Ehkäisypillerit ja tunteiden kato?

Pilleritunteeton

Onko kellekään muulle käynyt niin että pillerit on vienyt kaikki yhdessolohalut? Ihastumisen, romantiikan? Seksihalut ne tunnetusti vie, mutta että kaiken muunkin?!

Mulla on suhteellisen tuore suhde meneillään, pillereitä olen syönyt kaksi kuukautta. Ko. kahden kuukauden aikana on seksihalut kadonneet mutta eipä mulla ole enää mitään muitakaan romanttisia tunteita. Ei mitään halua olla lähellä.

Voihan se olla niin, että tämä vain tarkoittaa sitä, että syystä tai toisesta meillä ei ole yhteistä tulevaisuutta ja tämä kuuluu niihin vähän lyhyempiin juttuihin. Että jotain vaan jää loppuviimein puuttumaan.

VAI teenkö virheen jos lopetan suhteen nyt? Pitäiskö pillerit lopettaa ensin?

27

4270

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pilleri-Pirkko

Kannattaa lopettaa pillerit ensin, koska ne vaikuttavat kumppanin valintaan yllättävän paljon! Itse aloin seurustelemaan puolisoni kanssa silloin, kun en vielä käyttänyt mitään hormonaalista ehkäisyä. Aloitin kokeilut seurustelumme alkutaipaleella ja minulle kävi hyvin samankaltaisesti, kuin sinulle! Seksihalut lähtivät, tunteen latistuivat joka elämän saralla, koko ajan v*tutti jne... Kokeilin kolmea eri valmistetta 5 v. aikana. En halua enää kokeilla yhtää mitään hormonaalista ehkäisykeinoa (eikä miehenikään halua enää katsella mitään hormonihirviötä), koska ne eivät vain sovi minulle, eivätkä välttämättä sinullekaan kovin hyvin. Kannattanee siis ensin kokeilla lopettaa pillerit ja antaa kehon palautua jokunen kuukausi ja sitten alat näkemään mikä on hommat nimi! Tietysti jos mies ei vain oikeasti nappaa millään, niin seurustelua tuskin kannattaa jatkaa.

• Pilleritunteeton

Kiitos vastauksesta! Noin ajattelen itsekin. Että taidan nämä pillerit lopettaa.

Muistan kyllä että mulla oli ennen pillereitä lämpimiä tunteita, ei mitään superkuumia, mutta lämpimiä kuitenkin.

Toisaalta mietin sitäkin vielä, että kun olen syönyt pillereitä vasta 2 kk, voisiko tämä tunteettomuus-juttukin olla vain ohimenevä alkuvaihe. Muutkin sivuvaikutukset ovat jotensakin alkaneet mennä ohi. Että kannattaisiko vielä vähän aikaa jatkaa ennenkuin on varma. Mutta toisaalta, en usko että tämä suhde kestää kovin kauaa tätä kokeilua. :D Ja sittenhän lopettaisin pillerit kuitenkin... Heh.

• Hormoniehkäisy on hirvittävä shokki elimistölle. Miehet eivät ikinä suostuisi siihen, vaikka miesten e-pilleri keksittäisiin, enkä ymmärrä miksi naiset suostuvat.

• tuttu juttu

Itselläni oli kans, että halut lähti sen siliän tien, eikä oikein muitakaan tunteita pahemmin silloista ukkoa kohtaan enään ollut. Alkoi tuntumaan vain kaverilta. Eron jälkeen lopetin pillereiden syönnin (todettiin myös, että sairastan migreeniä ja yhdistelmäpillerit on vaarallisia migreeniä sairastavalle) ja pikkuhiljaa alkoi myös halut palautua. Nyt olen suhteessa ja olen ehdottanut miehelle, jos jonkun ehkäisyn hankkisin, mutta mies on sitä vastaan, koska on 100% varma, että muutun sitten "raivoavaksi ämmäksi" ja seksi loppuu siihen.

