Olen määräaikaisessa töissä kaupungilla. Palkkani oli aluksi kuukausipalkka, mutta muuttui tuntipalkaksi, kun tarvitsivat minua vielä määräajan jälkeenkin.
Nyt olin sairaslomalla viisi arkipäivää ja minulle sanottiin etten saa niistä mitään rahaa.
Syyksi ilmoitettiin, että kun palkkamuotoni on muuttunut tuntimuotoiseksi, rahaa ei anneta muista kuin TEHDYISTÄ tunneista. Eli työnantajieni mukaan olin "omalla ajallani" poissa töistä.
Onko tämä laillista?
sairaslomasta ei palkkaa??
5
1981
Vastaukset
- Näin
mitä työsopimuksessasi lukee. - Olethan tehnyt sellaisen?
Jos siellä on maininta "maksetaan tehtyjen tuntien perusteella" tms, asia on selvä: rahaa ei tipu.- Milli
Ei tuo kyllä noin pitäisi olla...Itse olin pari vuotta sitte tuntityössä ja jäin lähes kuukauden sairaslomalle operaation takia. Sain aivan normaalista sairaslomakorvausta etukäteen minulle suunniteltujen tuntien perusteella. Siinä vaiheessa, kun jouduin jäämään saikulle, minulle oli tehty työvuorolista valmiiksi ja sen mukaan sitten minulle maksettiin korvausta. Ja varmaan jatkossa oltaisiin maksettu keskiansioni mukaan, mitä olin siellä aiemmin ansainnut...Onhan herranen aika tuntityöläisilläkin oikeus sairaslomakorvaukseen!! Kannattaa todella selvittää asia, ei tuo ihan noin pitäisi mennä!
- aina
Milli kirjoitti:
Ei tuo kyllä noin pitäisi olla...Itse olin pari vuotta sitte tuntityössä ja jäin lähes kuukauden sairaslomalle operaation takia. Sain aivan normaalista sairaslomakorvausta etukäteen minulle suunniteltujen tuntien perusteella. Siinä vaiheessa, kun jouduin jäämään saikulle, minulle oli tehty työvuorolista valmiiksi ja sen mukaan sitten minulle maksettiin korvausta. Ja varmaan jatkossa oltaisiin maksettu keskiansioni mukaan, mitä olin siellä aiemmin ansainnut...Onhan herranen aika tuntityöläisilläkin oikeus sairaslomakorvaukseen!! Kannattaa todella selvittää asia, ei tuo ihan noin pitäisi mennä!
on aina tehtävä kirjallisesti. Siinä sovitaan mm. miten palkka maksetaan sairasajalta.
- ...
aina kirjoitti:
on aina tehtävä kirjallisesti. Siinä sovitaan mm. miten palkka maksetaan sairasajalta.
olihan sinulla esittää sairaustodistus työnantajalle?! työnantajan kuuluisi maksaa niiltä päiviltä kuin todistuksessa lukee. Muuten työsopimus kannattaa aina lukaista kunnolla ennenkuin nimeään laittaa alle.
- Keke
Onkohan sun työsopimuksesi TTT eli tarvittaessa töihin tuleva, nimittäin silloin et saa palkkaa sairauslomalta, ellei työvuorot ollu sovittu jo etukäteen. Reilu työnantaja tietysti maksaisi keskimääräisten tulojesi mukaan, mutta pakko ei ole jos sopimus on tuo. Lue tarkkaan työsoimuksesi!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja1552533Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b1482367Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot1011049- 64891
- 65819
Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka274707Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies85700Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a18697Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait203680Hyvä meininki
TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap22648