Ensin tärkein sovelustulkinta: Sinä olet Jumalan temppeli!
1. Kor. 3:16
Ettekö tiedä, että te olette Jumalan temppeli ja että Jumalan Henki asuu teissä?
1. Kor. 3:17
Jos joku turmelee Jumalan temppelin, on Jumala turmeleva hänet; sillä Jumalan temppeli on pyhä, ja sellaisia te olette
¤ Tri T.Flinkin koulukuntaa enemmän tai vähemmän virallisesti edustava Jari korostaa taivaassa olevan temppeli, jossa ristillä päättynyt ristintyö jatkuu.
"Lisäsin kirjoitukseeni seuraavan kappaleen: 'Taivaassa jatkuu se työ mikä päättyi ristille. - Ylipapin työ jatkuu oikeassa pyhäkössä josta maallinen pyhäkkö oli tarkka kopio, malli ja esikuva.' http://jarinhotelli.blogspot.fi/search/label/3.10
Asian pitäisi olla selvä, sillä kun Temppeli on, muttei ihmisten ilmoilla, niin taivaassahan se sitten. Ja mitäpä sitä tyhjillään - "Jeesuksen ympärillä", kuten Jari toteaa - ristintyö siellä jatkuu esirukoustyönä ja rukousten vastaanottopaikkana? Mutta rakkaat lukijat/kirjoittajat - vaikka meillä on vain 2 silmää, tulee meidän nähdä enemmän kuin vain kaksi asiaa kerrallaan! . . .
TUHATVUOTINEN RAUHANAIKA, UUSI MAAILMANKAIKKEUS IKITAIVAS
¤ Hes 37. näkee Temppelin maan pääisessä Israelissa, ihmisten keskellä.
26 Minä teen heidän kanssansa rauhan liiton-se on oleva iankaikkinen liitto heidän kanssansa-istutan ja runsaasti kartutan heidät ja asetan pyhäkköni olemaan heidän keskellänsä iankaikkisesti.
27 Minun asumukseni on oleva heidän yllänsä, ja minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.
28 Ja pakanakansat tulevat tietämään, että minä olen Herra, joka pyhitän Israelin, kun minun pyhäkköni on heidän keskellänsä iankaikkisesti."
http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Hes. 37:1&rnd=1360222331336
Uudessa maassa siis ei ole temppelirakennusta, mutta tässä maassa se on oleva, Hes. 47. kertoo siitä tarkemmin
http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Hes. 47:1&rnd=1360224132196
Ilmestyskirjasta ilmenee, että Karitsan valtaistuimelta virtaa elävän veden virrat, jotka maanpäällisen temppelin alta esiin juoksevat.
http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Ilm. 22:1&rnd=1360224461846
MITÄ SE ON?
Nytpä on niin, ettei ilman tuhatvuotisen rauhanvaltakunnan räkninkiä kukaan pysty räätälöimään sellaisia kotisivuja, joita ei vähän väliä joutuisi korjailemaan. Jeesus tulee olemaan voittaja perustamassaan Maassa. Job sanoo 19:25, että viimeisenä Lunastaja seisoo "multien päällä". Sak. 14. luku näkee Hänen astuvan Öljymäelle:
http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Sak. 14:1&rnd=1360224954232
Kun uskotaan suden ja lehmän kykenevän yhteiseloon tai kyyn ja lapsen, niin kaikki arkiteologia toimii - kun siis uskotaan rauhan vielä koittavan tännekin.
JESAJA 11.
http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Jes. 11:1&rnd=1360225134013
JOKU NIMETLN VIISASTELI
## Joku tokaisi minulle:
Miksi sinä Antti poistaisit taivaallisen temppelin ja rakentaisit sen sijaan maallisen Jerusalemiin? Alkaisitko jälleen uhraamaan päivittäisiä syntiuhreja Jerusalemissa? Kenet valitsisit ylimmäiseksi papiksi tempeliisi? ##
Mutta Hesekielin piirustusten mukaista temppeliä ja Jerusalemia ei koskaan vielä ole tehty. Mutta tulee aikanaan ja Isä on Pojan valinnut Ylipapiksi, mm. linkittämässäni Hes. 37. Israelilaiset lisääntyvät ja Karitsa ynnä pyhäkkö läsnä.
