Pelkäävätkö naiset lihaksettomia miehiä?

tavoitteet matalalla

Olen itse lihakseton mies. Luonnostaan pieniluinen ja pienilihaksinen. En harrastan lihastreeniä. Olen huomannut, että joillekin naisille tämä on ongelma.

http://markosun.files.wordpress.com/2010/11/skinny-guy1.jpg?w=266

Oma ihannekroppani on tällainen kutakuinkin. Olen tästäkin saanut kuulla arvostelua mm. "ruipeloudestani", mutta mielestäni mieheys ei ole lihaksista kiinni, ja lihakseton ja hoikka kroppa on aina parempi kuin ylibodattu.

Mielipiteitä?

114

6448

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "mielestäni mieheys ei ole lihaksista kiinni,"

      -Se on totta. Yhtään sen enempää kuin naiseus kuppikoosta kiinni.

      " ja lihakseton ja hoikka kroppa on aina parempi kuin ylibodattu."

      -Terveydelliseltä näkökannalta katsoen olet väärässä. Makuasia on sitten ihan jokaisen itsensä päätettävissä...ilman oikeaa tai väärää...

      • överibodauksesta

        Tässä kohtaa pitäisi kyllä määritellä että mitä "ylibodattu" tarkoittaa. Jos sillä meinataan jotain steroideilla ja protskuilla hankittua täysin luonnotonta kroppaa, niin sitten se voi hyvinkin olla epäterve.

        Sen sijaan hoikkakin ihminen voi olla hyväkuntoinen, katso vaikka maratoonareita. Ei se lihasten koko ole pääasia. Etenkin kun kaikille ei edes kasva jättimäisiä muskeleita ilman lisäaineiden käyttöä. Ja kaikenmaailman lisäaineiden käyttö ei nyt ole kovin terveellistä.


      • överibodauksesta kirjoitti:

        Tässä kohtaa pitäisi kyllä määritellä että mitä "ylibodattu" tarkoittaa. Jos sillä meinataan jotain steroideilla ja protskuilla hankittua täysin luonnotonta kroppaa, niin sitten se voi hyvinkin olla epäterve.

        Sen sijaan hoikkakin ihminen voi olla hyväkuntoinen, katso vaikka maratoonareita. Ei se lihasten koko ole pääasia. Etenkin kun kaikille ei edes kasva jättimäisiä muskeleita ilman lisäaineiden käyttöä. Ja kaikenmaailman lisäaineiden käyttö ei nyt ole kovin terveellistä.

        " protskuilla hankittua"

        -Protskua on ihan jokapäiväisessä ruuassa. Se ei vielä tee kenestäkään "luonnotonta", vaikka vetelis millaisia määriä jauheita.. XD

        Hyvään kuntoon kuuluu niin voima kuin kestävyyskin. Jos jompikumpi uupuu, niin hlö EI ole hyvässä kunnossa. Tämä sulkee yleensä pois niin maratoonarit kuin raskaan sarjan kehonrakentajatkin.
        Ääriharvoja poikkeuksia lukuunottamatta...


      • AbominableSyntholMan
        TheOne kirjoitti:

        " protskuilla hankittua"

        -Protskua on ihan jokapäiväisessä ruuassa. Se ei vielä tee kenestäkään "luonnotonta", vaikka vetelis millaisia määriä jauheita.. XD

        Hyvään kuntoon kuuluu niin voima kuin kestävyyskin. Jos jompikumpi uupuu, niin hlö EI ole hyvässä kunnossa. Tämä sulkee yleensä pois niin maratoonarit kuin raskaan sarjan kehonrakentajatkin.
        Ääriharvoja poikkeuksia lukuunottamatta...

        Mikään ei vanhenna niin nopeasti kuin maratoonaus.

        Monet kehonrakentajatkin pilaa terveytensä liialla treenaamisella ja luonnottomalla hiilaritankkauksella.


      • 87v ultramaratoonari
        AbominableSyntholMan kirjoitti:

        Mikään ei vanhenna niin nopeasti kuin maratoonaus.

        Monet kehonrakentajatkin pilaa terveytensä liialla treenaamisella ja luonnottomalla hiilaritankkauksella.

        "Mikään ei vanhenna niin nopeasti kuin maratoonaus."

        Oletpa sinä viisas yksilö.


      • Anonyymi
        överibodauksesta kirjoitti:

        Tässä kohtaa pitäisi kyllä määritellä että mitä "ylibodattu" tarkoittaa. Jos sillä meinataan jotain steroideilla ja protskuilla hankittua täysin luonnotonta kroppaa, niin sitten se voi hyvinkin olla epäterve.

        Sen sijaan hoikkakin ihminen voi olla hyväkuntoinen, katso vaikka maratoonareita. Ei se lihasten koko ole pääasia. Etenkin kun kaikille ei edes kasva jättimäisiä muskeleita ilman lisäaineiden käyttöä. Ja kaikenmaailman lisäaineiden käyttö ei nyt ole kovin terveellistä.

        No kyllä minun silmään terveellä tavalla bodattu ja hieman rasvaakin sisältävä keho näyttää paljon miellyttävämmältä ja tervemmältä kuin maratoonarin keho.


    • MilaKunis

      Yhdellä poikakaverillani oli tuollainen ruipelo vartalo, en pitänyt siitä sängyssä. Yksi hyvä ystäväni on myös tuollainen ruipelo hän ei ole päässyt sänkyyni ollenkaan. Luulenpa että ruipeloitten hyvät ominaisuudet on käytössä jossain muualla kuin naisten seksuaalisessa miellyttämisessä.

    • erilaiaisa makuja

      Riippuu ihan naisesta! Tunnen itse naisia joita miellyttää hoikkuus enemmän kuin isot lihakset. Osalle naisista taas bodarivartalo on se haave. Mutta sen olen huomannut että useimmat naiset tykkää eniten normaalipainoisesta, terveen näköisestä miehestä.

    • lihakset ylellisyytt

      Ylipainosta ja alipainosta on haittaa miehen naismenestykselle. Paras keho (kiihottavuusvaikutukseltaan) on testosteronikyllästeinen, edes jonkinlaiset lihakset omaava kroppa - tämä on siis keskimääräisen naisen mielipide ei tietysti kaikkien. Vaikka täällä valitetaan että lihaksia eivät kaikki saa: niinpä juuri! Ulkonäön tarkoituskaan ei ole olla tasaveroinen kaikille vaan se heijastelee esim. hormonitoimintaa. Korkeat testosteronitasot lisäävät lihasmassaa ja vähentävät rasvamassaa.

      Varmaan liikunnan lisäyksellä ja proteiinilla voisi saada ainakin joksikin aikaa vähän lihaksia joten kannattaa yrittää eikä vaipua epätoivoon. Tokikaan ulkonäkö ei ole ainoa vaikuttava tekijä vaan charmia voi lisätä esim. hyvällä puhetaidolla, ammatilla jne.

      • entinen ruipelo

        painoin 68kg pari vuotta sitten alettuani treenaamaan. Nyt painan 90kg. Kyllä ruipelokin lihasta saa, kunhan tekee asioita oikein


      • Ei ruipelo ollenkaan
        entinen ruipelo kirjoitti:

        painoin 68kg pari vuotta sitten alettuani treenaamaan. Nyt painan 90kg. Kyllä ruipelokin lihasta saa, kunhan tekee asioita oikein

        Minä olen lihaksikas 68 kg painava mies. Kun rasvaprosentti on tosi alhainen, voi alle 70 kg mieskin olla lihaksikas. Jos joku ei usko, niin varmasti netistä löytyy kuvia kevyistä lihaksikkaista urheilijoista. Sixpack näkyy, rintalihakset ovat muodokkaat ja käsivarsissa lihakset erottuvat hienosti. Myös hartioista ja yläselästä näkyy, että treenattu on. Minulla heikko kohta ovat jalat, jotka ovat saaneet enimmäkseen aerobista treeniä. Mutta siihenkin saan muutoksen, jos niin päätän.


      • Hawaiji
        Ei ruipelo ollenkaan kirjoitti:

        Minä olen lihaksikas 68 kg painava mies. Kun rasvaprosentti on tosi alhainen, voi alle 70 kg mieskin olla lihaksikas. Jos joku ei usko, niin varmasti netistä löytyy kuvia kevyistä lihaksikkaista urheilijoista. Sixpack näkyy, rintalihakset ovat muodokkaat ja käsivarsissa lihakset erottuvat hienosti. Myös hartioista ja yläselästä näkyy, että treenattu on. Minulla heikko kohta ovat jalat, jotka ovat saaneet enimmäkseen aerobista treeniä. Mutta siihenkin saan muutoksen, jos niin päätän.

        Moi EX-Ruipelo, Nyk. LihasKimppu, miten ois tapaaminen? Ookko Hesassa? PS: Ootko jo päättänyt, että jalatkin bodaantuis? Tee se pian, muisk!
        t. Tytsy-79


      • Tango & Cash
        Hawaiji kirjoitti:

        Moi EX-Ruipelo, Nyk. LihasKimppu, miten ois tapaaminen? Ookko Hesassa? PS: Ootko jo päättänyt, että jalatkin bodaantuis? Tee se pian, muisk!
        t. Tytsy-79

        Parasta ennen päivämääräsi meni jo vuosia sitten.


      • Ei ruipelo ollenkaan
        Hawaiji kirjoitti:

        Moi EX-Ruipelo, Nyk. LihasKimppu, miten ois tapaaminen? Ookko Hesassa? PS: Ootko jo päättänyt, että jalatkin bodaantuis? Tee se pian, muisk!
        t. Tytsy-79

        Moi Hawaiji,

        Aloin harrastaa punttisalia noin 15-vuotiaana, joten mielestäni en ole EX-ruipelo - en ole koskaan aikuisiällä ruipelo ollutkaan. En asu Hesassa vaan sieltä vähän länteen Turussa. Olen jonkin verran lisäämässä jalkojen voimatreeniä, mutta silti aerobinen treeni pysyy pääroolissa. Joku kirjoitti hyvin, että hyväkuntoisimmat ihmiset ovat niitä, joilla on hyvä aerobinen kestävyyskunto ja lisäksi lihasvoimaa/lihasmassaa. Ja miettikää, mikä on tärkeää 70- tai 80-vuotiaana. Kuinka paljon nousee penkistä? Ei, vaan miten pystyy oman kehonsa kanssa toimimaan. Minä vedän 80-vuotiaanakin leukoja, jos perusterveys pysyy.

        Olen sopivan ikäinen vuosimallin 79 tytsylle, mutta varattu, joten kieltäydyn kohteliaasti tapaamisesta. Kiitos kuitenkin, kun kysyit :-)

        Joka tapauksessa ennen tapaamista olisi tarpeen ensin tutustua ajatuksia vaihtamalla. Yhden ulkoisiin ominaisuuksiin keskittyvän foorumikirjoituksen perusteella ei kukaan voi päätellä, onko joku ihminen tapaamisen arvoinen.


      • l,8mk7nj6hb
        Ei ruipelo ollenkaan kirjoitti:

        Minä olen lihaksikas 68 kg painava mies. Kun rasvaprosentti on tosi alhainen, voi alle 70 kg mieskin olla lihaksikas. Jos joku ei usko, niin varmasti netistä löytyy kuvia kevyistä lihaksikkaista urheilijoista. Sixpack näkyy, rintalihakset ovat muodokkaat ja käsivarsissa lihakset erottuvat hienosti. Myös hartioista ja yläselästä näkyy, että treenattu on. Minulla heikko kohta ovat jalat, jotka ovat saaneet enimmäkseen aerobista treeniä. Mutta siihenkin saan muutoksen, jos niin päätän.

        Lihaksikas 68kg, totta kai voi olla. Kuinka pitkä lienet? Jos olet about 160cm, niin olet lihaksikas. Jos olet 175cm, olet vain tiukka, mut tyhjä, ei oo kauheesti lihaksia niil mitoil


      • Anonyymi
        Ei ruipelo ollenkaan kirjoitti:

        Minä olen lihaksikas 68 kg painava mies. Kun rasvaprosentti on tosi alhainen, voi alle 70 kg mieskin olla lihaksikas. Jos joku ei usko, niin varmasti netistä löytyy kuvia kevyistä lihaksikkaista urheilijoista. Sixpack näkyy, rintalihakset ovat muodokkaat ja käsivarsissa lihakset erottuvat hienosti. Myös hartioista ja yläselästä näkyy, että treenattu on. Minulla heikko kohta ovat jalat, jotka ovat saaneet enimmäkseen aerobista treeniä. Mutta siihenkin saan muutoksen, jos niin päätän.

