Asuntolainaa vuokratyöläiselle? anyone?

Vuokraorja

Onko mahdollista saada asuntolaina jos on Toistaiseksi (vakituinen) työsopimus henkilöstövuokraus firman kanssa?

Entä pitääkö olla jtn mininmi tunti määriä työsopparissa jotta pankit näkee että sitä palkkaa tulee esim. 37.5h/ viikko.

Olen menossa varastotöihin vuokrafirman kautta toistaiseksi olevalla työsopparilla ja asuntolaina on haaveissa.

8

2352

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Riippuu.....

      Ei ongelmaa, jos työsuhde vakinainen, ja jatkuvasti, myös tulevaisuudessa, kokoaikainen.

      Eli jos olet ollut esim. viimeiset kaksi vuotta saman asiakasyrityksen palveluksessa kokoaikaisena, ja työsuhde myös sellaisena jatkuu, niin lainan saat, jos muut edellytykset täyttyy.

      • Vuokraorja

        Kiitos vastauksestasi! ja siis oon vasta alottamassa siel yrityksessä ja ajattelin hakea lainaa heti kun koeaika päättyy. mitähän pankit siitä tuumaa jos 4kk koeajan jälkeen heti kävelee sisään lainaa hakeen?

        ja vaikuttaako se työsopparin minimi tuntimäärä siihen lainaan?


      • Rippuu....
        Vuokraorja kirjoitti:

        Kiitos vastauksestasi! ja siis oon vasta alottamassa siel yrityksessä ja ajattelin hakea lainaa heti kun koeaika päättyy. mitähän pankit siitä tuumaa jos 4kk koeajan jälkeen heti kävelee sisään lainaa hakeen?

        ja vaikuttaako se työsopparin minimi tuntimäärä siihen lainaan?

        Kuten sanoin, niin pankki katsoo jatkuvuutta, eli onko työpaikka vakinainen ja kokoaikainen. Eli onko todennäköistä, että se jatkuu vielä muutaman vuodenkin päästä, tai että ala on sellainen, että todennäköisesti työllistyt nopeasti vaikka jäisit työttömäksi.

        Ei ehkä kannata marssia vielä pankkiin koeajan jälkeen, vaan odottaa se pari vuotta, että pankkikin toteaa, että työpaikka on vakiintunut.


    • Vuokraorja

      Lisään tuohon vielä että tänään allekirjoitin sopimuksen ja 35-37,5h / viikko on töitä. ja 4kk koeaika.

    • Maltahan mielesi

      Ei kannata nuolaista ennen kuin tipahtaa! Vuokratyöpaikka on aina vuokratyöpaikka ja sen jatkuvuus on tosiasiassa hyvin kyseenalainen - vaikka lupailisivat kuun taivaalta... ne lupaukset on vain sananhelinää, kun tulee se päivä, että tulos hieman notkahtaa ja helpoiten ulos heitettävät saa lähteä. JOS joku työnantaja tarvii oikeasti väkeä pitkäksi aikaa (ja vieläpä kehuu & lupailee sillä!), niin kyllä selllainen työnantaja tekee ihan oikean toistaiseksi voimassaolevan työsopparin kyseisen työntekijän kanssa SUORAAN, ei minkään vuokrafirman orjatilauksena!

      Sinuna miettisin tuota lainahommaa, oot meinaan aikalailla nesteessä, jos ja kun nuo sun työt ykskaksyllättäen loppuu ilman mitään varoitusta, lainanlyhennyksiin kun ei saa asumistukea, ei toimeentulotukea, eikä muutakaan sosiaaliturvaa....

      • vuokraorja

        Niin no on sitä tähän astikin tehty hanttihommia n.5v eurookaan en oo ikinä saanut mitään tukia. tai no 2011 syksyllä sain 2kk asumistukee josta tuli nyt päätös et seki peritään takasin(280e). ja hyvin on vuokrat tullu aina maksettua nytkin 740e/kk. mut onneks menee puoliks avovaimon kanssa. kyllähän sitä töitä tekevälke riittää jos ei liikaa ala valkkaan. sais nyt vaan sitä lainaa ku vuodessa meillä menee 8880e vuokriin. sillä maksais hienosti omaa. ja jos maksu kykyä siihenki on niin yhtälailla sitä on lainaan.


      • Monenlaisia......

        "työnantaja tekee ihan oikean toistaiseksi voimassaolevan työsopparin kyseisen työntekijän kanssa"

        Myös vuokrafirmat tekevät toistaiseksi voimassaolevia työsopimuksia.

