Linnanmäki kesätyöpaikkana

irtisanoutunut

joo varotan vaan kaikkia tulevan kesän hakijoita Linnanmäestä, ettette joudu kestää samaa ku muut.

SIIS aloitin hyvissä mielin huhtikuun lopussa työt eräässä linnanmäen ravintolassa. KesäTYÖN ne meille lupasivat, mutta kuinkas kävikään?
työtä sai ehkä juuri ja juuri sen verran että sai vuokran maksettua. Pomolle soittelin monta kertaa ja sano että kyllä ne kohta paremmat ajat koittavat, mutta paskat. Niitä ei kyllä tullu koskaan. Muutenkin työ oli tosi arveluttavaa.
----->
ensimmäisenä työpäivänä jouduin ylitöihin, koska asiakkaita siellä oli ihan sikana, mutta liian vähän porukkaa töissä. Mikä ei ollut ainoa kerta, vaan rahaa näköjään yritettiin säästää ku oli liian vähän töissä jengiä. Noh, eka päivä=10 tuntia töitä, eikä yhtään taukoa. Itku ei kyl ollu kaukana.

Ja toi tauotus oli jatkossakin ihan tajutonta. Oli nuorilla sitten kuin pitkä päivä tahansa, niin KORKEINTAAN sai sen puoli tuntia pitää. Ja turha sanoa että kuuden, tai sitä lyhyemmän päivänä oli edes turha haaveilla tauosta.

En tajuu miks nuorii pitää sortaa tolla tavalla. Nimittäin jokainen palkanmaksupäiväkin oli aina pettymys. Monilla oli palkat maksettu väärin, minulla aina. Tosi rasittavaa oli aina soittaa ja valittaa että on maksettu liian vähän yms.

Ja sitten työtunneista muuten. Yleensä homma meni niin, että ne joille "tietokone oli arponut" työtunteja enemmän kuin muille, niin saikin niitä jatkossakin enemmän. Ja nyt ei mistään ammattitaidosta puhuta, kaikki me oltiin samalla viivalla siellä.

Muutenkaan siellä ei ollu valvomassa kukaan työntekijöitten etuja, vaikka yritin kyseisen henkilön nimeä tiedustella. Ei tietoa. Tai sitten ei haluta sanoa. Törkeetä pilailla nuorten kustannuksella tolleen, kuitenki aika tulenarka paikka toi Lintsi, joten on aika suuttunu olo, ku paljon lupaillaan mut paskaa saa vaan niskaan.
Kesätyöpaikka nuorille luvattiin, mutta työtä sieltä ei saanu juuri ollenkaan.
Siksipä otinki sieltä loparit, ennenku jouduin sossun luukulle kerjäämään, joten varoitan te muut tulevat työläiset, miettikää kaks kertaa.

---kommentteja?

44

22047

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nina

      ....

      • Åke

        jos kaikki tähänastiset työpaikkasi ovat olleet tuollaisia! hanuriasiko olet myynyt vai mäkissä raatanut..hmph.


    • työläinen

      Otapa yhteyttä liittoosi ja ilmota asiasta. Ottavat liitosta yhteyttä työnantajaasi ja jos katsovat tarpeelliseksi, antavat sen lisäksi vielä varoituksen/sakkoja. Työnantajan tulisi ilmoittaa sinulle luottamusmiehen nimen, johon olisit voinut juuri tämänlaisissa tilanteissa ottaa yhteyttä. Ja jos sopimuksessa muuten lukee selvät ehdot työhön ja se, minkä työehtosopimuksen mukaan olet töissä ja työnantajasi on selväsi niitä rikkonut, tulee työnantajallasi olemaan kovin tukalat oltavat..
      Ottaessasi yhteyttä liittoosi ja ilmoittamalla asiasta, pidät omia puoliasi (kukaan muu niitä ei tule pitämään!) sekä samalla muidenkin tulevien "lintsiläisten" puolia!

      • Maailmanpyörällä kotiin

        Linnanmäki on tyypillinen työantaja, joka haluaa olla yleissitovien TESsien ulkopuolella. Ei siis ihme, että työntekijöitä vedetään kölin alitse mennen tullen.