        Kyllä varmasti olet omaan kokoosi nähden lihaksikas, mutta varsinaista kokoa lihaksillasi ei tuolla painolla ole.
        90 kg painava suht alhaisissa rasvoissa oleva mies näyttää jo aivan erilaiselta.


    • Herra 47 vuotta

      Öhöm
      Testo ja lihasten kasvuhormoni ovat ihan eri asioita.
      Testo lisää agressiivisuutta ja seksuaalista lipidoa.
      Teston väheminen näkyy miehessä esim parran harmaantumisena.

      Lihasten kasvuhormonin määrä johtuu murrosiän jälkeen geeneistä ja siitä kuinka paljon kroppaansa treenaa.
      Samoin testoa saa kun treenaa ahkerasti. Terve hyväkuntoinen viriili mies on hyvässä kunnossa fyysisesti ja sillä seisoo tanakasti vaikka hautaan asti.
      Mutta treenata pitää ja sitä enemmän mitä vanhemmaksi tulee. Treeniksi riittää fyysinen työ ja perus kuntoilu jollain 140-150 sykkeillä pari tuntia vähintään viikossa.

      Oma bmi on 23 ja treenaan 4,5 h viikossa ja olen täysin terve ja verenpaineen 20 tasolla samoin lihaskunto testi tulos.

      Noin kolmekymppisen huomasin että penikseni ei enään paisu yhtä isoksi kuin aiemmin ja nyt olen syönyt lisävitamiineja ja kalaöljyjä säännöllisesti jo vuosia ja penikseni on kasvanut selvästi sekä pituutta ja paksuutta. Samoin olin 30senä hieman ylipainoinen.

      • lihakset ylellisyytt

        sinulla on omat teoriasi todellisuudesta, mutta anaboliset steroidit matkivat nimenomaan testosteronin vaikutuksia kehossa kasvattaen suuret lihakset. aiemmin käytettiinkin suoraan testosteronia.


      • Dino Rex

        Nimenomaan testosteroni on se, mikä saa miesten lihakset kasvamaan ja pitää naiset melko pienilihaksisina kovastakin treenistä huolimatta. Sitten on näitä "nais"kuulantyöntäjiä ja bodareita, jotka testosteronilla saavat massiiviset lihakset, kivoilla sivuvaikutuksilla.


      • Herra 47 vuotta
        lihakset ylellisyytt kirjoitti:

        sinulla on omat teoriasi todellisuudesta, mutta anaboliset steroidit matkivat nimenomaan testosteronin vaikutuksia kehossa kasvattaen suuret lihakset. aiemmin käytettiinkin suoraan testosteronia.

        Juu, Molempia tarvitaan sekä testoa ja kasvuhormonia joka mm määrittää pituuden kasvun murrosiässä. Molemmat tasot nousevat treenamalla.
        Laitan tähän vielä omaa kokemusta ruokailusta.
        Pelkkä proteiini pitoinen ruoka valio ei ainakaan itselläni toiminut. Nyt olen lisännyt hiilareita saman aikaisesti ruokavaliooni ja painoa on tullut hyvin lisää ja samaten vähän läskiäkin. Laitan sitten keväällä vhh päälle ja toivon että edes kilo tai pari olisi tullut lihasmassaa lisää ;)


      • ----

        "v1ttu mä repesin". Penis kasvoi selvästi pituutta ja paksuutta kun rupesin syömään kalaöljyä ja vitamiineja. Urpo.


    • 5r76jkk

      No etkö sinä itse näe pelkäävätkö he sinua?

      Itse nautin painonnostosta monestakin syystä: sosiaaliset kontaktit lisääntyy, mahdollinen stressi vähenee tai häviää kokonaan hyvän treenin jälkeen, naiset katsoo vähän eri tavalla, itsensä puolustaminenkin on helpompaa, itsetunto kasvaa ja olo on vain yksinkertaisesti parempi kunnon rääkin jälkeen..

      Itsekin olen pieniluinen mies mutta ei se ole vaikuttanut mihinkään.
      Kyse on siitä kuinka paljon haluat kehittyä ja mitä olet valmis tekemään sen eteen.

      Tekosyiden lateleminen on vaan niin paljon helpompaa :)

      • Anonyymi

        Enpä tiedä helpompaa.
        Joku syyhän hänellä on varmasti olla treenaamatta, kun se olisi niin helppoa vain lähteä.
        Ei varmasti siis edes tekosyy.


    • Älä vaan liho

      Laiha lihakseton 100kertaa vähemmän paha kuin lihava ja lihakseton.
      Siinä katoaa seksihalut kun pelkkää läskiä lilluu sängyn täydeltä. Hyi.

    • ,,,,,,,,,,,,,

      Ei haittaa ollenkaan, vaikket treenaa lihaksia. Harrasta kuitenkin aerobista liikuntaa, terveyden vuoksi sekä myös flaksin vuoksi. Itseäni miellyttää hoikatkin miehet, kunhan eivät ole ihan patalaiskoja löysimyksiä, joiden kanssa ei voi käydä edes hyvätahtisella pyörälenkillä.

    • geneettinen paino

      Ylempänä mainitaan virheellisestitestosteronin olevan suorassa yhteydessä yksilön luontaiseen lihasmasaan. Lihasmassa on geeniperimäistä ja henkilön luontaiseen painoon liittyvää. Yksilöt ovat erilaisia.

      Juuri taannoin keski-ikäinen tuttava kävi läpi kattavan terveystarkastuksen laajojen laboratoriokoetestien kera josa myös testosteronitasot mitattiin ( PSA:n varalta ) ja hänellä testosteroni oli tapissa. Kuitenkin hän on ollut kautta ikänsä solakka ja poikamainen ruumiinrakenteltaan, eikä painossa ole merkittävää muutosta tapahtunut hieman ikääntyessäkään.

      Terveysasiantuntijoiden mukaan ihmisen ei tulisi poiketa paljoa suuntaan eikä toiseen saamastaan luontaisesta geeniperimäisestä painostaan. Terveillä elintavoilla ja sopivalla likunnalla terveen henkilön paino pyrkii yleensä asettumaan tietyn suht' kapeaan geeniperäiseen ramiinsa. Siitä liika poikkeaminen suuntaan tai toiseen voi olla henkilölle jopa vahingollista pidemällä aikavälillä sillä se ei vastaa geeniperimää, sillä se vastaa "virhetilaa" geeniperimäiseen ohjelmaan nähden johon henkilön paino on "ohjelmoitu."

      Ps. Kuten jo joku totesikin ylempänä, niin avaajan kannattaisi jo yleisterveydenkin kannalta harrastaa aerobista liikuntaa säännöllisesti, terveitä ja monipuolisia ruokailutottumuksia unhtamatta. Miksi ei voisi myös halutessan alkaa harrastamaan maltillista punttitreniäkin joka antaisi hieman tiiviyttä ja voimaakin lihaksille.

      Solakkuuttaan ei liiemmin kannata murehtia, sillä jokaiselle on ottajansa ja viimekädessä se on kokonaisuus ja yhteiset kemiat jotka ratkaisevat. Kaikkia ei voi eikä tarvitsekaan mielyttää.

    • smauh

      Minä en ainakaan pelkää, laihat miehet ovat kaikista kiihottavampia. En siedä lihaksia yhtään, ne on mun silmissä yhtä rumia kuin läski ja oikein lihaksikkaat miehet näyttävät vaan jotenkin epämuodostuneilta. Parasta on, jos mies on harteikas ja kuitenkin laiha ja pieni peppuinen. Olen myös hulluna lonkkaluihin. Ne on vaan seksikkäät kun erottuvat selvästi. Laihoissa miehissä on sekin hyvä puoli, että ne pysyvät vanhempanakin paremman näköisinä kuin lihaksikkaat. Jossain vaiheessa kuitenkin salilla käynti vähenee, ellei jopa lopu, ja sitten lihakset löystyy ja miehestä tulee vain läski.

      • " Laihoissa miehissä on sekin hyvä puoli, että ne pysyvät vanhempanakin paremman näköisinä kuin lihaksikkaat"

        -TODELLA mielenkiinnolla kuuntelisin perustelut tälle..?? X)

        Koska nykytieteen valossa asia on meinaan nimenomaan toisinpäin. Lihakset ei "löysty", eikä lihas voi muuttua läskiksi. Se on fysiologinen mahdottomuus. Korkea ikä itseasiassa vaatii nimenomaan lihaskuntoharjoittelua. Se lihaskunto kun vanhuksilla on useimmiten täysin kadoksissa ja se on se mikä sitten käytännössä useimmiten aiheuttaa liikuntakyvyttömyyttä.
        Vastaavasti jopa yli 70v aloitettu lihaskuntoharjoittelu tuottaa ihmiselle näkyviä ja tuntuvia tuloksia.
        Tätä saan itse työssäni olla todistamassa vähän väliä. =)


      • tälläistä tietoa
        TheOne kirjoitti:

        " Laihoissa miehissä on sekin hyvä puoli, että ne pysyvät vanhempanakin paremman näköisinä kuin lihaksikkaat"

        -TODELLA mielenkiinnolla kuuntelisin perustelut tälle..?? X)

        Koska nykytieteen valossa asia on meinaan nimenomaan toisinpäin. Lihakset ei "löysty", eikä lihas voi muuttua läskiksi. Se on fysiologinen mahdottomuus. Korkea ikä itseasiassa vaatii nimenomaan lihaskuntoharjoittelua. Se lihaskunto kun vanhuksilla on useimmiten täysin kadoksissa ja se on se mikä sitten käytännössä useimmiten aiheuttaa liikuntakyvyttömyyttä.
        Vastaavasti jopa yli 70v aloitettu lihaskuntoharjoittelu tuottaa ihmiselle näkyviä ja tuntuvia tuloksia.
        Tätä saan itse työssäni olla todistamassa vähän väliä. =)

        Lihakset eivät muutu läskiksi, mutta ne menettävät kiinteyttään, mikä kylläkin voi hyvinkin näyttää ulkopuolelta katsoen lihoamiselta. Ja jos ei treenin lopettamisen jälkeen muuta ruokavaliotaan, niin sitten lihoaminen on varmaa, sillä silloin syö enemmän kuin kuluttaa.

        Lihaskuntoa sen sijaan kannattaa treenata eniten selvästi aikuisella iällä. Nuorena kannattaa hankkia kestävyyskuntoa.


      • geneettinen paino
        tälläistä tietoa kirjoitti:

        Lihakset eivät muutu läskiksi, mutta ne menettävät kiinteyttään, mikä kylläkin voi hyvinkin näyttää ulkopuolelta katsoen lihoamiselta. Ja jos ei treenin lopettamisen jälkeen muuta ruokavaliotaan, niin sitten lihoaminen on varmaa, sillä silloin syö enemmän kuin kuluttaa.

        Lihaskuntoa sen sijaan kannattaa treenata eniten selvästi aikuisella iällä. Nuorena kannattaa hankkia kestävyyskuntoa.

        >> Lihakset eivät muutu läskiksi, mutta ne menettävät kiinteyttään, mikä kylläkin voi hyvinkin näyttää ulkopuolelta katsoen lihoamiselta.

        Väärin. Ikääntyessä nimenomaan lihasmassa vähenee ja rasvaprosentti tahtoo nousta vastaavassa suhteessa. Biologinen luononlaki.

        IKääntyessä (-kin) olisi hyödyllistä harastaa perus-lihaskuntoa ylläpitävää liikuntaa ja punttitreeni on siihen monipuolisena yksi mainio vaihtoehto. Tavoitteiden ei tarvitse olla massa ja mittojen kasvatus, vaan tapahtua terveen ruokavalion saattelemana peruskunon ylläpitona.

        Punttitreeni ja sen määrä jakaa mielipiteitä ( itse olen luonnollisuden säilyttämisen kannalla ja oman geneettisen painon rajoissa, eli ei ylitreeniä ja tämä biona ), mutta ohessa varsin tiukka 69-vuotias, joskin hän on lienee treenannut läpi ikänsä.

