Mitä jos isä ei halua tavata lastaan eron jälkeen?

Tuska lapsen puolest

Tyttäremme on 4v. Kuinka selittää hänelle tämä?!?! Mieheni on tunnekylmä ihminen enkä olisi suuresti yllättynyt, vaikka hän pystyisi pysymään päätöksessään, koska meidän välit ovat tulehtuneet. Toki on mahdollista, että hän sanoo noin vain minua satuttaakseen, lapsellista ja julmaa, tiedetään. Kokemuksia niiltä, jotka ovat kokeneet saman!!!!!

17

2722

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Älä pakota

Toivon että et laita lasta niin kauan isän luokse, kun isä ei halua, sillä lapselle ei todellakaan ole hyväksi olla hänen luonaan, ei siellä häntä arvosteta.

Koeta vaikka "valkoisella valheella" kertoa lapselle, että isän ei ole mahdollista nyt olla hänen kanssaan. Ja yritä itse keksiä erilaista tekemistä keskenänne, anna lapsellesi nyt paljon aikaa yhdessäoloonne.

• Vaikea probleema

Et kerro mitä on tapahtunut, miksi erositte. Kostaako mies sinulle tekemääsi vääryyttä lapsen kautta? Jättikö mies sinut ja lapsen itse, ilman että teit siirtää vääryyttä avioliitossa? Jos välit on tulehtuneet, voi niin lapsellinen kuin fiksunun, rakastava isä tehdä kovan päätöksen jättää oma lapsi pois elämästään. Sitten oma lukunsa ovat ne, joista ei alun alkaenkaan olisi pitänyt tulla isää, ja heille ero on hyvä tekosyy myös isän velvollisuuksia karkuun. Elatusmaksutkin voi jäädä maksamatta.

Osaatko arvioida, olisiko kyse erokriisin aikaisesta lyhyeksi jäävästä suitahduksesta? On riski myös, että mies tekee tässä kohtaa niin kovan päätöksen, että ei tule enää tapaamaan lasta kuin ehkä täysikäisenä.

• ,,,,,--

Jos tai kun isä ei halua tavata lastaan, sille ei voi mitään. Ja parempi niinkin, kuin se, että pitäisi pakottaa lapsi isälleen, vaikka lapsi ei halua lähteä.

• hilla821

Erosin viime kesäkuun lopulla ja suhteestamme jäi kaksi yhteistä lasta tuolloin 8kk tyttö ja syntymätön vauva... Isä tapasi tyttöä kuukauden eron jälkeen ja sen jälkeen noin parin viikon välein... Joulun alussa tapahtui jotain ja meille ilmoitettiin sosiaalitoimiston puolelta että isä ei halua tavata lapsiaan ja myöntää minulle yksinhuoltajuuden. Huoltajuus asiat ovat miehelle tuttuja aiemmista eroista ja lapsista. Se tunne oli raaka. Miksi isä hylkää lapset... En muuta vaatinut kuin olisi isä tytöille... Se raastaa vieläkin mun mieltä ja pintaan nousee suuri viha koska nyt mennään jo toista kuukautta ja mitään ei ole isästä kuulunut. Toivotti hyvää elämää ja ei muistella pahalla... Päivä kerrallaan... onneksi tytöt ovat vielä pieniä mutta mitäs muutaman vuoden päästä... mitä mie sanon...

• emilia*

Ikävää, että koet tilanteen noin "hilla821". Lapset ovat kautta aikain tulleet toimeen hyvin ilman isää. Ydinperheissäkin isät usein loistaa poissaolollaan.

Siihen voi olla vaikka mitä syitä miksi isä myöntää lasten äidille yksinhuoltajuuden. Sen tiedän kuitenkin, että monet isät eivät tapaa lapsiaan siitä syystä, että heidän asuntonsa on minimaalisen pieni. Tai sitten lapset ovat hyvin pieniä, kuten tuossa teidän tapauksessanne. Vauvoja ei ole hyvä riekutella paikasta toiseen, ei edes äidiltä isälle ja takaisin, se on jopa vaarallista heidän perusturvallisuuden kehittymisen kannalta. Lähes aina alle 2-vuotiaan huoltajuus on vain äidin vastuulla. Itseasiassa en oikein ymmärrä miten kuvittelisit isänsä tulevan toimeen kahden noin pienen lapsen kanssa.