26 Minä teen heidän kanssansa rauhan liiton-se on oleva iankaikkinen liitto heidän kanssansa-istutan ja runsaasti kartutan heidät ja asetan pyhäkköni olemaan heidän keskellänsä iankaikkisesti.
Antti
1000-VUOTINEN TEMPPELI / UUSI MAA / PYHÄKKÖ TAIVAASSA
9
168
Vastaukset
Hesekielin näkytemppeliä ei koskaan rakennettu eikä tulla koskaan rakentamaan. Ennustus oli ehdollinen ja sidottu liittosuhteen noudattamiseen. Siksi se ei koskaan toteutunut eikä toteudu. Vanhan liiton aika päättyi ristillä, joten Vanhan liiton profetiat voivat toteutua vain Jeesuksessa ja hänen kauttaan kristillisessä seurakunnassa. Suosittelen tutustumaan typologiaan, niin tämä asia on helpompi ymmärtää.
Uudessa testamentissa temppelillä on kolme "piirrettä"
1) Jeesus on Jumalan temppelin ruumiillistuma.
2) Seurakunta on kollektiivisesti (ei yksilöinä!) Pyhän Hengen temppeli.
3) Taivaassa on Jumalan rakentama todellinen pyhäkkö/temppeli, jossa Jeesus palvelee meidän puolestamme ja hyväksemme.Tri Flink riemuissaan kirjoittaa:
## Hesekielin näkytemppeliä ei koskaan rakennettu eikä tulla koskaan rakentamaan. Ennustus oli ehdollinen ja sidottu liittosuhteen noudattamiseen. ##
Nähtäväksi jää tämänkin asia. Kun ilmestuskirjan 22. luku yhtyy hesekieliin, niin minä pidän varmana sitä, että Jumala on yhä uskollinen, eikä ole poispyyhkinyt tulevaa voittoaan maan päällä; rauhanaikaa.
jeesus näyttää Johannekselle Ilmestyskirjassa ja on näyttänyt taannoin hesekielille - miksi epäilisin, mutta varmuuden vuoksi rukoilkaamme siis näin:
Matt. 6:10
tulkoon sinun valtakuntasi; tapahtukoon sinun tahtosi myös maan päällä niinkuin taivaassa;
- Hes 40:1-5
Herran käsi tuli minun päälleni.
Hän vei minut Jumalan näyissä Israelin maahan
ja laski minut hyvin korkealle vuorelle ...
Minä näin temppelin ...- Tuplat Joosefille
Meitä haastettiin tutkailemaan kurssiamme, että olisiko jotain kortattavaa. Danielissahan sanotaankin, että monet t u t k i v a t - ja ymmäärrys lisääntyy
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11243983
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11239611
Joopa joo, kunpa vaskenkirkas Kristus näyttäisi meille henk.koht. jotain Hengessä taikka yöllisessä unessa, miksei valveunissakin
Hesek. 40
2 Jumalan näyissä hän vei minut Israelin maahan ja laski minut hyvin korkealle vuorelle, jolla oli ikäänkuin kaupunki rakennettuna, etelään päin.
3 Hän hes. 40:3 Hän vei minut sinne. Ja katso, oli mies, näöltänsä vasken kaltainen
Ilm. 1:15
hänen jalkansa olivat ahjossa hehkuvan, kiiltävän vasken kaltaiset, ja hänen äänensä oli niinkuin paljojen vetten pauhina.
Joh.Ilm. 22.
1 Ja hän näytti minulle elämän veden virran, joka kirkkaana kuin kristalli juoksi Jumalan ja Karitsan valtaistuimesta.
2 Keskellä sen katua ja virran molemmilla puolilla oli elämän puu, joka kantoi kahdettoista hedelmät, antaen joka kuukausi hedelmänsä, ja puun lehdet ovat kansojen tervehtymiseksi.
3 Eikä mitään kirousta ole enää oleva. Ja Jumalan ja Karitsan valtaistuin on siellä oleva, ja hänen palvelijansa palvelevat häntä
4 ja näkevät hänen kasvonsa, ja hänen nimensä on heidän otsissansa.
Kyllä tuo virta näyttäs laskeutuvan Palestiinaan. Luvattuun maahan ---->
Hesekiel 47
1 Sitten hän vei minut takaisin temppelin ovelle. Ja katso, vettä kumpusi temppelin kynnyksen alta itään päin, sillä temppelin etusivu oli itää kohti. Ja vesi juoksi alas temppelin oikeanpuolisen sivuseinämän alitse, alttarin eteläpuolitse.