        - http://www.iltalehti.fi/viihde/2013020816654556_vi.shtml

        Kaikkien ja vielä enempi passiivisuuteen taipuvaisten ikääntyvien olisi tärkeää harrastaa säännöllistä, päivittäistä ja monipuolista venyttelyä. Se notkistaa, parantaa verenkiertoa, parantaa ryhtiä ja lisää tasapainokykyä, jonka ansiosta on pienempi riski loukta itseään kaatumalla.


      • jäätävä fakta.
        geneettinen paino kirjoitti:

        >> Lihakset eivät muutu läskiksi, mutta ne menettävät kiinteyttään, mikä kylläkin voi hyvinkin näyttää ulkopuolelta katsoen lihoamiselta.

        Väärin. Ikääntyessä nimenomaan lihasmassa vähenee ja rasvaprosentti tahtoo nousta vastaavassa suhteessa. Biologinen luononlaki.

        IKääntyessä (-kin) olisi hyödyllistä harastaa perus-lihaskuntoa ylläpitävää liikuntaa ja punttitreeni on siihen monipuolisena yksi mainio vaihtoehto. Tavoitteiden ei tarvitse olla massa ja mittojen kasvatus, vaan tapahtua terveen ruokavalion saattelemana peruskunon ylläpitona.

        Punttitreeni ja sen määrä jakaa mielipiteitä ( itse olen luonnollisuden säilyttämisen kannalla ja oman geneettisen painon rajoissa, eli ei ylitreeniä ja tämä biona ), mutta ohessa varsin tiukka 69-vuotias, joskin hän on lienee treenannut läpi ikänsä.

        - http://www.iltalehti.fi/viihde/2013020816654556_vi.shtml

        Kaikkien ja vielä enempi passiivisuuteen taipuvaisten ikääntyvien olisi tärkeää harrastaa säännöllistä, päivittäistä ja monipuolista venyttelyä. Se notkistaa, parantaa verenkiertoa, parantaa ryhtiä ja lisää tasapainokykyä, jonka ansiosta on pienempi riski loukta itseään kaatumalla.

        "Lihakset eivät muutu läskiksi, mutta ne menettävät kiinteyttään, mikä kylläkin voi hyvinkin näyttää ulkopuolelta katsoen lihoamiselta.

        Väärin. Ikääntyessä nimenomaan lihasmassa vähenee ja rasvaprosentti tahtoo nousta vastaavassa suhteessa. Biologinen luononlaki."

        Taas väärin. Lihas ei voi muuttua läskiksi. Sekoitat nyt puurot ja vellit, kuten tämän sivuston besserwissereillä on tapana. Lihasmassa voi kadota ja ihminen voi lihoa, mutta ne on kaksi eri asiaa. Lihas ei edelleenkään voi muuttua läskiksi. Aivan samalla tavalla iän myötä voi lihoa sellainenkin jolla ei ole koskaan lihasmassaa ollutkaan, tai olla lihomatta.


      • geneettinen paino
        jäätävä fakta. kirjoitti:

        "Lihakset eivät muutu läskiksi, mutta ne menettävät kiinteyttään, mikä kylläkin voi hyvinkin näyttää ulkopuolelta katsoen lihoamiselta.

        Väärin. Ikääntyessä nimenomaan lihasmassa vähenee ja rasvaprosentti tahtoo nousta vastaavassa suhteessa. Biologinen luononlaki."

        Taas väärin. Lihas ei voi muuttua läskiksi. Sekoitat nyt puurot ja vellit, kuten tämän sivuston besserwissereillä on tapana. Lihasmassa voi kadota ja ihminen voi lihoa, mutta ne on kaksi eri asiaa. Lihas ei edelleenkään voi muuttua läskiksi. Aivan samalla tavalla iän myötä voi lihoa sellainenkin jolla ei ole koskaan lihasmassaa ollutkaan, tai olla lihomatta.

        - jäätävä fakta. -

        "jäätävä fakta" riskeeraisi tuntea olonsa älyllisestikin kovin yksinäiseksi, mikäli joutuisi puolustamaan uhoamaansa "faktaa" alan asiantuntijoiden edessä.

        Kannattaisi ensin hieman perehtyä ihmisen lainalaisuuksiin ja vasta sitten puskea uhoa ilmoille....tai ehk'ei silloinkaan...jos fiksu on.


        - ->

        "Ikääntyessä ihmisen lihasmassa vähenee ja korvautuu side- ja rasvakudoksella. Tästä on haittaa monin eri tavoin, sillä esimerkiksi liikkuminen vaikeutuu ja kaatumiset lisääntyvät lihaskontrollin heikentymisen seurauksena. "

        - http://www.hevoskuuri.fi/plus/3968-liikunta-ehkaisee-ikaantymisen-aiheuttamaa-lihaskatoa

        - - - >

        Fysiologiset muutokset

        Kehon koostumus muuttuu ikääntyessä. Tyypillisesti lihasmassa vähenee ja rasvan osuus kasvaa.

        - http://ravitsemusopas.fi/ika_fysio.php?menu=1


    • Herra 47 vuotta

      Vielä tärkeämpää on että veressä oleva rasva korvaa lihasten rasva varastoja liikunnan jälkeen jolloin sepelvaltimo taudin riski pienenee merkittävästi.
      Tämä on uutta tietoa ja ehkä joku viisaampi tietää siitä paremmin.
      Tai siis tämä on oma päätelmäni erään dokkarin jälkeen.

    • Nainen311

      Kapeat hartiat ja narukädet ovat miehillä yhtä kiihottavia kuin naisilla ylipaino eli eivät ole lainkaan seksikkäitä. Ei tarvitse olla suuria lihaksia, leveät hartia ja pieni haba riittävät usein jo pitkälle. Mikäli lihakset eivät kasva, niin aerobisella tulee ainakin hyvät pakarit eikä näytä laihaläskiltä, joka on yhtä pahan näköistä kuin läski.

      • Petriska70

        Nämä on näitä nuorten voohotuksia. Ei sitä enää keski-ikäiset jaksa salilla puntteja heilutella. On elämässä paljon tärkeimpiäkin asioita, kun seisoa ilman paitaa peilin edessä tai sitten ottaa itsestään habakuvia ja postata niitä pitkin somea. Ja kuten joku muukin jo kertoi, niin korvien välissä se kauneskin piilee ;)


      • Petriska70 kirjoitti:

        Nämä on näitä nuorten voohotuksia. Ei sitä enää keski-ikäiset jaksa salilla puntteja heilutella. On elämässä paljon tärkeimpiäkin asioita, kun seisoa ilman paitaa peilin edessä tai sitten ottaa itsestään habakuvia ja postata niitä pitkin somea. Ja kuten joku muukin jo kertoi, niin korvien välissä se kauneskin piilee ;)

        "Ei sitä enää keski-ikäiset jaksa salilla puntteja heilutella."

        -Puhu ihan vaan omast puolestasi, mutta älä yleistä. ;)


      • Anonyymi
        Petriska70 kirjoitti:

        Nämä on näitä nuorten voohotuksia. Ei sitä enää keski-ikäiset jaksa salilla puntteja heilutella. On elämässä paljon tärkeimpiäkin asioita, kun seisoa ilman paitaa peilin edessä tai sitten ottaa itsestään habakuvia ja postata niitä pitkin somea. Ja kuten joku muukin jo kertoi, niin korvien välissä se kauneskin piilee ;)

        Liikunta nuorentaa myös mieltä ja saa ajatuksetkin erilaisiksi. Kaiken turha negatiivisen energian kun purkaa liikuntaan niin voi keskittyä kaikkeen oleelliseen nautiskellen. Myös stressitasot laskee.
        Aika turhamaista jos liikkuu vain sen vuoksi, että ottaa kuvia itsestään tai mille näyttää.


    • vekkuli7

      Tärkeämpää on se mitä sulla on korvievälissä......

      • Anonyymi

        Lihaksia on helppo saada, mutta älliä korvien väliin ei.
        Siksi en oikein ymmärräkään miksi ei tee asioille mitään, jos kärsii lihaksettomuudesta.
        Voisi sisäinenkin kauneus lisääntyä kun tekee matkan itseensä liikunnan avulla.


    • hyvä kuntoni

      Mitäpä niillä kovin kauhean suurilla lihaksilla. Monilla miehillä on luulo, että naiset niistä tykkääväät. Mutta ei se lihaskimppu niin ihanan näköinen ole. Mutta ei silläkään ole väliä, jos on muuten mielenkiintoinen mies.

      Lihaksia saisi sen verran olla että näkee jotta mies jaksaa jotain tehdä. Ruipelo mies ei tarkoita, etteikö olisi silti lihaskunto kohdallaan.

      Mutta lihakseton korppa ei ole sen paremman näköinen kuin ylibodattukaan. Jos on pieniluinen ja lihakseton mies, tulee vaikutelma homppeli-miehestä. Mieti sitä aloittaja. Vähän treeniä riittää ja itsellesikin tulee parempi mieli omasta ulkonäöstä. Treeniksi riittää vaikka hiihtämällä tehdyt lenkit. Keäsllä sauvakävely ja rullaluistelu. Esimerkiksi.

    • natusani

      Hyvä veto taas S24:ltä, ensin läskitaistelu tuolla ylhäällä ja samalle sivulle linkki tänne niin nuo "naisen pitää olla hyytelö miltä ei saa vaatia mitään" henkilöt ohjautuvat tänne tekemään vaatimuksia miesten fyysisyyttä kohtaan.

      Itse aloitukseen liittyen, et yhtään huonompaa tai provosoivampaa kuvaa löytänyt esimerkiksi? Jotkut pitää hoikista tyypeistä ja toiset ei.

      Lisäksi huonoa makua sinulta verrata ääripäätä ääripäähän ja vedota, että toinen ääripää on "aina" parempi.

    • Muffinssi18

      Lihakset ovat pelottavia ja TODELLA rumia.

      • Tango & Cash

        Nimimerkkisi takana piileskelee ilmeisesti ihan oikea muffinssi, jolla on defenssi päällä, koska et koskaan tule saamaan lihaksikasta miestä.

        Kokeilin Googlen kuvahakua "lihaksikas mies" -hakusanoilla.

        Tässä yksi esimerkki:http://www.google.fi/search?q=lihaksikas mies&hl=fi&tbo=u&tbm=isch&source=univ&sa=X&ei=eiAjUZPYJYuK4gSX0YCgCw&sqi=2&ved=0CCkQsAQ&biw=1311&bih=617#imgrc=gRGSwKg1wel7DM:;8KsrpXmPoJIDEM;http://static.gayboy.at/news/00014332_01.jpg;http://keskustelu.suomi24.fi/node/8935843;305;394

        Onko pelottava?

        Suurin osa miehistä ei pääse lähellekkään tuota kuntoa ikinä, vaikka kävisivät salilla koko ikänsä.


      • Muffinssi18
        Tango & Cash kirjoitti:

        Nimimerkkisi takana piileskelee ilmeisesti ihan oikea muffinssi, jolla on defenssi päällä, koska et koskaan tule saamaan lihaksikasta miestä.

        Kokeilin Googlen kuvahakua "lihaksikas mies" -hakusanoilla.

        Tässä yksi esimerkki:http://www.google.fi/search?q=lihaksikas mies&hl=fi&tbo=u&tbm=isch&source=univ&sa=X&ei=eiAjUZPYJYuK4gSX0YCgCw&sqi=2&ved=0CCkQsAQ&biw=1311&bih=617#imgrc=gRGSwKg1wel7DM:;8KsrpXmPoJIDEM;http://static.gayboy.at/news/00014332_01.jpg;http://keskustelu.suomi24.fi/node/8935843;305;394

        Onko pelottava?

        Suurin osa miehistä ei pääse lähellekkään tuota kuntoa ikinä, vaikka kävisivät salilla koko ikänsä.

        No itse kartan ihan omatoimisesti näitä lihaskimppuja, koska ne ovat rumia eivätkä miellytä jokaisen silmää.

        Ja kyllä. Kuvahakusi miehet ja eritoten naiset olivat pelottavia ja "ällöttäviä".


    • ikuisesti laiha

      olen itsekin mietinyt samaa asiaa miksi naiset ei olekiinostuneet laihoista miehistä olen 49v painan tällä hetkellä noin 61 kiloa elikkä selvästi ali painoinen .kun paino einouse vaikka söis rekkakurmalisen pitsoja voi olla että kulutan liikaa kaloreita tuleenimittäin poljettua polkupyärällä noin 6000-7000 km vuodessa mielestäni en ole rapakunnossa mutta kun naiset sanoo mulle että saisit olla vähän lihavampi ja lihaksikaampi niin eikö ruipellolla ole mitään mahdolisuuksia nais markinoilla.