        Se siitä työpaikkakohtaisesta sopimisesta.


    • Ande

      Olen todella pahoillani, että jäi noin paha maku suuhun. Ravintolapuolella on käsittääkseni ollut enemmänkin ongelmia, johtuuko ne sitten uusista esimiehistä, en tiedä. Mutta kannattaa nyt muistaa, että Linnanmäellä on muitakin töissä, joissa taukoja saa ihan varmasti. Tuo kuulostaa lähinnä osastokohtaiselta ongelmalta, koko Linnanmäen työväkeä ei noin kurjasti kohdella.

      Totta on muuten, että Linnanmäen alkukesä oli säästä johtuen aika surkea ja siksi työvuoroja pidettiin koko ajan minimissä. Se on tietysti työntekijöille inhottavaa ja väärin. Mutta bisnestä siellä pyöritetään. Jos olisi ollut aurinkoisempi kesä, niin varmaan olisi töitäkin ollut enemmän.

      Lähinnä halusin vaan sen tuoda esille, että Linnanmäellä on useampi osasto ja muilla osastoilla ei tietääkseni ole ollut ongelmia työmäärän kanssa, omallani ei ainakaan. Eikä edes palkanmaksun kanssa.

      • irtisanoutunut

        oli alkukesästä sitten sää mikä tahansa, niin eipä se meno siellä oo kuulemma miksikään muuttunut.
        edelleen on jengillä vähän työtä, vaikka on ollu ihan hyvät ilmat!
        osastokohtainen ongelma kuulemma joo. Viimevuonna oli kaikki NIIN paljon paremmin. ---taukoja sai kuulemma pitää ja töitäkin riitti.
        "maailman mukavin kesätyöpaikka", joopa joo!


      • lisää irtisanoutujia...
        irtisanoutunut kirjoitti:

        oli alkukesästä sitten sää mikä tahansa, niin eipä se meno siellä oo kuulemma miksikään muuttunut.
        edelleen on jengillä vähän työtä, vaikka on ollu ihan hyvät ilmat!
        osastokohtainen ongelma kuulemma joo. Viimevuonna oli kaikki NIIN paljon paremmin. ---taukoja sai kuulemma pitää ja töitäkin riitti.
        "maailman mukavin kesätyöpaikka", joopa joo!

        Katse ravintoloiden johtoon ja esimiehiin...
        Kun ei toimi niin ei toimi. Ravintoloista on vissiin irtisanoutunu muitakin kuin minä, ei mikään yllätys sinänsä.


      • Ande
        lisää irtisanoutujia... kirjoitti:

        Katse ravintoloiden johtoon ja esimiehiin...
        Kun ei toimi niin ei toimi. Ravintoloista on vissiin irtisanoutunu muitakin kuin minä, ei mikään yllätys sinänsä.

        No, olen todella pahoillani ettei homma ole toiminut tänä vuonna. Mutta älkää leimatko koko Linnanmäkeä yhden osaston ongelmien vuoksi. Jookos? Ja jos monikin on irtisanoutunut jotain muutosta on pakko tulla ensi vuoteen mennessä. On se oikeasti mukava työpaikka, jos ei ravintolapuolella, niin ainakin muuten sitten...


    • huvipuistoko

      Niin, eihän tuo Lintsin kohtelu ole mistään kotoisin. Itse tiedän omasta kokemuksestani, että nykyisen johdon alaisuudessa siellä mennään lakeja tulkiten vähän niin ja näin, että rima juuri ja juuri ylittyy. Lähtökohtana kun on Bisnes on Bisnestä ja tavoitteisiin päästävä hinnalla millä hyvänsä. Muutenkin ko. paikan touhu on mennyt yleisilmeeltään huonoon suuntaan. Tiedän kyllä, että maasta löytyy niitä, jotka ylistävät ko. paikan maasta taivaaseen jne., mutta itse en sinne enää mene, oon saanut paikasta tarpeekseni. Kaikin puolin Lintsin kannattais miettiä muutaman kerran, mille tielle menevät. Kyllä paikan maine alkaa kärsiin, kun tätä nykyistä suuntaa jatketaan

    • Tytsy84

      Hei =) Olin itsekin samaisessa paikassa töissä ja vieläpä ravintolaosastolla koko viime kesän, huikeat 4,5kk jaksoin työskennellä. Samoin olin myös edellisenä kesänä siellä töissä..

