wiccalaisen ylipapittaren "todistus"
Wics
6.2.2013 18:17
Heipoa vaan te kaikki Kristityt. Ajattelin kertoa teille joitakin huomioita ns. uuskarismaattisesta kristillisyydestä, näin ulkopuolisen silmillä.
Kerron taustaksi sen että olen itse entinen kristitty, nimenomaan sellainen joka juoksi Rodney Howard-Brownin ynnä muiden vastaavien tilaisuuksissa.
Niissä oli mukavaa ja tulinpa jossakin matkan varrella tehneeksi julkisen uskonratkaisun, aloin puhua kielillä ja kävin jopa upotuskasteella.
Hauskaa tässä onkin se että uuskarismaattisuus ei poikkea ollenkaan nykyisestä uskostani.
Sillä voiteluöljy on helppoa tehdä jos taitaa magian alkeetkaan ja väitän että saisin itse omien Jumalieni nimeen siunatulla ja erotetulla öljyllä samat ilmiöt, jopa sairaiden paranemisen ( jos sairaan oma tahto parantua olisi vahva) kuin karismaattiset uskon julistajat.
Menestysteologia on puhdasta magiaa jossa ihminen manipuloi energiaa positiivisilla voimalauseilla joihin itse vahvasti uskoo, tässä tapauksessa raamatun sanoilla.
Ylistyslaulut joissa toistuu pari lyhyttä ja yksinkertaista lausetta ovat taas shamanistisia transsitekniikoita.
Katsokaas kun magia perustuu .mm juuri ihmisen tajunnantason muutokseen jonka voi aikaansaada esimerkiksi mantraa...anteeksi ylistyslaulua toistamalla.
Ja ne ilmiöt sitten ovat vähän vajaaksi jääviä transsin seurauksia koska ihmiset niissä kokouksisaa eivät osaa tätä transsitilaa hallita niin että saisivat kunnon näkymatkoja tai oikein muuta aikaan kuin holtitonta naurua tms. mikä kertoo siitä että laulamalla muunnettua tajunnantilaa ei osata kanavoida oikein ja energia purkautuu sitten tärinänä kaatumisina ja nauruna.
Lähdin itse wiccalaisuuteen koska siellä opin todellista magiaa ilman helvetillä pelottelua tai muuta ahdistavaa uskonnollista sisältöä jäämättä painolastiksi.
Olenkin joskus todennut että opin magian alkeet seurakunnassa jossa niitä väärin nimitetään Jumalalta tulevaksi vaikka kyse on ihmisten omasta kyvystä manipulouda energiaa, kuitenkaan karismaatikot eivät tätä myönnä.
Armolahjatkin joita sain...noidilla on samoja taitoja mutta nimitämme niitä rehellisesti omiksi kyvyiksemne sotkematta asiaan riippuvuutta minkään Jumalan läsnäolosta.
Yhteenvetona voisin todeta että koko karismaattisuus joutaisi nimittämään itseään rehellisesti siksi mitä se on: nimittäin magian alkeiskouluksi.
Minut se johdatti tielle jolla voin nimittää omia taitojani rehellisesti omakseni, tarvitsematta nöyristellä helvetinpelon alla ja olen itse hengellinen johtaja enkä alistetussa asemassa oleva " heikompi astia".
Uuskarismaattisuus on täysin sama kuin NOITUUS, lue tämä.
31
2799
Vastaukset
- Ex-nokiamissiolainen
Olen samaa mieltä - koin hyvin voimakkaasti tuon saman Nokia Missiossa ollessani, kunnes Herra pelasti minut heidän eksytyksiltään ja siitä olen Hänelle IKUISESTI kiitollinen!!!
- 777***
NIIN, uuskarismaattisuus on new agea, noituutta, väärää evankeliumia, antikristillisyyttä, tai miksi vaan ikinä haluatte kutsua sitä, kaikki on sitä samaa vihollisen valhe-mössöä.
Ja kaikkein TRAAGISINTA siinä on se, etteivät monet petetyt kristityt mitenkään halua tajuta sitä.
Rukoilen koko sydämestäni, että Herra avaisi teidän silmänne, jotka juoksette näiden susien - kaataja-pappien ihmeiden ja merkkien kokouksissa, näkemään TOTUUDEN tässä asiassa - sillä uuskarismaattisuus EI ole Jeesus - tie, vaan se vie harhaan. - onnellinen kristitty
"olen itse hengellinen johtaja enkä alistetussa asemassa oleva " heikompi astia"."
On totta, että kirkoissa ja seurakunnissa on aineksia noituudesta. Paholainen tekeytyy valkeuden enkeliksi, eihän se muuten saisi ihmisiä eksytettyä. Ja monet parantavat paholaisen voimalla ja tarpeeksi kun luetellaan sairauksia, aina on paikalla joku, johon "kuvaus" osuu. Eikö olisi levollisempaa olla se heikko astia.
Matt.11:
28. Tulkaa minun tyköni, kaikki työtätekeväiset ja raskautetut, niin minä annan teille levon.
29. Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta, sillä minä olen hiljainen ja nöyrä sydämeltä; niin te löydätte levon sielullenne.
30. Sillä minun ikeeni on sovelias, ja minun kuormani on keveä." Niin on täysin mahdotonta pelastaa itseä. Siihen tarvitaan Jumala sanoi Jeesus. Siinä ei kelpa noituus tai tee se itse ohjelma millä karismaatikot on liikellä,, vai pitäiskö sanoa Karismaagikot ? No vakava tä on kun luullaan että nyt sadan jotain aikaisex karismaatikon.
- Miró
savonarola kirjoitti:
Anteex !!! Piti olla karismaatikona...
Savonarola keksit kyllä osuvan nimityksen: karismaagikot, sillä sitä he ikävä kyllä ovat...