      • Pekkari+

        Ei kait sun ikäset naiset enää lihaksia vahtaa? Kyllä niille jo muut arvot merkkaa enempi. Jätä nuo punttijutut jo suosiolla nuorempien harmiksi. Riittää, kun luo talvella lumet pihalta ja pitää kesälä pihamaan kunnossa. Sitten pari rapsakkaa kävelylenkkiä pari ketaa viikossa, niin muoriakin jaksaa pyöritellä vielä peiton alla ;)


      • .--.

        Mä veikkaan että naismarkkinoillasi kävisi parempi flaksi jos edes kynä pysyisi kädessäsi, mutta kun ei näköjään sekään.


      • Way of the Future
        .--. kirjoitti:

        Mä veikkaan että naismarkkinoillasi kävisi parempi flaksi jos edes kynä pysyisi kädessäsi, mutta kun ei näköjään sekään.

        Ei nettiin kynällä kirjoiteta. Tervetuloa 2010-luvulle.


      • Jos pyörällä pystyy ajamaan noin paljon, kyllä silloin on hyvässä kunnossa.

        Riippuu tietysti pyörästäkin ja kuinka mäkistä reittiä joutuu ajamaan, mutta oma pyöräilykuntoni on huono.

        Itse en aja autollakaan niin paljon kuin sinä pyörällä.
        Paino on 60 kilon tasoa minullakin.


      • Tupu Pupuna
        Pekkari+ kirjoitti:

        Ei kait sun ikäset naiset enää lihaksia vahtaa? Kyllä niille jo muut arvot merkkaa enempi. Jätä nuo punttijutut jo suosiolla nuorempien harmiksi. Riittää, kun luo talvella lumet pihalta ja pitää kesälä pihamaan kunnossa. Sitten pari rapsakkaa kävelylenkkiä pari ketaa viikossa, niin muoriakin jaksaa pyöritellä vielä peiton alla ;)

        Bullshit. Kyllä tällanen viiskymppinenkin nainen vielä tsekkaa miehen haban ennen lähempää tutustumista. Tosin tätä muoria ei jaksa pyöritellä millään parin kävelylenkin voimalla. Naidessa pitää tulla hiki.


      • päivystävä sovinisti
        Tupu Pupuna kirjoitti:

        Bullshit. Kyllä tällanen viiskymppinenkin nainen vielä tsekkaa miehen haban ennen lähempää tutustumista. Tosin tätä muoria ei jaksa pyöritellä millään parin kävelylenkin voimalla. Naidessa pitää tulla hiki.

        Kyllä on painoa vähän liikaa jos vaatii Schwarzeneggerin että jaksaa kantaa naisen ulko-ovelta sänkyyn.


    • hämäkäkmees

      Sun täytyy ryhtyä hevariksi, koska kaikki uskottavat hevarit on laihoja, korkeintaan kaljamaha saa olla.

    • boneman

      Tuo alkuperäinen teksti on kyllä vähän koominen. Itse olen ollut aina vähän mukamas pieniluinen, mutta parin vuoden säänllisehkön treenailun jälkeen olen kyllä juuri sopivassa kunnossa. Monet tälläiset luumiehet, jotka eivät ole treenailleet, eivät ymmärrä, että kyllä niitä tuloksia saa kun ei istuskele päivät pitkät kirja kädessä.

      Tietenkin aina voi itse miettiä mikä on itselle tärkeää. Jos naiset ovat alottajalle näin tärkeitä, niin nyt vain sinne salille hankkimaan vähintään pientä särmää ulkonäköön. Näyttääkö sitten luinen, ei koskaan treenattu nainen hyvältä ja kiinnostavalta?????

    • Tuossa linkissä olevan kuvan miehellä on todella iso pää muuhun ruumiseen nähden. Taitaa olla myös tosi lyhyt laihuuden lisäksi. Tosin ei lyhytkään välttämättä ole kapeahartiainen.

      Itse olen laiha muttei minulla ole noin iso pää muuhun ruumiiseen nähden.
      Olen 180 cm ja hartiat ovat normaalileveät.

      Olisiko niin, että jos on todella lyhyt ja todella kapeahartiainen, silloin tuo lihaksettomuuskin korostuu.

    • Yäk, ei mulle, kiito

      Eivät naiset pelkää. Mutta kun lihakseton mies ei kiihoita. Siinä se kaikessa lyhykäisyydessään. Minkäs teet?

      • Jossain nyt krakaa

        Ihme yökkijöitä nämä nykyajan naiset. Ymmärrän kyllä, jos joku asia miehessä ei oikein innosta/nappaa, mutta todella oudolta tuntuu se, että esim. "liika laihuus/lihaksittomuus" (monen muun pikkuseikan ohella) saa somemuijat yökkimään.

        Pitäisiköhän teidän käydä perusteellisessa terveystarkastuksessa, jossa ruoansulatuselimistön alku- ja loppupään lisäksi tutkittaisiin tarkasti myös pään sisältö?


      • päivystävä feministi
        Jossain nyt krakaa kirjoitti:

        Ihme yökkijöitä nämä nykyajan naiset. Ymmärrän kyllä, jos joku asia miehessä ei oikein innosta/nappaa, mutta todella oudolta tuntuu se, että esim. "liika laihuus/lihaksittomuus" (monen muun pikkuseikan ohella) saa somemuijat yökkimään.

        Pitäisiköhän teidän käydä perusteellisessa terveystarkastuksessa, jossa ruoansulatuselimistön alku- ja loppupään lisäksi tutkittaisiin tarkasti myös pään sisältö?

        Se on naisten OIKEUS tuntea yökkäystä silloin kun haluaa!!! Toki silloin jos mies sanoo jotain naista yököttäväksi, tulemme siskojen kanssa tuomitsemaan sinut sovinistiksi, joka ei saa p*llua, mikä on tietysti oikein koska miehet ovat sortaneet naisia vuosituhansia.


    • makuasia, sano koira

      Mä tykkään kuikeloista, omakin mies on sellainen. Ja yksi kaveri on vielä kuikelompi, eikä sillä kyllä oo ikinä milloinkaan ollu ongelmia saada naista. Toki pitemmän päälle olematon lihaskunto on huono homma, nivelet voi alkaa vanhemmiten valittaa kun ei ole lihaksistoa tukemassa, lisäksi alipainoinen ihminen harvemmin saa riittävästi kaikkia ravintoaineita, koska syö liian vähän.

      • Niin väärässä!

        Tää on väärin mun mielestä että heti kun on alipainoinen tai laiha. Niin kuvitellaan että syö liian vähän.... Esi itsellä on lievä anoreksia. Koska en ole sitä itse aiheuttanut. Itse syön normaalisti ja monta kertaa päivässä. Se vaan ei jää muhun se ruoka, saattaa hetken näkyä turvotuksena. Mutta mitään pysyvää painon nousua ei synny. Vaikka tunkis kuinka rasvasta ja protsku pitoista ruokaa.

        Voin itse sanoa laihana miehenä että, se on ihan sieltä korvien välistä kiinni. Että miks ei naiset kiinnostu, Myös itselläsi voi olla liian korkea odotus naisiltasi. Itse olen seurustellut naisten kanssa.


      • Tango & Casg

        "Ja yksi kaveri on vielä kuikelompi, eikä sillä kyllä oo ikinä milloinkaan ollu ongelmia saada naista".

        Sitten voisimmekin keskustella aiheesta - minkätasoisia nämä kuikelon naiset ovat.


    • k p

      Taliaivoille tuli myrkky ja paska neuroosit, miula on mausteet ja valtuuvet antoo lähöt, heh,heh,heh,jäh,jäh,jäh,heh,heh,heh,heh,heh. p.0405165477

    • äijäperkele

      Tuo kuvan mies voisi harkita jo sukupuolen vaihtoa, on senverta söpö :)

    • -68

      Ei sitä näin 40 miehenä jaksa ottaa paineita siitä näyttääkö Chaplinilta vai Rambolta. Ihan sama, itselleenhän tätä elämää eletään eikä ympäristölle.

    • Kirjaimellinen nipo

      Kyllähän tuollakin miehellä on lihakset. Koko vain ei ole kummoinen.

    • Nnainen77

      Oih, älä ihmeessä ala muokkaamaan vartaloasi jos sinulla on "ruipelo" vartalo!

      Minä en ainakaan pelkää...

      Minä aivan ihannoin miestä, jolla ei ole lihaksia, on ohuet käsivarret ja muutenkin hoikka ja niinkuin sanoit "ruipelo"! Ei todellakaan kaikki naiset haaveile mistään "bodareista" ja lihaksikkaista käsivarsista!!
      Itseäni sellainen bodaajavartaloa yököttää, enkä voisi koskaan olla sellaisen miehen kanssa.. Sellainen poikamaisuus on plussaa!!

      Nykyään tapaa niin harvoin enää hoikkia miehiä kun jostain syystä kaikki ovat alkaneet keräämään lihaksia .. yäk, yäk ja vielä kerran yäk! (

      • Tango & Cash

        Aiheesta on tehty lukuisia tutkimuksia ja naiset todellakin pitävät lihaksikkaista miehistä. Poikkeuksiakin tietysti on, mutta ne ovat todella todella harvassa. Miehen siis kannattaa ehdottomasti panostaa salilla käymiseen sen sijaan, että toivoo löytävänsä jonkun - ei niin viehättävän naisen - jolle lihakset eivät ole muuta kuin yökötyksen aihe.

        "New research out of UCLA confirms: Women are attracted to muscular guys. A series of six studies found that muscular guys are catnip to women looking for fun, and they have twice as many partners as average Joes and weaklings."
        Lähde: http://www.menshealth.com/sex-women/muscular-men-attract-women#ixzz2LKGQdgck

        Lihaksilla saat siis ainakin 100% enemmän naista:
        "...have twice as many partners as average..."

        Tätähän me miehet juuri haluamme.


      • jossain nyt krakaa

    • Tii-mariini

      Epäterve tulee mielumminkin mieleen bodatusta broilerin näköisestä karjusta jolla suonet pullistelee päästä.
      Hoikka taikka ruipelo mies on kaunis :)
      Mielummin vaikka pehmeä nallekarhumainenkin kuin lihaskimppu. Lihas-lotharit ovat rumin miestyyppi mitä on.
      Ja se korvienväli on ratkaisevin!

      • Tango & Cash

        Tilastojen valossa ajattelet täysin naisten yleisen ajatusmaailman vastaisesti. Et taida olla mikään ihanneyksilö vai mistä moiset ajatukset kumpuavat?


      • Menee vähän aiheen vierestä, mutta en malta olla kommentoimatta.. X)

        " Lihas-lotharit "

        -Et kai viittaa tähän säälittävään/surkuhupaisaan suomalaiseen porno"tähteen" tällä kommentilla..?!
        Kyseinen tuulen raiskaama kynäniska ei ole meinaan lihasta nähnytkään.. XD


      • TheTruth
        Tango & Cash kirjoitti:

        Tilastojen valossa ajattelet täysin naisten yleisen ajatusmaailman vastaisesti. Et taida olla mikään ihanneyksilö vai mistä moiset ajatukset kumpuavat?

        Mikäs ite luulet olevasi? muita arvosteleva, joka voi itseään kehua lihaksikkaaksi täällä SUOMI24 ihmeellisestä maassa, jossa omaa kehoa voi treenata painelemalla näppäimistön numeroita, ja kirjaimia kertoakseen olevansa lihaksikas :D

        URPO! ja ei tässä maailmassa NAISET ole tietojen perään.. Johan siitä tulis katastrofi, jos naiset eivät valikoisi miehiä ja jos miehet eivät olisi naisten kanssa.. :O
        nainen ja mies on tarkoitettu lisääntymään, ei siinä ole jostain valtavista lihaksista kyse.. ;) sulla tietenkään kokemusta tytöistäkään.. ;) ja jos sulla olisikin, senkin pystyy keksimään painelemalla näppäimistön kirjaimia "seurustelen naisen kanssa" :D sanoppa kuka on lihaksikkaan miehen perään!


    • N81.

