Onko mahdollista saada asuntolaina jos on Toistaiseksi (vakituinen) työsopimus henkilöstövuokraus firman kanssa?
Entä pitääkö olla jtn mininmi tunti määriä työsopparissa jotta pankit näkee että sitä palkkaa tulee esim. 37.5h/ viikko.
Olen menossa varastotöihin vuokrafirman kautta toistaiseksi olevalla työsopparilla ja asuntolaina on haaveissa.
Asuntolainaa vuokratyöläiselle? anyone?
8
2449
Vastaukset
- Riippuu.....
Ei ongelmaa, jos työsuhde vakinainen, ja jatkuvasti, myös tulevaisuudessa, kokoaikainen.
Eli jos olet ollut esim. viimeiset kaksi vuotta saman asiakasyrityksen palveluksessa kokoaikaisena, ja työsuhde myös sellaisena jatkuu, niin lainan saat, jos muut edellytykset täyttyy.- Vuokraorja
Kiitos vastauksestasi! ja siis oon vasta alottamassa siel yrityksessä ja ajattelin hakea lainaa heti kun koeaika päättyy. mitähän pankit siitä tuumaa jos 4kk koeajan jälkeen heti kävelee sisään lainaa hakeen?
ja vaikuttaako se työsopparin minimi tuntimäärä siihen lainaan? - Rippuu....
Vuokraorja kirjoitti:
Kiitos vastauksestasi! ja siis oon vasta alottamassa siel yrityksessä ja ajattelin hakea lainaa heti kun koeaika päättyy. mitähän pankit siitä tuumaa jos 4kk koeajan jälkeen heti kävelee sisään lainaa hakeen?
ja vaikuttaako se työsopparin minimi tuntimäärä siihen lainaan?Kuten sanoin, niin pankki katsoo jatkuvuutta, eli onko työpaikka vakinainen ja kokoaikainen. Eli onko todennäköistä, että se jatkuu vielä muutaman vuodenkin päästä, tai että ala on sellainen, että todennäköisesti työllistyt nopeasti vaikka jäisit työttömäksi.
Ei ehkä kannata marssia vielä pankkiin koeajan jälkeen, vaan odottaa se pari vuotta, että pankkikin toteaa, että työpaikka on vakiintunut.
- Vuokraorja
Lisään tuohon vielä että tänään allekirjoitin sopimuksen ja 35-37,5h / viikko on töitä. ja 4kk koeaika.
- Maltahan mielesi
Ei kannata nuolaista ennen kuin tipahtaa! Vuokratyöpaikka on aina vuokratyöpaikka ja sen jatkuvuus on tosiasiassa hyvin kyseenalainen - vaikka lupailisivat kuun taivaalta... ne lupaukset on vain sananhelinää, kun tulee se päivä, että tulos hieman notkahtaa ja helpoiten ulos heitettävät saa lähteä. JOS joku työnantaja tarvii oikeasti väkeä pitkäksi aikaa (ja vieläpä kehuu & lupailee sillä!), niin kyllä selllainen työnantaja tekee ihan oikean toistaiseksi voimassaolevan työsopparin kyseisen työntekijän kanssa SUORAAN, ei minkään vuokrafirman orjatilauksena!
Sinuna miettisin tuota lainahommaa, oot meinaan aikalailla nesteessä, jos ja kun nuo sun työt ykskaksyllättäen loppuu ilman mitään varoitusta, lainanlyhennyksiin kun ei saa asumistukea, ei toimeentulotukea, eikä muutakaan sosiaaliturvaa....- vuokraorja
Niin no on sitä tähän astikin tehty hanttihommia n.5v eurookaan en oo ikinä saanut mitään tukia. tai no 2011 syksyllä sain 2kk asumistukee josta tuli nyt päätös et seki peritään takasin(280e). ja hyvin on vuokrat tullu aina maksettua nytkin 740e/kk. mut onneks menee puoliks avovaimon kanssa. kyllähän sitä töitä tekevälke riittää jos ei liikaa ala valkkaan. sais nyt vaan sitä lainaa ku vuodessa meillä menee 8880e vuokriin. sillä maksais hienosti omaa. ja jos maksu kykyä siihenki on niin yhtälailla sitä on lainaan.
- Monenlaisia......
"työnantaja tekee ihan oikean toistaiseksi voimassaolevan työsopparin kyseisen työntekijän kanssa"
Myös vuokrafirmat tekevät toistaiseksi voimassaolevia työsopimuksia.
Itse olen ollut jo yli neljä vuotta saman asiakasyrityksen palveluksessa, ja tuosta ajasta vajaa kolme vuotta toistaiseksi voimassa olevalla työsopimuksella. Ja asiakasyritys teki juuri uuden kolmen vuoden sopimuksen, joten ei ole pelkoa töiden loppumisesta ainakaan kolmeen vuoteen tuossa asiakasyrityksessa.
Sanottakoon vielä, että palkka ja muut edut ovat täysin kilpailukykyisiä, ja täsmälleen samaa tasoa, kuin tuon yrityksen omillakin työntekijöillä.
Monetkaan eivät tajua, tai halua tajuta, että vuokratöitä on monenlaisia. Ei kaikki ole niitä pätkätöitä, joita aina haukutaan. - Vuokraorja
Monenlaisia...... kirjoitti:
"työnantaja tekee ihan oikean toistaiseksi voimassaolevan työsopparin kyseisen työntekijän kanssa"
Myös vuokrafirmat tekevät toistaiseksi voimassaolevia työsopimuksia.
Itse olen ollut jo yli neljä vuotta saman asiakasyrityksen palveluksessa, ja tuosta ajasta vajaa kolme vuotta toistaiseksi voimassa olevalla työsopimuksella. Ja asiakasyritys teki juuri uuden kolmen vuoden sopimuksen, joten ei ole pelkoa töiden loppumisesta ainakaan kolmeen vuoteen tuossa asiakasyrityksessa.
Sanottakoon vielä, että palkka ja muut edut ovat täysin kilpailukykyisiä, ja täsmälleen samaa tasoa, kuin tuon yrityksen omillakin työntekijöillä.
Monetkaan eivät tajua, tai halua tajuta, että vuokratöitä on monenlaisia. Ei kaikki ole niitä pätkätöitä, joita aina haukutaan.Ihan pakko päivittää tänne jos joku on samassa tilanteessa. Oltuani viikon töissä käveltiin pankkiin avopuolison kans ja lainatarjous saatiin 100 000e sillä ehdolla että saadaan 30 000e edestä realivakuuksia.
Eli saatiin laina ja vanhempani panttasivat 30 000e edestä talonkirjoja. Tilanne siis se että itsellä viikko sit alkanut vakituinen työsuhde 4kk koeajalla, ja vielä vuokrafirmaan. Ja avopuolisolla määräaikainen vuoden loppuun. Min. 8h/vko. Kuukausi menot ei muutu et sama mikä meni vuokraan menee omaan taskuun. Ja asunto on maailman hienoin! Itse olen sitä mieltä että pakko se on vuokraki maksaa jos meinaa asua niin yhtälailla laina. Ei riski siitä suurene.
Paitsi et tukia ja työttömyysrahaa ei saa. Mutta en oo kyllä saanut ikinä ennenkään vaik 6v työelämässä ollut. No stress ja panostakaa tulevaisuuteenne!
Onnea vielä kaikille samassa tilanteessa oleville! :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166010Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324107- 823362
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182996Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522064Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882004Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui431817- 1431795
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569