Tuli vaan mieleen kun tuolla toisella palstalla oli jonkun äkillisestä poismenosta avaus että olettekos miettineet koko asiaa? Täytyy tunnustaa että minulla ainakin on jäänyt paitsioon ja jos yllätyslähtö tulisi niin kaitpa ne maalliset menisi niin kuin varmaan useimmilla sukulaisille ja valtiolle. Sukulaiset pärjää kyllä kohtuullisen hyvin omillaankin niin osan ainakin ihan mielellään voisi laittaa johonkin missä menisi tarpeeseen. Vai olisikohan viisainta jossain vaiheessa lopettaa työn aiheuttamat pakkoliikkeet ja alkaa pikkuhiljaa niitä kertyneitä roposia ihan omatoimisesti hävittämään niin ettei kovin paljon jäisi jakamisen murhetta, varsinkaan valtiolle hassattavaksi ei huvittaisi hirveästi lahjoittaa.
Sinkun testamentti
12
194
Vastaukset
- 44456666666666666666
Tosiaankin varallisuutesi päätyy juuri niille vittumaisille rumille ihmisille jotka ikäsi ovat paskantaneet päällesi. Näin ellet ala nimenomaan ajoissaa tehdä järjestelyjä tämän estämiseksi. Järjestelyt ovat vaikeita siksikin kun ei yksinäisen henkilön kannata omaisuudestaan eläessään luopuakkaan. Helppoa se silloin olisi jos voisi haluamalleen henkilölle testamentata eikä verottaja siihen tulisi kahmimaan.
- testamentti on
Siinä vaiheessa kun omaisuutta alkaa kertymään, jokaisen on järkevää tehdä testamentti. Silloin omaisuus menee sinne minna haluaakin. Kuolleena asioita on vähän hankala enää järjestellä.
- Kympin Nainen
Kyllä, miettinyt olen ja koska olen lapseton niin en halua että menee valtiolle tms. "ei-toivottuun osoitteeseen". Pankin lakimiehellä olen testamentin teettänyt ja siellä se on pankissa tallessa.
Tästä tuli mieleen tuo Cheekin hieno biisi ja Erinin hieno tulkinta, näillä mennään toistaiseksi :)
http://www.youtube.com/watch?v=1sSA-UnBU6o- sellaista se on meno
Voi että on väki näissä bileissä sen näköistä että en todellakaan seuraan haluaisi, tuskin olisin myöskään niin tervetullut näiden bailaajien taholta.
- IKisinkku M
Sullahan on sitten homma järjestyksessä. os tuota oikein alkaisi miettimään minulle olisi varmaan vaikeinta keksiä niitä oikeita kohteita suvun ulkopuolisiksi tahoiksi. Suvulle menisi varmaan kohtuullinen osuus mutta kun pärjäävät omillaankin niin osalle pitäisi keksiä jotain muuta, joo no ehkä sellaisille kavereille/tutuille osa joilla velkoja ja osa yleishyödyllisyyksiin, niissä vaan helpompi olisi keksiä minne ei menisi kuin että minne menisi siivua.
- Kympin Nainen
IKisinkku M kirjoitti:
Sullahan on sitten homma järjestyksessä. os tuota oikein alkaisi miettimään minulle olisi varmaan vaikeinta keksiä niitä oikeita kohteita suvun ulkopuolisiksi tahoiksi. Suvulle menisi varmaan kohtuullinen osuus mutta kun pärjäävät omillaankin niin osalle pitäisi keksiä jotain muuta, joo no ehkä sellaisille kavereille/tutuille osa joilla velkoja ja osa yleishyödyllisyyksiin, niissä vaan helpompi olisi keksiä minne ei menisi kuin että minne menisi siivua.
Jep, tietysti testamenttia pitää muistaa muuttaa jos/kun tilanne muuttuu. Itse menin lakimiehen juttusille jo senkin takia että halusin kuulla miten perimisjärjestys menee jos nyt vaikka sattuisi auto-onnettomuudessa tms kuolemaan yllättäen - eihän sitä koskaan tiedä, joten siksi en itse jäänyt odottelemaan.
Omalla kohdalla myös sukukuviot monimutkaiset, joten mieluummin haluan että mahd. perintö menee vaikka läheiselle kummilapselle jota olen silloin tällöin hoitanut vauvasta asti (mutta joka ei sukua), kuin jollekin kuolleen veljen ex-vaimolle hallinnoitavaksi (koska veljenlapsi on alaikäinen). Minulla myös joitakin yhteyksiä ulkomaille, joten erityisesti silloin on hyvä testamentissa mainita että perinnönjako menee Suomen lakien mukaan, ei jonkun toisen maan lakien mukaan.
- mdn
Itse aion tuhlata omaisuuteni elinaikanani mutta vielä ei ole kiire.
- Itselläni on varsin
runsaasti sekä perittyä että itse ansaittua omaisuutta (olen toiminut yrittäjänä parikymppisestä lähtien). Olen ajatellut testamentata omaisuuteni vasemmistonuorille. Ei siksi, että erityisesti kannattaisin heidän aatettaan ja asiasnsa, vaan siksi, että he ärsyttävät mies32:ta ja muita vastaavia kuupoja, jotka esiintyvät yrittäjien asialla. Itseäni vituttaa aina raskaasti se, että yrittäjien äänitorviksi ilmottautuvat nämä ahneuden apogeleetat, jotka saavat yrittäjyyden näyttämään lähes rikolliselta toiminnalta.
- mies32
Voisitko kertoa miten ahneuteni on tullut ilmi?
Minä testamenttaan kaikki palstakirjoitukseni sinulle.
Se vähäinen omaisuus kyllä menee veljelleni, hänellä menee paljon paremmin kuin mulla näissä naisasioissa... kun vertaa itseeni joka ei ole saanut juuri mitään aikaiseksi.
Testamentti sinänsä on tuttu kun sitä on jouduttu lukemaankin... mut en ole kyllä itse sellaista tehnyt vielä, jos terveydentila alkaa huononeen niin silloin sellainen pitää kyllä tehdä.- vähän kaikille
Minä lahjoitan jo nyt rahaa kuukausittain semmoisiin kohteisiin, jotka ovat minulle tärkeitä (esim. kotimaassa nuorten auttamiseen keskittyvä järjestö). Sillä tavalla jo nyt rahaa menee sinne, minne haluan.
Minusta on ihan ookoo, että perintöni tulee menemään valtiolle. Tosin olen miettinyt sitä, että ehkä testamenttaisin kuitenkin vanhemmiltani aikanaan saaman omakotitalon kunnalle, jossa olen asunut koko ikäni. Siitä voisi saada vaikkapa jonkun nuorison tukiasunnon tms. Asia siis hieman mietinnässä yhä.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 561328
Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha
Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.1601260Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen
Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu561193Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle601125Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa
Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo1041101Rakastan ja ikävöin sinua
Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä58897Nyt tiistain galluppi alkaa....
Kuka on sun elämän rakkaus? Ketä kaipaat edelleenkin? Nyt nimiä vaan rohkeesti tuohon alle.Tää on ikäväpalsta, eikä mikä56873KIIKKUSTUOLI
Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin77813- 51807
Miten aiot saada kaivattusi?
1) loukuttamalla 2) kidnappaamalla 3) huijaamalla 4) jokin muu, mikä?54795