Syön päivittäin viinirypäleitä ja/tai kuivattuja hedelmiä, koska ilman niitä suoli ei kertakaikkiaan toimi kunnolla ja menee ummelle.
Huolestuttaa, että kertyykö näistä jotain myrkkyjäämiä kehooni, kun syön niitä niin paljon? Tuholaismyrkkyjä rypäleistä ja säilöntäaineita kuivahedelmistä? (Rypäleet tosin huuhtelen aina ennen syömistä.)
- Minkään muun en ole havainnut pahemmin auttavan ummetuksen ehkäisyssä. En viljatuotteiden ainakaan.
Kertyykö myrkkyjä?
4
189
Vastaukset
- tiu
ehkä kannattaisi etsiä jostain suomalaisesta puhtaasta tuotteesta vaihoehto mainitsemillesi ulkolaisille tuotteille. Ei voi olla varma jäämistä. Oletko kokeillut karviaismarjaa? Minun vatsani toimii hyvin niiden avulla. Nyt syön niitä suoraan pensaista ja talvella pakastimesta. En tiedä mitä ne ostettuna maksavat, sillä olen siinä onnellisessa asemassa että voin niitä kasvattaa itse. Viljatuotteet eivät minunkaan vatsaani pidä kunnossa, mutta pellavansiement ovat tosi hyvä vaihtoehto. Rouhin ne ja sekoitan veteen ja nautin sellaisenaan. Niitä on kaupassa kotimaisiakin ja ne eivät ole kalliita.
- Eulalia
Söisin mieluusti karviaista, mutta kyllä ne omasta pensaasta olisi kiva noukkia. Ei ole puskia... :(
Pellavansiemeniä olen joskus kokeillut, en ole huomannut ihan niin hyvää vaikutusta kuin viinirypäleillä. En tosin rouhinut niitä, ehkä pitäisi kokeilla sitä?
Eilen en syönyt rypäleitä enkä kuivattuja hedelmiä, söin kyllä lakua, mutta ei apua. Tänään ollaan taas ummella. Ja sitten jotkut terveyspedot vaativat että ihmisen pitäisi käydä isolla asialla yhtä monta kertaa kuin nauttii ison aterian päivässä...
Vi-Siblineäkin olen joskus syönyt, mutta siitä taas menee joskus niin kuralle ettei muuta ehdi tehdä kuin vessassa juosta. - tiu
Eulalia kirjoitti:
Söisin mieluusti karviaista, mutta kyllä ne omasta pensaasta olisi kiva noukkia. Ei ole puskia... :(
Pellavansiemeniä olen joskus kokeillut, en ole huomannut ihan niin hyvää vaikutusta kuin viinirypäleillä. En tosin rouhinut niitä, ehkä pitäisi kokeilla sitä?
Eilen en syönyt rypäleitä enkä kuivattuja hedelmiä, söin kyllä lakua, mutta ei apua. Tänään ollaan taas ummella. Ja sitten jotkut terveyspedot vaativat että ihmisen pitäisi käydä isolla asialla yhtä monta kertaa kuin nauttii ison aterian päivässä...
Vi-Siblineäkin olen joskus syönyt, mutta siitä taas menee joskus niin kuralle ettei muuta ehdi tehdä kuin vessassa juosta.eihän marjapensaita voi kaikilla ollakaan. Kysele jos saisit jostain ostaa karviaisia. Monet ovat suorastaa kyllästyneet moisiin, eivätkä osa niitä mitenkään käyttää, ja siksi varmaan olisivat iloisia jos ne jollekin kelpaisivat. Tai osta torilta edes vähän että voit pakastaa ja käytää edes joskus vaihtoehtona viinirypäleille.
Teen itse niin että rouhin pellavansiemet ja laitan veteen likoamaan n. tunniksi. Sitten sekoitan seoksen viiliin tai jugurttiin - ei maistu niin epämiellyttävältä.
Tiedän kyllä miten hankala vaiva ummetus on. Oletko kokeillut ruokaöljyä. Joku on todennut ruokalusikallisen tai kaksi aamulla tyhjään vatsaan auttavan.
Juothan tarpeeksi paljon päivän aikana? Vähintään litra vettä päivässä on sopiva määrä. - Eulalia
tiu kirjoitti:
eihän marjapensaita voi kaikilla ollakaan. Kysele jos saisit jostain ostaa karviaisia. Monet ovat suorastaa kyllästyneet moisiin, eivätkä osa niitä mitenkään käyttää, ja siksi varmaan olisivat iloisia jos ne jollekin kelpaisivat. Tai osta torilta edes vähän että voit pakastaa ja käytää edes joskus vaihtoehtona viinirypäleille.
Teen itse niin että rouhin pellavansiemet ja laitan veteen likoamaan n. tunniksi. Sitten sekoitan seoksen viiliin tai jugurttiin - ei maistu niin epämiellyttävältä.
Tiedän kyllä miten hankala vaiva ummetus on. Oletko kokeillut ruokaöljyä. Joku on todennut ruokalusikallisen tai kaksi aamulla tyhjään vatsaan auttavan.
Juothan tarpeeksi paljon päivän aikana? Vähintään litra vettä päivässä on sopiva määrä.Ruokaöljyä en enää käytä, sillä saan siitä rintapistosta. Joku sulatusvika kai... Mutta tosiaan, en ehkä juo tarpeeksi. Ei vaan janota, ja sitten taas jos väkisin kittaa kuppikaupalla, saa juosta vessassa ja on hölskynmölskyn olo. Pitäisi varmaan lipitellä vähän kerrallaan päivän mittaan...
(Laitan kyllä illalla vettä lasiin ja juon sen haalean veden aamulla, sen pitäisi edesauttaa suolen toimintaa. Kai siitä vähän apua on.)
Mutta häätyypä muistaa nuo pellavansiemenet, että josko niistä rouhittuna olisi apua, kun ei kokonaisena tuntunut aikoinaan olevan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin
Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee632122Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."51785Miten kestätte tyhmiä?
Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa2341270En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin71950Lahkojen uudestikasteille ei pitä mennä
Sananl. 22:3 Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.87935Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontajana?
Susanna Laine vetää Farmi Suomi -realityä. Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille juontohommista? Suosikkijuontaja teki21855Miksi naisen pitäisi maksaa 50/50
Vuokrasta miehelle? Eikö se ole miehelle lahja, ja aarre, jos nainen suostuu muuttamaan kanssasi asumaan?112762Onko se liikaa pyydetty
Voisitko sinä mies kerätä rohkeutta ja ottaa yhteyttä? Minä en jaksa tätä enää. On niin ikävä sinua. Minä niin haluaisin38698- 19696
Jos joku kertoisi ihastuneensa sinuun
mutta sinua ei voisi vähempää kiinnostaa, niin vastaisitko silti ystävällisesti?93689