Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Kamala piikkikammo *kiire*

Piikkipelkuri

Ongelmani on vahva piikkikammo. Minulla on verikokeet perjantai aamuna. Jännitän aivan mielettömästi ja vatsa menee tressistä ja jännityksestä sekaisin. Käytän emlaa joka on puuduttava laastari. Verikoe ei siis satu, ja minulta on useasti otettu verikokeita. Koskaan pelkoni ei silti ole ollut näin paha. Olen vielä kotona asuva 12-13 vuotias ja äitini tulee labraan mukaan. Kammoan silti vain piikkiä. Äitini pitää minua sylissä ja katson muualle. Pelkään silti. Löytyisikö mitään apua. Toivottavasti joku piikkikammoinenkin kirjoittelee tänne. Kiitos jo etukäteen! Toivon pikaisia vastauksia!

8

191

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yy kaa koo

      nuoresta iästäsi johtuen ei taida rauhoittava lääkitys olla vaihtoehto, mutta olisiko jatkon kannalta jonkin asteinen psykiatrinen "siedätys"hoito mahdollinen?
      Pyydä vaikka äitiäsi tiedustelemaan asiaa omalta lääkäriltäsi :)

      • nimimerkilläkokemustaon

        juu siis mäki pelkään piikkei ja verikokeet on aivan järkyttäviä :/ yritä ajatella muuta ja laita vaikka silmät kiinni :) kyllä se hyvin menee :) mutta sekin auttaa jo paljon että on joku mukana


    • vastaavaantörmännyt

      ota stressipallo tai jokin vastaava mitä voit samaan aikaan toisella kädellä puristaa. "piikitettävä" käsi rennoksi ja toinen jäykäksi ja silmät kiinni ja hampaat yhteen, tsemppiä!

    • Piikkipelkuri

      Kiitos avusta! Verikokeet siirtyikin tiistaille eli huomiselle. Nuo helpottivat kovasti. :)

    • IFA34

      Jotain hyvääkin:

      Mua neulakammo suojas huumeilta.

    • PIIKKIKAMMOINEN

      Nooh, olen 18, pian 19 ja pelkään edelleen ihan sikana, itselläni on verikokeet ylihuomenna.. Oon kyl miettiny jos jotain rauhottavia sais.. Aina mulla joudutaan kaivelemaan ku menee suonet piiloon.. Ja monesti on tullu pökrättys siihen paikalle ku otetaan verta.. Ylihuomista kauhulla odotellen!!!

    • Puudutusvoide

      Apteekista saa ilman reseptiä Emla-puudutusvoidetta, jota laitetaan molempiin kyynärtaipeisiin vähintään 2 tuntia ennen verinäytteen ottamista. Puudutusvoide tekee toimenpiteestä huomattavasti siedettävämmän. Tsemppiä!

    • Juilet

      Ratkaisu: SIEDÄTYSHOITO jonka aloitat taitavan akupunktiohoitajan käsittelyssä. Et huomaakaan kun neula pistetäään. Akupunktiosta saat myös mieltä rauhoittavan hoidon.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      92
      2421
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2133
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      83
      1780
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1575
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1556
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1505
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      33
      1468
    8. 54
      1340
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      87
      1296
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1219
    Aihe