• tsipparamphar

Kannattaa soittaa sinne, mistä sen pillerireseptin sait, ja sanoa että ne pillerit ei sinulle tunnu sopivan, tuollaisten oireiden takia. Niitä pillereitäkin on monia erilaisia, ja lisäksi muitakin ehkäisymenetelmiä jos ei pillerit sovi. Toki jos lopetat kokonaan, niin näät silleenkin, että tuleeko ne tunteet ja kiinnostus takaisin, vai ei. Sen aikaa käytätte kortsua ehkäsyssä. Itsekin olen miettinyt, että johtuuko pillereistä mielialan vaihtelut... mieliala voi heitellä päivän mittaa härän pyllyä laidasta laitaan monet kerrat... mutta en sitten tiedä...

• lifemocker

vaihda merkkiä?

Jos olisit vähän enemmän perehtynyt asiaan, niin tietäisit, että merkin vaihto ei auta asiaa, korkeintaan tuoteen vaihto voi auttaa, tämäkin on hyvin henkilökohtaista. Itselläni ei toimineet yhdistelmäehkäisy- tai keltarauhashormonipilleri, eikä rengas. Sen jälkeen perhesuunnitteluneuvolassakin jo sanottiin, että mulle ei tulisi sopimaan mikään. Kierukkaa tosin vielä tarjottiin, mutta mieheni ei enää halunnut, että sitä kokeiltaisiin, kun ei nuo muutkaan vaihtoehdot käyneet. AP:lle tosin voin vielä ehdottaa hormonivapaata kuparikierukkaa, mutta jos kuukautiset ovat kovin kivuliaat ja runsaat, niin sekin täytyy kuopata.

• lifemocker
        **** kirjoitti:

Jos olisit vähän enemmän perehtynyt asiaan, niin tietäisit, että merkin vaihto ei auta asiaa, korkeintaan tuoteen vaihto voi auttaa, tämäkin on hyvin henkilökohtaista. Itselläni ei toimineet yhdistelmäehkäisy- tai keltarauhashormonipilleri, eikä rengas. Sen jälkeen perhesuunnitteluneuvolassakin jo sanottiin, että mulle ei tulisi sopimaan mikään. Kierukkaa tosin vielä tarjottiin, mutta mieheni ei enää halunnut, että sitä kokeiltaisiin, kun ei nuo muutkaan vaihtoehdot käyneet. AP:lle tosin voin vielä ehdottaa hormonivapaata kuparikierukkaa, mutta jos kuukautiset ovat kovin kivuliaat ja runsaat, niin sekin täytyy kuopata.

ilmeisesti sinä et tiedä mistä puhut tuon taivaallista kun nimenomaan se merkin vaihto AUTTAA! eri merkeissä on eri ainesosia ja eri ainesosat vaikuttavat eri ihmiseen erilailla

lifemocker kirjoitti:

ilmeisesti sinä et tiedä mistä puhut tuon taivaallista kun nimenomaan se merkin vaihto AUTTAA! eri merkeissä on eri ainesosia ja eri ainesosat vaikuttavat eri ihmiseen erilailla

Valmiste pysyy suht samana tässä asiassa, vaikka merkki vaihtuisi. Kaikissa yhdistelmäehkäisypillereissä on aikalailla samat vaikuttavat aineet ja juuri ne kriittisimmät niistä aiheuttavat naisille näitä haittavaikutuksia. Voit ihan rauhassa vaihtaa merkkiä, mutta jokaisessa yhdistelmäehkäisyä hyödyntävässä valmisteessa on estrogeeniä sekä progestiinia, joten haittavaikutuksia tulee. Siksipä pitääkin vaihtaa kokonaan valmistetta, eikä merkkiä, jos esim. yhdistelmäehkäisypillereistä tulee haittavaikutuksia. Nimittäin esim. ehkäisyrengas vaikuttaa paikallisemmin, joten se saattaa sopia jollekin, joka ei pysty yhdistelmäehkäisypillereitä käyttämään. Sitten on vielä mahdollista kokeilla keltarauhashormonivalmisteita (hormonikierukka, minipilleri, kapseli), joissa myös on eroja nimenomaan valmisteissa, ei merkeissä! Johan minullekin perhesuunnitteluneuvolassa sanottiin, ettei merkkejä kannata alkaa vaihtelemaan keskenään, jos yksi ei sovi, koska tuskin sopivat muutkaan samanlaisten ainesosien takia! Sen sijaan kehoitettiin kokeilemaan eri valmistetta, jonka johdosta kokeilin yhdistelmäehkäisypillereiden jälkeen ehkäisyrengasta, mutta se ei toiminut myöskään, vaikka vaikutus on paikallisempi.

