Tiedoksi erikoinen takuun rajoittaminen, auto takuun alainen ja vaihdetaan toinen takajousi koska poikkesi normaali käytössä, alkuperäisille osille myönnetään 1v takuu, uusi jousi kesti 5kk ja poikkesi uudestaa normaali ajossa soitto Delta autoon ja kas kummaa varaosatakuuta ei olekkaan koska en ole itse maksanut edellistä jousen vaihtoa?? Siis mitä helkuttia? Nyt auton takuu jo umpeutunut ja ei saa autonkaan takuuseen, soitto kuluttajariitalautakuntaan ja raapustaan reklamaatiota Deltaan olivat lautakunnassa sitä mieltä että vian korjaus ei ole onnistunut pitää kestää kauvemmin kuin 5kk, jos ei reklamaatio auta niin viedään asia lautakunnan käsiteltäväksi.
Delta Auton varaosatakuu huijausta!
14
675
Vastaukset
- Sportage
Taitaapi olla taasen provokaattori liikenteessä. Delta-Auton huolto sekä korjaustakuu on 2 vuotta silloin kun työ on siellä tehty, noin lukee jopa siellä liikkeessä sisällä.
- Huntter -69
Hei tämä 1v takuu ilmoitettiin kun jousi vaihdettiin, nyt takuuta ei kuulemma ole kun en ole itse maksanut edellisen vaihtoa! Tämä ei ole mikään provo vaan ihan tosi juttu.
- Deltapower
Voi olla väärinkäsitys. Hyvä jos sun kirjoituksesta saa selvää.
- Huntter -69
Siis mikä on väärinkäsitys? Mikä oli epäselvää? Takuuseen vaihdetussa osassa missä piti olla varaosatakuu ei olekkaan takuuta kun liike vaihtoi sen takuu aikana omaan piikkiin,mikä tossa epäselvää?
- as2
Elikkäs kysehän varmastikkin on siitä että lähtökohta on että takuu korjaus ei jatka auton alkuperäistä takuuta.
Se että pitääkö jousen kestää pitempään kuin 5kk on taas aivan toinen asia.
Asian voi vaikka ajatella niin että jos autosta jatkuvasti katkeaa jousi 5kk kuluttua niin onko jousella vielä takuu esimerkiksi 5v kuluttua? - Elvis oli kala
Takuu ei jatka takuuta. Takuuaikana takuuseen vaihdetuilla osilla on auton mittainen takuu. Tämä tieto löytyy sieltä auton hanskalokerosta, tai missä se auton mukana tullut kirjallisuus sitten sijaitseekaan.
Kuluttaja saa varaosatakuun ja korjaamon työtakuun, kun maksaa työstä ja / tai varaosasta.
Sen jälkeen puhutaan asiasta eri termeillä, kuten virhevastuu, tuotteen oletettu kestoikä yms.- Huntter -69
Missä lukee että kuluttaja saa varaosatakuun kun maksaa työstä ja osasta?
Sama se millä nimellä asiaa kutsutaan mutta kyllä uusien osien kestoikä täytyy olla yli 5kk on se nimi sitten vaikka virhevastuu tai kestoiän määrittäminen, isoista summista ei ole kyse (200€)vaan periaatteista siitä miten asiat hoidetaan.
- der alte
Tuo on valitettava asia kaikissa takuissa. Takuu ei jatka takuuta, mutta virhevastuuseenhan tuo menee - eli onko jousen normaali kesto 5kk? Tosin ihmettelen miten se on voinut oikeasti katketa ...
- Huntter -69
Katkeamista olen itsekin ihmetellyt pamaus kuului ihan motarilla ajaessa.
- adviser44
Delta on aina Delta. Lupaa ne minkälaisia takuita vaan niin kannattaa suhtautua varauksella. Sun tilanteessa melkein kannattaa ottaa toi jousen korjaus omaan piikkiin ja siirtyä eteen päin (=käyttää jatkossa toista korjaamoa).
- Huntter -69
No reklamaatio suoraan korjaamopäälikölle näyttäisi tuottavan tulosta ja alustava lupaus korjaukselle heidän piikkiin saatu, kyllä ihmetyttää miten jousi 5kk vanha normaali suoralla ajossa poikkeaa? joku materiaali vika koska viimeksi poikennut päästä osa kieppiä, nyt keskeltä poikki kokonaan juuri kuvattu ja kuvat lähetetty Deltaan.
- kokemusta on
sama käytäntö myös opel merkillä kun kun osa menee takuu aikana mutta jos itse maksaa niin takuu on sitten 1vuosi.
- kuka omistaa ?
Ryssä on Ryssä, takuut sen mukaiset !
- Huntter -69
No niin Delta-auto Konala hoiti asian kuten pitikin, elikkä uusi jousi asennettu taas takuun piikkiin ja toivotaan että kestää kauemmin kuin 5kk, kiitos kuitenkin Konalan huollon asiallisesta suhtautumisesta asiaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941719
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2321453- 881331
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!651005Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46921- 47908
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38898Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9864- 46842
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35809