Uudempaa pakettiautoa katselemassa, niin kyselen kokemuksia otsikon autosta.
Onko näissä uudemman sukupolven ducatoissa päästy edellisen mallin tyyppivioista/ongelmista:
- Etuiskunvaimentimien yläpäänlaakerien nopea kuluminen
- Sisätilanlämmitin puhaltaa vain täysin kylmää/kuumaa
- Apukuskin jalkatilaan ei tule lämmittimeltä kunnolla puhallusta
- Tuulilasien halkeilu, korin elämisen johdosta
- Vaihdelaatikon kestäminen
Tässä näin alkuun muutamia kysymyksiä ja jos muuta tyyppivikaa/ongelmaa, niin voi myös niistä laittaa. Kiitos!
Fiat Ducato 2.3 Multijet 130 10 m3 (H1L2) Kokemuksia
13
15816
Vastaukset
- Pilote 22
Kokemusta on vm.2008 Peugeot Boxerista joka on sama auto. Meillä oli kylläkin 3,0 litran koneella, mutta eroja ei ole lämmityksen tai etuiskarin rakenteen suhteen. Ongelmia on vielä jossakin määrin etuiskareissa jotka alkavat kolistelemaan kun pakkasta on enemmän kuin n.20 astetta vähän pitempään. Kääntölaakeriongelmia ei ole esiintynyt omassamme. Tuo iskarien kolina kyllä loppuu kun lämpötilat alkavat olla reilusti plussan puolella pitemmän aikaa.
Ajamme vaimon kanssa kaikki huviajotkin mielellämme Boxerilla ja lämpöä kyllä on riittänyt erinomaisesti, eikä keulaakaan ole peitetty yhtenäkään talvena. Jalkatilaan tulee myös kunnolla lämpöä. Meillä on automaatti-ilmastoinnilla varustettu malli. Tuulilasi ei ole haljennut vaikka olisi ajettu vaikeammassakin maastossa. Vaihdelaatikko-ongelmia ei uusikoppaisissa ole pahemmin ollut, mutta tällä isommalla koneella kylläkin kytkin on alkanut joillakin luistamaan matka-ajossa kun on kiihdyttänyt reippaammin noin 70km/h ylöspäin. Olen jutellut toisten kuskien kanssa ja heillä sama vaiva, mutta silti kytkintä ei ole tarvinnut uusia vaikka autoilla on ajettu 100-130 tkm. En tiedä onko ongelmaa 2,2-2,3 litraisilla.. Omallamme ajoimme n.100 tkm, ja ainoat korjaukset(takuuseen) olivat ilmastoinnin alumiiniputken vaihto, etuiskareiden vaihto ja vas.takajarrusatulan vaihto. Muita vikoja ei ollut ja nämäkin siis takuun pitteissa. Ja mikäkö auto meillä nyt sitten on? No samanlainen Boxer vm 2013 uudella euro 5 moottorilla ja kyllähän tähänkin on tullut muitakin parannuksia edelliseen maliin verraten vaikka ulkonäkö onkin samanlainen.- arsk
Onko näissä 3 litraisissa talvella ollut mitään ongelmia, esim. jäätymistä ?
- Pilote 22
arsk kirjoitti:
Onko näissä 3 litraisissa talvella ollut mitään ongelmia, esim. jäätymistä ?
Kokemusta on pidemmältä ajalta ja usealta talvelta, mutta mitään jäätymis tai muitakaan ongelmia ei ole ollut.
Eikä ole vielä yhtenäkään talvena ollut maskin edessä mitään peittoa.
Tämä 3l:n kone ei ole arka kylmille oloille. Etukäteen olen kyllä aina ennen ajoa laittanut Webaston lämmittämään. Lohkolämmitintä ei ole asennettu kun Weba on riittänyt ja ohjaamokin on silloin lämmin.
- Jakokuski JR
Minulla nyt 3,0 Fiat Ducato eikä vika ole ollut. No ajettu vasta 158,600km.
- arsk
Kiitos vastauksista. Hyvä tietää, kun tuli viimeviikolla ostettua tommonen 3 litrasella koneella varustettu Boxeri.
- 23423443
Sähkövikoja paljon, mm. ABS.
- Pilot 22
Kokemusta on 2008 vuodesta ja neljästä yksilöstä, eikä yhdessäkään ole ollut pienintäkään sähkö ongelmaa missään kohdin autoa. Ei myöskään ABS laitteissa. Mikäli jollakin ko.auton omistajalla on ollut ko.vikoja niin ihmettelen kovasti.