Muutaman vuoden päästä tilanne voi olla toinen.

• jani74daddi

ero on iso asia varsinkin jos lapsia on mukanan

• ssfjsjsrjsrjsrj

No mut jos ex ukkos tosiaan lähtee tolle linjalle että alkaa uhkailemaan tommosella asialla, niin eikö ole sitten parempi että moinen häviää kerralla ja kunnolla pois lapsen elämästä, eikä tollasella käyttäytymisellä riko lasta tulevaisuuessa yhtään.

Tiedän vaan mistä puhun... oma isäni on narsisti, ja samoilla asioilla uhkaili äitiäni.. ja välillä uhkaili että ottaa meidät lapset itselleen, vaikka ei koskaan meistä välittänyt. Oma äiti yritti aina puhua hyvää isästä, mutta aina onnistui isä pilaamaan senkin pienen pelkästään avaamalla suunsa...

Tuosta kaikesta on yli parikymmentä vuotta, koskaan en tule niitä tarumoja unohtamaan, toivoisin että kyseinen ihminen olis aikanaan hävinnyt kokonaan elämästäni, pystyin kadottamaan koko ihmisen vasta aikuisiässä, jolloin päätökset ovat omiani.

Minä ainakin sinun tilanteessasi sanoisin että herra on hyvä vaan, ja jos niin päättää niin pitää huolen että pysyy päätöksessään, ja saako sen vielä kirjallisena. Ja omapahan on siinä vaiheessa häviönsä jos ei omaa lastaan halua oppia tuntemaan.

• asdfgwgberbh

Sanokaahan tytöt että toivoko teidän mies lapsia? Tämä selittäis jo aika paljon

• voipi olla noin

Sama tuli mieleen. Vaikka lapset on ihania, niin kaikki eivät heistä välitä eivätkä halua lapsia. Mun mielestä se on aivan ymmärrettävää. Kaikki eivät halua itselleen sitä suurta vastuuta, mitä lapset tuo mukanaan. Onko nyt käynyt niin, että lapsia on pitänyt tehdä vaikka toinen ei ole ollut siihen valmis? Kun kaikilla muillakin on ja parisuhde ei ole täydellinen ilman lapsia? Tietenkään se ei lapsen vika ole, mutta selittäisi hyvin pitkälle miesten käyttäytymistä.

• dredd2

Vaikea sanoa tilanteeseen mitään kun en ole miehesi näkemystä kuullut.

• Hyvä että lähti

Nämä miehet ovat vastuuntunnottomiam, ehkä persoonallisuushäiriöisiä. Ero tulee heidän itsekkyytensä vuoksi, jo avioliiton aikana he asettivaat oman elämän, omat nautinnot, oman edun, usein viinankin omien lastensa edelle. Oikeasti, eivät he osaa rakastaa lapsiaan vastuullisen aikuisen tavoin. Erossa he syyttävät exvaimoa ja saavat siten hyvän tekosyyn olla tapaamatta lapsiaan, usein elaritkin jäävät lopulta maksamatta. Miesporukoissa he itkevät humalassa lastensa perään ja samaan aikaan syyttävät siellä' kaikin tavoin ex-vaimoaan, jonka syyksi he asettavat kaiken. samanmieliste toiset äijät antavat tukeaan heille noissa porukoissa. Monen tyttöystävän, vaimon ja ehkä kahdenkymmenen vuoden viinaputken jälkeen he vasta tunnustavat, että heillä oli hyvä vaimo ja hieno perhe, mutta he itse mokasivat kaiken. Ole iloinen, jos tällainen mies häipyy lastesi elämästä, sillä hänen läsnäolonsa vahingoittaa lapsen kasvua ja kehitystä täysipainoiseksi aikuiseksi. Oikeasti, nämä miehet ymmärtävät sielussan itsekin tämän, se on todellinen syy miksi he häipyvät.

• äiti46v

Minulle tulee mieleen monesti näitä juttuja lukiessa, että eikö nuoret ihmiset enää seurustele ja tutustu toisiinsa kunnolla ennenkuin avioon menevät? Mikä kiire heillä on? Onko maailma muuttunut niin hektiseksi ja vaativaksi että kaikki pitää saada heti ja nyt?