Itse en ole kuitenkaan sen parempi kuin kukaan muukaan, vaikka en olekaan karismaatikko - enkä siis sano sitä irvaillen, sillä oikeasti suren Suomen Siionin tilaa todella paljon ja toivonpa tosiaankin, että Herra auttaisi meitä kaikkia löytämään ulospääsyn omista harhaopeistamme ja puhdistaisi meidät niistä!
Sillä me kaikki olemme jollain tavoin pielessä oppimme kanssa, mutta Jeesus ei voi olla säälimättä meitä ja tiedän että Hän auttaa meitä varmasti.
Katsokaas mitä Ps 51 sanoo:
9. Puhdista minut isopilla, että minä puhdistuisin, pese minut, että minä lunta valkeammaksi tulisin.
10. Anna minun kuulla iloa ja riemua, että ihastuisivat ne luut, jotka särkenyt olet.
11.Peitä kasvosi näkemästä minun syntejäni, pyyhi pois kaikki minun pahat tekoni.
12. Jumala, luo minuun puhdas sydän ja anna minulle uusi, vahva henki. Amen.
- ~~tähkäpää~~
Kiitos aloittaja, sillä toit todella hyvin esille sen, miten sielunvihollinen kykenee eksyttämään, kuten Raamattu sanoo, jopa valitutkin.
Mitä tulee sitten tuohon, että olet opinut magiaa uuskarismaattisuudessa, siihen en osaa hirveän "tietopohjaisesti" ottaa kanataa, sillä itse en ole noissa ympyröissä pyörinit, mutta asia ei välttämättä ole ihan noin yksinkertainen, miten sen kuvaat.
Tiedäthän, että vihollinen haluaa ja kykenee matkimaan kaikkea, mitä Jumalakin tekee, sillä hänhän on ollut Jumalan lähin kerubi ennen lankeamistaan.
L, ei voida suoranaisesti sanoa, että jokin kristillinen taho olisi opettanut Sinulle magiaa, vaan tässä on nähtävissä se Raamatun totuus, mitä lopunajoista puhutaan, että saa.tana tulee kaikella eksytyksen voimalla ja tehden samoja tekoja kuin Jumalakin, eksyttää monet.
Näissä teoissa on vain se ero, minkä hengen voimalla kaikki tapahtuu, joko ihmisen omalla sielullisuudella, Jumalan Hengen voimalla, tai sitten saa,tanan voimalla ja Sinä otit huomioon vain ihmisen oman ja saa,tanan voimalla tapahtuvan.
Mutta juuri siksi, että samoja tuloksia voidaan saada kaikilla näillä aikaan, ei voidakaan ulkoisista tapahtumista päätellä, mikä voima milloinkin vaikutta.
Tästä syystä meidän uskovien tulisikin jokaisen rukoilla itselleen henkien tuntemisen ja erottamisen armolahja, että kykenisimme erottamaan, mikä ja kuka kenessäkin vaikuttaa.
Itse ihmettelen tuota kepeyttä, millä asiasta kirjoitat.
Vaikka tunnut tietävän, kenen palveluksessa olet, se ei tunnu vähääkään Sinua vaivaan ja siinä on jotain outoa, joten valaisisitko hiukan asiaa.
Tiedätkö esim. sitä, että vihollinen saattaa viedä Sinut niin syvälle pimeyteen, että et enää löydä ns. tietä ulos sieltä?
Ts. saattaa olla, ettet saa enää tilaa mielenmuutokselle, vaikka sitä kyynelin pyytäisit, kun menet riittävän pitkälle noissa asioissa?- 777***
" Itse ihmettelen tuota kepeyttä, millä asiasta kirjoitat.
Vaikka tunnut tietävän, kenen palveluksessa olet, se ei tunnu vähääkään Sinua vaivaan ja siinä on jotain outoa, joten valaisisitko hiukan asiaa".
Asiallinen ja KUOLEMANVAKAVA on tosiaan pointtisi.
Ajattelin itse samaa - Onko tämä aloittajan kirjoitus, joka on kopsattu näköjään "Herätysliikeiden palstalta", todellinen wicca, vai jopa mahdollinen kristillinen provoilija, jonka tarkoituksena on herättää uuskarismaattisuuteen uskovat totuuteen???
Tämä olisi tietenkin tosi hyvä asia, jos näin olisi asian laita.
Tuon "wiccalaisen papittaren" välinpitämättömyys omasta iankaikkisesta kohtalostaan tuntuu tosiaan enemmän kuin vähän oudolta - jos on kerran joskus kristittynä ollut, tietää myös itse harhaoppisten helvetintuomion ja samalla siis myös oman tulevan kohtalonsa Raamatun mukaan... - 73874
777*** kirjoitti:
" Itse ihmettelen tuota kepeyttä, millä asiasta kirjoitat.
Vaikka tunnut tietävän, kenen palveluksessa olet, se ei tunnu vähääkään Sinua vaivaan ja siinä on jotain outoa, joten valaisisitko hiukan asiaa".
Asiallinen ja KUOLEMANVAKAVA on tosiaan pointtisi.
Ajattelin itse samaa - Onko tämä aloittajan kirjoitus, joka on kopsattu näköjään "Herätysliikeiden palstalta", todellinen wicca, vai jopa mahdollinen kristillinen provoilija, jonka tarkoituksena on herättää uuskarismaattisuuteen uskovat totuuteen???
Tämä olisi tietenkin tosi hyvä asia, jos näin olisi asian laita.
Tuon "wiccalaisen papittaren" välinpitämättömyys omasta iankaikkisesta kohtalostaan tuntuu tosiaan enemmän kuin vähän oudolta - jos on kerran joskus kristittynä ollut, tietää myös itse harhaoppisten helvetintuomion ja samalla siis myös oman tulevan kohtalonsa Raamatun mukaan...Uskonsa menettänyt voi olla välinpitämätön kohtalosta, jonka kristityt uskovat olevan hänen osansa, koska hän on menettänyt uskonsa. Sitä, mihin ei usko, ei myöskään pelkää.