2 Sitten hän toi minut ulos pohjoisportin kautta ja kierrätti minut ulkopuolitse ulkoportille, joka antoi itää kohden; ja katso, vesi virtasi oikeanpuoliselta sivuseinämältä päin.
3 Mennessänsä itää kohti mies, mittanuora kädessään, mittasi tuhat kyynärää ja antoi minun käydä veden poikki: vettä oli nilkkoihin asti.
4 Sitten hän mittasi tuhat ja antoi minun käydä veden poikki: vettä oli polviin asti. Sitten hän mittasi tuhat ja antoi minun käydä poikki: vettä oli lanteisiin asti.
5 Sitten hän mittasi tuhat: tuli virta, jonka poikki minä en voinut käydä, sillä vesi nousi uimavedeksi, virraksi, josta ei voinut käydä poikki.
6 Niin hän kysyi minulta: "Oletko nähnyt, ihmislapsi?" ja kuljetti minua ja toi takaisin pitkin virran rantaa.
7 Mutta kun minä tulin takaisin, niin katso: virran rannalla kasvoi hyvin paljon puita molemmilla puolin.
8 Ja hän sanoi minulle: "Nämä vedet juoksevat itäiselle alueelle, virtaavat alas Aromaahan ja tulevat mereen; niiden jouduttua mereen vesi siinä paranee.
9 Ja kaikki elolliset, kaikki, jotka liikkuvat, virkoavat elämään kaikkialla, mihin tämä kaksoisvirta tulee. Ja kaloja on oleva hyvin paljon; sillä kun nämä vedet sinne tulevat ja vesi paranee, niin kaikki virkoaa elämään, minne vain virta tulee.
10 Ja kalastajia seisoo sen rannalla. Een-Gedistä Een-Eglaimiin asti se on oleva yhtä verkkoapajaa. Siinä on kaikenlaisia kaloja, aivan kuin suuren meren kaloja, hyvin paljon.
11 Sen rämeet ja lätäköt eivät parane: ne jätetään suolan valtaan.
12 Mutta virran varrella, sen molemmilla rannoilla, kasvaa kaikkinaisia hedelmäpuita. Niistä eivät lakastu lehdet eivätkä lopu hedelmät: joka kuukausi ne kantavat tuoreet hedelmät, sillä niitten vedet juoksevat pyhäköstä, ja niitten hedelmät ovat ravitsevaiset ja niitten lehdet parantavaiset.
13 Näin sanoo Herra, Herra: Tämä on raja, jonka mukaan teidän on jaettava maa perintöosiksi kahdelletoista Israelin sukukunnalle
14 Ja te saatte siitä perintöosan jokainen kohdaltansa; sillä minä olen kättä kohottaen luvannut antaa sen teidän isillenne, ja niin tämä maa tulee teille perintöosaksi.
Hey,!- Mitä tuo tarkottaa , , "-Joosef saakoon kaksi osaa-." Luulis että Juuda, sillä niin Daavid kuin Jeesus ovat Juudasta. Kuka tietää syyn Joosefin optioihin?
Een-Gedi . . ootteko käyneet? http://www.bibleplaces.com/engedi.htm Tuplat Joosefille kirjoitti:
Meitä haastettiin tutkailemaan kurssiamme, että olisiko jotain kortattavaa. Danielissahan sanotaankin, että monet t u t k i v a t - ja ymmäärrys lisääntyy
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11243983
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11239611
Joopa joo, kunpa vaskenkirkas Kristus näyttäisi meille henk.koht. jotain Hengessä taikka yöllisessä unessa, miksei valveunissakin
Hesek. 40
2 Jumalan näyissä hän vei minut Israelin maahan ja laski minut hyvin korkealle vuorelle, jolla oli ikäänkuin kaupunki rakennettuna, etelään päin.
3 Hän hes. 40:3 Hän vei minut sinne. Ja katso, oli mies, näöltänsä vasken kaltainen
Ilm. 1:15
hänen jalkansa olivat ahjossa hehkuvan, kiiltävän vasken kaltaiset, ja hänen äänensä oli niinkuin paljojen vetten pauhina.
Joh.Ilm. 22.