      Puhut ihan asiaa. Ravintolaosasto tosiaan tökki koko kesän, se on totta. Tunteja oli myös meillä liian vähän :( Alussa oli hyvin, mutta kokoajan väheni.. Ja palkka tippui aika paljon. Loppukesästä palkka kulki sitä 500e/2vkoa rataa. Sellaisesta raatamisesta liian pieni palkka, ainakin mun mielestä.

      Sama juttu myös meillä, ensimmäisinä päivinä (vappu jne) oli todella kiire eikä saatu pitää mitään taukoja. Siellä sitten työskenneltiin "puol-pyörryksissä" asiakkaitten valittaessa joistain pikkuasioista. Se oli oikeesti tosi ikävää välillä ja meinas mullakin itku tulla. Hirvee stressi oli päällä jokaisen kiirepäivän jälkeen ja kun kotiin pääs niin ei kyllä ikinä jaksanut tehdä muuta kuin mennä nukkumaan. *muistelee*

      Tauotus ei toimi ravintolapuolella, sekin on kylmä tosi asia.. Loppukesästä kun niille tauoilla ois ollut sitten aikaa, ei niitä jaksanut enää edes pitää koska oli tottunut tohon menoon. Aika hassua sinäänsä.

      Meillä oli myös kuumuus joka sai meijät voimaan tosi pahoin varsinkin heinäkuussa. Puhuttiinkin usein, että työsuojeluviranomaiset järkyttyis jos sais tietää missä olosuhteissa työskennellään. Siihenkin joutui tottumaan loppukesästä.

      En tiedä mistä nää asiat johtuivat, en usko, että täysin uudesta esimiehestä? Sekin irtisanoi ittensä syksyllä ja siirtyi muualle, tiesitkö? Itelläni on sellainen kuva, että ravintolatyö on usein just tuollaista.. Kiirettä pitää ja taukoja pidetään kun keretään. Kai se myös riippuu vähän paikasta..

      Se mikä auttoi kaikkia jaksamaan töissä, oli MAHTAVAT TYÖKAVERIT. Meillä oli aivan ihana työyhteisö ja oman puolen vuoroesimiehet pitivät huolta juomatauoista jne. Näillä juomatauoilla tarkoitan n.1min kestävää taukoa, jossa kerkeää esim. vettä ottamaan ja juomaan. (Tällaisillä tauoilla jouduttiin pärjäämään usein iltaan asti.)

      Tyytymättömyyttä kuulin itekin aika paljon ihmisiltä lintsiltä, eikä se mikään ihme olekaan, ainakaan ravintolapuolella. Kenttäpuolella jne. on ainakin ns.tauottaja, joten siellä saa pitää ruokatauon ja kahvitauon/-taukoja. En usko, että niillä on tauoista valittamista.

      Kauden päätettyä en silti itse tuntenut minkäänlaista "vihaa" lintsiä kohtaan, vaan lähinnä oli hieman ikävä sinne. Vaikka oli tosi huonoja ja painajaismaisia päiviä, oli myös hyviä päiviä jolloin kaikki sujui tosi mukavasti. Ja jäi tosi kauhea ikävä työkavereita. Päättäjäisetkin oli ihan kivat :)

      En sitten tiedä miten seuraavana kesänä siellä toimitaan, mulla on vielä auki meenkö sinne töihin vai en...

      • tarjoilijaQ

        Oon kesätöissä ravintolassa, baarissa. Siellä tosiaa n pidetään tauot vaan jos ehtii. 10 tuntiaki saatttaa olla työpäivä, eikä väkisin ku 1 5min. tauko... että semmosta..


    • Pirkko-Jarkko

      Jeps.. sama homma oli mulla kun olin ravintolassa salipuolella. Välillä v*tutti niin v*tusti kun ei päässyt tauoille ollenkaan.
      Pahimpia päiviä olivat keskikesän kiireisimmät, alimiehitys - 11 tuntinen päivä - ILMAN TAUKOJA! :/.