- 777***
73874 kirjoitti:
Uskonsa menettänyt voi olla välinpitämätön kohtalosta, jonka kristityt uskovat olevan hänen osansa, koska hän on menettänyt uskonsa. Sitä, mihin ei usko, ei myöskään pelkää.
73874
9.2.2013 12:09
"Uskonsa menettänyt voi olla välinpitämätön kohtalosta, jonka kristityt uskovat olevan hänen osansa, koska hän on menettänyt uskonsa. Sitä, mihin ei usko, ei myöskään pelkää".
NO näinhän se varmaan on, jos on totaallisesti uskonsa menettänyt, mitä en yhtään ihmettele, jos on käynyt paljon uuskarismaattisissa tilaisuuksissa ja jopa "tullut uskoon" siellä.
Tästä siis toisaalta herääkin uusi kysymys, onko tämä wicca koskaan täysin uskossa ollutkaan ja toisekseen tosiaan vielä se provokaation mahdollisuus.
- Sellaista se on...
...pössyttelijän elämä:
"Katsokaas kun magia perustuu .mm juuri ihmisen tajunnantason muutokseen jonka voi aikaansaada esimerkiksi mantraa...anteeksi ylistyslaulua toistamalla.
Ja ne ilmiöt sitten ovat vähän vajaaksi jääviä transsin seurauksia koska ihmiset niissä kokouksisaa eivät osaa tätä transsitilaa hallita niin että saisivat kunnon näkymatkoja tai oikein muuta aikaan kuin holtitonta naurua tms. mikä kertoo siitä että laulamalla muunnettua tajunnantilaa ei osata kanavoida oikein ja energia purkautuu sitten tärinänä kaatumisina ja nauruna. "- 777***
Sellaista se on...
9.2.2013 10:22
"...pössyttelijän elämä:"
Kommenttisi tarkoitus jäi vähintääkin epäselväksi!!!???
Siis mitä tarkoitat pössyttelijällä???
Ei tämä lainaamasi aloittaja käsittääkseni mikään pilviveikko ole, ihan asiallista tekstiä kirjoittaa, vaikka sanookin wicca olevansa.
- Toinen tapaus
Minä olen jostakin lukenut entisestä noidasta, joka uskoon tultuaan meni kerran karismaattiseen tilaisuuteen, jossa hän yllätyksekseen tunsi vanhojen, tuttujen okkultististen voimien vaikutuksen.
- Toiselta palstalta
Seija Saarelaisen todistus
Seija Saarelainen on itäsuomalainen perheenäiti ja nykyään psykiatriaan erikoistunut sairaanhoitaja. Hänen roolinsa voisi olla toisenkinlainen hänen elämänvaiheidensa perusteella. Kolmisen vuotta sitten Seija joutui elämässään vakaviin taisteluihin. 15 vuotta aiemmin kansalaisopiston parapsykologisen opintopiirin(!) laukaisema kiinnostus johdatti erikoisen etsinnän tielle. Paikallisen luontaistuotekaupan mahdollistamat kontaktit auttoivat eteenpäin uusiin ulottuvuuksiin. Näin käynnistyneet spiritistiset harrastukset kärjistyivät sisäiseen kriisiin. Tämän kriisin keskellä yksinkertaisen Jumalan sanan kautta hän pääsi selvyyteen ja irrottautumaan pimeyden siteistä. Samalla tämän etsinnän vaiheissa kävi ilmi, tuleeko apua välttämättä sieltä, mistä kirkkokansa suurina joukkoina on sitä hakemassa. Viidentoista vuoden taival, josta kuusi vuotta syvällä okkultismissa sisällä olevana, mahdollistaa Seijalle tietyn sisäpiiriin perehtyneen tarkkailupohjan aikamme ``henkistymisen'' ilmiöihin:
``Olin ollut spiritismissä ja yleensä parapsykologian pauloissa noin viisitoista vuotta: olin toiminut henkiparantajana ja kaukoparantajana, saanut meedio-koulutusta englantilaisten meedioiden opissa. Kykenin automaattikirjoitukseen, näkemään tulevia ja entisiä, ihmisten sairauksia. Puhdistin energia-ruumista, välitin energiaa. Avasin chakroja, ja olin jo avannut oman kundalini-voimani chi gong -meditaatio-hengitysharjoitusten avulla.{1} Sain yhteyksiä henkimaailmaan, ja kykenin välittämään viestejä kuolleilta omaisilta. Kaiken takana luulin olevan Jumalan. Jeesuksen tunnustin korkeaksi ihmiseksi, joka oli viimeisellä maallisella kierroksellaan ja `kirkastui'. Sen tilan saavuttaisin aikanaan suorittamalla karmani loppuun.''
Seija halusi oppimillaan asioilla myös auttaa muita. Käytyään mm. luontaishoitajakoulutuksen hän harjoittikin jonkin aikaa tätä praktiikkaa. Se olisikin ollut erinomainen ``bisnes'', ellei Seija olisi kokenut oloaan tässä työssä ristiriitaiseksi. Sen tähden hän otti hieman välimatkaa aktiivisen toimijan rooliin. Häntä ei kuitenkaan ``jätetty'' rauhaan niin vain, vaan henkioppailla oli tarjolla uusia ``toimeksiantoja'':
``Automaattikirjoituksella minun piti kirjoittaa uusi raamatunselityskirja. Olin tosin jo lukenut kaksi `uutta testamenttia', joissa ydinsanomana oli: kaikki pääsevät hyvään tilaan. Ainoastaan omantunnon herääminen aiheuttaa sen, että ihminen haluaa vapaaehtoisesti tulla maailmaan takaisin sovittamaan (huom!) omat syntinsä!!! Sisar Mariana sain uutta henkevää, korkeampitasoista tietoa toisille kerrottavaksi. (Siksi en anna nykyään mitään arvoa minkäänlaisille `profetioille'!)''