1 Ja hän näytti minulle elämän veden virran, joka kirkkaana kuin kristalli juoksi Jumalan ja Karitsan valtaistuimesta.
2 Keskellä sen katua ja virran molemmilla puolilla oli elämän puu, joka kantoi kahdettoista hedelmät, antaen joka kuukausi hedelmänsä, ja puun lehdet ovat kansojen tervehtymiseksi.
3 Eikä mitään kirousta ole enää oleva. Ja Jumalan ja Karitsan valtaistuin on siellä oleva, ja hänen palvelijansa palvelevat häntä
4 ja näkevät hänen kasvonsa, ja hänen nimensä on heidän otsissansa.
Kyllä tuo virta näyttäs laskeutuvan Palestiinaan. Luvattuun maahan ---->
Hesekiel 47
1 Sitten hän vei minut takaisin temppelin ovelle. Ja katso, vettä kumpusi temppelin kynnyksen alta itään päin, sillä temppelin etusivu oli itää kohti. Ja vesi juoksi alas temppelin oikeanpuolisen sivuseinämän alitse, alttarin eteläpuolitse.
2 Sitten hän toi minut ulos pohjoisportin kautta ja kierrätti minut ulkopuolitse ulkoportille, joka antoi itää kohden; ja katso, vesi virtasi oikeanpuoliselta sivuseinämältä päin.
3 Mennessänsä itää kohti mies, mittanuora kädessään, mittasi tuhat kyynärää ja antoi minun käydä veden poikki: vettä oli nilkkoihin asti.
4 Sitten hän mittasi tuhat ja antoi minun käydä veden poikki: vettä oli polviin asti. Sitten hän mittasi tuhat ja antoi minun käydä poikki: vettä oli lanteisiin asti.
5 Sitten hän mittasi tuhat: tuli virta, jonka poikki minä en voinut käydä, sillä vesi nousi uimavedeksi, virraksi, josta ei voinut käydä poikki.
6 Niin hän kysyi minulta: "Oletko nähnyt, ihmislapsi?" ja kuljetti minua ja toi takaisin pitkin virran rantaa.
7 Mutta kun minä tulin takaisin, niin katso: virran rannalla kasvoi hyvin paljon puita molemmilla puolin.
8 Ja hän sanoi minulle: "Nämä vedet juoksevat itäiselle alueelle, virtaavat alas Aromaahan ja tulevat mereen; niiden jouduttua mereen vesi siinä paranee.
9 Ja kaikki elolliset, kaikki, jotka liikkuvat, virkoavat elämään kaikkialla, mihin tämä kaksoisvirta tulee. Ja kaloja on oleva hyvin paljon; sillä kun nämä vedet sinne tulevat ja vesi paranee, niin kaikki virkoaa elämään, minne vain virta tulee.
10 Ja kalastajia seisoo sen rannalla. Een-Gedistä Een-Eglaimiin asti se on oleva yhtä verkkoapajaa. Siinä on kaikenlaisia kaloja, aivan kuin suuren meren kaloja, hyvin paljon.
11 Sen rämeet ja lätäköt eivät parane: ne jätetään suolan valtaan.
12 Mutta virran varrella, sen molemmilla rannoilla, kasvaa kaikkinaisia hedelmäpuita. Niistä eivät lakastu lehdet eivätkä lopu hedelmät: joka kuukausi ne kantavat tuoreet hedelmät, sillä niitten vedet juoksevat pyhäköstä, ja niitten hedelmät ovat ravitsevaiset ja niitten lehdet parantavaiset.
13 Näin sanoo Herra, Herra: Tämä on raja, jonka mukaan teidän on jaettava maa perintöosiksi kahdelletoista Israelin sukukunnalle
14 Ja te saatte siitä perintöosan jokainen kohdaltansa; sillä minä olen kättä kohottaen luvannut antaa sen teidän isillenne, ja niin tämä maa tulee teille perintöosaksi.
Hey,!- Mitä tuo tarkottaa , , "-Joosef saakoon kaksi osaa-." Luulis että Juuda, sillä niin Daavid kuin Jeesus ovat Juudasta. Kuka tietää syyn Joosefin optioihin?
