Meikkaus salaa?

tiukuli3

Hei, olen seitsemäsluokkalainen tyttö. Äitini ei anna minun meikata, vaan hän sanoo etten tarvitse meikkiä ja että olen liian nuori meikkaamaan. Okei, se on totta. Olen vasta lapsi/esiteini, eikä minun olisi pakko meikata. Olen kuitenkin luonteeltani pinnallinen, ja haluan näyttää hyvältä. Meikki saa oloni tuntumaan kauniimmalta ja itsevarmemmalta. Lisäksi ripseni ovat melkein olemattomat, ja haluaisin niihin tummuutta ripsivärillä.
Meikkaan kouluun salaa ripsiväriä, ilman että äitini huomaa. Oloni on kuitenkin hieman pettävä. Mitä voisin tehdä? En haluaisi lopettaa meikkausta.

14

1816

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ole itsesi

      Jos olet pinnallinen ja niin tyhmä, että tarvitset ulkonäköä pönkittämään itsetuntoasi, mitä väliä sillä on, että olet vielä epärehellinenkin? Ole reilusti vaan vastenmielinen ihminen koko olemuksellasi.

      • Noulaiffiii

        Jos sun mielestä kaikki ulkonäöstään välittävät ovat vastenmielisiä niin jännä että silti käyt vielä tällä foorumillakin oikeen vartavasten kitisemässä kuinka typeriä ja pinnallisia me ollaan. Kannattaisi mennä keskustelemaan asioista joista tykkäät eikä niistä joista et tykkää niin saattaisit saada jotain kiinnostavaa sisältöä elämääsi.


    • Dixiedixie

      Keskustele asiasta äitisi kanssa ja pyydä että haluaisit käyttää ainoastaan vaikka sitä ripsiväriä, et mitään muuta. Kyllä äitis varmaan yhteen ripsariin suostuu kun juttelet asiasta rehellisesti ja perustelet miksi haluat käyttää sitä ja lupaat että et käytä muuta.

    • vinkki

      Ja voithan valita ripsariksi vaikka vahan luonnollisemmankin savyvaihtoehdon, esim.ruskean ja kayttaa sita hillitymmin. :)

    • Aikkuu<3

      Sun kannattais puhuu äitis kanss asiasta:) Löydätte varmasti yhteisen päätöksen asiasta:) Mäkin löysin äitini kans:)

    • hemuli:3

      Kannattaa kertoa äidillesi:) itse aloitin tuossa kesäloman alussa ja oon siis -02. Käytän ripsaria muutama kerros niin että näkyy et on ripsaria ja sit peitepuikkoo naaman arpia peittämään ja silmänalusiin luomiin peittämään verisuonia:D menin -01 kanssa silloin ostamaan peitepuikon, hän näytti meikeistä mitä suosittelisi ja silleen.. Sisko on menossa kasille ja meikkaa meikkivoide ja ripsari en tiiä mitä muita mut on sil yks meikkipussillinen meikkejä :D

    • Älä salaa mitään

      On paljon helpompaa olla kun saa meikata ns "julkisesti" eli ei salaa sitä perheeltään. Aamuisin voin ihan rauhassa mennä ruokapöytään, nostaa meikkilaukun ja peilin pöydälle ja alkaa meikkaamaan. Siinä saa äiti, isä ja pikkuveljet ihan rauhassa kattoo kun meikkaan jos haluaa. Ei tarvi juosta kiireellä koulun vessaan meikkaamaan. Voi jumalauta toi salaa meikkaaminen on mun mielestä säälittävää!

    • inkuuwwe

      Mä aloin meikkaamaan kun 16 meikki voide puuteri ripsarii ja eyelinerit ja esim babylipsii kulmat kulmageeliä sanoi äidilleni monennella luokalla saa alkaa meikkaamaan äiti sano että mietitään asiaa viikon päästä oli joulu ja sain meikkejä äitin kaa mietittiin voinko käyttää niitä koulussa no kyl mää sain käyttää niitä sitte

    • ysiluokkalainentyttö

      en ymmärrä tollasii mutseja jotka ei anna lapsensa kasvaa omaa tahtiaan :D vaikka ennen leikittiin vielä barbeilla lukionki aikana nii ei se enää mee niin. oma äiti anto meikata ihan niin aikasi ku halusin, mutta se sano et se on mun omaa tyhmyyttä jos meen jo ala-asteella meikkaamaan ku iho on vielä kunnossa. ylä- asteella alko tulee vähä ihoon epäpuhtauksia niin aloin meikkaamaan. äiti selosti kuinka iho kannattaa aina pestä ennen nukkumaan menoo ja mielellään heti ku tulee kotiin koulusta. seiskalla aloin meikkaamaan eli perus meikkivoide ja ripsari, kasilla aloin käyttää primerii, meikkivoidetta, puuterii, ripsarii ja tein kulmat. puhu vaa äidis kans kyllä sen pitäs ymmärtää :D jos ei anna sun meikata nii jo on kummallinen mutsi.

    • Tuulipukunainen

      Mun mielest kans ois hyvä kysyy jos saisit edes ripsaria tai jotsin "kevyttä" meikkiä käyttää.

    • täälmä

      Hei! Muistan itsekkin, kun halusin meikata, mutta äiti ei antanut lupaa. Itsekkin halusin kokeilla erilaisia meikkejä, koska isosiskoni käytti. Mutta suosittelen kumminkin keskustella äidin kanssa asiasta, että jos saisit pikkuhiljaa meikata enemmän ja enemmän. Esim. ripsaria ja kevyttä meikkivoidetta. Kuitenkin jos alottaa meikkaamaan liian aikaisin niin se vanhentaa ihoasi. Muista kuitenki alkaa käyttää silmänympärysvoidetta, kun alat pesemään meikkejäsi. Suojelee ja kosteuttaa silmänympärysaluetta eikä tule niin helposti ryppyjä alueelle.

    • MEIKATAAN

      Jaaha,että salaa meikataan:) Joskus 7 lk sanoin jo et munki pitäs saada jo meikata :DDD Ja sit mutsi antoki luvan ja ysyppä jtn kevyttä meikkiä:) Muista myös huolehtia ihostasi:)

    • Hyypiö....n

      Sanoin äitille et haluun ruveta maskeeraamaan (ihan oikeesti)
      Sit äiti vaan sano et mitä meikkejä/juttuja mä tarviin ja sit luettelin vaa pitkän liutan meikkejä ja maskeeraus juttuja.
      Ja tässä sitä ollaan meikkaan ihan arkipäiväsesti kouluun.

    • hhhhhhhhk

      mäki just alotin seiskan ja itel mutsi antaa normisti meikata esim mulla on volyymiripsienpidennykset iha hänen luvalla

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5118
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3347
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1482
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      182
      1317
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1026
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      928
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      877
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      758
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      717
    Aihe