Tatuointineula liian syvälle ihoon?

dreaadddddded

Mul ois tällänen tyhmä kysymys tatuoinneista. Oon kohta ottamassa ekaa tatuointia ja tietenki luen kaikki sivustot missä lukee kaiken maailman kauhukertomuksia kaikista epäonnistuneista tatuoinneista ja sairauksista joita niistä välineistä voi saada. :D
Sellasen käsityksen oon saanu että verenmyrkytystä ei tatuointimusteesta voi saada (kunnollisessa liikkeessä) koska sitä ei pistetä niin syvälle ihoon, ei siis verenkiertoon (tms?) asti.. Ja jossain luki että se neula pistetään max 2mm syvyyteen. Mutta mun kysymys onki tällänen. Arvioiks se tatuoija ite ettei se neula/muste mee liian syvälle, vai onks ne koneet sellasia että niitten neulojen ei ees oo mahdollista upota liian syvälle?
Ja naurakaa vaan pois jos oli tosi tyhmä kysymys, mutta kun en löytäny vastausta oikein mistään.

15

6695

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gjfgjfjjk

      Riippuu tatuoijan käyttämästä tekniikasta. Jotkut tekevät kuvaa neulan tippi osa miltei kiinni ihossa ja neula on asetettu niin ettei se voi mennä liian syvälle.
      Hyvin hyvin harvoin ammattilainen, joka tekee kuvaa neula reilusti ulkona tipistä sen survaisee liian syvälle.

      • dreadddd

        Okeii kiitoksia vastauksesta


    • 29v

      Mulla liian syvälle hakattu 15x20cm tatska alaselässä. Sattui aivan perkuleesti, ja nosti korkeen kuumeen. Muodosti arpikudosta koko tatskan alueelle. Eli on törkeen näkösesti koholla. Aloin ottaa selvää tästä enemmän, ja löysin tietoo siitä et harvempi tatska tulee hakattua niin ettei mee osiks liian syvälle. Eli lähestulkoon kaikki tatskat on osittain tätä arpikudosta.

      Ite oon näin kymmenen vuotta ekan tatskan otosta myös alkanu miettii noit muita terveyshaittoja joita muste aiheuttaa kun läpi elämän hiljaa liukenee verenkiertoon. Kävipa vielä itellä niin et sairastuin 23-vuotiaana vyöruusuun. Ei oo olemassa mitään tutkimuksia siitä mitä voi tapahtua, jos toi vyöruusu sattuu puhkeamaan ton tatuoinnin kohdalle.

      Jos sua vähänki noi terveysjutut jo nyt mietityttää, neuvon kantapään kautta oppineena jättämään tatuoinnit väliin. Jos ite saisin nyt uuden mahdollisuuden, en olis koskaan tatskojani hankkinu.

      Kesäsin on vaihtoehtona joko antaa tatskan näkyä, ja tällöin omaa ihoa tummempi tatska palaa auringossa, (ihan sama miten rasvailee), ja ottaa reilusti kohonnut riski ihosyöpään. Lisäks vielä se kipu, joka tulee ku iho jatkuvasti palaa uudelleen. Tai sit peittää tatska vaatteilla ja hikoilla kesäkuumalla.

      Ite pidin pari-kolme kesää tatskoja näkyvillä, kunnes alkoi olla senverran tuskasta et oli pakko peittää vaatteilla. Eipä niitä siinä vaiheessa nähnyt enää muut ku uus poikaystävä, joka inhos tatuointeja. (Ja niin inhoo nykyinenki..) Sen oon huomannu et useemmat miehet ei jostain syystä pidä tatuoiduista naisista...

      Jotenki iän mukana alkoi myös nolottaa jos tatskat jossain tilaisuuksissa näkyivät. Nuorempana se oli siistiä, enkä ikinä olis uskonu tulevani tällasiin aatoksiin.

      Eli tällä hetkellä siis omistan ihossani ikuiset tatuoinnit, joista lopun elämääni kulkeutuu tasasesti tuntemattomia myrkkyjä elimistööni. Kukaan muu ei niistä tiedä kun minä ja mieheni, joka inhoaa niitä. Joka kesä kuluu aurinkoa pakoillen, vaatteissa jotka varmasti peittävät ihon, ja joissa on tuskasen kuuma olla. Jatkuvasti saan pelätä, mitä tapahtuu päivänä jona vyöruusuni puhkeaa tatuoinnin kohdalle.

      Jokanen tekee omat päätöksensä, ja ainaki itellä vastaavanlainen saarna olis saanu tuolloin vaan lisää tahtoa tatuointien hankintaan. Mut kannattaa sitä oikeesti hetki miettiä. Nykyisinhän tatuointeja on useemmilla vastaantulijoilla, ja ihmiset juoksee poistattamassa kuviaan. Puhdas iho on tänä päivänä se tavotelluin, ja tavotellummaks muuttuu kokoajan.