Een-Gedi . . ootteko käyneet? http://www.bibleplaces.com/engedi.htm## Hey,!- Mitä tuo tarkottaa , , "-Joosef saakoon kaksi osaa-." Luulis että Juuda, sillä niin Daavid kuin Jeesus ovat Juudasta. Kuka tietää syyn Joosefin optioihin? ##
ENSINNÄKIN: PALESTIINALAIS"VALTIO" SULAUTUU ISRAELIIN JA KAIKKI JÄLJELLEJÄÄNEET MUUKALAISET SINÄ PÄIVÄNÄ KUN RAUHANAIKA ALKAA
Hesekiel 47:21
Jakakaa tämä maa keskenänne Israelin sukukuntien mukaan.
22 Ja arpokaa se perintöosiksi itsellenne ja muukalaisille,
jotka asuvat teidän keskuudessanne ja ovat synnyttäneet lapsia teidän keskuudessanne. Olkoot he teille saman arvoisia kuin maassa syntyneet israelilaiset: he saakoot arvalla perintöosan Israelin sukukuntain keskuudessa teidän kanssanne.
23 Missä sukukunnassa muukalainen asuu, siinä antakaa hänelle perintöosa, sanoo Herra, Herra."
Oikeudenmukaisuutta! Rauhanomaiset Israelin Jumalaa rakastavat JÄLJELLEJÄÄNEET palestiinalaiset ja muukalaiset vanhurskautetaan. Siitä eräs sävähdyttävä kohta on tämä:
Sak 9:7
Minä otan verisen lihan pois heidän suustaan, tempaan iljettävät, saastaiset ruoat heidän hampaistaan. Silloin jäljelle jääneet filistealaiset tulevat minun omikseni. Heidät otetaan Juudan sukukuntien joukkoon, Ekronin asukkaat liitetään minun kansaani niin kuin jebusilaiset ennen.
http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible
ENTÄ JOOSEFIN TUPLAPERINTÖMAA?
On: Ruben, Simeon. Leevi, Juuda, Daan, Naftal, Gaad, Asser, Isaskar, Sebulon, Joosef, Benjamin.
Tutkivaa tuomiota en asaissa osaa julistaa, mutta hiukan tiedän asiasta. Ilmestyskirjassa luvataan Joosefin toiselle Egyptissä syntyneistä pojista, Manasselle, Daanin paikka, kun sinetöidään 12x12000, yht. 144000.
Näin Joosefin suku saa ainakin jotain tuplasti; en tiedä miksi:
http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Ilm. 7:1&rnd=1360239946756
Hes. 48:1 lupaa Daanille erittäin vaikeasti valvottavan rajaseudun - Syyrian Damaskoksen suunnalta. tiedämme, ettei Daanin suku taannoin rientänyt ruotuun, kun kaikki mut asettivat rajavartiostot. Daanilaiset jäivät Välimeren rannalle varustamaan kauppalaivoja bisnes ajatuksissaan.
Daanilaiset myös keksivät omat pappinsa ja temppelinsä, eivät rakastaneet Jerusalemia. Lopulta daanilaisilal ol iomat jumalansakin. (Mm. Tuom.18:30)
Hieman näyttäisi siltä, että Herra olisi peräti hävittänyt Daanin suvun lopulta, niin etteivät heidän nuorensa ehtineet perillisiä tehdä - palvelemaan kultaista vasikkaa tai vastaavia(1.Kun.12:29).
Aamos 8:13
Sinä päivänä nääntyvät janoon kauniit neitsyet ja nuorukaiset,
14 ne, jotka vannovat sen nimeen, joka on Samarian syntivelka, ja sanovat: "Niin totta kuin sinun jumalasi elää, Daan, ja niin totta kuin elävät Beerseban menot!" -He kaatuvat eivätkä enää nouse.
Itse asiassa tästäkin voisi päätellä, että Herra lopetti Daanin suvun rutolla:
2.Sam.24:15 : Niin Herra antoi ruton tulla Israeliin, aamusta alkaen määrättyyn aikaan asti; ja kansaa kuoli Daanista Beersebaan asti
Daanin ja Beerseban välillä suku asui ja oli tyystin jumalatonta.