      Joku sen jo sanoikin. Jos on hoikka ja lihakseton mies niin tulee mieleen homppeli. Siihen kun lisää vielä tiukahkon värillisen t-paidan niin suuntauksesta ei voi erehtyä. Heteroiden kannattaa ehkä välttää tällaista lookia ellei halua potentiaalisten naisten saavan v'äärää käsitystä. Jättisuuret lihaksetkin ovat turn off, joten normaalivartaloinen (vähän lihasta, ei luiseva tai hintelä) niin varmasti löytyy ottajia :)

      • no voi hyvä luoja..

        No voi hyvä luoja sentään! Siis nytten kaikki laihatkin miehet ovat jonkun mielestä homoja?

        Eikö heteromies voi olla muuta kuin bodari/läski ja pitää värittömiä, löysiä t-paitoja?

        Ennen sentään homovaikutelmaan tarvitsi nahkahousut tai meikkiä... Nyt sitten miesten seksuaalista suuntautumista arvioidaan painon perusteella? MItä vittua?!

        Ei mikään ihme jos tollaisesta asenteesta seuraa vittuuntumista. Sama kun väittäisi että kaikki naiset joilla ei ole iso ja rintoja ja korkokenkiä olisivat lesboja...


      • : )))))

        - N81. -

        N81 taitaa todellisuudessa olla jokin pojan kloppi jolla ei vielä edes korvantauset ole kuivuneet.

        Entäs nämä maailmankuulut "macho" miehet, jotka ovat osaltaan olleet gay trendien luojia myös punttisalien puolella?

        Tykkäsivät oikein tosissaan "machoista" ;-)

        - http://en.wikipedia.org/wiki/File:VPStarfront.jpg


    • vai miten

      Aivan sama juttu kun nasa,mihin tarvitaan jumala..oman suuria tissejä?
      Ne n tanssiessaki tielä, kohtuus kaikessa.
      Niin myös mierten lihaksissa.Mihin sitä hormoonimassaa tarvitaan ?

      • vai miten

        Tmä minun näppis on romua ,aina jättää kirjaimia pois.


    • kukaolenkaan?

      Minä tykkään kuikeloista ;) Mutta kun on itte tällanen lihaksikas läski niin ei ne minua kahtele :(

    • nainsevaanon

      Kyllä se niin on että jos olet rupelo se vaikuttaa naisten saamiseen.....näin on
      Itse 177/78 spottinen kaveri ja naista löytyy...

    • En ymmärrä

      "Pelkäävätkö naiset lihaksettomia miehiä?"

      Olipas onnistunut sana valinta, meinaan tuo sana "pelkäävätkö".

    • ufui

      ristus se o notta asenne mikä ratkaasoo

    • annoyed.yet84

      no ei pelota, mut onhan se nyt kivempi katella ja tunnustella kun on lihaksii..

      • laihat ämmät ällöi

        ämmiäkin kivempi laitella kun on isot bosat ja pehmee perä


    • älä lannistu

      Älä sure me ollaan melkein kaikki jollain tapaa "vääriä". Itse tykkään täysin hoikista ja vähäkarvaisista miehistä, lihakset ja läski on yhtälailla turnoffeja. Pahaksi onneksi itse olen pyöreä joten luulin että joudun tyytymään siihen mitä saan kiinni - ja sitten iski "salama", löysin miehen joka on sopivan hoikka ja kaikista parasta - pitää sellaisista kuin minä. En siis oleta että mahdun kaikkien muottiin vaan olen tyytyväinen kun olen tämän onneni löytänyt ja toistaiseksi ainakin saanut pitää.

      • tutkijatohtori

        Uskon syvällisiin arvoihin eli karvattomuuteen perustuvan suhteenne olevan todella onnellinen ja pitkäikäinen.


    • Ei ylibodattua!

      Lihakseton kroppa on parempi miehellä kuin ylibodattu. Varsinkin vielä, jos kropassa on tatuointeja ja se on ylibodattu niin se vasta kauhea on. Se on ruma ja suorstaan pelottava. Tatuointeja laittavat vain laumasielut, yksilöllisyys niistä on kaukana.

    • olli

      eiköhän kaikilla miehillä lihakset on,eihän ne muuten pysyis pystyssä

      • kaikilla taitaa olla

        En kyllä ole koskaan nähnyt miestä taikka naista jolla ei olisi yhtään lihaksia, vaan pelkkiä luita...


    • etsillaitaas

      Naiset kyllä luultavasti arvostavat miehessä enemmän että lukeminen ja kirjoitustaito on jollain tapaa hallussa. Aakkosetkin olisi hyvä oppia ennen kuin alkaa salitreenejä enemmänkin harjoittamaan :-) On esimerkiksi huomattavasti helpompi tehdä työhakemus jos on oppinut kirjoittamaan.

      Myös matematiikkaa olisi hyvä osata että pystyy läpäisemään tuon yhteislaskun tuloksen lähettääksen viestin.

      • Tomppelin vaimo

        Ja sen verran voisi jätkällä järkeä olla, ettei jatkuvasti vieraissa juoksisi. Tyhmästä päästä saa kärsiä koko iso ruumis, kysykää vaikka minun tulevalta ex-aviomieheltäni.


    • kuhkjhkjh

      No en pelkää, mutta ei viehätä. Oleellista on se, että tuntee naisena olevansa miehen kainalossa, eikä toisin päin...;) Kerran vuosia sitten seurustelin miehen kanssa, joka oli 170cm pitkä ja painoin vain 60 kg! Tuntuu tänä päivänä ihan hullulta... Mutta yhdessä olimme vajaan vuoden, enkä koskaan nauttinut läheisyydestä. Kaverina ihan ok tyyppi.

      Mutta makuja on monia. Hyvällä ystävälläni joka itse painaa ehkä 80kg kieppeillä on juuri sellainen 60 kiloinen kukkakeppi, ja yhdessä ovat elelleet jo toistakymmentä vuotta, onnellisesti.

    • minä vain

      Itse olen 19-vuotias mies, pituutta 177 ja 54 kg. Ongelma on siinä, että paino ei nouse tuosta ylöspäin vaikka syön about 7 kertaa päivässä. Silti monet tytöt minun lukiossa katselevat minua hymyillen, jotkut tulevat lähelleni istumaan ja sukivat hiuksiaan. En tiedä mikä tällaisessa laihassa jätkässä on niin kiinnostavaa enkä pidä itseäni mitenkään erityisen komeana. Ja useimmat näistä tytöistä on tukevampia ja muodokkaita. Laihuusko se on joka heihin vetoaa? Huhtikuussa meen testeihin ja tutkitaan kärsinkö jostain imeytymishäiriöstä.

    • leip

      Sinä 19v turha olla huolissaan olin kouluaikana tosi laiha söin normaalisti ruokalassa sitten kun koulu loppui . niin lihoin kun ruokavalio muuttui hampurilaispainotteiseksi ja muutenkin leipää tuli syötyä paljon.

    • Ihme läppää

      Näistä bodareista sen verran, että on kyllä hyvin pieni skene porukka ne naiset, jotka niitä haluaa, salilla käyvät itsestään huoltapitävät miehet on sitten asia ihan erikseen, niiden perään kuolaa varmaan enemmistö. Jos nyt pelkästään ulkoisista kriteereistä puhutaan.

    • m6jn5by4tr3

      Omituinen kysymys, lienee provo. Eivät pelkää, mut eivät juuri arvostakaan.

    • Eipä ole väliä

      Asiahan on niin että monet naiset sanovat pitävänsä sen tyyppisistä miehistä jotka ovat "muodikkaan" näköisiä. Nyt on ilmeisesti sellainen aika jolloin tyylikkyyteen kuuluvat miesten kohdalla isot lihakset. Ja se näkyy sitten myös kyselyissäkin asiasta.

      Mutta kun vähän katselee ympärilleen, niin huomaa että naiset ei vaikuta loppujen lopuksi välittävän niin paljoa miesten ulkonäöstä. Tunnen kyllä lihaksikkaita, oikein siistin näköisiä jätkiä, jotka käyttävät kaiken vapaa-aikansa salilla, mutta eivät juuri koskaan saa naista. Sitten tunnen ylipainoisia tai hyvin laihoja miehiä, joilla käy flaksi ihan aina.

      Ei kannata alkaa siis käydä kuntosalilla sen vuoksi että saisi pillua, koska asia ei mene niin. Jos haluaa pillua, niin kannattaa alkaa kehon sijaan treena itsetuntoa paremmaksi. Se on paljon tärkeämpää. Huonolla itsetunnolla varustettu bodari ei saa naista.

      • KummaMörköPeilissäni

        Pärstävärkki on kuitenkin kaikkein tärkein. Sitä on vaikea salilla tai muuallakaan paremmaksi muokata.


    • Joku vaan

      Itse olen 25-vuotias mieshenkilö, joka on käynyt aktiivisesti salilla, 3 kertaa viikossa 6:n vuoden ajan.

      Olen 178,5 senttiä pitkä ja painan n. 60 kiloa. Syön joka päivä 2-3 lämmintä ateriaa, proteiinipatukoita, palautusjuomaa, jne. Mutta ihmettelen vain, kun porukka sanoo, että pitää mennä salille, jotta saisi hieman särmää ulkonäköönsä. Mitenhän on porukka tässä onnistunut?

      Moni saa ihan oikeasti treenaamalla lihaksia ja pystyy kasvattamaan lihasmassaa. Itse olen pysynyt näissä mitoissa ihan alusta asti.

      Teen siis maastavetoa, jalkakyykkyä, penkkipunnerrusta, leuanvetoja, kulmasoutua, jne. Noita kaikkia liikkeitä aina yhdelle viikolle sopivasti jaettuna.

      Olen joskus tehnyt kuutta liikettä per treeni, yksijakoinen siis sisältäen penkkiä, pystypunnerrusta, jalkakyykkyä, leuanvetoja, hauiksia, vatsoja, jne. Ei mitään vaikutusta. Arnoldin kultainen kuusikko siis. 10:n toistoja. Nyt kun miettii, niin nykyään en pystyisi tekemään edes puoliakaan tuosta treenistä. Kolme liikettä ja sen yhden liikkeen jälkeen olen vain jo niin väsynyt ja loppu, ettei niistä kahdesta tule juuri mitään. Tämä siis nykypäivänä.

      Sitten olen kokeillut monen kuukauden ajan Starting Strength-ohjelmaa, jossa oli kolme liikettä per treenikerta, aina 5x5. Ei vaikutusta.

      Olen vaihdellut ohjelmia aina muutaman kuukauden välein, vaihdellut liikkeiden määrää, vaihdellut toistojen ja sarjojen määrää, joskus vaihdellut ihan liikkeitäkin, esim. jalkakyykyn vaihtanut jalkaprässiin, kulmasoudun vaihtanut ylätaljaan, jne.

      Mutta millään ei ole ollut mitään vaikutusta. Sarjapainoihin en ole saanut mitään kunnon lisäystä, koska se raja tulee niin äkkiä vastaan. Ei vain yksinkertaisesti jaksa, ei vain yksinkertaisesti se voimataso kehity niin kuin yrittää treenata. Joskus ennen treeniäkin niin kova väsymys, ettei vain edes jaksa treenata kunnolla.

      6:n vuoden TAVOITTEELLISEN treenin aikana pitäisi esim. penkkipunnerruksen olla enemmän kuin 75 kiloa. Mutta niin se vain on. En ole keksinyt yhtään mitään, millä tuota määrää saisi kasvatettua. Sitten kun hakee sitä vauhtia pienemmiltä painoilta, niin ei vain onnistu. Ei yksinkertaisesti onnistu.

      Olen joskus lisännyt treenikertoja, joskus vähentänyt treenikertoja 2:n treeniin per viikko. Ei vaikutusta. Olen treenannut voimatreenityyppistä että sitten kestävyystyyppistä. Ei mitään vaikutusta treenipainoissa, ei vain yksinkertaisesti jaksa ja pysty. Moni on tätä samaa ihmetellyt, kun mitään ei tapahdu. Olen joskus treenannut samaan aikaan pidempään treenaavien nyrkkeilijöiden, vapaa-ottelijoiden, kehonrakentajien, jne. kanssa. Olen kertonut heille treenistäni, levosta, palautumisesta, ravinnosta ja ruokailusta, jne. Hekään eivät vain ole keksineet syytä sille, miksi en ole kehittynyt tämän enempää.