      Nykyään voi olla vähän erimeininki kun linnanmäki on luovuttanut vastuun ruokapaikoista restelille.

    • Lintsille töihin

      Olipas kivaa luettavaa tälläselle tän kesän uudelle pikaruokatyöntekijälle Linnanmäelle.. Jos tosiaan tollanen meno on vieläkin, niin taidan kyllä loparit ottaa :/ toivottavasti ovat viisastuneet entisestä

      • siellä töissä ollut

        En ikävä kyllä voi suositella Lintsiä kesätyöpaikaksi:

        - todella huono palkka, lisät lähinnä vitsi
        - ihmisiä pidetään töissä liian vähän ja jos on vähän hiljaisempaa, lähetetään helposti kotiin
        - taukoja vähän, esim. 10 tunnin päivässä saattoi olla puoli tuntia
        - työolot huonot, esim. eräässä työpisteessä oli n. 45 astetta lämmintä
        - sairastuessa ei helposti pääse kotiin, esim. kuumetta täytyy olla reilusti, oksentaa pitää useita kertoja, että pääsee kotiin
        - työhön ei opeteta kunnolla, heitetään lähes suoraan työhön, kerran tuli jopa kotiläksyksi opetella asioita monisteista
        - ympäristöä ei ajatella: ruokaa heitetään pois paljon, käytetään vain kertakäyttöastioita ym.
        - Lintsin toimitusjohtaja sanoi julkisuudessa, että Lintsin kesätyöntekijät ovat myöhästeleviä juoppoja, kannustavaa siis...
        - Lintsistä saa puhua julkisesti vain positiivisia asioita, sanoivat työohjeet...

        Hyviä puolia ovat kivat nuoret työntekijät, jotkut mukavat esimiehet ja tietysti huvipuistotunnelma, mutta harmi kyllä työolot on vedetty kurjiksi.


    • hmps

      OTa se halko sieltä hanurista ja relaa. Lintsi on jees duunipaikka.

      • itse asiassa

        toimari...


    • fdsvcvfvcxffsdfdsfds

      "En tajuu miks nuorii pitää sortaa tolla tavalla."

      Siksi, koska heitä voi sortaa tuolla tavalla. Tauot ovat lakisääteisiä ja jos taukoa ei anneta, se otetaan itse. Eli jos saat vain puoli tuntia taukoa päivässä, lopetat työt aiemmin ja pidät ne tauot työpäivän loppuun. Eivät he voi sinua irtisanoa jos vain pidät lakisääteisiä taukojasi.

      Ei ne asiat muutu jos ei itse niiden eteen mitään tee. Itse olen ottanut linjan, että pidän kiinni tauoistani. Nuoria on helppo polkea kun eivät usein uskalla sanoa vastaan eivätkä välttämättä tiedä oikeuksiaan.

    • Huolestunut äiti

      Just tuli telkusta Lintisn johtajan haastattelu tästä aiheesta ja äijähän poltti päreensäö ainakin kolme krtaa haastatttelun aikana. Tällästäkö touhua siellä tosiaan on?

    • Couac

      Joo, kertoi kyllä kaiken ne raivostumiset sekä etenkin se, että alkoi silmin nähden halveksua toimittajaa, mitä pidemmälle haastattelut etenivät. Takelteli puheessaan, ei katsonut silmiin ja tuhahteli ja nauroi päin naamaa, kun kun tuli hankalia kysymyksiä ja hermostui niistä.

      Kävi selväksi, kenen selkänahasta viime vuodenkin tulos on revitty:
      http://www.tekniikkatalous.fi/talous/linnanmaki teki huipputuloksen/a617284

      Vielä kun näkisi jostain, mkä kokonaisvoitto on ollut.

    • Valtaoja

      Joo, omituista käytöstä huvipuiston pomolta. Tiukka ja arvosteleva katse ja pinna palaa todella pienestä. Haastattelussa mukana vielä "haukka" joka kokoajan kyttää vieressä ja puuttuu peliin, jos kysymykset osuu arkaan paikkaan tai haastattelu lähtee heidän mielestään väärille urille.