Daanilaisten kaupunkia "Daan" ei ole voitu paikallistaa, niin perinjuurin se on hävinnyt. Beerseba on tunnettu -
http://maps.google.com/maps?client=ubuntu&channel=fs&oe=utf-8&q=beerseba&um=1&ie=UTF-8&hq=&hnear=0x15026640029f8777:0x8dee8012deb5dd8,Beerseba, Israel&sa=X&ei=XaYTUYiKD-X-4QT7xIA4&ved=0CC4Q8gEwAA
antti
Tri Timo Flink:
## Hesekielin näkytemppeliä ei koskaan rakennettu eikä tulla koskaan rakentamaan. Ennustus oli ehdollinen ja sidottu liittosuhteen noudattamiseen. Siksi se ei koskaan toteutunut eikä toteudu. ##
Koomaan vaipuisin tai ainakin vakavaan depressioon iäksi, jos rauhanajan toteutuminen olisi jo edeltä evätty, niinkuin TF toteaa, että on peruttu. Mutta Jumalan laithan ovat onneksi peruuttamattomat ja toisaalta "armo peittää syntien paljouden". 2. Tim. 2:13 : jos me olemme uskottomat, pysyy kuitenkin hän uskollisena; sillä itseänsä kieltää hän ei saata.
Lupaus on minulle, lupaus temppelistä, rauhasta, rauhanajasta Jumalasta ihmisten keskellä Kristuksessa konkreettisesti. Se ei ole vain Israelille, sitäpaitsi me emme ole juurikaan sen parempia kuin juutalaiset ainakaan Jumalan silmissä.
Jes. 49:6
hän sanoo: Liian vähäistä on sinulle, joka olet minun palvelijani, kohottaa ennalleen Jaakobin sukukunnat ja tuoda takaisin Israelin säilyneet: minä panen sinut pakanain valkeudeksi, että minulta tulisi pelastus maan ääriin asti.
Jes. 66:23
Joka kuukausi uudenkuun päivänä ja joka viikko sapattina tulee kaikki liha kumartaen rukoilemaan minua, sanoo Herra.
SAKARJA 14.
4 Hänen jalkansa seisovat sinä päivänä Öljymäellä, joka on Jerusalemin edustalla itää kohti Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen hyvin suureksi laaksoksi . . . .
8 Sinä päivänä elävät vedet virtaavat Jerusalemista: toiset puolet niistä Idänmerta kohti, toiset puolet Länsimerta kohti. Niin on tapahtuva kesät ja talvet.
¤"Sinä päivänä" - eikö tuo adventtiteologiankin mukaan tarkoita tuhatta vuotta?¤
11 He asuvat siellä, eikä vihitä sitä enää tuhon omaksi, ja Jerusalem on oleva asuttu, oleva turvassa.
¤Se on monasti vihitty tuhon omaksi, vaan ei sitten enää ikinä!¤
16 Mutta kaikki niiden pakanakansain tähteet, jotka ovat hyökänneet Jerusalemia vastaan, käyvät vuosi vuodelta sinne ylös kumartaen rukoilemaan kuningasta, Herraa Sebaotia, ja viettämään lehtimajanjuhlaa.
17 Ja mitkä maan sukukunnista eivät käy ylös Jerusalemiin kumartaen rukoilemaan kuningasta, Herraa Sebaotia, niille ei tule sadetta.
Emme voi ehdollistaa (TF:"Ennustus oli ehdollinen") profetioita, mutta Jumala voi ehdollistaa siunaukset rankaisemalla, kuten tuossa tulee tapahtumaan kuivuuden rangaistuksen muodossa.
Jos vaikka juutalaisten sijaan Jumala laittaisi palestiinalaiset huolehtimaan lehtimajanjuhlista ja viikkosapatista rauhanajassa, niin joka tapauksessa lupaus kansoille on ja kiitollisuuden osoituksena Maassa silloin vallitsevien valtioiden pitää lähettää ainakin edustajat temppelivuorelle. Arvelen, että tuhannen vuoden aikana pääsee jokainen ainakin kerran pyhiinvaellusmatkalle. Siellä ei heti kuolla.
Jes. 65:20
Ei siellä ole enää lasta, joka eläisi vain muutaman päivän, ei vanhusta, joka ei täyttäisi päiviensä määrää; sillä nuorin kuolee satavuotiaana, ja vasta satavuotiaana synnintekijä joutuu kiroukseen.
Ylläoleva profetia ei todellakaan ole vain israelille vaan kaikille kansoille.
2. Tim. 2:13
jos me olemme uskottomat, pysyy kuitenkin hän uskollisena; sillä itseänsä kieltää hän ei saata.
