kuinka monta kaloria pitäisi syödä päivässä, että laihtuu? miten paljon te ootte syöny, ku ootte laihduttanu ja miten nopeasti ootte laihtunut? :)
kuinka monta kaloria?
5
122
Vastaukset
- paramecid
kun et syö yhtää kaloria niin laihdut varmasti...
- jennyaa
haha, tota on kyllä tultu kokeiltua.... :D ja kyllä mä sillä laihduin.
- miten olis
Tähän ei ole olemassa yksinekrtaista vastausta. Ihmisen energiantarve on yksilöllinen, syömällä 2500 kilokaloria yksi laihtuu ja toinen lihoo.. Tarpeeseen vaikuttavat ikä, sukupuoli, koko ja fyysinen aktiivisuus. Pikadietit ovat p'rkeleestä, niillä on harva päässyt lopullisiin tuloksiin. Ensin kannattaa tarkistaa että ruokavalio on kunnossa. Kasviksia olisi hyvä syödä puoli kiloa päivässä, koska niistä elimistö saa tarpeellisia vitamiineja ja kuituja. Pohjoismaisissa ravitsemussuosituksissa lautasmallin pohjana ovat hiilihydraatit. Ns. höttöhiilarit eli valkoinen leipä, valkoinen pasta ja valkoinen riisi kannattaa jättää kauppaan ja valita näiden tilalle tummempia ja kuitupitoisempia tuotteita. Sanomattakin lienee selvää että sokerin käytöä kannattaa karsia ja pitää vaikka yksi herkkupäivä viikossa. Hiilareiden lisäksi ihminen tarvitsee myös rasvaa ja proteiinia. Hyviä proteiinin lähteitä ovat liha, kala ja kana sekä maitotuotteet. Rasvoista kannattaa suosia pehmeitä kasvirasvoja ja öljyjä, koska ne ovat sydänterveydelle parempia. Rasvojen osuus kokonaisebergianssannista on n. 15 %.
Jo ruokavalion kuntoon laittaminen riittää usein laihtumiseen. Jos ruokavaliosi on kuitenkin kunnossa etkä silti laihdu, on aika pienentää annoskokoja. Aloita maltillisesti niin löydät itsellesi sopivat annokset. Suosisteltava laihdutusvauhti on puoli kiloa viikossa.
Laihtumista voi tehostaa liikunnalla. Pyri liikkumaan joka päivä vähintään puoli tuntia, tähän lasketaan mukaan myös arkiliikunta. Lisäksi olisi hyvä käydä salilla pari kertaa viikossa, koska laihduttaminen syö yleensä lihaksia jonkin verran.
Laihdutuksessa avainsanoja ovat kohtuullisuus ja kärsivällisyys. Oikotietä onneen ei ole olemassa, vaikka kuka mitä tahansa lupaisikin.- jennyaa
okei, kiitos :) en viittiny mittojani tänne laittaa, leimataan kuitenki heti huomiohuoraksi. oon jättäny herkut kokonaan pois, mutta tiukkaa tekee ku vanhemmat koko ajan syö kaikkea hyvää...
- miten olis
jennyaa kirjoitti:
okei, kiitos :) en viittiny mittojani tänne laittaa, leimataan kuitenki heti huomiohuoraksi. oon jättäny herkut kokonaan pois, mutta tiukkaa tekee ku vanhemmat koko ajan syö kaikkea hyvää...
Hankalaa on pysytellä terveissä elintavoissa jo muut perheestä mässyttelee herkkuja. Kannattaa yrittää puhua muut perheenjäsenet puolellesi, terveet elintavat ei oo haitaksi kellekkään. Ja tietysti on hyvä muistaa, että kun syö tervellisesti ja tasapuolisesti, voi joskus myös vähän herkutella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 225081
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku, mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku. Puolueväristä riippumatta hallituksen rikollisuutta torjuvat toimenpiteet tehoavat ja r23953Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1361310- 1011302
Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121220- 931094
Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon
Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike17903viekää miehet naiset kunnon treffeille
Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.168855En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.61783- 37769