      Muuttu kyllä käsitys Linnanmäestä ja etenkin siitä, minkälainen ihminen sitä johtaa. Tsemppiä kaikille, jotka ovat siellä kesätöissä, selvittäkää oikeutenne ja pitäkää niistä kiinni!

    • jollekkin kenkää ?

      Ei tainut olla räikkösellä puhtaat jauhot pussissa ?
      Hyvä niin että asia tuli esiin,meidän jokavuotinen linnanmäen matka vaihtuukin nyt ruotsiin kålmodeniin . Särkänniemessä on jo tullut käytyä.
      Mukavaa kesää kaikille........

    • Boikotti_linnanmaki

      Oheinen Yle:n ohjelma todistaa, että Linnanmäki on saksalainen Keskitysleiri jossa poljetaan työntekijöiden oikeuksi ja puhutaan jilkisesti PASKAA!

      Jos Toimituisjohtaja Risto Räikkönen olisi tehtäviensä tasolla niin HÄN EROAISI HETI!

      Minä en ainakaan käy linnanmäellä tee sinä samoin!

      LINNANMÄKI KANSALLISEEN BOIKOTTIIN !!

      Tässä Linkki YLE:n uutiseen:

      http://areena.yle.fi/ohjelma/2505

      • Työelämässä oleva

        Siis Lintsillä maksetaan jopa parempaa palkkaa kuin alan TES vaatii ja sinä olet haukkumassa heitä sen takia. Tosin niinhän oli se toimittajakin.

        Työelämässä on sääntöjä. Töihin tullaan ajoissa ja siellä tehdään töitä, ei juoruilla kavereitten kanssa puhelimessa. Se on ihan normaalia, että jos ei osata noudattaa työpaikan sääntöjä, voi saada varoituksia ja jopa potkut.

        Jos ei näiden realiteettien kanssa kykene elämään, niin sitten kannattaa toivoa, että vanhemmilla on niin paljon rahaa, ettei koskaan tarvitse mennä töihin.


    • kesämopo11
    • "J.Vainio"

      Eipä ole 7-8 vuoteen tullut käytyä Linnanmäellä....enkä myöskään mene vastaisuudessakaan.Mieluiten ajan muutama sata kilometriä ohi johonkin muuhun huvipuistoon...

    • Rakennusalalta

      Työnantaja voi määrätä pukeutumisen, käyttäytymisen, työajan (8 tunnin työaikalain puitteissa) jne. Taukojen määrää ei työnantaja voi peukaloida. Tes kertoo teille montako taukoa ja minkä mittaista on missäkin lämpötilassa ja työpisteessä. Jos tesiä noudattaen saat varoituksen tai kenkää tauoistasi, on luvassa kivat korvaukset pienellä oma- aloitteisuudella. Lintsillä on luottamusmies, hänen yhteystietonsa tulee olla nähtävillä esim. taukotiloissa, työpaikan ohjeissa tms.
      Mitä tähän ylen haastatteluun tulee, niin on kyllä vähän provosoiva tämä haastattelijakin.
      Sitten pitää muistaa, että aloilla, joissa työntekijöitä on tarjolla paljon, on alhainen palkka.

    • persupate

      haha HA .Ite oon 15 kesäsestä tehny duunia, eikä tarvi työ-ehtoista valittaa! kertoo millä ehtoilla tekee ja se joko passaa tai sit ei passaa!!! liitot ja työ ehto sopimukset on aivan hanurista ! jos ei osaa neuvotella omia etuuksia opetelkaa!!! turha syyttää muita tai haukkua linnanmäkeä.... tuliki tuosta mieleen et pitääpä lähtee lintsillä käymään kun olen tässä ansaitulla kesä lomalla!!! vakituisena työntekijänä nimittäin!!!! :) Mutta tsau kaikille uus avuttomille mamman pojille ja tytöille ->katsokaa peiliin!!

