wiccalaisen ylipapittaren "todistus"

Wics

Heipoa vaan te kaikki Kristityt. Ajattelin kertoa teille joitakin huomioita ns. uuskarismaattisesta kristillisyydestä, näin ulkopuolisen silmillä.

Kerron taustaksi sen että olen itse entinen kristitty, nimenomaan sellainen joka juoksi Rodney Howard-Brownin ynnä muiden vastaavien tilaisuuksissa.

Niissä oli mukavaa ja tulinpa jossakin matkan varrella tehneeksi julkisen uskonratkaisun, aloin puhua kielillä ja kävin jopa upotuskasteella.

Hauskaa tässä onkin se että uuskarismaattisuus ei poikkea ollenkaan nykyisestä uskostani.

Sillä voiteluöljy on helppoa tehdä jos taitaa magian alkeetkaan ja väitän että saisin itse omien Jumalieni nimeen siunatulla ja erotetulla öljyllä samat ilmiöt, jopa sairaiden paranemisen ( jos sairaan oma tahto parantua olisi vahva) kuin karismaattiset uskon julistajat.

Menestysteologia on puhdasta magiaa jossa ihminen manipuloi energiaa positiivisilla voimalauseilla joihin itse vahvasti uskoo, tässä tapauksessa raamatun sanoilla.

Ylistyslaulut joissa toistuu pari lyhyttä ja yksinkertaista lausetta ovat taas shamanistisia transsitekniikoita.

Katsokaas kun magia perustuu .mm juuri ihmisen tajunnantason muutokseen jonka voi aikaansaada esimerkiksi mantraa...anteeksi ylistyslaulua toistamalla.

Ja ne ilmiöt sitten ovat vähän vajaaksi jääviä transsin seurauksia koska ihmiset niissä kokouksisaa eivät osaa tätä transsitilaa hallita niin että saisivat kunnon näkymatkoja tai oikein muuta aikaan kuin holtitonta naurua tms. mikä kertoo siitä että laulamalla muunnettua tajunnantilaa ei osata kanavoida oikein ja energia purkautuu sitten tärinänä kaatumisina ja nauruna.

Lähdin itse wiccalaisuuteen koska siellä opin todellista magiaa ilman helvetillä pelottelua tai muuta ahdistavaa uskonnollista sisältöä jäämättä painolastiksi.

Olenkin joskus todennut että opin magian alkeet seurakunnassa jossa niitä väärin nimitetään Jumalalta tulevaksi vaikka kyse on ihmisten omasta kyvystä manipulouda energiaa, kuitenkaan karismaatikot eivät tätä myönnä.

Armolahjatkin joita sain...noidilla on samoja taitoja mutta nimitämme niitä rehellisesti omiksi kyvyiksemne sotkematta asiaan riippuvuutta minkään Jumalan läsnäolosta.

Yhteenvetona voisin todeta että koko karismaattisuus joutaisi nimittämään itseään rehellisesti siksi mitä se on: nimittäin magian alkeiskouluksi.

Minut se johdatti tielle jolla voin nimittää omia taitojani rehellisesti omakseni, tarvitsematta nöyristellä helvetinpelon alla ja olen itse hengellinen johtaja enkä alistetussa asemassa oleva " heikompi astia".

12

260

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pattilainen

Moi, kerran tapasin junassa itäsuomalaisen wiccarouvan, oli kuulemma pitkällä siinä ja hän oli myös erittäin sairas. Kerroin, että minulla saattaa olla sairaiden parantamisen armolahja, ja hän suostui esirukouksen kohteeksi. On ero parantaa sairaita omasta sielun piilevästä voimasta, jota wiccalaiset tekevät, kuin parantaa uskovaisena sairaita "yksin uskosta ja yksin armosta Kristukseen", jonka rakkaus on parantavaa. Silloin kunnia parantumisesta menee yksin Kristukselle, joka sanoo: "Minä olen sinun parantajasi, mene äläkä täst'edes syntiä tee!"

• Kundalini

Moni uskovainen kyllä tuntee nämä "kaatajapappien" metkut, eikä mene heidän tilaisuuksiinsa.

• Miró

Kundalini
      8.2.2013 08:43

" Moni uskovainen kyllä tuntee nämä "kaatajapappien" metkut, eikä mene heidän tilaisuuksiinsa."

Ja moni uskovainen taas joko EI tiedä, tai sitten ei haluakaan tietää "kaatajapappien metkuja".

