Olemme olleet aviossa 32 vuotta ja nyt tuntuu, että enää ero on oikea ratkaisu luottamuspulan vuoksi. Kuinka omaisuutemme jaetaan? Meillä on oma osakehuoneisto 92 nelötä, joka maksettu. Jos tämä myydään niin ½ molemmille. Mutta mieheni kuuluu isänsä kuoleman jälkeen perikuntaan kolmen sisarensa ja äitinsä kanssa. Jos eroamme, kuuluuko miheni osuudesta puolet minulle? Myös minun äitini elää, jolla huomattava omaisuus..jos hän kuolee meidän aviossa ollessamme, minun osani perinnöstä puolet menee miehelleni. Mutta jos eroamme ennen äitini kuolemaa ei miehelleni kuulu mitään, vai?
Omaisuuden jako
4
230
Vastaukset
- ........
Juuri noin. Ellei sitten miehesi isä tai sinun äitisi ole tehnyt testamenttia, jossa sanotaan, ettei lasten puolisolla ole avio-oikeutta perintöön.
- .........
Ja vielä... Mikään ei tietenkään estä olla vaatimatta osuutta perinnöstä. Näin voisi kuvitella, ettei ainakaan välit tulehdu puolisoon eron jälkeen.
- mek
Pääset paljon helpommalla ett äjaatte sen yhteisen omaisuuden ja jätät ne perinnöt miehellesi kun sinulla ei ole osaa eikä arpaa siihen omaisuuteen ja älä rupea ahneeksi. On myös vaiheaa kun pesä on jakamaton niin miten se miehesi perintöosuus laskettan että silleen.
>>Jos eroamme, kuuluuko miheni osuudesta puolet minulle? 4.000 €).
Teidän kannattaisi ennen avioeroasian vireille panoa (sen jälkeen ei onnistu) tehdä ja rekisteröidä avioehto, jossa sovitte, että kumpaisellakaan ei ole avio-oikeutta toisen perintönä saamaan omaisuuteen. Tällöin perinnöt jäävät osituksen ulkopuolelle ilman riskiä lahjaverosta.
Saman asian ajaa, jos perittävä on testamentissaan määrännyt, että perillisen puolisolla ei ole avio-oikeutta perintöön.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek206316Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.253847Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1712923- 292840
- 821724
- 91623
- 1471612
- 1481571
- 121328
- 211272