miksi miehellä on kaksi sormusta

2naistako

Olen jotenkin jäänyt ulos tosta nykymaailmasta vissiin kun en tiedä. Kertokaa joku tietämättömälle ?

4

3007

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kekkeruu

Kaippa liittyy oman tahdon puuttumiseen?
      -Jossakin kuuluisalla nähty, nyt heti mullekin, olen haluttu.....

• 2naistako

Siis ihan oikeesti, vastatkaa nyt joka tietää. Kun joissain vihkitilaisuuksissakin nainenkin pujottaa miehen sormeen sormuksen. Niin onko se jo toinen, vaiko ensimmäinen ja olen kyllä nähnyt miehillä kahtakin sormusta. Kun minä menin kihloihin mieheni kanssa niin kumpikin osti toisilleen sormukset ja minä sain avioliittoon vihkimisen yhteydessä toisen.

• hth**
        2naistako kirjoitti:

Siis ihan oikeesti, vastatkaa nyt joka tietää. Kun joissain vihkitilaisuuksissakin nainenkin pujottaa miehen sormeen sormuksen. Niin onko se jo toinen, vaiko ensimmäinen ja olen kyllä nähnyt miehillä kahtakin sormusta. Kun minä menin kihloihin mieheni kanssa niin kumpikin osti toisilleen sormukset ja minä sain avioliittoon vihkimisen yhteydessä toisen.

Vanhin perinne on se, että sormuksia on vaihdettu vasta vihkimisen yhteydessä. Myöhemmin alettiin ostaa naisille kihlasormuksia. Ja naiset päätyivät siksi kahden sormuksen kantajiksi.

Nykyään kihlasormus tulee useimmiten molemmille (lienee amerikkalainen tapa alunperin?). Jotkut sitten "yksi sormus miehellä" -periaatteen vuoksi hankkivat vihkisormuksen vain naiselle ja mies saa naiselta vihittäessä oman kihlansa. Mutta monet parit hankkivat molemmille myös vihkisormuksen, jolloin kummallekin tulee käteen kaksi sormusta.

Ok?

Älä stressaa. Tapa käyttää sormuksia vihkimisen yhteydessä on satoja vuosia vanha ja ehtinyt saada monen monituisia muotoja ajan kuluessa eri paikoissa ja kulttuureissa. Kaikki tavat ovat ihan oikein. Pari itse valitsee sen itselleen sopivan.

• hth**

Ainakin ennenvanhaan eteläisessä Saksassa oli paikoin tapana, että puolisoilla on kummallakin vain yksi vihkisormus (oikeassa kädessä, kuten Saksassa yleensä). Puolison kuollessa leski otti kumppaninsa sormuksen omansa rinnalle. Tämä siis kolme- neljäkymmentä vuotta sitten ainakin, ehkä vieläkin?

Tapoja on monia. Elä ja anna toisten elää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko varattu minulle?

Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      196
      6947
    2. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      116
      5966
    3. Olen miettinyt kauan

miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h
      Ikävä
      46
      5437
    4. Vanhempi mies

Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa
      Ikävä
      32
      3585
    5. Mitä Ajattelit Kun Näit Kaivattusi

Ensimmäistä Kertaa?
      Ikävä
      60
      3249
    6. Ostiko maailma sinut minulta?

Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue
      Ikävä
      25
      2691
    7. Noloa että kaipasin sinua

Toivottavasti et tunnistanut itseäsi. Ikävissään sitä on aika typerä.
      Ikävä
      27
      2552
    8. On niin paha olla

Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      43
      2410
    9. On niin vaikea olla lähelläsi

En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na
      Ikävä
      18
      2187
    10. Minne sä aina välillä joudut

Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta
      Ikävä
      13
      2150
    Aihe