      • Joku vaan

        Monesti olen katsellut, kun puoli vuotta treenannut kaveri nostaa penkistä 80 kiloa sarjalla. Mutta itse kun saan hädin tuskin 6:n vuoden treenaamisen jälkeen edes sitä 75:ttä.

        Olen pitänyt 2-4:n päivän taukoja, olen pitänyt viikon taukoja, olen pitänyt kevyitä viikkoja, jne. Mutta en ole minäkään keksinyt, miksi ei ole mitään kehitystä tapahtunut. Miksi nuo rajat tulevat noin äkkiä vastaan. Yksi syy voisi olla se, että olen SYNNYNNÄISELTÄ ruumiinrakenteeltani todella kevytrakenteinen, hentoluinen ja heikkorakenteinen. Joku sanoo, ettei tuota voi käyttää syynä, mutta olen lukenut paljon lasten ja nuorten urheiluvalmentamisesta. Siis ihan ammattitasolla. Siellä on tullut vastaan paljon sitä, että myös se synnynnäinen kehonkoostumus vaikuttaa. Jotkut voivat olla jo syntyessään niin heikkorakenteisia, että sitä voimatasoa ja lihasmassaa ei vain yksinkertaisesti juurikaan tule, vaikka treenaisi kuinka kovaa tahansa.

        Vaikka kuinka lukisi Pakkotoistoa, vaikka kuinka kuuntelisi ja toteuttaisi pidempään treenanneiden ohjeita, jne. niin ei vain tule niitä tuloksia. Syynä voi olla ihan oikeasti juuri tuo, että se valmiiksi hento ja heikko kroppa ei edes pysty ottamaan sitä ärsykettä vastaan. Tai sitten se ärsyke on vain niin kova, että se hento kroppa menee tukkoon jo heti kättelyssä.

        Olen aina katsellut, kun joku aloittaa punttitreenin. Tulosta tulee hyvinkin nopeasti ja porukka nostelee rautaa kovaa. Treenipainot nousevat, lihasmassaa kerääntyy, jne. Mutta itselläni ei ole 6:n vuoden aikana tapahtunut mitään. Treenipainot tulevat vastaan hyvinkin äkkiä, lihasmassaa ei vain tule, voimatasot eivät vain yksinkertaisesti kasva. Sitä se on ollut 6:n vuoden ajan. Moni treenaa paljon lepsummalla asenteella ja tulosta tulee. Itse kun sitten taas haluaisin lihasmassaa ja voimatasojakin nostettua, niin ei vain ole tullut koko 6:n vuoden aikana mitään.

        Sitä tuntee kyllä itsensä aika lailla huijatuksi. Eli ei sitä todellakaan aina kannata sanoa, että mene salille treenaamaan ja hanki lihaksia ja voimaa itsellesi ja miehisty sitä kautta. Olisihan minullakin jumalauta 6:n vuoden jälkeen ihan erilainen meno, jos siitä treenistä olisi ollut jotain hyötyäkin. Ei se vain kaikille mene niin, että kun mennään salille ja treenataan, niin automaattisesti se lihasmassa kasvaa ja voimatreenillä voimatasot kasvavat. Voimatreeneistä huolimatta minullakin on aivan samat voimatasot kuin aloittaessakin.

        Ja sitten jotkut sanovat minulle, että kannattaa käydä salilla, niin saa lihasmassaa ja voimaa. No, niinhän minä jumalauta olen käynytkin 6:n vuoden ajan. Ja monesti ihmiset luulevat, että näen nälkää, vaikka kuinka yritän syödä koko ajan. Suurin menoerä on ehdottomasti ruoka ja ravinto ja monesti se rahapula tulee juuri siitä, että ne ruokamäärät vain ovat itselläni sen verran isot.

        Eli ei se ole kivaa tällaisiakaan asioita kuulla. Sitä vain tuntee itsensä huijatuksi.


      • 13+1
        Joku vaan kirjoitti:

        Monesti olen katsellut, kun puoli vuotta treenannut kaveri nostaa penkistä 80 kiloa sarjalla. Mutta itse kun saan hädin tuskin 6:n vuoden treenaamisen jälkeen edes sitä 75:ttä.

        Olen pitänyt 2-4:n päivän taukoja, olen pitänyt viikon taukoja, olen pitänyt kevyitä viikkoja, jne. Mutta en ole minäkään keksinyt, miksi ei ole mitään kehitystä tapahtunut. Miksi nuo rajat tulevat noin äkkiä vastaan. Yksi syy voisi olla se, että olen SYNNYNNÄISELTÄ ruumiinrakenteeltani todella kevytrakenteinen, hentoluinen ja heikkorakenteinen. Joku sanoo, ettei tuota voi käyttää syynä, mutta olen lukenut paljon lasten ja nuorten urheiluvalmentamisesta. Siis ihan ammattitasolla. Siellä on tullut vastaan paljon sitä, että myös se synnynnäinen kehonkoostumus vaikuttaa. Jotkut voivat olla jo syntyessään niin heikkorakenteisia, että sitä voimatasoa ja lihasmassaa ei vain yksinkertaisesti juurikaan tule, vaikka treenaisi kuinka kovaa tahansa.

        Vaikka kuinka lukisi Pakkotoistoa, vaikka kuinka kuuntelisi ja toteuttaisi pidempään treenanneiden ohjeita, jne. niin ei vain tule niitä tuloksia. Syynä voi olla ihan oikeasti juuri tuo, että se valmiiksi hento ja heikko kroppa ei edes pysty ottamaan sitä ärsykettä vastaan. Tai sitten se ärsyke on vain niin kova, että se hento kroppa menee tukkoon jo heti kättelyssä.

        Olen aina katsellut, kun joku aloittaa punttitreenin. Tulosta tulee hyvinkin nopeasti ja porukka nostelee rautaa kovaa. Treenipainot nousevat, lihasmassaa kerääntyy, jne. Mutta itselläni ei ole 6:n vuoden aikana tapahtunut mitään. Treenipainot tulevat vastaan hyvinkin äkkiä, lihasmassaa ei vain tule, voimatasot eivät vain yksinkertaisesti kasva. Sitä se on ollut 6:n vuoden ajan. Moni treenaa paljon lepsummalla asenteella ja tulosta tulee. Itse kun sitten taas haluaisin lihasmassaa ja voimatasojakin nostettua, niin ei vain ole tullut koko 6:n vuoden aikana mitään.

        Sitä tuntee kyllä itsensä aika lailla huijatuksi. Eli ei sitä todellakaan aina kannata sanoa, että mene salille treenaamaan ja hanki lihaksia ja voimaa itsellesi ja miehisty sitä kautta. Olisihan minullakin jumalauta 6:n vuoden jälkeen ihan erilainen meno, jos siitä treenistä olisi ollut jotain hyötyäkin. Ei se vain kaikille mene niin, että kun mennään salille ja treenataan, niin automaattisesti se lihasmassa kasvaa ja voimatreenillä voimatasot kasvavat. Voimatreeneistä huolimatta minullakin on aivan samat voimatasot kuin aloittaessakin.

        Ja sitten jotkut sanovat minulle, että kannattaa käydä salilla, niin saa lihasmassaa ja voimaa. No, niinhän minä jumalauta olen käynytkin 6:n vuoden ajan. Ja monesti ihmiset luulevat, että näen nälkää, vaikka kuinka yritän syödä koko ajan. Suurin menoerä on ehdottomasti ruoka ja ravinto ja monesti se rahapula tulee juuri siitä, että ne ruokamäärät vain ovat itselläni sen verran isot.

        Eli ei se ole kivaa tällaisiakaan asioita kuulla. Sitä vain tuntee itsensä huijatuksi.

        Pitää vain syödä enemmän. Sinun pitää valita, haluatko olla lihaksikas ja vähän läski vai timmi ja pienilihaksinen.

        Olen itse vähän sinua lyhempi ja painavampi ja varmasti kasvan, jos syön selkeästi enemmän.


      • Joku vaan kirjoitti:

        Monesti olen katsellut, kun puoli vuotta treenannut kaveri nostaa penkistä 80 kiloa sarjalla. Mutta itse kun saan hädin tuskin 6:n vuoden treenaamisen jälkeen edes sitä 75:ttä.

        Olen pitänyt 2-4:n päivän taukoja, olen pitänyt viikon taukoja, olen pitänyt kevyitä viikkoja, jne. Mutta en ole minäkään keksinyt, miksi ei ole mitään kehitystä tapahtunut. Miksi nuo rajat tulevat noin äkkiä vastaan. Yksi syy voisi olla se, että olen SYNNYNNÄISELTÄ ruumiinrakenteeltani todella kevytrakenteinen, hentoluinen ja heikkorakenteinen. Joku sanoo, ettei tuota voi käyttää syynä, mutta olen lukenut paljon lasten ja nuorten urheiluvalmentamisesta. Siis ihan ammattitasolla. Siellä on tullut vastaan paljon sitä, että myös se synnynnäinen kehonkoostumus vaikuttaa. Jotkut voivat olla jo syntyessään niin heikkorakenteisia, että sitä voimatasoa ja lihasmassaa ei vain yksinkertaisesti juurikaan tule, vaikka treenaisi kuinka kovaa tahansa.

        Vaikka kuinka lukisi Pakkotoistoa, vaikka kuinka kuuntelisi ja toteuttaisi pidempään treenanneiden ohjeita, jne. niin ei vain tule niitä tuloksia. Syynä voi olla ihan oikeasti juuri tuo, että se valmiiksi hento ja heikko kroppa ei edes pysty ottamaan sitä ärsykettä vastaan. Tai sitten se ärsyke on vain niin kova, että se hento kroppa menee tukkoon jo heti kättelyssä.

        Olen aina katsellut, kun joku aloittaa punttitreenin. Tulosta tulee hyvinkin nopeasti ja porukka nostelee rautaa kovaa. Treenipainot nousevat, lihasmassaa kerääntyy, jne. Mutta itselläni ei ole 6:n vuoden aikana tapahtunut mitään. Treenipainot tulevat vastaan hyvinkin äkkiä, lihasmassaa ei vain tule, voimatasot eivät vain yksinkertaisesti kasva. Sitä se on ollut 6:n vuoden ajan. Moni treenaa paljon lepsummalla asenteella ja tulosta tulee. Itse kun sitten taas haluaisin lihasmassaa ja voimatasojakin nostettua, niin ei vain ole tullut koko 6:n vuoden aikana mitään.

        Sitä tuntee kyllä itsensä aika lailla huijatuksi. Eli ei sitä todellakaan aina kannata sanoa, että mene salille treenaamaan ja hanki lihaksia ja voimaa itsellesi ja miehisty sitä kautta. Olisihan minullakin jumalauta 6:n vuoden jälkeen ihan erilainen meno, jos siitä treenistä olisi ollut jotain hyötyäkin. Ei se vain kaikille mene niin, että kun mennään salille ja treenataan, niin automaattisesti se lihasmassa kasvaa ja voimatreenillä voimatasot kasvavat. Voimatreeneistä huolimatta minullakin on aivan samat voimatasot kuin aloittaessakin.

        Ja sitten jotkut sanovat minulle, että kannattaa käydä salilla, niin saa lihasmassaa ja voimaa. No, niinhän minä jumalauta olen käynytkin 6:n vuoden ajan. Ja monesti ihmiset luulevat, että näen nälkää, vaikka kuinka yritän syödä koko ajan. Suurin menoerä on ehdottomasti ruoka ja ravinto ja monesti se rahapula tulee juuri siitä, että ne ruokamäärät vain ovat itselläni sen verran isot.

        Eli ei se ole kivaa tällaisiakaan asioita kuulla. Sitä vain tuntee itsensä huijatuksi.

        Suosittelen PÄTEVÄN personal trainerin palkkaamista, ni suurimmalla todennäköisyydellä se vika olemattomaan kehitykseen löytyy.

        Yleisimmät virheet mitä itsekkin asiakkaillani havaitsen ovat ihan niissä kehityksen peruspilareissa, eli treenissä/ravinnossa/levossa.
        Usein vuosikausiakin salilla treenanneet saattavat tehdä asioita väärin kun ei ammattitaitoa ole ja ei uskalleta kysyä.

        Eli rohkeasti vaan yhteyttä paikkakuntasi PÄTEVÄÄN (tätä ei voi kylliksi korostaa) ammattilaiseen, ni takuulla ne virheet siitä sunkin treenistä/ravinnosta/levosta saadaan minimoitua.