Tämä ``toimeksianto'' osoittautui käänteentekeväksi. Jostakin muistinsa sopukoista Seijalle nousi mieleen Raamatun kohta, missä kehotettiin koettelemaan henget -- tunnustaisivatko ne Jeesuksen. Näiden kirjoitussessioiden alkuun hän vaati hengiltä tätä tunnustusta. Niinpä alkusanoiksi aina kirjautui jotain ``hengellistä'' Isästä Jumalasta tai Jeesuksesta. Eräässä vaiheessa henget sitten ehdottivat, että nyt jo voisi nämä alkuhöpinät jättää poiskin, koska Seijahan oli jo oppinut tuntemaan henget ``hyviksi'' hengiksi. Seija voisi jopa keskustella suoraankin Jeesuksen kanssa ilman heidän välikappaleenaan oloa. Tästä alkoi taistelu, koska Seija ei voinut tähän suostua. - Toiselta palstalta
Toiselta palstalta kirjoitti:
Seija Saarelaisen todistus
Seija Saarelainen on itäsuomalainen perheenäiti ja nykyään psykiatriaan erikoistunut sairaanhoitaja. Hänen roolinsa voisi olla toisenkinlainen hänen elämänvaiheidensa perusteella. Kolmisen vuotta sitten Seija joutui elämässään vakaviin taisteluihin. 15 vuotta aiemmin kansalaisopiston parapsykologisen opintopiirin(!) laukaisema kiinnostus johdatti erikoisen etsinnän tielle. Paikallisen luontaistuotekaupan mahdollistamat kontaktit auttoivat eteenpäin uusiin ulottuvuuksiin. Näin käynnistyneet spiritistiset harrastukset kärjistyivät sisäiseen kriisiin. Tämän kriisin keskellä yksinkertaisen Jumalan sanan kautta hän pääsi selvyyteen ja irrottautumaan pimeyden siteistä. Samalla tämän etsinnän vaiheissa kävi ilmi, tuleeko apua välttämättä sieltä, mistä kirkkokansa suurina joukkoina on sitä hakemassa. Viidentoista vuoden taival, josta kuusi vuotta syvällä okkultismissa sisällä olevana, mahdollistaa Seijalle tietyn sisäpiiriin perehtyneen tarkkailupohjan aikamme ``henkistymisen'' ilmiöihin:
``Olin ollut spiritismissä ja yleensä parapsykologian pauloissa noin viisitoista vuotta: olin toiminut henkiparantajana ja kaukoparantajana, saanut meedio-koulutusta englantilaisten meedioiden opissa. Kykenin automaattikirjoitukseen, näkemään tulevia ja entisiä, ihmisten sairauksia. Puhdistin energia-ruumista, välitin energiaa. Avasin chakroja, ja olin jo avannut oman kundalini-voimani chi gong -meditaatio-hengitysharjoitusten avulla.{1} Sain yhteyksiä henkimaailmaan, ja kykenin välittämään viestejä kuolleilta omaisilta. Kaiken takana luulin olevan Jumalan. Jeesuksen tunnustin korkeaksi ihmiseksi, joka oli viimeisellä maallisella kierroksellaan ja `kirkastui'. Sen tilan saavuttaisin aikanaan suorittamalla karmani loppuun.''
Seija halusi oppimillaan asioilla myös auttaa muita. Käytyään mm. luontaishoitajakoulutuksen hän harjoittikin jonkin aikaa tätä praktiikkaa. Se olisikin ollut erinomainen ``bisnes'', ellei Seija olisi kokenut oloaan tässä työssä ristiriitaiseksi. Sen tähden hän otti hieman välimatkaa aktiivisen toimijan rooliin. Häntä ei kuitenkaan ``jätetty'' rauhaan niin vain, vaan henkioppailla oli tarjolla uusia ``toimeksiantoja'':
``Automaattikirjoituksella minun piti kirjoittaa uusi raamatunselityskirja. Olin tosin jo lukenut kaksi `uutta testamenttia', joissa ydinsanomana oli: kaikki pääsevät hyvään tilaan. Ainoastaan omantunnon herääminen aiheuttaa sen, että ihminen haluaa vapaaehtoisesti tulla maailmaan takaisin sovittamaan (huom!) omat syntinsä!!! Sisar Mariana sain uutta henkevää, korkeampitasoista tietoa toisille kerrottavaksi. (Siksi en anna nykyään mitään arvoa minkäänlaisille `profetioille'!)''
Tämä ``toimeksianto'' osoittautui käänteentekeväksi. Jostakin muistinsa sopukoista Seijalle nousi mieleen Raamatun kohta, missä kehotettiin koettelemaan henget -- tunnustaisivatko ne Jeesuksen. Näiden kirjoitussessioiden alkuun hän vaati hengiltä tätä tunnustusta. Niinpä alkusanoiksi aina kirjautui jotain ``hengellistä'' Isästä Jumalasta tai Jeesuksesta. Eräässä vaiheessa henget sitten ehdottivat, että nyt jo voisi nämä alkuhöpinät jättää poiskin, koska Seijahan oli jo oppinut tuntemaan henget ``hyviksi'' hengiksi. Seija voisi jopa keskustella suoraankin Jeesuksen kanssa ilman heidän välikappaleenaan oloa. Tästä alkoi taistelu, koska Seija ei voinut tähän suostua.``Jumala ei minua hylännyt. Hän kutsui jatkuvasti. En kuullut Häntä. Viimein hän vei minut seinää vasten: joko jatkat meediona tai lopetat. Lopetin. ******* ilmaisi minulle olemassolonsa. Alkoi hirvittävä pelko-ahdistustila (diagnoosi: paniikkihäiriö). Henget yrittivät saada ruumiini taas valtaansa. Huusin Jumalaa avuksi. Huusin ja huusin: tässäkö kiitos! Minä olin vilpittömästi vain halunnut auttaa ja päästä lähemmäksi Sinua!!! Mikä on totuus? Ainut asia siinä pimeässä yksinäisessä hädässä oli lause: `Minä olen tie, totuus ja elämä'. Äh, mikä lie hautajaisvärssy, ajattelin ja hylkäsin koko ajatuksen.