He kun itse haluavat mieluummin itselleen enemmänkin sielullisia, ihmisen aikaansaamia ihmeitä näkyjä ja merkkejä, kuin Jeesusta ja Raamatun Sanaa.

• Kundalini

Meidän on varoitettava sisariamme ja veljiämme. Kuulkoon tai olkoon kuulematta.

• usko ja totuus

Olen uskovainen ja mielestäni aloittaja on oivaltanut asian. Kiitos kirjoituksestasi. Suurin osa menee lauman mukana ihan minne tahansa iso lauma menee : (

• Mooses & noidat

Raamatussakin on kerrottu Mooseksen ja Egyptin noitien kohtaamisesta. Noidatkin pystyivät tekemään monenlaisia ihmeitä. Sitten jostain rajasta lähtien eivät enää pystyneet tekemään samoja asioita joita HERRA Jumala teki Mooseksen kautta.

Samaten monet evankelistat ovat kohdanneet Afrikassa poppamiesten tekemänä monenlaisia erikoisia asioita ja ihmeitä. Mutta JEESUKSEN Kristuksen nimessä on suurempi voima!
      ... Niiden kautta, joilla on todellinen, Jumalalta saatu auktoriteetti. (Ei välttämättä ole kaikilla kristityillä. Tästäkin on Uudessa Testamentissa esimerkkitapaus.)

Myös paholainen pystyy tekemään ihmeitä. Jos teet samoja asioita kuin Egyptin noidat, niin se ei tee Moosesta tai joitain kristittyjä noidiksi tai paholaisen palvelijaksi. Jeesuksen nimi ja Jeesuksen voitto on suurempi kuin kaikki pimeyden voimat!

• erttkl

Wiccahan on noituutta ja noidat eivät pääse Uuteen Jerusalemiin! Jokainenhan voi valita siis minne haluaa!

• TotuudenEtsijä

Minusta tuo wiccalainen kuulostaa vain karismaattisia ilmiöitä kammoksuvalta henkilöltä, joka on keksinyt itselleen uuden tavan saarnata näitä ilmiöitä vastaan. Vai olenko väärässä?

• mahdollisesti.

Sama eppäilys kävi mielessä.

• Hyvä kirjoitus aloittajalla. Olen You-tubesta katsellut näitä helluntailais-karismaattisia julistajia, sekä suomalaisia että ulkolaisia, ja kyllä meno siltä näyttää kuin aloittaja kirjoittaa. Ja kyllä näitä uuskarismaattisia ilmiöitä vastaan pitää taistellakin.

Mitä hyötyä on kieriskellä lattialla eläimellisiä ääniä päästellen ja nykien? Tätäkö varten on Jeesus ja Jumala? Entä ylistystanssi lipunheiluttajineen ja värivaloineen?

• ÄärikuraEiPelasta

Kyse on piilevästä sielun voimasta, josta Watchman Nee varoittaa samannimisessä kirjassaan. Kaikista uskonnoista löytyy näitä samoja ilmiöitä ja jopa ihmeparantumisia, joiden lähde onkin syvyydestä. Äärikarismaattisuus koettaa vakuuttaa olevansa lähtöisin Jumalasta, koska Jeesuksesta puhutaan joskus muutenkin kuin sivulauseessa, mutta kokouksien henkeä ei saa koetella ja monesti kielletään jopa rukoilu, jotta väärä evankeliumi, henki ja jeesus ei paljastuisi!

• TotuudenEtsijä

Watchman Neen opit on itse $aatanasta! Mikä ihme siinä, on kun pitää mennä tuollaisen Raamatun ulkopuolelta visioijan puoleen! Toiset on kiinni valhekarismaattisessa helvetissä ja toiset sitten tekaistussa Sielun voimassa! Mikä on, ettei oikea Jeesus kelpaa?

Sielussa, eikä ihmisessä ei ole itsessään mitään ihmeitä tekevää voimaa! On vain Jumalan ja $aatanan tekemät ihmeet - onko selvä?! Lukekaa vaikka Kurt Kochin kirja "Between Christ and Satan", niin siellä on käyty monenlaisia asioita läpi. Löytyy suomeksikin jollakin nimellä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      111
      3617
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      66
      3257
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      434
      2724
    4. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      83
      2543
    5. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      85
      2458
    6. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      42
      2154
    7. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      97
      2113
    8. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      50
      1792
    9. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      22
      1730
    10. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1716
    Aihe