Mun nuoruudessani oli harvinaista mennä naimisiin ilman useamman vuoden seurustelua. Nyt alle kolmekymppisiä on pilvin pimein joilla on ties monesko liitto menossa ja jokaisen kumppanin kanssa lapsia pitää tehdä. Surullista.

En syyttäisi kaikesta vain miehiä, jotka ovat keskenkasvuisia. Ihan samoin on nuoria naisiakin, jotka vaihtaa miestä lennossa ja lapsia tehdään. Sitten itkettää, kun huomataan hyvin lyhyen yhdessäolon jälkeen, ettei tää olekkaan kivaa. Missä maltti?

• emilia*

"Oikeasti, eivät he osaa rakastaa lapsiaan vastuullisen aikuisen tavoin."

Enemmän kuin osaamisesta on kysymys tahdosta. Nuoret miehet ovat hyvin usein ihan naisen vietävissä. Nainen määrää kaapin paikan, naimisiin menon, lapset ja niiden lukumäärän. Sitten kun mies huomaa olevansa ns kiipelissä, hän ei enää tahdokaan jatkaa kotileikkiä. Tai muuten vain sekoittaa käsikirjoitusta. Yleensähän liiton vaikeudet alkaa lapsen syntymän jälkeen työjaosta.

Eikä taatusti ap.n ex itke lastensa perään. Hän on vapaaehtoisesti antanut yksinhuoltajuuden lasten äidille. Se on kunnioitettavaakin. Miehet itkevät lastensa perään vasta erottuaan n. nelikymmpisinä, kun lapset ovat 10v korvilla. Lisäksi miehet itkevät lastensa perään vain silloin, kun ex-vaimo on hakenut eroa.

• emilia*
        äiti46v kirjoitti:

Minulle tulee mieleen monesti näitä juttuja lukiessa, että eikö nuoret ihmiset enää seurustele ja tutustu toisiinsa kunnolla ennenkuin avioon menevät? Mikä kiire heillä on? Onko maailma muuttunut niin hektiseksi ja vaativaksi että kaikki pitää saada heti ja nyt?

Mun nuoruudessani oli harvinaista mennä naimisiin ilman useamman vuoden seurustelua. Nyt alle kolmekymppisiä on pilvin pimein joilla on ties monesko liitto menossa ja jokaisen kumppanin kanssa lapsia pitää tehdä. Surullista.

En syyttäisi kaikesta vain miehiä, jotka ovat keskenkasvuisia. Ihan samoin on nuoria naisiakin, jotka vaihtaa miestä lennossa ja lapsia tehdään. Sitten itkettää, kun huomataan hyvin lyhyen yhdessäolon jälkeen, ettei tää olekkaan kivaa. Missä maltti?

Jotkut ihmistyypit ovat aina olleet nopeampia liikkeissään kuin toiset. Niin myös nykyisin. Jotkut saavat esikoisensa alle 20v, kun koulut on kesken. Synnyttäjien keski-ikä on kuitenkin jo lähes 30v.

• Ei ole naisen syy
        emilia* kirjoitti:

"Oikeasti, eivät he osaa rakastaa lapsiaan vastuullisen aikuisen tavoin."

Enemmän kuin osaamisesta on kysymys tahdosta. Nuoret miehet ovat hyvin usein ihan naisen vietävissä. Nainen määrää kaapin paikan, naimisiin menon, lapset ja niiden lukumäärän. Sitten kun mies huomaa olevansa ns kiipelissä, hän ei enää tahdokaan jatkaa kotileikkiä. Tai muuten vain sekoittaa käsikirjoitusta. Yleensähän liiton vaikeudet alkaa lapsen syntymän jälkeen työjaosta.

Eikä taatusti ap.n ex itke lastensa perään. Hän on vapaaehtoisesti antanut yksinhuoltajuuden lasten äidille. Se on kunnioitettavaakin. Miehet itkevät lastensa perään vasta erottuaan n. nelikymmpisinä, kun lapset ovat 10v korvilla. Lisäksi miehet itkevät lastensa perään vain silloin, kun ex-vaimo on hakenut eroa.

..emilia, asetit syyllisen hatun naisen päähän. Eivät naiset 'määrää' avioliittoa, häitä tai lasten lukumäärää, kyllä nämä yleensä ovat parin yhteisiä päätöksiä ja kompromissseja, siis molempien tahdon mukaisia. Vasta lapsiperheen arjen harmaus ja sen raskaus, oma nautinnon. ja elämisenhalu on se joka johtaa tuohon "mies huomaakin olevansa kiipelissä" juttuun. Itse valittu aikuisen ja perheenisän vastuu olikin liian raskas ja oma elämä olikin tärkeämpi.