        Eipä ainakaan itselläni ole ikinä tullut vastaan asiakasta joka ei olisi saanut aikaan näkyviä tuloksia jos on ohjeitani noudattanut pilkulleen ja tunnollisesti. ;)


      • nyk. vanha 47/180/77
        Joku vaan kirjoitti:

        Monesti olen katsellut, kun puoli vuotta treenannut kaveri nostaa penkistä 80 kiloa sarjalla. Mutta itse kun saan hädin tuskin 6:n vuoden treenaamisen jälkeen edes sitä 75:ttä.

        Olen pitänyt 2-4:n päivän taukoja, olen pitänyt viikon taukoja, olen pitänyt kevyitä viikkoja, jne. Mutta en ole minäkään keksinyt, miksi ei ole mitään kehitystä tapahtunut. Miksi nuo rajat tulevat noin äkkiä vastaan. Yksi syy voisi olla se, että olen SYNNYNNÄISELTÄ ruumiinrakenteeltani todella kevytrakenteinen, hentoluinen ja heikkorakenteinen. Joku sanoo, ettei tuota voi käyttää syynä, mutta olen lukenut paljon lasten ja nuorten urheiluvalmentamisesta. Siis ihan ammattitasolla. Siellä on tullut vastaan paljon sitä, että myös se synnynnäinen kehonkoostumus vaikuttaa. Jotkut voivat olla jo syntyessään niin heikkorakenteisia, että sitä voimatasoa ja lihasmassaa ei vain yksinkertaisesti juurikaan tule, vaikka treenaisi kuinka kovaa tahansa.

        Vaikka kuinka lukisi Pakkotoistoa, vaikka kuinka kuuntelisi ja toteuttaisi pidempään treenanneiden ohjeita, jne. niin ei vain tule niitä tuloksia. Syynä voi olla ihan oikeasti juuri tuo, että se valmiiksi hento ja heikko kroppa ei edes pysty ottamaan sitä ärsykettä vastaan. Tai sitten se ärsyke on vain niin kova, että se hento kroppa menee tukkoon jo heti kättelyssä.

        Olen aina katsellut, kun joku aloittaa punttitreenin. Tulosta tulee hyvinkin nopeasti ja porukka nostelee rautaa kovaa. Treenipainot nousevat, lihasmassaa kerääntyy, jne. Mutta itselläni ei ole 6:n vuoden aikana tapahtunut mitään. Treenipainot tulevat vastaan hyvinkin äkkiä, lihasmassaa ei vain tule, voimatasot eivät vain yksinkertaisesti kasva. Sitä se on ollut 6:n vuoden ajan. Moni treenaa paljon lepsummalla asenteella ja tulosta tulee. Itse kun sitten taas haluaisin lihasmassaa ja voimatasojakin nostettua, niin ei vain ole tullut koko 6:n vuoden aikana mitään.

        Sitä tuntee kyllä itsensä aika lailla huijatuksi. Eli ei sitä todellakaan aina kannata sanoa, että mene salille treenaamaan ja hanki lihaksia ja voimaa itsellesi ja miehisty sitä kautta. Olisihan minullakin jumalauta 6:n vuoden jälkeen ihan erilainen meno, jos siitä treenistä olisi ollut jotain hyötyäkin. Ei se vain kaikille mene niin, että kun mennään salille ja treenataan, niin automaattisesti se lihasmassa kasvaa ja voimatreenillä voimatasot kasvavat. Voimatreeneistä huolimatta minullakin on aivan samat voimatasot kuin aloittaessakin.

        Ja sitten jotkut sanovat minulle, että kannattaa käydä salilla, niin saa lihasmassaa ja voimaa. No, niinhän minä jumalauta olen käynytkin 6:n vuoden ajan. Ja monesti ihmiset luulevat, että näen nälkää, vaikka kuinka yritän syödä koko ajan. Suurin menoerä on ehdottomasti ruoka ja ravinto ja monesti se rahapula tulee juuri siitä, että ne ruokamäärät vain ovat itselläni sen verran isot.

        Eli ei se ole kivaa tällaisiakaan asioita kuulla. Sitä vain tuntee itsensä huijatuksi.

        "Voimatreeneistä huolimatta minullakin on AIVAN SAMAT voimatasot kuin aloittaessakin."

        Jos 60-kiloinen rimpula nostaa täysin treenaamatta sen 75kg penkistä, kuten kerroit, niin minusta hän ei ole "SYNNYNNÄISELTÄ ruumiinrakenteeltan" läheskään niin "heikkorakenteinen" kuin kirjoituksissasi annat ymmärtää. Eli taisit syyllistyä nyt liioitteluun: joko tuloksesi on jonkin verran parantuneet (vaikka nimenomaan väität toista) tai itseasiassa olet synnynnäisiltä ominaisuuksiltasi paljon vahvempi kuin mitä edellä väitit.

        Itse nostin n. 82kg "kylmiltään" 64-kiloisena. Lainausmerkit siksi, että vaikka en ollut penkkiä treenannut tai puntteihin muutoinkaan koskenut, niin olin sitli ennen ensimmäistä penkkipunnerrusyritystäni tehnyt kuitenkin jo vuoden verran etunojapunnerruksia lenkkeilyn (n. 60km /vko) ohella, muistaakseni n. 3-4 kertaa viikossa. Etunojapunnerrus tulos oli parantunut jostain n. 20:sta 70:een ja eittämättä tämä varmaan penkkipunnerrustuloksessakin näkyi, vaikken voi tietää paljonko olisin silloin saanut penkistä ylös kun etunojia meni vain 20.

        Itsekään en voimatasoiltani ole koskaan hääppöinen ollut, olen kai enemmän kestävyystyyppiä (puolimaratonennätys 1.17, cooper 3650m). Penkistä sain parhaimmillaan "vain" 112,5kg, 115 kg tippui kuin kivi rinnalle, vaikka 100 kg:lla nousi 8 toistoa ja 110 kg:llakin vielä 3. Jalat aina olleet enemmän kanankoivet, voimatasot pikkasen yli tuon mitä penkkipunnerruksessa sain, vaikka esim. jalkakyykystä pitäisi nousta n. 1,5—1,7x se mitä penkkipunnerruksessa nousee, jotta olisivat suht´koht sopusoinnussa toistensa kanssa. Minulla siis n. 1,1x. Maastavedosta (leveällä "sumo"-asennolla) olen nostanut muistaakseni 155kg:lla 5-6 toistoa. Maksimia en tuolloin koettanut.

        Oletko sinä enemmän kestävyystyyppiä kenties? Minkälaisia tuloksia pystyt tekemään eri kestävyyslajeissa?

        Oletko koskaan harkinnut testosteronitasojesi mittausta, ehkä syy voisi olla sielläkin.

        Tai sitten et vain syö tarpeeksi: minusta "vain" 2-3 lämmintä ateriaa ei kuulostanut kovin paljolta KOVAA treenaavalle. Itsekin olin 18-vuotiaana tosi ruipelo: 177/52kg! Mutta minulla kyllä jo leuanvetojen, etunojapunnerrusten, vatsarutistusten ym. teko nosti painoa vuodessa yli 10 kiloa. Aiemmin olin yrittänyt syömällä saada painon nousemaan, mutta se ei onnistunut, kun maha vain oli aina hemmetin turvoksissa (kuvittele miehekkääseen 52-kiloiseen vartalooni hirveä pallomaha!), mutta jos paino nousi kilon tai kaksi, niin kohta se taas putosi lähtöpainoon takaisin.


      • ugykl
        TheOne kirjoitti:

        Suosittelen PÄTEVÄN personal trainerin palkkaamista, ni suurimmalla todennäköisyydellä se vika olemattomaan kehitykseen löytyy.

        Yleisimmät virheet mitä itsekkin asiakkaillani havaitsen ovat ihan niissä kehityksen peruspilareissa, eli treenissä/ravinnossa/levossa.
        Usein vuosikausiakin salilla treenanneet saattavat tehdä asioita väärin kun ei ammattitaitoa ole ja ei uskalleta kysyä.

        Eli rohkeasti vaan yhteyttä paikkakuntasi PÄTEVÄÄN (tätä ei voi kylliksi korostaa) ammattilaiseen, ni takuulla ne virheet siitä sunkin treenistä/ravinnosta/levosta saadaan minimoitua.

        Eipä ainakaan itselläni ole ikinä tullut vastaan asiakasta joka ei olisi saanut aikaan näkyviä tuloksia jos on ohjeitani noudattanut pilkulleen ja tunnollisesti. ;)

        > PÄTEVÄÄN

        No siinä se onkin. Miten löydät sen pätevän, onko esim. yliopistotutkinto vai jokin muu kriteeri?

        > Eipä ainakaan itselläni ole ikinä tullut vastaan asiakasta joka ei olisi saanut aikaan näkyviä tuloksia jos on ohjeitani noudattanut pilkulleen ja tunnollisesti

        Montako asiakasta sinulla on ollut ja miten olet valinnut asiakkaasi? Mikä on näkyvä tulos? Se mikä toiselle on näkyvä, voi toiselle olla huono. Mä voisin olla se ensimmäinen asiakas, jolle ei tule näkyviä tuloksia. Uskallatko kokeilla?

        Katso Hubal ja muut 2005. Olikohan noin 100 ihmisen otos ja tusinan viikon vastusharjoittelu. Lihasmassa mitattiin kuvantamalla. Noin viisi prosenttia koehenkilöistä ei tullut yhtään vahvemmaksi eikä myöskään noin 5 %:lla lihasmassa kasvanut yhtään. Suurella osalla kuitenkin voima ja lihasmassa kasvoivat.


      • ioöjoi
        13+1 kirjoitti:

        Pitää vain syödä enemmän. Sinun pitää valita, haluatko olla lihaksikas ja vähän läski vai timmi ja pienilihaksinen.

        Olen itse vähän sinua lyhempi ja painavampi ja varmasti kasvan, jos syön selkeästi enemmän.

        > Pitää vain syödä enemmän. Sinun pitää valita, haluatko olla lihaksikas ja vähän läski vai timmi ja pienilihaksinen

        Noi on molemmat huonoja vaihtoehtoja. Läskiksi syöminen on varma keino saada testosteroni laskuun.


      • öiuh
        Joku vaan kirjoitti:

        Monesti olen katsellut, kun puoli vuotta treenannut kaveri nostaa penkistä 80 kiloa sarjalla. Mutta itse kun saan hädin tuskin 6:n vuoden treenaamisen jälkeen edes sitä 75:ttä.

        Olen pitänyt 2-4:n päivän taukoja, olen pitänyt viikon taukoja, olen pitänyt kevyitä viikkoja, jne. Mutta en ole minäkään keksinyt, miksi ei ole mitään kehitystä tapahtunut. Miksi nuo rajat tulevat noin äkkiä vastaan. Yksi syy voisi olla se, että olen SYNNYNNÄISELTÄ ruumiinrakenteeltani todella kevytrakenteinen, hentoluinen ja heikkorakenteinen. Joku sanoo, ettei tuota voi käyttää syynä, mutta olen lukenut paljon lasten ja nuorten urheiluvalmentamisesta. Siis ihan ammattitasolla. Siellä on tullut vastaan paljon sitä, että myös se synnynnäinen kehonkoostumus vaikuttaa. Jotkut voivat olla jo syntyessään niin heikkorakenteisia, että sitä voimatasoa ja lihasmassaa ei vain yksinkertaisesti juurikaan tule, vaikka treenaisi kuinka kovaa tahansa.

        Vaikka kuinka lukisi Pakkotoistoa, vaikka kuinka kuuntelisi ja toteuttaisi pidempään treenanneiden ohjeita, jne. niin ei vain tule niitä tuloksia. Syynä voi olla ihan oikeasti juuri tuo, että se valmiiksi hento ja heikko kroppa ei edes pysty ottamaan sitä ärsykettä vastaan. Tai sitten se ärsyke on vain niin kova, että se hento kroppa menee tukkoon jo heti kättelyssä.

        Olen aina katsellut, kun joku aloittaa punttitreenin. Tulosta tulee hyvinkin nopeasti ja porukka nostelee rautaa kovaa. Treenipainot nousevat, lihasmassaa kerääntyy, jne. Mutta itselläni ei ole 6:n vuoden aikana tapahtunut mitään. Treenipainot tulevat vastaan hyvinkin äkkiä, lihasmassaa ei vain tule, voimatasot eivät vain yksinkertaisesti kasva. Sitä se on ollut 6:n vuoden ajan. Moni treenaa paljon lepsummalla asenteella ja tulosta tulee. Itse kun sitten taas haluaisin lihasmassaa ja voimatasojakin nostettua, niin ei vain ole tullut koko 6:n vuoden aikana mitään.