``Lause ei lähtenyt mielestä. Noin pari kuukautta huusin Jumalalle: mikä on totuus? Vastaus: `Minä olen tie, totuus ja elämä'. Viimein nöyrryin, ja aloin maistella lausetta. Muistin, että Jeesus sanoo: `Minä olen... tie'; joo, Jeesus on esikuva, kyllä sen hyväksyn. Minä olen totuus -- hei, tässähän tuo sana totuus. Miten ihminen voi olla totuus? Ja vielä sanoo olevansa elämä? Ei ole tolkkua. Meni viikkoja, ja viimein otin Raamatun. Parin vuosikymmenen pölyt pois ja etsimään kohtaa, jossa tuo lause on. Ihme, se löytyi. Luin edelleen: `ei kukaan tule Isän (Jumalan) tykö muutoin kuin minun kauttani'.
``Kauheaa, silloin lysähdin (= synnintunto). Minä olin puhutellut, lähestynyt Jumalaa monet kerrat, ja suoraan, en Jeesuksen kautta. Siitä alkoi hirvittävä etsintä. Kuka, mikä tämä Jeesus oikein on? Ja ******* pani kaiken peliin, etten löytäisi. Muistan kuinka pitelin Raamattua kädessäni rystyset valkeina, ja jupisin `oppaille': `minä luen... vaikka mitä tulisi'. Hain apua niin papeilta, kuin kaikilta Suomen henkiparantajiltakin. Olin aivan sekaisin. Välillä Raamattua, välillä spiritismiä. Oskari Reposen parantajaluettelosta löytyi Rukouspalvelun numero. Sinnekin soitin: vastauksena outoa löpinää. Kukaan ei sanonut, että olin hakoteillä!! Karismaattiset uskovat alkoivat piirittää minua, veivät minua ihmeellisten `parantajien' luo. Olin entistä sekavampi. Tukevaa maaperää ei tuntunut löytyvän.
``Sitten tulivat Seppo Juntunen ja Pirkko Jalovaara kotipaikkakuntani kirkkoon. Minä menin alttarille rukoiltavaksi. Siinä vuoroani odotellessa rukoilin: anna Jumala oikeat sanat -- mikä minua vaivaa, minkä puolesta rukoilla. Kun Pirkko J. sitten kysyi, minkä puolesta rukoillaan, tuli suustani sanat: saisinko syntini anteeksi. Hämmästyin itsekin, ja hämmästynyt oli Pirkko J. Hän hymähti, pani kätensä olkapäälleni ja alkoi posmottaa jotain mantralta kuulostavaa.
``Silloin koin jotain erittäin tuttua. Minua oltiin viemässä transsiin. Olin tuota harrastanut jo vuosia, joten tiesin `voiman'. Tein kaikkeni ettei voima imaisisi minua tiedottomuuteen. Katsoin alttariristiin ja rukoilin Jumalaa: `auta, ei enää, ei enää ikinä'. Viimein Pirkko J. lopetti. Olin pysynyt pystyssä ja tietoisena olostani. Hän katsoi iloisena minua ja sanoi, että minussa on Jeesus-energiaa!! `EI-EI-EI, ei mitään energiaa', ajattelin ja pelkäsin. Olin aivan puulla päähän lyöty. Kirkossa sama meininki kuin meidän henkiparannuspiirissä! Sanat vain rohkeammin raamatullisia.
``Minut ohjattiin kirkkoherra Kaarlo Jalkasen sielunhoitoon. Olo oli tokkurainen ja suuta kuivasi. Kysyin krh:lta neuvoa, kun uskon jälleensyntymisoppiin, että missä Raamatussa sanotaan, ettei sitä ole. Hän vastasi, ettei Raamatussa oikeastaan sitä sanota ollenkaan!!!! Minä halusin pois. Peräännyin ovea kohti, valitin huonoa oloa. Hän sanoi, että Pyhä Henki alkaa vaikuttaa!! (Minä en mokomaa henkeä tarvitse, joka tekee pahan olon). Pää riipuksissa menin kirkonpenkkiin. Oli oudon raskas olo. - Toiselta palstalta
``Jumala ei minua hylännyt. Hän kutsui jatkuvasti. En kuullut Häntä. Viimein hän vei minut seinää vasten: joko jatkat meediona tai lopetat. Lopetin. ******* ilmaisi minulle olemassolonsa. Alkoi hirvittävä pelko-ahdistustila (diagnoosi: paniikkihäiriö). Henget yrittivät saada ruumiini taas valtaansa. Huusin Jumalaa avuksi. Huusin ja huusin: tässäkö kiitos! Minä olin vilpittömästi vain halunnut auttaa ja päästä lähemmäksi Sinua!!! Mikä on totuus? Ainut asia siinä pimeässä yksinäisessä hädässä oli lause: `Minä olen tie, totuus ja elämä'. Äh, mikä lie hautajaisvärssy, ajattelin ja hylkäsin koko ajatuksen.
``Lause ei lähtenyt mielestä. Noin pari kuukautta huusin Jumalalle: mikä on totuus? Vastaus: `Minä olen tie, totuus ja elämä'. Viimein nöyrryin, ja aloin maistella lausetta. Muistin, että Jeesus sanoo: `Minä olen... tie'; joo, Jeesus on esikuva, kyllä sen hyväksyn. Minä olen totuus -- hei, tässähän tuo sana totuus. Miten ihminen voi olla totuus? Ja vielä sanoo olevansa elämä? Ei ole tolkkua. Meni viikkoja, ja viimein otin Raamatun. Parin vuosikymmenen pölyt pois ja etsimään kohtaa, jossa tuo lause on. Ihme, se löytyi. Luin edelleen: `ei kukaan tule Isän (Jumalan) tykö muutoin kuin minun kauttani'.