Lapsiaan eivät erossa 'hylkää' pelkästään miehet, on paljon äitejäkin jotka jättävät entiset lapsensa exmiehen hoitoon, jopa elareitaan maksamatta. Eli naista on turha syyttää, omassa vanhemmuudessaan vastuuttomia ihmisiä on molemmissa sukupuolissa.

• Äideistä parhain sä

mitä minä teen??? äiti ei maksa elareita eikä halua tavata kaksosiaan.
      Sievoinen summa käteistä kelpas uudesta ok talosta.
      ei oo muijaststa sen jälkeen kuulunut mitään.

• Anonyymi

Tilanteeni oli toivoton. Olimme mieheni kanssa avioeron partaalla. Olin kauheassa tilassa ja tunsin, etten enää pystyisi selviytymään elämästä. Sain tietää pappi TAKUTAsta, jonka temppelistä sain paljon palautetta, ja otin häneen yhteyttä. Pappi TAKUTA teki minulle rakkaudenjälleennäkemisloitsun, ja nyt meillä menee taas paremmin kuin koskaan ennen. Suuret kiitokset pappi TAKUTAlle avioliittoni pelastamisesta. Voit ottaa yhteyttä pappi TAKUTAan sähköpostitse ([email protected]) tai WhatsAppilla puhelinnumeroon (+16592027218). Hän tekee myös seuraavia asioita: 1) Lottovoitot 2) Kadonneen rakkauden loitsut 3) Avioeroloitsut 4) Avioliittoloitsut 5) Sitoutumisloitsu 6) Eroloitsut 7) Entisen rakastajan karkottaminen 8) Haluat ylennyksen toimistossasi. Kaikki kohtaamasi ongelmat ovat 100 % turvallisia ja taattuja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kun Arman Alizad puolusti hiihtäjä Vilma Nissilää sanomalla

"älä välitä sekopäistä Vilma", ja kun siitä kerrottiin täällä, niin sekopäinen mukasuvaitsevainen teki siitä valituksen
      Maailman menoa
      18
      2523
    2. Trump muka öljyn takia Venezuelaan? Pelkää mustamaalausta

Kertokaapa mistä tuollainen uutisankka on saanut alkunsta? Näyttäkääpä ne alkuperäiset lähteet, minä en löytänyt mitään
      Maailman menoa
      32
      1497
    3. Ei tule uni

Kuten epäilin. Onneksi viime yön sain ihan hyvin nukutuksi. Tiesin kyllä, ettei tästä mitään tänään tule.
      Ikävä
      58
      1213
    4. Miksi juuri Venezuela?

Kaikista maailman valtioista Trump otti silmätikukseen Venezuelan. Mutta minkä ihmeen takia? Kyseessä on kuitenkin vähäp
      Maailman menoa
      298
      1172
    5. Toivon sulle silti hyvää

Väärinkäsityksiä tapahtuu, mutta nyt on uusi vuosi ja uudet kujeet.
      Ikävä
      41
      926
    6. Tiedän, että olet luonnevikainen

Haluaisin vain todeta olleeni väärässä tässä asiassa.
      Ikävä
      42
      897
    7. Nautitko riidan haastamisesta?

Itse olen hyvin kärsivällinen ja sopuisa noin yleensä, mutta osaan tarvittaessa olla hankala. Niin metsä vastaa kuin sin
      Sinkut
      175
      743
    8. Pitäisikö meidän

Sitten nähdä ilman että siitä tehdään ongelmaa?
      Ikävä
      58
      723
    9. Akateemikko Martti Koskenniemi vertaa Trumpia Putiniin

"-Suomalaisena on syytä olla huolissaan siitä, että Yhdysvallat näin vahvistaa 1800-luvun alkupuolella julistamansa etup
      Maailman menoa
      90
      692
    10. Jos mies olet oikeasti...?

Kiinnostunut... Pyydä mut kunnolla treffeille ja laita itsesi likoon. En voi antaa sydäntä jos sinä olet epävarma ja eh
      Ikävä
      56
      641
    Aihe