Toivottavasti ei kirjoitella tyyliin että "olen kuullut niissä olevan paljon vikoja".
Tarkoitukseni ei ole väittää etteikö kaikissa autoissa ole vikoja, mutta meillä niitä ei ole ollut.
- manselainen
Ostin v 2004 uuden Ducato 2.0.Nyrt ajettu 197000km.Hyvin on pelittänyt.Etupään iskarit vaihdettu kerran tyyppivian takia,eihän niitä edes ole yritetty suojata ruostumiselta,vaihto halpa homma.Boschin dieselpumppu alkoi vuotaa n 100000km.n kohdalla ja tuhosi laturin.Ainoa kallis remontti.Erikoista on että tunnettujen merkkivalmistajien laitteet petti.Fiat -sevel-laatu on loistokunnossa,moottori hyrrää hyvin ja kori täysin ruosteeton.
Seuraavakin paku on todennäköisesti Fiat,ellei nyt sitten hintapoltiikka tms muutu oleellisesti - hikhihkh
vm 2007 ducato. Pienimmällä satasen koneella. Muissa on jakopäänketju paitsi fiatin omassa 2,3 litraisessa hihna.
Ajoin autolla kilometrit 18 000 - 100 000 ja ongelmia ei tuona aikana ollut. Ainoa mikä vaihdettiin takuuseen oli joku egr tms venttiili? Pakokaasujen kierrätys tms.
Vanhemmassa 2004 ducatossa nuo iskareiden laakerit meni 50 000 km välein ja vaihto maksoi 200 euroa joten en pitäisi kovin suurena vaivana autoa hankittaessa. Tuulilasi pysyi ehjänä ja lämpöä riitti. Webasto oli hyvinkin tehokas nykyiseen autoon verrattuna. Halvat vakuutukset ja halvat korjaukset.
Jos vertailette autoja niin älkää verratko ducatoa ja transporteria tai vitoa. Painitaan kokoluokassa ihan eri autoissa. Pitää verrata Crafteriin tai Sprinteriin.
Vaihdon syy ainoastaan työpaikan mukana tullut työauto. - H2L3
2008 multijet 2.3 koneella nyt ajettu 1780000.tkm ainut vika oli pakkasella alavesiletku,joka vaihdettiin Mukava peli ajella ja tosi tilava..
- DucatonTuskaa
Mulla oli ja on vieläkin mutta korjaamattomana seisoo takapihalla. VM 2008 120 Multijet hihna hyppäs pari pykälää startatessa , jaon laittoivat kohdalleen muttei auttanut , ilmeisesti ventiili mutkilla. Kaikki huollot tehty ajallaan. Aj 195 tkm. En nyt kauhiast suosittele näit hihnapelejä kelleen. Korjausremontti tulee maksamaan n. 3000-4000 eur ainakin.
Nyt ajelen MB Sprinterillä eiköä ainakaan hihnat pompi.
- DucatoJumperBoxer06>
Jumper 2.2 2009 H1L2 ja 136t ajettu.
ABS vikaa ollut kahdesti ensimmäisen kerran 3 vuoden kohdilla toisen kerran noin 5 vuoden kohdalla. Kummallakin kerralla vika paikannettu johtosarjaan.
Katon maalaus jouduttu korjaamaan kerran ja nyt olisi taasen tarvetta. Lohkeileva pintamaali näyttää olevan aika tavallinen vika kun on alkanut seuraamaan eri ikäisiä boxer/jumper/ducatoja.Jää vaan helposti huomaamatta kun ohi ajavien autojen katolle ei pääse helposti kurkkaamaan
Muuten ollut viaton ja mukava ajaa- Hyötyaj.asentaja
ABS johtosarjassa oik puolen ja vas puolen yleisimmät hapettumis / poikki menevät johdot . Ovat tehtaalla ohentaneet johtoja ja kuorta väylän takia mutta ongelmat häviää kun vaihtaa hieman parempaan ja paksumpaan johtoon edestä taakse . Myös on ollut ongelmia pinneissä tunnistimen liitoksessa. Uusimmissa on ollut hieman haamu vikoja mutta mitä pienempiin päästöihin mennään diesel autoissa tulee lisää ongelmia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."
Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi1406083- 333685
Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa
Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak251955Haluan jutella kanssasi Nainen
Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O181939Onko mies niin,
että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.251758Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?
Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta761619Tietysti jokainen ansaitsee
Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt161532Armi Aavikko Malmin hautausmaa
Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?141435Haluisin suudella ja huokailla
ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni181428Miksi näin?
Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi271345