lukkoon.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      226
      1988
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      69
      1728
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      69
      1506
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      105
      1199
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      63
      1120
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1085
    7. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1056
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      6
      1006
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      950
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      881
    Aihe