Että siinä taas oikein alan asiantuntija kertomassa miten hommat menee... kannattaisi varmaan vähän perehtyä asiaan enemmän, ennen kuin tulee huutelemaan!

• lifemocker
        **** kirjoitti:

Valmiste pysyy suht samana tässä asiassa, vaikka merkki vaihtuisi. Kaikissa yhdistelmäehkäisypillereissä on aikalailla samat vaikuttavat aineet ja juuri ne kriittisimmät niistä aiheuttavat naisille näitä haittavaikutuksia. Voit ihan rauhassa vaihtaa merkkiä, mutta jokaisessa yhdistelmäehkäisyä hyödyntävässä valmisteessa on estrogeeniä sekä progestiinia, joten haittavaikutuksia tulee. Siksipä pitääkin vaihtaa kokonaan valmistetta, eikä merkkiä, jos esim. yhdistelmäehkäisypillereistä tulee haittavaikutuksia. Nimittäin esim. ehkäisyrengas vaikuttaa paikallisemmin, joten se saattaa sopia jollekin, joka ei pysty yhdistelmäehkäisypillereitä käyttämään. Sitten on vielä mahdollista kokeilla keltarauhashormonivalmisteita (hormonikierukka, minipilleri, kapseli), joissa myös on eroja nimenomaan valmisteissa, ei merkeissä! Johan minullekin perhesuunnitteluneuvolassa sanottiin, ettei merkkejä kannata alkaa vaihtelemaan keskenään, jos yksi ei sovi, koska tuskin sopivat muutkaan samanlaisten ainesosien takia! Sen sijaan kehoitettiin kokeilemaan eri valmistetta, jonka johdosta kokeilin yhdistelmäehkäisypillereiden jälkeen ehkäisyrengasta, mutta se ei toiminut myöskään, vaikka vaikutus on paikallisempi.

Että siinä taas oikein alan asiantuntija kertomassa miten hommat menee... kannattaisi varmaan vähän perehtyä asiaan enemmän, ennen kuin tulee huutelemaan!

jännä juttu, että aina omat tyttöystävät ovat päässeet noista sivuvaikutuksista eroon merkkiä vaihtamalla, että siinä sulle "perehtymistä" :)

• ei vaan kaikille
        lifemocker kirjoitti:

jännä juttu, että aina omat tyttöystävät ovat päässeet noista sivuvaikutuksista eroon merkkiä vaihtamalla, että siinä sulle "perehtymistä" :)

Joillakin auttaa ja joillakin ei, minulla ei ainakaan sopinut mikään pilleri tai kapseli (renkaita tmv en ala edes kokeilemaan). Joten olen nykyään ilman ja elämä kukoistaa, kun ei ole mielialavaihteluja vähintään kerran päivässä ja kun oikeasti on halut eikä "halut".

• ei enää koskaan

Olin masentunut kun käytin e-pillereitä. Huomasin tämän tosin vasta lopettamisen jälkeen. Pienistä asioista tuli itku ja kaikki vastoinkäymiset olivat elämää suurempia. Nyt kun olen vapaa pillereistä niin kaikki on paremmin. Kokeilin kahta eri merkkiä, mutta oireet olivat samat.

Alunperin lopetin pillerit äkillisten pahoinvointikohtausten vuoksi. Aloin niiden takia pelätä ruokakaupassa ja jopa kouluruokailussa käyntiä. Sitten kun hormonit alkoivat vähitellen poistumaan kehosta, huomasin että minulla oli ollut paljon muitakin pillereihin liittyneitä ongelmia. Ja nämä kohtaukset loppuivat kuin seinään. Lääkärissä tietysti ei osattu linkittää kohtauksia pillereihin, vaan oltiin heti tarjoamassa rauhoittavia lääkkeitä kun epäilivät paniikkihäiriötä. Huoh.