    • kkkkllllooo

      Ihme kitinää tämä Lintsin mollaaminen ja naurettavaa, että heti ollaan aukomassa päätä ja itkemässä lehtiin asti. Paikka on täynnä teinejä mamman helmoista ehkä ekassa työpaikassaan. Ei ole kellään ensimmäisessä työpaikassa helppoa, mutta aiemmin nuoret ovat vain hammasta purren sisulla tehneet työt ja olleet tyytyväisiä saadusta työkokemuksesta ja taskurahan suuruisesta palkasta. Nyt pitäisi kaikki olla töissäkin kuin lomalla, rahaa pitäisi tulla ja mitään takaiskuja ei osata ottaa vastaan. Joka asiasta kitistään: palkka on liian pieni, liikaa tai liian vähän töitä, tylsäääää, rasittavaaaa, inhottavaa ku joutuu olee töissä jne.

      Motivoipahan opiskelemaan itselleen kunnon ammatin niin ei tarvitse stten jatkossa olla laitevahtina tai ranskalaisia myymässä... Sitä ennen on parasta vaan tyytyä osaansa, sieltä muutkin ovat aloittaneet. Ei heti voi päästä huippupalkattuihin hommiin. Tämä on ehkä yllätys niille nykypenskoille, joille raha, pleikat, kalliit harrastusvermeet jne. ovat tulleet nenän eteen aina automaattisesti. Sitten kitistään kun pitäisi rahan eteen vähän eväänsä liikauttaa....

    • kökkökuussa

      Paha mennä kritisoimaan niitä jotka kritisoi Linnanmäkeä kesätyöpaikkana, jos ei ole itse ollut siellä kesätöissä.

      Kannattaa huomata, että keskustelu on tehty vuonna 2004, ja nyt on vuosi 2011.

    • tt

      No mutta sittenhän se on varmaa touhua, kun siitä on jo 2004 alettu kirjoittamaan... eli Todella pitkän aikaa on tuommonen touhu kestänyt. En kyllä itsekkään astu jalallanikaan koko paikkaan, kuvottavaa tuommoinen. Ja ihme heppu kun vetää hirveät pultit, kyllä siinä joku mättää kun ei osaa puhua edes asiallisesti.

    • Paljon työtä takana

      Huvipuistot työllistävät kesäisin paljon nuoria. Jos jokainen alkaa poikotoimaan suomalaisia kesäpaikkoja vieraillen ulkomailla loppuvat työpaikat täällä hyvin nopeasti... ja mistä tiedätte niiden huvipuistojen työoloista?
      Keskustelu on todellakin aloitettu jo 2004 ja ei kuitenkaan tämän enemmän kommenteja joten aika tyytyväisiä monet ovat olleet... toiset työskennelleet jo useana kesänä samassa paikassa.
      Huvipuistoilla on oma TES joten ei sitä voi verrata hampurilaisravintoloihin muualla. Jos ensimmäisestä työpaikasta odotetaan ammattilaisen palkkaa niin miksi työpaikka silloin palkkaisi nuoria?? niiden kannattaisi palkata suoraan ammattilaisia!
      Varsinkin sesonkityö on haastavaa niin työntekijälle kuin työnantajalle... aina ei pysty ennakoimaan kaikkea ja sitä mihin kohtaan kiirepiikki kohdistuu. Kyllähän on ymmärrettävää, että ihmisen pitää välillä vessassa käydä... ja taukojakin pitää välillä olla... mutta tuskin sekään ammattilainen joka tekee esim. tehtaassa linjalla töitä voi yhden äkkiä poistua paikoiltaan tai se että samainen henkilö myöhästyy töistä 15-30 min... ei tehtaan tuotantoa voi sitä varten keskeyttää... kaikki tämä on lisätyötä muille työntekijöille. Työaika pätee kaikkialla...
      En ole Helsingistä enkä ole Linnanmäellä koskaan töitä tehnyt. Joskus olen ollut paikassa jossa otettu nuoria kesätyöntekijöitä töihin... oli aika kirjavaa sakkia. Toiset olivat täysiä helmiä ja taas ne toiset... joita jouduttiin aamulla soittelemaan töihin... Linnanmäellä taitaa olla aika joukko nuoria ja niihin varmasti mahtuu monenlaista. Kaikissa työpaikoissa on niitä jotka viihtyvät ja niitä jotka eivät viihdy. Työnteko on aika pitkälle pelkkää työtä... huvittelut kuuluvan niille jotka viettävät vapaata.

