Hei!
Olen iki-ihastunut kiinalaisiin mekkoihin. Kyse on siis lähinnä tästä perinteisestä mekosta, jossa on korkea kaulus ja lyhyet hihat, helman pituus vaihtelee.
"Viralliset" nimet etsimilleni mekoille taitavat olla cheongsam ja qipao.
Saako niitä mistään Suomesta? En oikein uskalla luottaa noihin ulkomaalaisiin nettifirmoihin ja tilata postitse.
Kaunis kiitos auttajille! :)
Kiinalaiset mekot
3
1736
Vastaukset
- make
niitä on ainakin myyrmannissa ooevassa mabell-myymälässä tai jos ei löydy niin eiköhän sieltä voi tilata...
- Jaana
Näitä Kiina-mekkoja on myynnissä ainakin Bulevardin Kiina-Shopissa (siis Helsingissä). Taitavat olla sen verran kausikamaa että kannattaa varmaan soittaa kauppaan ja kysyä onko mekkoja siellä tällä hetkellä ennen kuin menee käymään. Toinen kauppa jossa olen nähnyt ison valikoiman näitä mekkoja sijaitsee Pasilan rautatieasemalla (aseman sisätasanteella), nimeä en nyt muista...
Myös Punanaamio-kauppa myy näitä mekkoja muutamalla eri värillä ja mallilla (näköjään pitkähihaisena), tsekkaapa vaikka nämä: http://www.punanaamio.fi/naamiaispuvut/3267S.jpg
http://www.punanaamio.fi/naamiaispuvut/3813C.jpg
Siis - "Naamiaispuvut" nimikkeen alla - mutta ihan oikeilta näyttävät silti...
Ulkomailla, lähinnä Briteissä ja USAssa mekko tunnetaan nimellä "Suzy Wong Dress", tämä helpottaa etsintääsi jos päätät hankkia mekon netistä, vaikkapa eBaysta. Silloin kannattaa kyllä ottaa yhtä numeroa oikeaa kokoaan isompi mekko, kiinalaiset koot ovat kovin pieniä. "Aidoimman" mekon uskoisin löytyvän juuri Kiina-Shopista, eli siellä kannattaa käydä!
Mukavaa syksyä! - Elen@
Niita saa mutta ne on tosi kalliita suomessa jopa 74 euroa. Ja sinun kannattaa teettaa se puku omien mittojen mukaan ei kiinalaisten mukaan. Koska he ovat ruumiin rakenteeltaan pienempia mutta olen tavannut myos normaali kokoisia kiinalaisia eli 64 kg eli ihan normaali siellakin. Mutta Qipao tehdaan vartalon myotaiseksi ja sen pitaa istua taydellisesti joten suomalaisen naisen mittapuuta oleva ihminen on kiinan kooossa vahitaan se 42 44 L/XL
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1361260
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä34791Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46577- 14570
Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä25521Ajatteletko ollenkaan minua
Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott29506Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad24500- 22467
Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .14462Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver14461