        Itse olen ollut jo yli neljä vuotta saman asiakasyrityksen palveluksessa, ja tuosta ajasta vajaa kolme vuotta toistaiseksi voimassa olevalla työsopimuksella. Ja asiakasyritys teki juuri uuden kolmen vuoden sopimuksen, joten ei ole pelkoa töiden loppumisesta ainakaan kolmeen vuoteen tuossa asiakasyrityksessa.

        Sanottakoon vielä, että palkka ja muut edut ovat täysin kilpailukykyisiä, ja täsmälleen samaa tasoa, kuin tuon yrityksen omillakin työntekijöillä.

        Monetkaan eivät tajua, tai halua tajuta, että vuokratöitä on monenlaisia. Ei kaikki ole niitä pätkätöitä, joita aina haukutaan.


      • Vuokraorja
        Monenlaisia...... kirjoitti:

        "työnantaja tekee ihan oikean toistaiseksi voimassaolevan työsopparin kyseisen työntekijän kanssa"

        Myös vuokrafirmat tekevät toistaiseksi voimassaolevia työsopimuksia.

        Itse olen ollut jo yli neljä vuotta saman asiakasyrityksen palveluksessa, ja tuosta ajasta vajaa kolme vuotta toistaiseksi voimassa olevalla työsopimuksella. Ja asiakasyritys teki juuri uuden kolmen vuoden sopimuksen, joten ei ole pelkoa töiden loppumisesta ainakaan kolmeen vuoteen tuossa asiakasyrityksessa.

        Sanottakoon vielä, että palkka ja muut edut ovat täysin kilpailukykyisiä, ja täsmälleen samaa tasoa, kuin tuon yrityksen omillakin työntekijöillä.

        Monetkaan eivät tajua, tai halua tajuta, että vuokratöitä on monenlaisia. Ei kaikki ole niitä pätkätöitä, joita aina haukutaan.

        Ihan pakko päivittää tänne jos joku on samassa tilanteessa. Oltuani viikon töissä käveltiin pankkiin avopuolison kans ja lainatarjous saatiin 100 000e sillä ehdolla että saadaan 30 000e edestä realivakuuksia.
        Eli saatiin laina ja vanhempani panttasivat 30 000e edestä talonkirjoja. Tilanne siis se että itsellä viikko sit alkanut vakituinen työsuhde 4kk koeajalla, ja vielä vuokrafirmaan. Ja avopuolisolla määräaikainen vuoden loppuun. Min. 8h/vko. Kuukausi menot ei muutu et sama mikä meni vuokraan menee omaan taskuun. Ja asunto on maailman hienoin! Itse olen sitä mieltä että pakko se on vuokraki maksaa jos meinaa asua niin yhtälailla laina. Ei riski siitä suurene.
        Paitsi et tukia ja työttömyysrahaa ei saa. Mutta en oo kyllä saanut ikinä ennenkään vaik 6v työelämässä ollut. No stress ja panostakaa tulevaisuuteenne!
        Onnea vielä kaikille samassa tilanteessa oleville! :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      33
      7621
    2. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      83
      4556
    3. Mies sinä olet kaunis katsella

      Olet myös rauhallinen, tavallinen, varovainen, lämmin, poikamainen, komea, ryhdikäs, rentotyylinen, kiva, mukava... jne
      Ikävä
      67
      3201
    4. Vastenmielisyys

      Kuvaa sinua parhaiten
      Ikävä
      55
      2166
    5. Sinulle, tahtoisin kertoa mitä

      ajattelen siitä. Ehkä olen väärässä, mutta minusta kuulostaa jonkin alulta, mutta ei kerro minkä. Se selvinnee myöhemmi
      Ikävä
      28
      1699
    6. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      7
      1677
    7. Persut tyrmäsivät Suomen osallistumisen Ukrainan jälleenrakentamiseen

      Siinä meni sitten kokoomusyrittäiltä bisnekset sivun suun putinistipersujen takia. Jälleenrakentamiseen osallistuvat mu
      Maailman menoa
      354
      1473
    8. Miksi suomussalmelaiset haisee niin pahalle?

      Kaupassa käydessä huomaa, miten monet ihmiset haisee todella kammottavalle. Eikö täällä osata käydä pesulla tarpeeksi us
      Suomussalmi
      14
      1429
    9. Miksi miehet pelkäätte jotain naista?

      Iskeekö ujous, paniikki ja hävetys. En ole niin pelottava miltä vaikutan vink vink.
      Ikävä
      58
      1119
    10. Nuorisojoukko ryösti merkkikengät teinipojan jalasta Helsingin Itäkeskuksessa.

      https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010709501.html Muun muassa näidenkin rikosten huomattavan suurista kasvamismääristä vi
      Maailman menoa
      276
      1070
    Aihe