      • jenspa:)

        miten saan kysyttyä että pääsisinkä linnanmäelle kesätöihin . onko sähköpostia?


      • Jenspa:)
        jenspa:) kirjoitti:

        miten saan kysyttyä että pääsisinkä linnanmäelle kesätöihin . onko sähköpostia?

        *pääsisinkö


      • dddddddddddddda2
        Jenspa:) kirjoitti:

        *pääsisinkö

        Eivät taida ottaa alle 18-vuotiaita (arvelen ettet ole täysi-ikäinen), hakukin meni jo. Tuon ikäisenä ainoat mahdollisuudet ovat oikeastaan lehtienjako/puhelinmyynti jos ei ole suhteita tai käy muuten hyvä tuuri.


    • random-

      http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/linnanmaki_-_unelmien_kesatyopaikka_54906.html#media=54914

      "Taukoja on, mutta niiden ulkopuolella työntekijät eivät pääse edes vessaan."

      Siis ihan törkeetä jos ei pääse vessaan, paitsi tauoilla. Jokaisella on oikeus päästä vessaan!!! Sehän on ihmisen ihan perustarpeita! Ymmärrän kyllä jos on paljon asiakkaita, mutta silti pitäisi voida päästä vessaan vai huosuunko kusta?

      Olin ajatellut mennä Linnanmäelle kesätöihin, mutta en todellakaan aijo mennä. Jos ei kerran vessaankaan pääse silloin kun on tarve. Linnanmäen työntekijöiden oloja pitäisi huomattavasti parantaa...

      • random-

        Älkää käsittäkö silti väärin, Linnanmäki on mielestäni todella hyvä paikka (muuten).
        Tykkään itse käydä siellä ja olen käynytkin tänä kesänä pari kertaa. Mutta työntekijöiden olot vain huolestuttavat.

        Linnanmäki on hyvä paikka, jossa voi pitää kunnolla hauskaa asikkaana! Työntekijöiden oloista en ole varma...


    • huoh oikeesti

      Voi elämä. Näin linnanmäen työntekijänä 2012 voin sanoa, että kaikki tuo paska mitä mediassa on ollu linnanmäestä on ihan PASKANJAUHANTAA ja valetta ja paisuttelua. Minä sain ainakin ylimääräisiäkin taukoja VESSATAUON LISÄKSI, jos oikeasti oli tarve. Esimiehet kyseli vointia, palkitsivat hyvästä työstä ja ryhmähenki oli parasta. Ja jos pyysin vapaapäiviä päivänkin varoitusajalla, sain sen. Myös työvuorovaihdot onnistuivat hyvin ja jos oli valittamisen aihetta, pystyi valittamaan pelkäämättä että tulisi fudut. Oikeesti ihmiset missä lähdekriittisyys? Ja kyllä se on myös aika paljon omasta asenteestaan kiinni tuolla olo. Jos kaikki on omasta mmielestään paskaa niin tottakai linnanmäki on paska työpaikka. c'moon, ihmiset oikeesti, ei toi oo orjatyötä, lasten päivän säätiö koko ajan vahtii et meil on kaikki hyvin. Mulle tää oli heittämällä parhaimpia kesäkokemuksia olla tuolla töissä. Joten jos luette tän kommentin niin toivottavasti tajuisitte, että ainaki meiän puolella siel lintsil vaan nauretaa tälle et miten lintsist on saatu näin negatiivinen kuva, no ainakin saadaa pitää työmme jatkossaki. myönnetään, kioskeis ja kahvilois ei oo nii hyvät olot, mut ei mun mielest muilla oo mitään varaa valittaa.

      t. kyllästynyt siihen, kun kaikki kysyy "eikö siellä ole paskaa työskennellä".

    • töitä kesäksi

      pääsenkö tonne töihin kesällä? kesä-elokuu olen 14,5 v

      • voilol

        et


    • hei780

      et.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      261
      2433
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      85
      1931
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      77
      1586
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      149
      1399
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      65
      1244
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1175
    7. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1066
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      11
      1064
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      1000
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      901
    Aihe