``Kauheaa, silloin lysähdin (= synnintunto). Minä olin puhutellut, lähestynyt Jumalaa monet kerrat, ja suoraan, en Jeesuksen kautta. Siitä alkoi hirvittävä etsintä. Kuka, mikä tämä Jeesus oikein on? Ja ******* pani kaiken peliin, etten löytäisi. Muistan kuinka pitelin Raamattua kädessäni rystyset valkeina, ja jupisin `oppaille': `minä luen... vaikka mitä tulisi'. Hain apua niin papeilta, kuin kaikilta Suomen henkiparantajiltakin. Olin aivan sekaisin. Välillä Raamattua, välillä spiritismiä. Oskari Reposen parantajaluettelosta löytyi Rukouspalvelun numero. Sinnekin soitin: vastauksena outoa löpinää. Kukaan ei sanonut, että olin hakoteillä!! Karismaattiset uskovat alkoivat piirittää minua, veivät minua ihmeellisten `parantajien' luo. Olin entistä sekavampi. Tukevaa maaperää ei tuntunut löytyvän.
``Sitten tulivat Seppo Juntunen ja Pirkko Jalovaara kotipaikkakuntani kirkkoon. Minä menin alttarille rukoiltavaksi. Siinä vuoroani odotellessa rukoilin: anna Jumala oikeat sanat -- mikä minua vaivaa, minkä puolesta rukoilla. Kun Pirkko J. sitten kysyi, minkä puolesta rukoillaan, tuli suustani sanat: saisinko syntini anteeksi. Hämmästyin itsekin, ja hämmästynyt oli Pirkko J. Hän hymähti, pani kätensä olkapäälleni ja alkoi posmottaa jotain mantralta kuulostavaa.
``Silloin koin jotain erittäin tuttua. Minua oltiin viemässä transsiin. Olin tuota harrastanut jo vuosia, joten tiesin `voiman'. Tein kaikkeni ettei voima imaisisi minua tiedottomuuteen. Katsoin alttariristiin ja rukoilin Jumalaa: `auta, ei enää, ei enää ikinä'. Viimein Pirkko J. lopetti. Olin pysynyt pystyssä ja tietoisena olostani. Hän katsoi iloisena minua ja sanoi, että minussa on Jeesus-energiaa!! `EI-EI-EI, ei mitään energiaa', ajattelin ja pelkäsin. Olin aivan puulla päähän lyöty. Kirkossa sama meininki kuin meidän henkiparannuspiirissä! Sanat vain rohkeammin raamatullisia.
``Minut ohjattiin kirkkoherra Kaarlo Jalkasen sielunhoitoon. Olo oli tokkurainen ja suuta kuivasi. Kysyin krh:lta neuvoa, kun uskon jälleensyntymisoppiin, että missä Raamatussa sanotaan, ettei sitä ole. Hän vastasi, ettei Raamatussa oikeastaan sitä sanota ollenkaan!!!! Minä halusin pois. Peräännyin ovea kohti, valitin huonoa oloa. Hän sanoi, että Pyhä Henki alkaa vaikuttaa!! (Minä en mokomaa henkeä tarvitse, joka tekee pahan olon). Pää riipuksissa menin kirkonpenkkiin. Oli oudon raskas olo.``Ystävät kehoittivat menemään varmuuden vuoksi Seppo Juntusen parannettavaksi, ehkei kaikki ollut parantunut! Seppo yritti kaataa (= hypnotisoida). Melkein onnistui, sen verran heikko jo olin. Kummallista, että meediot lasketaan kirkkoon, ajattelin. Minulla ei olisi ollut edes rohkeutta tulla näin julkiseen paikkaan. No, en saanut kirkossa syntejäni anteeksi, en edes rippiä, synninpäästöä. Ei edes kysytty, miksi halusin synnit anteeksi. Jäi maku, että jos pyytää syntejä anteeksi, niitä on rukoiltava. Ei voi uskoa Jeesuksen ne ristille vieneeksi.
``Meni noin kuukausi ennenkuin pääsin sellaisen papin puheille, joka itse on ristin juurella ja sanassa tiukasti kiinni. Jumalalle kiitos, että heitä vielä on. Hän opasti minut turvalliselle, tukevalle Jeesus-kalliolle. Oli hieno hetki kun oivalsin, että Jeesus on vienyt ristille minun kuormani!!!''
Seijan kohdalla tarvittiin tietoinen sanoutuminen irti okkultismista, ja kaiken okkulttisen materiaalin hävittäminen, jotta vapautumisprosessi pääsi käyntiin. Luonnollisesti ******* yritti hyökkäyksillään saada häntä takaisin. Mutta Seija sai myös esirukoilijoita, jotka rukouksillaan tekivät ``suojaverkon'' hänen ympärilleen. Nyt kolmen vuoden jälkeen hänellä on tämän päivän uskoville ``näköalapaikaltaan'' sanottavaa:
``******* pukeutuu ovelasti. Jokaiselle hän muotoilee erilaisen eksytyksen. Hän voi olla liperit kaulassa, saarnata kirkossa, vaikka missä. Ainut turva on meillä elävä Jeesus ja Hänen sanansa. Vain Jeesus on voittanut saatanan. Vain Hän pystyy parantamaan, vain Hän voi pelastaa okkultismista. Hänellä on valta, voima iankaikkisesti. Ei meedio-hengillä, ei ihmeparantajilla, ei terapioilla, kaatamisilla ole mitään tekemistä elävän Jeesuksen kanssa. Ei sisäisellä parantamisella voida korvata oikeaa synnintuntoa ja -päästöä, eli rippiä! Tässä Toronton liikkeessä on aivan samat elementit, kuin liikkuessani spiritismin parissa. Sama voima siellä on.
``Miten voi välttyä eksytykseltä? Sana, sen lukeminen, rukoillen nöyrästi. Kulkeminen ristin tietä. Ei kultaa, ei kunniaa. Muista: missä on paljon mainetta ja kunniaa, sieltä on Hän poissa. Jeesus ei itse viihtynyt valokeiloissa. Hän etsi syntisiä!! Sitä Hän tekee tänäänkin. Syntisiä! Siinä tie. Ristin tie!'' - missä mennään ???