• arvostakaa itseänne!

Minulla on ollut nyt käytössä e-pillerit n. 8 vuotta. olen kokeillut eri merkkejä tässä matkan varrella (johtuen huonosta ihosta). Ja nykyisin syön tietääkseni e-pillereistä vahvimpia, Diane Novia. (Näitä söin siis aloittaessanikin e-pillerit. Silloin ei ollut mitään oireita.) Ja nyt (vuosi?) takaperin valitin lääkärille, että olen niin alakuloinen ja mikään ei innosta...Kysyin, jos e-pillerit voisivat olla syynä siihen. Lääkäri sanoi minulle, että e-pillereissä oleva hormonimäärä on ihmisen keholle niin pieni, että ne eivät voi aiheuttaa mielialan muutoksia.

Minä tietysti ajattelin, että onhan noita tutkimuksia tehty, että kyllähän ne voivat vaikuttaa. No, sitten ajattelin, että onko elämässäni muita syitä, jotka voisivat aiheuttaa alakuloisuutta jne... Ja aloin käymään asioita lävitse. Ja niitähän löytyi. Katsoin syvälle elämääni ja myönsin itselleni tosiasioita, että kaikki ei ollutkaan mielestäni kunnossa. Kävin asioita lävitse ja muutin asioita elämässäni. Ja sen jälkeen alakuloisuutta ei ole enää ollut. Uskonko, että e-pillerit vaikuttaa tunteisiin? Enpä tiedä. Uskon vakaasti, että ihmisen olotilat lähtevät hänestä itsestään. Me teemme päätöksen, miten tunnemme tänään, me päätämme, että miten voimme.
      Mutta tämä oli vain minun mielipiteeni.

• Eipillereitäkiitos

Minulla kävi samalla lailla. Otin pillerit käytöön vaan koska olin juuri ruvennut seurustelemaan enkä halunnut yllätyksiä. No, kävi sitten niin että en halunnut enää mitään: en haleja en suukkoja en seksiä en mitään! En nauttinut yhtään hellistä hetkistä ja seksi oli pakkopullaa. Pystyin melkein vuoden kinnata ilman haluja kunnes lopetin pillereiden syönnin. Ja kyllä kannatti! Nykyään seksielämä on paljon rikkaampaa ja olen jopa ruvennut nauttimaan siitä :D Joillekkin ei vaan pillerit sovi ja minä ainakin kuulun siihen ryhmään.

• Pilleritunteeton

Minä päätin sitten lopettaa pillereiden syönnin (taisin unohtaa alussa mainita, että syön minipillereitä, koska migreenin takia yhdistelmät ei käy). Nyt on sitten taas kaikenlaisia hormonimuutosvaikutuksia, joista oli jo päässyt eroon. No, kun näistä taas pääsen ja luomutilanne palautuu, en kyllä enää kajoa hormonaaliseen ehkäisyyn. Joskus nuorempanakin kokeilin. Silloin lähti "vain" seksihalut, mutta muu seurustelelu ja romanttinen kanssakäyminen kyllä kiinnosti. Nyt on vain kaverillisia tunteita tätä miestä kohtaan. Mikä kyllä saa mut epäilemään, että onkohan hän sittenkään oikea kumppani... NO, odotan vielä että tilanne tasaantuu. Kiitos vastaukssta! :)

• mimosajb

Itse käytän e-pillereitä ja minulle ovat sopineet oikein mainiosti. Ei ole tullut minkäänlaisia huomattavia sivuoireita, mutta noitten hormonien tunkeminen kehoon pitkällä aikavälillä arveluttaa, joten olenkin alkanut etsimään vaihtoehtoista ehkäisymenetelmää pillereille. Etsiessäni tietoa eri ehkäisymenetelmistä törmäsin tälläiseen sivustoon: http://www.ehkaisyinfo.com , ehkä tosta on apua jollekkin muulle joka miettii minkälaista ehkäisyä haluaa käyttää.