Shalom,
Antti- Lunastajani elää
Siirry jehovantodistajiin tuhannen vuoden odotuksinesi. Me odotamme iankaikkista elämää Jeesuksessa.
Jehovantodistajien mieli raamatunpaikka on juuri tuo mainitsemasi:
"Ei siellä ole enää lasta, joka eläisi vain muutaman päivän, ei vanhusta, joka ei täyttäisi päiviensä määrää; sillä nuorin kuolee satavuotiaana, ja vasta satavuotiaana synnintekijä joutuu kiroukseen." Lunastajani elää kirjoitti:
Siirry jehovantodistajiin tuhannen vuoden odotuksinesi. Me odotamme iankaikkista elämää Jeesuksessa.
Jehovantodistajien mieli raamatunpaikka on juuri tuo mainitsemasi:
"Ei siellä ole enää lasta, joka eläisi vain muutaman päivän, ei vanhusta, joka ei täyttäisi päiviensä määrää; sillä nuorin kuolee satavuotiaana, ja vasta satavuotiaana synnintekijä joutuu kiroukseen."## Me odotamme iankaikkista elämää Jeesuksessa. ##
Mitä vielä odotat? Elämä on nyt! :
Joh. 5:24
Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään.
## Jehovantodistajien mieli raamatunpaikka on juuri tuo mainitsemasi:
"Ei siellä ole enää lasta, joka eläisi vain muutaman päivän, ei vanhusta, joka ei täyttäisi päiviensä määrää; sillä nuorin kuolee satavuotiaana, ja vasta satavuotiaana synnintekijä joutuu kiroukseen." ##
Miksi tuo uskomatonta mutta totta kohta ei miellytä sinua? Saisit nautiskella ainakin sata vuotta. Ja leikkiä elävillä eläimillä teddykarhujen sijaan . . .
Jesaja 11:8
Imeväinen leikittelee kyykäärmeen kololla, ja vieroitettu kurottaa kätensä myrkkyliskon luolaan.
9 Ei missään minun pyhällä vuorellani tehdä pahaa eikä vahinkoa, sillä maa on täynnä Herran tuntemusta, niinkuin vedet peittävät meren.
10 Sinä päivänä pakanat etsivät Iisain juurta, joka on kansojen lippuna, ja hänen asumuksensa on oleva kunniata täynnä.
Juutalaisilta kysytään silloin Jeesuksesta (Iisain juuri) ja tehdään pyhiinvaellusmatkoja Jerusalemiin.
Sak. 8:23
Näin sanoo Herra Sebaot: Niinä päivinä tarttuu kymmenen miestä kaikista pakanakansain kielistä, tarttuu Juudan miestä liepeeseen sanoen:
'Me tahdomme käydä teidän kanssanne, sillä me olemme kuulleet, että Jumala on teidän kanssanne'."
Monikaan jehovalainen ei taitaisi israelilaisilta oppia ottaa. Mitä tuhatvuotiseen tulee, niin adventtiteologiassa toki uskotaan tuhannen vuoden rauhaan, jopa pitempäänkin ja nimenomaan Maan päällä. Jopa ikuisesta elämästä puhdistetussa Maassa muutamat adventistit haaveilevat. Esim. tri Flink useasti toteaa, että maa puhdistetaan ja paha sidotaan ja tänne sitten laskeudutaan taivaasta tai noustaan haudasta ikuisiksi ajoiksi.
Keskustelemisiin,
Antti
- sssssss sssssss
kysyä näissä sopii ........... mitä minulle sanoo minä tässä, täällä, minä olisin onnellisinta aikaa kaipaamassa, rukoilisitteko minulle Jumala ihmeet ja merkit taustalta, terveyttäni ja terveeksi tulemiseni perheemme ajautui väkivaltaan ... viimeistään jouluna 1967 ... kiinnostavinta koen olevani tienoolta SAVO/PIETARSAARI , vaikka varmin olisi suuntaavaa muualta, ajattelemme pakana kansoja suhteessa Jumalalta ei salassa kansojen juuret tiet jaa historiat tai ilmestymisensä pakankansojen suhteen suunnitelmissaan ... "RUKOILEMME"
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad871400- 52997
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että374834- 153804
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän124717- 55709
- 51658
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38635- 76622
- 57611