``Ystävät kehoittivat menemään varmuuden vuoksi Seppo Juntusen parannettavaksi, ehkei kaikki ollut parantunut! Seppo yritti kaataa (= hypnotisoida). Melkein onnistui, sen verran heikko jo olin. Kummallista, että meediot lasketaan kirkkoon, ajattelin. Minulla ei olisi ollut edes rohkeutta tulla näin julkiseen paikkaan. No, en saanut kirkossa syntejäni anteeksi, en edes rippiä, synninpäästöä. Ei edes kysytty, miksi halusin synnit anteeksi. Jäi maku, että jos pyytää syntejä anteeksi, niitä on rukoiltava. Ei voi uskoa Jeesuksen ne ristille vieneeksi.
``Meni noin kuukausi ennenkuin pääsin sellaisen papin puheille, joka itse on ristin juurella ja sanassa tiukasti kiinni. Jumalalle kiitos, että heitä vielä on. Hän opasti minut turvalliselle, tukevalle Jeesus-kalliolle. Oli hieno hetki kun oivalsin, että Jeesus on vienyt ristille minun kuormani!!!''
Seijan kohdalla tarvittiin tietoinen sanoutuminen irti okkultismista, ja kaiken okkulttisen materiaalin hävittäminen, jotta vapautumisprosessi pääsi käyntiin. Luonnollisesti ******* yritti hyökkäyksillään saada häntä takaisin. Mutta Seija sai myös esirukoilijoita, jotka rukouksillaan tekivät ``suojaverkon'' hänen ympärilleen. Nyt kolmen vuoden jälkeen hänellä on tämän päivän uskoville ``näköalapaikaltaan'' sanottavaa:
``******* pukeutuu ovelasti. Jokaiselle hän muotoilee erilaisen eksytyksen. Hän voi olla liperit kaulassa, saarnata kirkossa, vaikka missä. Ainut turva on meillä elävä Jeesus ja Hänen sanansa. Vain Jeesus on voittanut saatanan. Vain Hän pystyy parantamaan, vain Hän voi pelastaa okkultismista. Hänellä on valta, voima iankaikkisesti. Ei meedio-hengillä, ei ihmeparantajilla, ei terapioilla, kaatamisilla ole mitään tekemistä elävän Jeesuksen kanssa. Ei sisäisellä parantamisella voida korvata oikeaa synnintuntoa ja -päästöä, eli rippiä! Tässä Toronton liikkeessä on aivan samat elementit, kuin liikkuessani spiritismin parissa. Sama voima siellä on.
``Miten voi välttyä eksytykseltä? Sana, sen lukeminen, rukoillen nöyrästi. Kulkeminen ristin tietä. Ei kultaa, ei kunniaa. Muista: missä on paljon mainetta ja kunniaa, sieltä on Hän poissa. Jeesus ei itse viihtynyt valokeiloissa. Hän etsi syntisiä!! Sitä Hän tekee tänäänkin. Syntisiä! Siinä tie. Ristin tie!''Erittäin vakaavaa mietittävää, tämä Saarelaisen todistus ! !
- ~~tähkäpää~~
Mitä muuten ensisijaisesti tarkoitatte tällä nimikkeellä. "...arismaattinen tilaisuus..."?
- ~~tp~~
Heh...painovirhepahalainen... piti tietysti olla --- Karismaattinen --- tilaisuus.
- !!!
Pistähän linkki, tai poistatan aloituksen, koska se on lainaus ilman linkkiä!
- Oma todistus
Löytyy eri paikoista, mm.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/742090Saarelaisen Alkuperäinen todistus julkaistu 15.10.1996 Turvakallio Suokaverkon uutiskirje nro 1 1. Vsk
Toimittajat Sakari Tanskanen, Antti Huima
Todistus Torontton herätyksen yhteydestä noituuteen. Siinä sivutaan myös Jalovaaran ja Juntusen toimintaa. Jalovaarahan sai voitelunsa samasta lähteestä. - Korjausedelliseen
Oma todistus kirjoitti:
Saarelaisen Alkuperäinen todistus julkaistu 15.10.1996 Turvakallio Suokaverkon uutiskirje nro 1 1. Vsk
Toimittajat Sakari Tanskanen, Antti Huima
Todistus Torontton herätyksen yhteydestä noituuteen. Siinä sivutaan myös Jalovaaran ja Juntusen toimintaa. Jalovaarahan sai voitelunsa samasta lähteestä.Korjaan. 14.3.1997 ilmestynyt Turvakallio Suojaverkon uutiskirje 1 vsk nro 2
- KTS (Ei kirj.)
Kyllähän nämä noitakonstit nyt tunnistaa jo pelkällä terveellä järjellä huuhaaherätyksistä, missioista, menestysteologioista ja kristillisestä siionismista.
Kysykää Herra Kooteeässältä tai Leidi Lindulta, jos haluatte HYVÄÄ!- Helmiportit
KTS on valehtelija vailla vertaa!!!
KTS ammentaa tietonsa hyvän ja pahan tiedon puusta, valheesta ja totuudesta - sitähän ne pahimmat eksyttäjät juuri tekevätkin.
Niinpä tuo lause "noitakonsteista" sisältää muuten oikeaa tietoa, paitsi kristillinen siionismi ei ole ikinä mitään noitakonstia!!!
Siionismihan tarkoittaa, että ollaan Raamatun ja Jumalan puolella tässä Israel asiassa; Israel kuuluu kokonaan Jaakobin 12 sukukunnille, eli ns juutalaisille, jonka Jumala heille lupasi, eikä sitä tulla KOSKAAN jakamaan muslimiarabeille eikä kenelle muillekaan jumalattomille.
Juutalaisethan saivat nimensä Juudan sukukunnasta, joka on Jeesuksen ja kaikkien Israelin kuninkaiden sukukunta. Oikeasti juutalaisia pitäisi vaan kutsua israelilaisiksi ja sitähän he ovatkin.