        Sitä tuntee kyllä itsensä aika lailla huijatuksi. Eli ei sitä todellakaan aina kannata sanoa, että mene salille treenaamaan ja hanki lihaksia ja voimaa itsellesi ja miehisty sitä kautta. Olisihan minullakin jumalauta 6:n vuoden jälkeen ihan erilainen meno, jos siitä treenistä olisi ollut jotain hyötyäkin. Ei se vain kaikille mene niin, että kun mennään salille ja treenataan, niin automaattisesti se lihasmassa kasvaa ja voimatreenillä voimatasot kasvavat. Voimatreeneistä huolimatta minullakin on aivan samat voimatasot kuin aloittaessakin.

        Ja sitten jotkut sanovat minulle, että kannattaa käydä salilla, niin saa lihasmassaa ja voimaa. No, niinhän minä jumalauta olen käynytkin 6:n vuoden ajan. Ja monesti ihmiset luulevat, että näen nälkää, vaikka kuinka yritän syödä koko ajan. Suurin menoerä on ehdottomasti ruoka ja ravinto ja monesti se rahapula tulee juuri siitä, että ne ruokamäärät vain ovat itselläni sen verran isot.

        Eli ei se ole kivaa tällaisiakaan asioita kuulla. Sitä vain tuntee itsensä huijatuksi.

        >Yksi syy voisi olla se, että olen SYNNYNNÄISELTÄ ruumiinrakenteeltani todella kevytrakenteinen, hentoluinen ja heikkorakenteinen. Joku sanoo, ettei tuota voi käyttää syynä

        Olen samaa mieltä, ettei se kuntosaliharjoittelu nyt oikeasti voi olla niin rakettitiedettä. Useimmille lihaa tulee, toisille enemmän, toisille vähemmän. Sitten on se heikkolahjainen vähemmistö, jolle ei tule ollenkaan.


    • se vaan on niin...

      NO itse luulin ja uskottelin itselleni ettei miesten lihaksikkuus ole mulle mitenkään tärkeää, kunnes olin lihaksikkaan miehen kanssa...;) samoin olen tajunnut että miehen ruipelous on epäkiihottavaa. Valitettavasti. Persoonallisuuskin vaikuttaa tietysti.

    • 5+9

      Tottakai mies jolla on lihaksikkaat leveät hartiat ja kapeahko lantio on älyttömän sexyn näköinen. Sellaisen kanssa seksiä ja mies on siinä päällä se on ihan parasta katseltavaa.

    • Joku vaan

      "Jos 60-kiloinen rimpula nostaa täysin treenaamatta sen 75kg penkistä, kuten kerroit, niin minusta hän ei ole "SYNNYNNÄISELTÄ ruumiinrakenteeltan" läheskään niin "heikkorakenteinen" kuin kirjoituksissasi annat ymmärtää."

      Siis kuuden vuoden treenaamisen jälkeen penkkipunnerrustulokseni on 75 kiloa. Ei tuo todellakaan ole mikään treenaamaton tulos, vaan KUUDEN VUODEN TREENIN TULOS, eikä mikään treenaamattoman kaverin tulos.

      Kyllähän minäkin teen leuanvetoja ja tein punnerruksiakin ennen, lisäpainoilla jopa. 100 punnerrusta olen tehnyt putkeen, sekä 200 punnerrusta moneen sarjaan siroteltuna. Kaikki nuo ovat ihan hyväksyttyjä punnerruksia, kovan tason kilpailijat eri saleilla ovat nuo hyväksyneet, eikä mitään moitteita ole tullut. Leukojakin teen edelleen, mutta tiedätkö mitä?

      Kun noilla ei ole minulle yhtään mitään vaikutusta. Eivät nuo punnerrukset auta yhtään mitään, samoin kuin leuanvedot. Aivan yhtä tyhjän kanssa. Maastavetomaksimi 80 kiloa. Sekin on jo liikaa, sitä olen treenannut PUOLITOISTA VUOTTA.

      "Oletko sinä enemmän kestävyystyyppiä kenties? Minkälaisia tuloksia pystyt tekemään eri kestävyyslajeissa?"

      Kestävyyttä ei ole todellakaan, juoksutreeneillä sun muilla sitä olen yrittänyt parantaa, mutta ei auta.

      "Oletko koskaan harkinnut testosteronitasojesi mittausta, ehkä syy voisi olla sielläkin."

      Voimatasot viittaa juuri nimenomaan testosteroniin. Niillä, keillä on SYNTYJÄÄN vahvarakenteinen kroppa, siis saavat hyvät geenit tuohon, niin on juurikin leveyttä hartioissa, vahva kroppa, vahvat jalat ja muutenkin koko vartalo on vahvarakenteinen. Tätä olen tutkinut erittäin paljon, koska opiskelen lasten, nuorten ja aikuisten urheiluvalmennusta. Siellä nimenomaan asiantuntijat kertovat erilaisista vartalotyypeistä ja siitä, että minkälaista treeniä suositellaan millekkin vartalotyypille ja minkälaiset treenit sopivat erilaisille vartalotyypeille.

      Yksi on juurikin atleettinen vartalo, elikkä on saanut syntymän kautta sellaisen vartalon, kropan ja ennen kaikkea POHJAN sille treenaamiselle. Suurimmalla osalla ihmisistä se vain on heikompi kuin tällaisilla ihmisillä. Esim. monilla ammattiurheilijoilla, kuten vaikka NHL-pelaajilla, niin vaikka poikkeuksia toki on, niin tällaisilla henkilöillä se kroppa ja perimä on ollut SYNTYJÄÄN jo niin vahvarakenteinen, että se mahdollistaa tuollaisen treenimäärän, lihaskasvun mahdollisuuden, palautumiskyvyn, jne.

      Totta kai treenillä on aina se suurin vaikutus, mutta nyt puhunkin siitä POHJASTA, jota sillä treenillä ja hyvillä elintavoilla yritetään harjoittaa.

      Niin totta kai kun vaikka ulkonäköäni katsoo, katsoo käsieni kokoa, katsoo vartaloni rakennetta, luuston rakennetta ja ylipäätään koko kropan siroutta, kasvojen muotoa, jne. niin kaikki viestivät matalasta testosteronista. Osaan näiden asioiden kautta itsekkin nähdä asiat, ei niitä tarvitse minulle kertoa. Voin toki mittauttaa testotasoni, mutta fakta on se, että olen nuorena kärsinyt teston erityshäiriöstä ja tätä kautta esim. kroppani on jäänyt tällaiseksi kuin se on.

      Toki voin treenillä vaikuttaa, mutta ei se enää niitä vaurioita korjaa miksikään. Kun on heikko ja siro kroppa, niin en minä niitä geenejä ja murrosiän tuomaa teston vaikutusta enää saa. Fakta on se, että ihminen kokee elämänsä aikana juuri murrosiän hormonitoiminnan aikana sen suurimman fyysisen kehityksen. Totta kai ihminen kehittyy aikuisenakin ja totta kai treenillä ja hyvillä elintavoilla voi asiaan vaikuttaa, mutta nuo SUURIMMAT kehitysaskeleet ovat jo menneet.

      "Tai sitten et vain syö tarpeeksi: minusta "vain" 2-3 lämmintä ateriaa ei kuulostanut kovin paljolta KOVAA treenaavalle. Itsekin olin 18-vuotiaana tosi ruipelo: 177/52kg! Mutta minulla kyllä jo leuanvetojen, etunojapunnerrusten, vatsarutistusten ym. teko nosti painoa vuodessa yli 10 kiloa."

      Ikään kuin söisit kolme lounasta, palautusjuomat, välipalat, aamupalat, iltapalat, jne. Kyllä tuossa aika tuhtia syömistä tulee, kun kaveritkin ihmettelevät, kun syön koko ajan jotain.

      Mutta tuossa, niin leuanvedot ja punnerrukset eivät ole tuoneet yhtään lisäkiloa minulle, ei yhtään mitään. Lihakset ovat hetken aikaa pumpissa, mutta siinä se sitten onkin. Lopulta palautuvat taas normaaleiksi.

    • nyk. vanha 47/180/77

      "Siis kuuden vuoden treenaamisen jälkeen penkkipunnerrustulokseni on 75 kiloa. Ei tuo todellakaan ole mikään treenaamaton tulos, vaan KUUDEN VUODEN TREENIN TULOS, eikä mikään treenaamattoman kaverin tulos."

      Kerroit kuitenkin aiemmin, että

      !!!!--->""Voimatreeneistä huolimatta minullakin on AIVAN SAMAT voimatasot kuin aloittaessakin."

      Minä tulkitsin tämän niin, että nostit treenaamatta jo saman 75 kg maksimina. Näinhän sinä itse kirjoitit. Eikö tuo siis ollutkaan totta? Sitähän tässä hain. Jos 60-kiloinen rimpula nostaa treenaamatta 75 kg penkistä, ei hän voi olla läheskään niin heikko synnynnäisiltä voimaominaisuuksiltaan kuin mitä väität sinun olevan.

      En ole lääkäri, mutta jos testotasot ovat poikkeuksellinen matalat, niin onhan siihen olemassa hoitokeinot. Ja silloin kehityskin voimatasoissa olisi varmaan toisenlainen. Tosin jos tekee sata puhdasta etunojaa 60-kiloisena, niin todellakin luulisi, että nousee maksimina enemmän kuin 75 kiloa penkistä. Riittihän minullakin 70 toistoa (ja tuskin kaikki 100% puhtaita) 82 kiloon n. 64-kiloisena ja minullakaan tosiaankaan ei koskaan maksimivoimatasot ole olleet "toistojen" tasolla, kuten jo edellä esimerkein kerroin.

    • mavettaja!

      Lihaksettomia ruipeloita ei pelkää kukaan. Nille nauretaan, päin naamaa tai selän takana.

    • Anonyymi

      Tulin tänne vaina sanomaan että treenaus ei ole miehekästä, kokeneimmat ja vihaisimmat ja hulluimmat miehet ovat niitä miehekkäitä, tiedän sen itse koska olen mies ja saloin oikeat naiset tykkäävät kunnollisista miehistä eikä mistään saatanan lellityistä paskoista jotka eivät ole töitä raatanut ja jumalauta treenaaminen ei ole työtä perkeleen ruipeloita te ootte

    • Anonyymi

      Yhden mielestä ruipelo tai kukkakeppi, toisen mielestä hottis. Terveisin M-nainen.

    • Anonyymi

      Lihaksikas kroppa on aina parempi kuin hoikka lihakseton.

    • Anonyymi

      Näköjään makuja on monenlaisia. Sanottakoon, että yli- bodattu mies on itselleni turn off. Mutta mies, jolla on työstä jne. saanut voimaa (ei tarvitse olla kauheita hauiksia) niin auta armias...<3

    • Anonyymi

      Ei kaikkia "lihaksettomia", niin kuin ei lihaksikkaitakaan, voi laittaa samaan nippuun. "Lihaksettomia" vartaloita on niin paljon eri näköisiä, muotoisia ja kokoisia niin kuin on lihaksikkaitakin, etteipä tuohon voi sanoa paljoakaan. Joku lihaksikas on silmissäni pelkkä vastenmielinen, yksinkertainen pullistelija, jossa ei ole mitään kiinnostavaa, jollakin toisella taas sen lisäksi että lihakset ovat kauniisti muodostuneet, hänen kehonsa liikkeet ovat sulavat ja kauniit, ja hän on myös mielenkiintoinen persoona. Sama pätee lihaksettomiin. Joku voi olla mielestäni aivan hirveä, surkea riisitikku, joku toinen taas jotain miellyttävää. Kaikki näet riippuu siitä kokonaisuudesta, joka muodostuu sadoista, tuhansista, ehkä jopa miljoonista pienistä vivahteista ja yksityiskohdista, jotka yhdessä toimiessaan tuottavat katsojalle tietynlaisen kokemuksen. Ehkä kyse on pohjimmiltaan sielusta, joka kehoa ohjaa ja paistaa sen läpi...

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      101
      1497
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1154
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      84
      1064
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      976
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      573
      942
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      877
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      872
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      822
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      654
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      630
    Aihe