      Kumpa toi olis itellänikin.

      • dreaaaddd

        Okei... kiitos vastauksesta. Hyvä kuulla tälläsiäkin kokemuksia.
        Ja joo, mua kyl pelottaa ne kaikki terveyshaitat mitä siitä musteesta voi tulla mutta mutta. Kyllä se taitaa niin olla että sen tatuoinnin joka tapauksessa otan. Oon siitä kuitenki niin pitkään haaveillu ja unelmoinu. Jos mä sen tatuoinnin takia kuolen nuorempana, niin eipä sille sitte mitään mahda enää siinä vaiheessa. Kaikki me kuollaan kuitenki jossai vaiheessa. :(


      • tositarinaa1

        Hyvä kirjoitus! Harvoin näkee keskustelupalstoilla näin hyviä ja kivasti esitettyjä ajatuksia.


      • leimaaleima

        Mitä vittua sä selität. :DD

        Sen siitä saa kun menee ottamaan paskalta tekijältä leimaa. Ja sietääkin saada kaikenmaailman tulehdukset ja hepatiitit jos on niin vajakki että kävelee siihen heti ensimmäiseen liikkeeseen ja hetken mielijohteesta ottaa tatuoinnin tutkimatta asiaa.

        Jos menee oikeaan liikkeeseen ja asiantuntevalle artistille niin ei ole lähes minkäänlaista riskiä mihinkään infektioon tai arpeutumiseen, ellet itse kuse pottia paranemisvaiheessa. Todennäköisemmin kuolet auto-onnettomuuteen liikkeestä pihalle kävellessä.

        Pointti on siis että ÄLKÄÄ HELVETISSÄ MENKÖ niille vitun paskaleimojen vääntäjille, omaa häpeäänne vain kun ette ota selvää. Kuka vaan voi olla "artisti" tänä päivänä ja 90% tyypeistä on aivan totaalisen paskoja koko touhussa, ihan oikeasti. Älkää ottako kavereiltanne tatuointeja. Älkää tehkö itse.


      • ReLaA!
        leimaaleima kirjoitti:

        Mitä vittua sä selität. :DD

        Sen siitä saa kun menee ottamaan paskalta tekijältä leimaa. Ja sietääkin saada kaikenmaailman tulehdukset ja hepatiitit jos on niin vajakki että kävelee siihen heti ensimmäiseen liikkeeseen ja hetken mielijohteesta ottaa tatuoinnin tutkimatta asiaa.

        Jos menee oikeaan liikkeeseen ja asiantuntevalle artistille niin ei ole lähes minkäänlaista riskiä mihinkään infektioon tai arpeutumiseen, ellet itse kuse pottia paranemisvaiheessa. Todennäköisemmin kuolet auto-onnettomuuteen liikkeestä pihalle kävellessä.

        Pointti on siis että ÄLKÄÄ HELVETISSÄ MENKÖ niille vitun paskaleimojen vääntäjille, omaa häpeäänne vain kun ette ota selvää. Kuka vaan voi olla "artisti" tänä päivänä ja 90% tyypeistä on aivan totaalisen paskoja koko touhussa, ihan oikeasti. Älkää ottako kavereiltanne tatuointeja. Älkää tehkö itse.

        Tietysti tänne sit joku häiriintyny eksyi, joka ei osaa ajatuksia esittää keuhkoomatta... Huh.


      • möllis
        leimaaleima kirjoitti:

        Mitä vittua sä selität. :DD

        Sen siitä saa kun menee ottamaan paskalta tekijältä leimaa. Ja sietääkin saada kaikenmaailman tulehdukset ja hepatiitit jos on niin vajakki että kävelee siihen heti ensimmäiseen liikkeeseen ja hetken mielijohteesta ottaa tatuoinnin tutkimatta asiaa.

        Jos menee oikeaan liikkeeseen ja asiantuntevalle artistille niin ei ole lähes minkäänlaista riskiä mihinkään infektioon tai arpeutumiseen, ellet itse kuse pottia paranemisvaiheessa. Todennäköisemmin kuolet auto-onnettomuuteen liikkeestä pihalle kävellessä.