Tämä taas kylläkin sotkee heitä muihin Israelissa asuviin ei-juutalaisiin, joten siksi heitä nimitetään yksinkertaiseksi juutalaisiksi.
Raamattu sanoo, että tulee vielä aika, jolloin yksikään jumalaton ei asu eikä edes kulje Jerusalemin läpi.
Jooel 3:17
Ja te tulette tietämään, että minä olen Herra, teidän Jumalanne, joka asuu Siionissa, pyhällä vuorellani. Ja Jerusalem on oleva pyhä, ja vieraat eivät kulje sen läpi.
Ilm 21:27
Eikä sinne ole pääsevä mitään epäpyhää eikä kauhistusten tekijää eikä valhettelijaa, vaan ainoastaan ne, jotka ovat kirjoitetut Karitsan elämänkirjaan. - KTS (Ei kirj.)
Helmiportit kirjoitti:
KTS on valehtelija vailla vertaa!!!
KTS ammentaa tietonsa hyvän ja pahan tiedon puusta, valheesta ja totuudesta - sitähän ne pahimmat eksyttäjät juuri tekevätkin.
Niinpä tuo lause "noitakonsteista" sisältää muuten oikeaa tietoa, paitsi kristillinen siionismi ei ole ikinä mitään noitakonstia!!!
Siionismihan tarkoittaa, että ollaan Raamatun ja Jumalan puolella tässä Israel asiassa; Israel kuuluu kokonaan Jaakobin 12 sukukunnille, eli ns juutalaisille, jonka Jumala heille lupasi, eikä sitä tulla KOSKAAN jakamaan muslimiarabeille eikä kenelle muillekaan jumalattomille.
Juutalaisethan saivat nimensä Juudan sukukunnasta, joka on Jeesuksen ja kaikkien Israelin kuninkaiden sukukunta. Oikeasti juutalaisia pitäisi vaan kutsua israelilaisiksi ja sitähän he ovatkin.
Tämä taas kylläkin sotkee heitä muihin Israelissa asuviin ei-juutalaisiin, joten siksi heitä nimitetään yksinkertaiseksi juutalaisiksi.
Raamattu sanoo, että tulee vielä aika, jolloin yksikään jumalaton ei asu eikä edes kulje Jerusalemin läpi.
Jooel 3:17
Ja te tulette tietämään, että minä olen Herra, teidän Jumalanne, joka asuu Siionissa, pyhällä vuorellani. Ja Jerusalem on oleva pyhä, ja vieraat eivät kulje sen läpi.
Ilm 21:27
Eikä sinne ole pääsevä mitään epäpyhää eikä kauhistusten tekijää eikä valhettelijaa, vaan ainoastaan ne, jotka ovat kirjoitetut Karitsan elämänkirjaan.Edellä mainittu varas huutaa "Ottakaa varas kiinni" ja pyrkii hämmentämään kuulijakuntaa mutta hänet on "kristillisine sontineen" punnittu ja köykäiseksi havairttu.
Jokainen VÄHÄNKÄÄN vakavasti otettava karismaatikko tietää, että kristillinen siionismi on perkeleestä:
"Vetoomus kristillistä siionismia vastaan"
Hengellisten johtajien lausunto ICEJ:sta
http://www.fkf.net/haavisto/vetoomus.html
Allekirjoittajat: Juhani Aitomaa, Kai Antturi, Toivo Haapala, Pertti Hänninen, Jouko Mustila Jouko Rajala, Pirkko Säilä, Eero Junkkaala, Jukka Koistinen, Leo Meller, Seppo Norjanen, Jouni Turtiainen - Sionistit Herrasta
KTS (Ei kirj.) kirjoitti:
Edellä mainittu varas huutaa "Ottakaa varas kiinni" ja pyrkii hämmentämään kuulijakuntaa mutta hänet on "kristillisine sontineen" punnittu ja köykäiseksi havairttu.
Jokainen VÄHÄNKÄÄN vakavasti otettava karismaatikko tietää, että kristillinen siionismi on perkeleestä:
"Vetoomus kristillistä siionismia vastaan"
Hengellisten johtajien lausunto ICEJ:sta
http://www.fkf.net/haavisto/vetoomus.html
Allekirjoittajat: Juhani Aitomaa, Kai Antturi, Toivo Haapala, Pertti Hänninen, Jouko Mustila Jouko Rajala, Pirkko Säilä, Eero Junkkaala, Jukka Koistinen, Leo Meller, Seppo Norjanen, Jouni Turtiainen"KTS:N lainaus :Jokainen VÄHÄNKÄÄN vakavasti otettava karismaatikko tietää, että kristillinen siionismi on perkeleestä":
Jokainen VÄHÄNKÄÄN vakavasti otettava Jeesuksen Kristuksen opetuslapsi tietää, että KARISMAATIKOT ovat perkeleestä.
Nuo mainitsemasi HELLuntalaiset, (Juhani Aitomaata lukuunottamatta) jotka siionismia vastustavat, ovat kaikkien tuntemia harhaoppisia koohkailijoita
Eräskin, tämä Eero Junkkaala heistä vastustaa kreationismia eli luomisoppia vastaan erittäin kavalin sanakääntein tässä linkissä:
http://www.seurakuntalainen.fi/blogit/eeron_blogi/582/kreationismin_loukku
Ja hassua kyllä, vain vähän aikaa sitten muistan vuoren varmasti Leo Mellerin toteavan ohjelmassaan: "Minähän olen kristitty siionisti." :-D
- Noitien näkemys
Nostin tämän, koska aihe on ajankohtainen ja kertaus on opintojen äiti.
Rakkaat !! Noinkin vaarallinen on uuskarismaattisuus !!!
- Anonyymi
Hallituksesta puuttuukin helluntailaisromanttinen puolue. Kuten kristillisdemokraatit.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 893308
- 623067
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4332550- 802343
- 802313
- 962066
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j401996- 121656
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan201653Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil311519