• ....................

Kannattaa kokeilla vaihtaa ja vaikka sitten lopettaa jos mikään muukaan ei käy.

Kaikille pillerit eivät sovi. Itselläni ei ole vaikuttanut läheisyyden tunteisiin tai rakastumiseen. Seksiä myös haluan edelleen, mutta kiihottuminen on ehkä vähän hitaampaa. Tai ehkä se johtuu muista asioista.

• Katosi kudoksetkin

Pillerit ehkäisevät biologisesti ja varsin hyvinh myös psyykkisesti, kuten edellä kuvattu. Ainakin DianeNova voi laukaista kudoksia surkastuttavan jäkälätaudin alaosastolle, ko. alueen fyysinen arkkitehtuurin muutos (mm. kudosten yhteenkuroutuminen) tapahtuu salakavalasti silloin kun luulet saaneesi taas kerran yhden hiivatulehduksen. Lääkärit tunnistavat jäkäläoireet valitettavan huonosti.

• pilleristinainen

Mulla oli aiemmin yhdistelmäpillerit, joiden ansiosta olin seksuaalisesti melkein liiankin halukas. Koko ajan olis voinut olla panemassa. Migreenin takia piti lopettaa niiden pilsujen käyttö ja olin muutaman kuukauden ilman pillereitä... Sinä aikana seksihalut vaihteli laidasta laitaan mutta haluja siis kuitenkin oli. Nyt mulla on vuoden verran ollut käytössä minipillerit ja seksihalut on melkein olemattomat. Hyvin alkanut suhde meni poikki siksi kun ei vaan tehnyt mieli seksiä. Nyt mietin taas pitäisikö lopettaa pillerit kokonaan.

• paniikkiiskee

Noniin elikkäs olen mies joka seurusteli n. vuoden, alku oli ihanaa ja kaikki meni hyvin, jossakin vaiheessa suhdetta ilmeni muutama asia joka sai minut epäilemään tyttöystävääni, asiat saatiin sovittua mutta ne jäivät vaivaamaan minua yhä ja niistä tuli yleensä pientä riitaa ja riita tuli yleensäkkin melko monesta asiasta, todella mitättömistä mutta aika paljon, ei isoja mutta pientä kinaa.
        Tyttöystäväni aloitti pillerit noin kk sitten ja pillereiden aloittamiseen asti puhuttiin yhteisestä tulevaisuudesta yms ja hänellä oli todella lämpimiä tunteita minua kohtaan, meni viikko aloituksesta ja hän rupesi puhumaan ettei mikään tunnu miltään ja kaikelle ihan sama... sekä hän aloituksesta lähtien hermoili ja raivosi minulle ja sanoi kuitenkin etten ollut tehnyt mitään ja minussa ei ole mitään vikaa.
        Seksihalut tunnetusti meni ja hermoilun panin merkille, mutta voiko olla että juuri noin vaikuttaa että tunteetkin menee?? Ja mikään ei tunnu miltään...?koska muitakin sivuvaikutuksia ilmeni... niin, aloituksesta lähtien panin merkille että nyt on jokin vialla kun ei oikein saanut mitään vastakaikua.. eikä hänellä ollut halua olla lähellä...
        Hän syyttää vain minua että meidän riidat on vieneet häneltä tunteet ja halun ja sen takia hermoilee, vaikka mitään isompaa riitaa ei pillereiden käytön aikana ole ollut kun en ole uskaltanut suuttua mistään...
        Kertokaa mitä teen, hän ei anna mitään painoarvoa pillereille ja niiden vaikutuksille... janiin merkki on YAZ...