        Pointti on siis että ÄLKÄÄ HELVETISSÄ MENKÖ niille vitun paskaleimojen vääntäjille, omaa häpeäänne vain kun ette ota selvää. Kuka vaan voi olla "artisti" tänä päivänä ja 90% tyypeistä on aivan totaalisen paskoja koko touhussa, ihan oikeasti. Älkää ottako kavereiltanne tatuointeja. Älkää tehkö itse.

        jos joku asiallisesti kertoo omasta kokemuksestaan, ni pitääkö sitä alkaa keuhkoomaan tälleen? joillakin on huonoja kokemuksia tai tulee toisiin aatoksiin ja se on heille täysin totta. voihan kyseinenkin kuva olla liikkeesä tehty. ja tuohon mitä sanoit viimesimmät sanoisin, että täyttä paskaa. itse teen kotona kuvia, kerron kuvien ottajalle, että olen alottelija ja jokainen tulee omalla vastuullaan faktat tietäen. käytän kertsineuloja ja tippejä, olen suorastaan ylihygieeninen jne, joten kyllä sitä osataan kotonakin tehdä ja kavereilta voi ottaa kuvia huoletta, jos hygieniasta on pidetty huolta (tosin minähän en vielä osaa kovin hyvin kuvia tehdä, mutten myöskään sitä asiaa piilottele :D)


      • justttt
        möllis kirjoitti:

        jos joku asiallisesti kertoo omasta kokemuksestaan, ni pitääkö sitä alkaa keuhkoomaan tälleen? joillakin on huonoja kokemuksia tai tulee toisiin aatoksiin ja se on heille täysin totta. voihan kyseinenkin kuva olla liikkeesä tehty. ja tuohon mitä sanoit viimesimmät sanoisin, että täyttä paskaa. itse teen kotona kuvia, kerron kuvien ottajalle, että olen alottelija ja jokainen tulee omalla vastuullaan faktat tietäen. käytän kertsineuloja ja tippejä, olen suorastaan ylihygieeninen jne, joten kyllä sitä osataan kotonakin tehdä ja kavereilta voi ottaa kuvia huoletta, jos hygieniasta on pidetty huolta (tosin minähän en vielä osaa kovin hyvin kuvia tehdä, mutten myöskään sitä asiaa piilottele :D)

        Niimpä. Ja jostainhan jokasen tatuoijan on alotettava. Vai mistä "leimaaleima" luulet niiden hiton hyvien tatuoijien ilmestyneen? Maasta kasvoi?


      • hohhoijaa
        möllis kirjoitti:

        jos joku asiallisesti kertoo omasta kokemuksestaan, ni pitääkö sitä alkaa keuhkoomaan tälleen? joillakin on huonoja kokemuksia tai tulee toisiin aatoksiin ja se on heille täysin totta. voihan kyseinenkin kuva olla liikkeesä tehty. ja tuohon mitä sanoit viimesimmät sanoisin, että täyttä paskaa. itse teen kotona kuvia, kerron kuvien ottajalle, että olen alottelija ja jokainen tulee omalla vastuullaan faktat tietäen. käytän kertsineuloja ja tippejä, olen suorastaan ylihygieeninen jne, joten kyllä sitä osataan kotonakin tehdä ja kavereilta voi ottaa kuvia huoletta, jos hygieniasta on pidetty huolta (tosin minähän en vielä osaa kovin hyvin kuvia tehdä, mutten myöskään sitä asiaa piilottele :D)

        ite kävin ottamas koht pari viikkoo sitte ekan tatuoinnin ja otin sen nuorelta tytöltä joka teki tekstin mulle kotonaan. sano tehneensä reilu pari kymmentä kuvaa mikä ei aiheuttanu minkäänlaista paniikkii.
        teksti tuli käteen sisäpuolelle eikä se edes sattunu, ainakaan niin paljon mitä pelkäsin!
        tyttö käytti myös kertakäyttösiä neuloja ja näytti viel neulan ennenku kävi konetta kasaamaan.
        tekstistä tuli todella ihana ja rakastan sitä tosi paljon!! teki tosi tarkkaa työtä ja piti huolta puhtaudesta tekstiä tehdessään.

        meinaan ottaa toisenkin tatuoinnin ja haluan tälle kyseiselle tytölle! enkä pelkästään sen takia et on hieman edullisempi mitä liikkeet.. jostainhan se kokemus on saatava ennenku pääsee sinne liikkeeseen niitä tatuointeja tekemään!! sama juttu jokaisessa ammatissa!


    • puhdasihoinen

      Miks kukaan pilaa kroppansa tatuoinneilla? Varsinki naiset?

      • dreaddd

        Koska jotku sattuu haluamaan rumaan kroppaansa ees jotain vähemmän rumaa? Koska jotku tykkää tatuoinneista?


      • 97898794562649678497

        Aivan kiusaksesi. Että menettäisivät markkina-arvonsa ja ettet heihin katsoisi pikku trolliparka.


    • VihaanKitisijöitä

      Miksi kukaan haluaa itselleen ihosyövän kun on pakko väkisin ottaa sitä aurinkoa? Oli sitten tatuointeja tai ei!

    • Anonyymi

      Ei helvetti näitten vajakki kommentteja….only in finland..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9970
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      409
      4353
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      90
      2996
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2855
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2658
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2654
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      153
      1845
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      71
      1700
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1620
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1423
    Aihe