• paniikkiiskee

Noniin elikkäs olen mies joka seurusteli n. vuoden, alku oli ihanaa ja kaikki meni hyvin, jossakin vaiheessa suhdetta ilmeni muutama asia joka sai minut epäilemään tyttöystävääni, asiat saatiin sovittua mutta ne jäivät vaivaamaan minua yhä ja niistä tuli yleensä pientä riitaa ja riita tuli yleensäkkin melko monesta asiasta, todella mitättömistä mutta aika paljon, ei isoja mutta pientä kinaa.
        Tyttöystäväni aloitti pillerit noin kk sitten ja pillereiden aloittamiseen asti puhuttiin yhteisestä tulevaisuudesta yms ja hänellä oli todella lämpimiä tunteita minua kohtaan, meni viikko aloituksesta ja hän rupesi puhumaan ettei mikään tunnu miltään ja kaikelle ihan sama... sekä hän aloituksesta lähtien hermoili ja raivosi minulle ja sanoi kuitenkin etten ollut tehnyt mitään ja minussa ei ole mitään vikaa.
        Seksihalut tunnetusti meni ja hermoilun panin merkille, mutta voiko olla että juuri noin vaikuttaa että tunteetkin menee?? Ja mikään ei tunnu miltään...?koska muitakin sivuvaikutuksia ilmeni... niin, aloituksesta lähtien panin merkille että nyt on jokin vialla kun ei oikein saanut mitään vastakaikua.. eikä hänellä ollut halua olla lähellä...
        Hän syyttää vain minua että meidän riidat on vieneet häneltä tunteet ja halun ja sen takia hermoilee, vaikka mitään isompaa riitaa ei pillereiden käytön aikana ole ollut kun en ole uskaltanut suuttua mistään...
        Kertokaa mitä teen, hän ei anna mitään painoarvoa pillereille ja niiden vaikutuksille... janiin merkki on YAZ...

• haluntappajako

Avovaimoltani ei kadonneet halut pillereiden takia mutta välillä suuttui mitättömistä asioista saattoi jopa joskun lyödä mua, Sitten teki päätöksen että pillerit jää historiaa. Kumin käyttökään ei oikein innostanut joten riskillä on menty yli 20 vuotta.

• 98379249

Pillereistä tuli muistaakseni jotain terveysongelmia, joten ne ilman muuta jätettiin pois. Kumia emme käytä, eikä mitään riskiä ole, kun olemme olleet jo kohta sen 20 vuotta selibaatissa.

• Thoil

Ihan normaalia.söi pillereitä tai ei.luonto on tarkoittanut naiselle että mies kiinnostaa vain lyhyen aikaa jotta lisääntyminen tapahtuisi. Pitemmän päälle erityisessä mielessä ei mies naista kiinnosta ja joku romantiikka on ihmisen keksimä höpöhomma. Ei terve ihminen oo romantiikasta kiinnostunut

• oletaasi

Työnnä kuule luontojuttusi peppuusi ja pidä siellä, kukaan niitä ei kaipaa.

• Vhtr

Totuus kirpaisee. Ja niinhän se tekeekin kunnes tajuaa sen itse. Vain nykyajan paholainen puhuu pepusta

• Thoil
        oletaasi kirjoitti:

Työnnä kuule luontojuttusi peppuusi ja pidä siellä, kukaan niitä ei kaipaa.

Luonto kappale se on ihminenkin.Mutta nykyajan vihtahännät on siitä vieraantunut.Syövät jotain pillereitä eikä ajattele et suuri riski saaja syöpä. Itse en ikinä uskaltaisi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      65
      5300
    2. Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."

No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      72
      2579
    3. Kuvaa yhdellä sanalla meidän välejä tällä hetkellä

Vastaa kuin vastaisit Hänelle.
      Ikävä
      270
      2453
    4. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      36
      2369
    5. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      19
      1774
    6. Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"

Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm
      Maailman menoa
      228
      1537
    7. Taas joku junan alle

Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai
      Loimaa
      54
      1141
    8. Joko luovutat

Mun suhteen?
      Ikävä
      90
      1066
    9. Harmittaa...Lampsiinjoen sillat

Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v
      Imatra
      13
      1063
    10. Jalat alta

Multa kun veit 😎 👘 🦵🦵🤏
      Ikävä
      85
      1050
    Aihe